[F1] Szarpie przy zmianie biegów
-
Witam
Mam problem z Fabia 1.4 60KM praktycznie od nowosci a jest to rocznik 2001 szarpie przy zmianie biegow glownie z 1 na 2 i 2 na 3, mi osobiscie to nie przeszkadza bo auto jest rodzicow ale pasuje w koncu cos z tym zrobic, myslalem o docisku ze jest moze zle wyregulowany albo o wysprzegliku ze nalezy go wymienic, chyba ze jeszcze moze nalezy odpowietrzyc uklad sprzegla ale to tylko domysly, mial moze ktos podobny przypadek ze swoja Fabia???? -
miałem kiedyś podobny problem w renówce, wymiana poduszek pod silnikiem pomogła
-
poduszkę to raczej wykluczam bo ta awaria jest prawie od wyjechania z salonu, auto przejezdzilo z tym ponad 10 lat wiec chyba bardzo grozne to nie jest ale strasznie denerwujące i pasuje to w końcu naprawić :przestraszony: <!-- s:przestraszony: -->
-
Ja dogadywałem się ze sprzęgłem jakieś 10 tys. km. Obecnie, gdy puszczam sprzęgło, przytrzymuję je na 3/4 wysokości, dopóki bieg nie złapie, wtedy puszczam całkowicie. Zwykle udaje się uniknąć szarpania.
-
Hmmm dziwny temat. Tak na słowo to trudno zrozumieć o jakie szarpanie chodzi, trzebaby to zobaczyć, bo szarpać może wiele rzeczy.
Sam jak się przesiadam więcy Iveco a Fabią czy między A4 a Fabią to chwile się muszę przyzwyczaić, bo sprzęgło w Fabii pracuje dziwnie.
Szarpie zawsze? przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła i wysokich obrotach? Przy puszczaniu sprzęgła bez gazu? Jakie zakresy obrotów prz zmianach, jaka prędkość pojazdu?
-
Szarpie prawie przy kazdym rodzaju puszczenia sprzegla na wolnych i duzych obratach, szybko jak sie puszcza i wolno jak sie puszcza, czasami sie uda ze nie szarpnie jak sie bardzo powoli sprzeglo pusci ale tak mozna tylko na malo uczeszczanej drodze bo w miescie na krzyzowce to by nie przeszlo, zatrąbili by mnie na smierc:(( bo wtedy bardzo powoli idzie przyspiesanie z taka zmiana biegow
-
Dziwne conajmniej, ale z opisu nie do zdiagnozowania.
-
Witam!
Też mam ten problem! Dokładnie to samo, z tym, że jeszcze bardziej szarpie gdy jadę na LPG (2gen) dopiero między 4 a 5 przełożeniem wszystko idzie gładko.
Mój sposób to przytrzymanie sprzęgła przez chwilę, u mnie mniej więcej w połowie i nie dotykanie w tym pedału akceleracji do momentu całkowitego puszczenia pedału sprzęgła.Pozdrawiam!
-
Skoro kolega ma ten sam problem to widać, że to jakaś "standardowa" usterka fabii, może jakaś seria uszkodzonych docisków sprzęgła była montowana, albo wysprzęgliki bo na to stawiałem na początku ale skoro auto dalej jeździ to bardzo w koszty nie chce się pchać
-
[quote="_michu"]Też mam ten problem! Dokładnie to samo, z tym, że jeszcze bardziej szarpie gdy jadę na LPG (2gen)[/quote]..
U mnie na LPG też szarpie Myślałem, że to sprawa regulacji instalacji LPG, ale widać ten typ tak ma <!-- s:P -->
-
[quote="K0_VOITH"] sprzęgło w Fabii pracuje dziwnie.
[/quote]Jeździłem fabkami z wszystkimi silnikami oprócz 2.0 i stwierdzam, że tylko w fabce 1.2 miałem problem z ruszeniem na lekko podniesionych obrotach, tam trzeba dobrze dodać gazu by ruszyć, inaczej silnik uduszony.
-
Dołączę się do tematu i powiem tylko że mam dokładnie to samo.
Moja Fabia 1.4 16V 75KW albo szapie przy puszczaniu sprzęgła, albo gaśnie przy ruszaniu jeśli próbuje ruszyć z mała ilością gazu.
Problem tkwi w tym że jeżdżę już 2 rok tym autem i nie mogę się przyzwyczaić i wyczuć tego sprzęgła.W miedzy czasie wymieniałem już, komplet (tarcza, docisk, łożysko) jednak bez efektów - może faktycznie to kwestia wyprzęgnika.
Dodam jeszcze tylko że w pracy mam okazję jeździć podobnymi fabiami 1.4 16Vtyle tylko że (wersją mocniejszą i najmocniejszą) - w żadnej z nich nie występuje ten efekt.
Nie wiem co zrobić z tym fantem bo czasem to aż czuje się jak kursant na prawo jazdy kiedy auto gaśnie w środku miasta. -
Sprzęgło w Fabii pracuje faktycznie bardzo specyficznie, w mojej jest podobnie. Ciężko się przyzwyczaić jeżeli się jeździło innymi samochodami.
Jeszcze w 100% nie opanowałem tego sprzęgła tak aby nie było nawet minimalnego szarpnięcia, ale to kwestia treningu. Jak mam dobry dzień to zmieniam biegi idealnie gładko:) -
W F2 takich problemów nie odczuwam więc sądzę, że temat został rozwiązany.
-
Zgodzę się z tym że sprzęgło w Fabii zachowuje sie dość dziwnie, łapie bardzo wysoko.
Początki jazdy fabią wiązały sie z ruszaniem z wyciem silnika na wysokich obrotach <!-- s:P -->
Ale trening czyni mistrza
U mnie problem z szarpaniem się nie pojawia. -
[quote="MirekS"]Jeździłem fabkami z wszystkimi silnikami oprócz 2.0 i stwierdzam, że tylko w fabce 1.2 miałem problem z ruszeniem na lekko podniesionych obrotach, tam trzeba dobrze dodać gazu by ruszyć, inaczej silnik uduszony.[/quote]
Wypowiem się za Mirka, co do 1.2 ze względu, że nie miał okazji Fakt, chodzi sprzęgło dość dziwnie, czasem się uda, by gładko pojechać bez żadnego szarpnięcia, ale to trzeba wyczuć wpierw to sprzęgło, na niskich mało co nie dusiłem, zaś na wysokich bywa, iż za mocno sobie gazu dodam <!-- s:) --> W każdym bądź razie - przy 1 szarpie, przy 2 też, na 3 też choć mniej...
-
[quote="Tofik"][quote="MirekS"]Jeździłem fabkami z wszystkimi silnikami oprócz 2.0 i stwierdzam, że tylko w fabce 1.2 miałem problem z ruszeniem na lekko podniesionych obrotach, tam trzeba dobrze dodać gazu by ruszyć, inaczej silnik uduszony.[/quote]
Wypowiem się za Mirka, co do 1.2 ze względu, że nie miał okazji <!-- s;) --> [/quote]
1.2 miałem okazję, 2.0 nie jeździłem.
-
Witam,
u mnie taki problem....
po wciśnięciu gazu powiedzmy na 1,5 - 2 tys nie mogę go utrzymać na tym poziomie.. opada trochę i rośnie...
przy ruszaniu gdy gaz jest wciśnięty na te 1500 obrotów to przy popuszczaniu sprzęgła to auto zamiast płynnie się rozpędzać do zadanych obrotów to przydusza się i obroty opadają poniżej 1000 i auto poszarpuje. Nie ogarniam tematu, gdyż jeździlem golfem 3, tikiem, audi a3, bmw e46 i takich cyrków tam nie bylo. W fabii aby ruszyć trzeba dodać porządnie gazu.ktoś ma jakiś pomysł ?