Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. advisor1
    A

    advisor1 (@advisor1)

    0
    Reputacja
    7
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o advisor1

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez advisor1

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez advisor1

    • A
      [F1] Kontrolka oleju - temat zbiorczy

      Witam,

      Fabia 1.4 MPI 44KW
      Problem taki ,że pojawiła się przedwczoraj mrugająca lampka ciśnienia oleju (ten taki jakby kaganek z kropelką)
      Najpierw mrugał i przestawał - teraz po przejechaniu ok 10 km mruga cały czas. W zbiorniczku płynu jest olej - po zatrzymaniu pojazdu i odkręceniu korka od płynu chłodzącego słychać syk (wysokie ciśnienie) oraz bąbluje płyn - po odkręceniu korka oleju para leci.

      Jak wyczytałem na forum na 90 % jest to pęknięta uszczelka pod głowicą lub pęknięty blok silnika.

      Pierwsze pytanie - czy można jeszcze z tym chwilę jeździć krótkie odcinki parę km i postój - czy definitywnie to już koniec i tylko mechanik?

      Drugie pytanie - ile kosztuje +- taka naprawa - nie znam się i nie chce żeby mnie naciągnął mechanik.

      Ktoś w Poznaniu może polecić TANI i dobry warsztat?

      Pozdrawiam
      M

      napisane w Warsztat elektryczny
    • A
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      MAREK dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

      Co do przepustnicy to czyściłem ją z kolegą za jego radą (miał kilka VW oraz seatów) miał jakiś specjalny płyn w spreju do tego i odkręcił obudowę i psikał do wnętrza a ja gazowałem samochód. Pewnie to nieprofesjonalne bo widziałem gdzieś opis ,że trzeba ją wykręcić itd. Ale właśnie bałem się tego planowania itd. cyrków ,że samochód może już nie odpalić.

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • A
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Witam,

      mam pewien problem - czytałem forum ale nie znalazłem identycznego problemu.
      Mam silnik 1,4 MPI najsłabszy, rocznik 2001

      Od pewnego czasu świeci mi się kontrolka od temperatury (czerwona na tablicy) ale wskazówka chodzi dobrze - ale czasem leży mimo ,że przejade sporo km - wtedy jak zgasze i zapale jest ok. tzn. wskazówka idzie na środek - ale lampka nadal świeci.

      Ale dodatkowo od pewnego czasu pojawił się problem - po odpaleniu zaraz z rury leciał czarny dym - dziwny smród - wyczyściłem przepustnice i już jest ok. nie ma tego dymu i falowania.

      Po odpaleniu silnika po pewnym czasie - ok 10 - 20 min w zależności od temperatury na zewnątrz samochód zaczyna szarpać - przy ruszaniu trzeba dawać dużo gazu po się dławi i gaśnie - jak zgaśnie to trzeba czekać trochę aż ostudzi się bo inaczej nie da się odpalić (śmierdzi paliwem w kabinie). Natomiast jeśli pojeżdżę dłużej - np godzinę to mogę zgasić i odpalić bez problemu.

      Kupiłem sobie kabel i sprawdziłem błędy:

      17978
      16500
      17549
      16556

      Poczytałem o błędach i już wiem ,że może coś z pompą paliwa może sonda lambda itd.

      Ale myślę ,że jakiś forumowicz praktyk zna temat i będzie wiedział co to może być. Słyszałem ,że może to być jakiś czujnik - tylko nie wiem który (temperatury czy jakiś położenia wału??) nie mam dobrego mechanika a nie chcę aby metodą prób i błędów mój eksploatował mój budżet.

      Czy ktoś miał podobny przypadek?

      PS jedna rzecz o której zapomniałem o może mieć wpływ - co jakiś czas zaczyna mi się zapalać kontrolka wspomagania i ciężko chodzi kierownica - czasem też mrugają mi światła - czytałem ,że to pewnie jakaś wiązka kabli do wymiany?

      Pozdrawiam

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • A
      [F1] Wymiana filtru przeciwpyłkowego

      Mam pytanie odnośnie skąd jest zasysane powietrze do kabiny?
      Parkuje pod drzewem i cały roki mi leci syf na podszybie i gdzies to chyba gnije bo jak tylko popada zaraz czuć w samochodzie zapach zgniłych liści i właśnie wyjąłem stary filtr - kupiłem nowy - ale przed włożeniem chciałbym przeczyścić jeszcze ten wlot powietrza żeby zaraz nie był zapchany.

      Pozdrawiam

      napisane w Zrób to sam
    • A
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      Witam,

      dzięki za odpowiedzi.
      Mrozoodporność mam ok na pewno. Być może są to właśnie te 2 rzeczy - mało płynu + ten syf w zbiorniczku. Pytanie skąd on się bierze i jak go uniknąć?

      Czy mogę dolać byle jakiego płynu chłodniczego czy muszę wiedzieć jaki mam? Jak to wygląda?

      pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      No właśnie płynu wydaje się być ok. A co znaczy bagno w zbiorniku?
      Zauważyłem ,że w zbiorniczku mam takie paprochy, coś jakby trociny...

      Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      Witam mam taki problem, samochód parkuje na dworze i gdy są ostatnio chłodniejsze dni albo właściwie chyba bardziej wpływ na to ma wilgoć to chwilę po pierwszym po nocy odpaleniu silnika świeci mi się czerwona kontrolka płynu chłodniczego - dodatkowo słychać pisk w momencie gdy ona się zapala. Gdy wskazówka temperatury dojdzie do połowy - czyli jak silnik się nagrzeje - to przy ponownym odpalaniu tego samego dnia kontrolka się nie zapala, ale gdy wystygnie już silnik i coś tam się wychłodzi lub być może zawilgotnieje znów się zapala. Spotkał sie ktoś z czymś takim lub wie co to może być?

      napisane w Warsztat mechaniczny