Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Kontrolka oleju - temat zbiorczy

Temat utworzony · 132 Posty · 48505 Wyświetlenia
  • ...dobrze by było jesli to tylko czujnik''
    Zobacze co mi VAG powie..a jalk to czujnik to czy dał bym rade go sam wymienić? czy to jest jakas skomplikowana operacja? hee i jak się do tego zabrać:D

  • Fajnie dzięki za porady,

    Dziś podłączyłem skodzine pod vag (niestety nie mam pełnej wersji VAG i podczas skanowania pojawił sie komunikat o rejestracji) dałem skanowanie i wykryło mi tylko problem z Sondą lambda tz. "17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
    jak problem z kontrolka oleju się pojawi to odrazu wymieniam.
    Dzięki wielkie

  • Witam,
    znalazłem odpowiedzi na swoje pytania i okazało sie że wszystko jest ok.
    A więc:
    [quote="TOMUŚ"]Jeżeli podłączasz probówkę do akumulatora i do czujnika to ona powinna się zaraz zapalić. Bez względu na zał/wył zapłonu. Bo to masz wtedy tak jakbys nie miał ciśnienia i powinna się palić
    .[/quote]
    Niestety w Skodzie jest odwrotnie.
    Brak ciśnienia=obwód zamknięty
    Silnik uruchomiony, jest ciśnienie=obwód otwarty.
    Sytuacja taka jest spowodowana specyfiką pracy komputera który "inaczej" interpretuje odczyty z czujnika.
    Inaczej mówiąc; "ten typ tak ma".
    Co do kwestii zdjęcia przewodu z czujnika lub jego uszkodzenia, alarm generuje sie dopiero po osiągnięciu przez silnik 1500 obr/min!!!
    Moim zdaniem jest to powazna wada ponieważ dla przykladu: stoimy długo w korku, silnik pracuje na wolnych obrotach więc kontrolka nie zadziała=możemy "załatwic silnik na amen"

    Pozdrawiam!

  • Robert ; tutaj nie rozumiesz dwóch rzeczy.

    Pierwsza. załączenie zapłonu to jest przekręcenie kluczyka tak aby lampki kontrolne się zapaliły (olej , akumulator itp.)
    Druga. uruchomienie silnika = praca silnika

    teraz tak .to wszystko na wyłączonym zapłonie. Jak wyciągniesz ten przewód od czujnika oleju tak napisałem wcześniej to probówka powinna się zapalić bo faktycznie nie ma ciśnienia oleju. w tym momencie nie gra roli czujnik. bo to masz sprawdzenie czy do czujnika dochodzi prąd.

  • Wszystko rozumie:)
    Opiszę prosty sposób sprawdzenia czujnika i instalacji

    [b]Sprawdzenie czujnika ciśnienia oleju[/b]

    1. Podłączamy próbówkę do plusa akumulatora i do czujnika (przewód z instalacji musi być zdjęty i nic nie podłączać do niego)
      -silnik nie pracuje, próbówka nie świeci,
      -silnik pracuje, próbówka świeci się
      (w starszych instalacjach innych aut jest odwrotnie)

    [b]Sprawdzenie instalacji od deski do czujnika[/b]

    1. Zdejmujemy przewód z czujnika, odpalamy silnik.
      Robimy przegazówkę aby osiągnąć ponad 1500obr/min, powinna zapalić się kontrolka na desce + brzęczyk.

    Jeśli objawy są j/w można uznać że instalacja i czujnik są OK
    Pozdrawiam

  • Witam. Do kolegi Tomuś. Jak próbówka może się zapalić jak przewód od czujnika ciśnienia czeka na sygnał masy z czujnika ? Jeżeli było by na przewodzie napięcie 12V które zapala żarówkę to co dzieje się z tym napięciem jak czujnik osiąga stan zwarcia do masy celem przekazania sygnału na licznik ? Moim zdaniem robi się zwarcie ? Wydaje mi się,że czujnik można sprawdzić za pomocą omomierza jak pisałeś lub też podłączając próbówkę, ale jednym końcem do plusa a drugą do pinu czujnika. Wtedy to ma sens. Pozdrawiam.

  • Witam, przeczytałem chyba wszystkie tematy na forum związane z kontrolką oleju i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

    Mianowicie zapala mi się kontrolka oleju (na chwile i potem gaśnie) gdy silnik jest ciepły. Dzieje się to głównie, gdy stoję w korku lub podczas upałów. Zapala się też na ostrych zakrętach.

    Czujnik ciśnienia oleju wymieniony i dalej to samo. Pompa sprawna sprawdzona u mechanika. Oleju jest 3/4 miarki. Silnik pracuje normalnie.

    Co to może być ? Olej się gotuje czy co ?

    Silnik 1.4 MPI 68km.

  • A oleju nie ubywa ? Jaki autko ma przebieg ?

    Problem z ciśnieniem oleju to przeważnie czujnik , mówisz , że wymieniony . Problem z ciśnieniem oleju jest przeważnie jak jest coś z panewką czy to na wale czy na wałku rozrządu .

  • Oleju nie ubywa. Przebieg to równe 99 tys.

  • A jaki masz olej silnikowy ? gdzie go kupiłeś?
    Ostatnio jest dużo podróbek.

    M.

  • Olej lotos 5W30. Gdzie był kupowany niestety nie wiem 😕 <!-- s:/ --> Przejechanie na nim jest ok 7 tys dopiero. A wlewany był dokładnie rok temu.

  • [quote="lukab88"]Olej lotos 5W30. Gdzie był kupowany niestety nie wiem 😕 <!-- s:/ --> Przejechanie na nim jest ok 7 tys dopiero. A wlewany był dokładnie rok temu.[/quote]

    Jeśli wymieniałeś olej rok temu to już by się zdało wymienić go na nowo. Olej w tym silniku wymienia się co 10-15tyś lub raz do roku . Może już przepracowany jest i zrobił po prostu swoje no i robi się rzadki gdy dostanie temperatury. Jeśli lejesz syntetyk to polecam zalać Mobil 1 5w50

  • No też tak myślałem, że skoro pompa i czujnik ok to może już czas na zmianę oleju. Tymbardziej, że przez zime auto było prawie nie używane, ale odpalane co jakiś czas na parę chwil. Więc może przez te mrozy olej dostał jakoś w d*pe...

  • Olej, nawet nie używany także się starzeje i traci swoje właściwości.

  • Miałem To samo niedawno i takie same objawy , Czujnik oleju był zepsuty , Z zewnątrz był w dobrym stanie ale po wykręceniu się rozsypał .

    Silnik AME znajduje się patrząc od przodu filtr oleju lewy duł . -------

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 19-06-2011, 16:50[/i] ][/size]
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images49.fotosik.pl/916/40593d7375cd2fe6med.jpg[/img][/url]

    ---- Błąd Prawy Duł Przepraszam :oczami: <!-- s:oczami: -->

  • To co pokazałeś to czujnik ciśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju jest ponoć w misce olejowej...

  • A może zmienić olej na inny . Ja powiem tak może lotos się poprawił ale mój znajomy też do kadeta lał lotos ( ale mineralny ) i mówił olej każdy taki sam . Po remoncie klawiatury czyli wymianie wałka rozrządu i nie pamiętam co jeszcze wymieniał zatarł nowe części używając właśnie lotos . Mechanik jak usłyszał , że leje lotos to mu powiedział toś pan zaoszczędził . To był dobry mechanik więc raczej wykluczam pomyłkę w montażu . Jaki jeszcze przyczyny świecenia kontrolki - mówisz , że pompa oleju sprawdzona ale pewnie na zimnym silniku ( może coś się dzieje jak się zagrzeje ) , może coś sie przytyka gdzieś w kanale koło filtra , albo coś z instalacją elektryczną do samego czujnika ( jakakolwiek przerwa powoduje zaświecenie kontrolki ) . A jaka jest temperatura silnika podczas tego zdarzenia ? Może jest problem np. z chłodzeniem silnika i temperatura na tyle wzrasta , że może spadać za bardzo lepkość tandetnego oleju , może się przyjrzeć termostatowi albo chłodnicy.

  • Kiedyś miałem Skodzie Favorit też popredni właściciel jeździł na Lotosie, jak był ciepły na wolnych obrotach czasem zapalała się lampka oleju. Po zmianie oleju na Castrol objawy od razu zniknęły. Nie polecam oleju Lotos.

  • Wskazówka temperatury chłodziwa pokazuje dokładnie połowę i ani milimetra więcej więc z chłodnica raczej wszystko ok.

    Pompa szczerze mówiąc nie wiem na jakim silniku była sprawdzana.

    A jeszcze istotnym faktem może się okazać to, że poprzedniemu właścicielowi podczas jazdy wywalił bagnet (bo przed jazdą sprawdzał i nie docisnął) i trochę oleju poleciało, ale się zatrzymał i odrazu dolał.

    Jeśli to wina elektryki to chyba dlatego, że kable się grzeją albo coś i gdzieś przerywa.

    Może faktycznie czas na zmianę oleju na coś innego...

  • Witam,

    Fabia 1.4 MPI 44KW
    Problem taki ,że pojawiła się przedwczoraj mrugająca lampka ciśnienia oleju (ten taki jakby kaganek z kropelką)
    Najpierw mrugał i przestawał - teraz po przejechaniu ok 10 km mruga cały czas. W zbiorniczku płynu jest olej - po zatrzymaniu pojazdu i odkręceniu korka od płynu chłodzącego słychać syk (wysokie ciśnienie) oraz bąbluje płyn - po odkręceniu korka oleju para leci.

    Jak wyczytałem na forum na 90 % jest to pęknięta uszczelka pod głowicą lub pęknięty blok silnika.

    Pierwsze pytanie - czy można jeszcze z tym chwilę jeździć krótkie odcinki parę km i postój - czy definitywnie to już koniec i tylko mechanik?

    Drugie pytanie - ile kosztuje +- taka naprawa - nie znam się i nie chce żeby mnie naciągnął mechanik.

    Ktoś w Poznaniu może polecić TANI i dobry warsztat?

    Pozdrawiam
    M