Navigation

    Fabia Club Polska
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    1. Home
    2. MAREK FABIA
    M

    MAREK FABIA (@MAREK FABIA)

    0
    Reputation
    155
    Posts
    1
    Profile views
    0
    Followers
    0
    Following
    • Profile
    • Following
    • Followers
    • Topics
    • Posts
    • Best
    • Groups

    Information about MAREK FABIA

    Joined
    Last Online

    Best posts made by MAREK FABIA

    This user hasn't posted anything yet.

    Latest posts made by MAREK FABIA

    • M
      Niezidentyfikowane kabelki - do czego mogą byc?

      Witam. Zrób zdjęcie kostki ISO przy radiu z jednoczesnym widokiem gdzie owe przewody z "obcej" instalacji są podpięte. Na moje to wygląda jakby poprzednik zasilił sobie radio po swojemu i dał zasilanie tak by móc radio włączyć nawet bez kluczyka. Trudno na podstawie 2 fotek ocenić co ktoś wypłodził. Z tego co widzę na fotkach to idą tam 3 przewody: czerwony, czarny i żółty, gdzie normalnie czerwony to + radia,żółty to też + (podtrzymanie pamięci), a czarny to masa.

      posted in Warsztat elektryczny
    • M
      [F1] Kierunkowskazy - temat zbiorczy

      Witam.

      Mimo że temat jest wiekowy to w celu wyjaśnienia tematu odgrzeje kotleta. Może komuś się przyda.
      Szybsza praca kontrolki od kierunków zarówno Lewej jak i Prawej strony spowodowana jest brakiem styku na którejś z lamp od danego kierunku. Dotyczy to głównie lamp kierunkowskazu przedniej lub tylnej lampy gdzie występują żarówki 12V / 21 Watt. Lampki montowane w błotnikach jeżeli się przepalą nie dają takiego efektu (nie wpływają na poprawną pracę układu kierunkowskazów i szybsze miganie kontrolki kierunku).

      Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • M
      Kable rozruchowe

      [quote="marcing040381"]Kolego [b]czp[/b] chciałbym delikatnie zaznaczyć, że amper A to jednostka natężenia, a nie napięcia które w instalacji samochodów osobowych jest stałe i wynosi zawsze 12 V. 😉 <!-- s;) -->[/quote]
      Wątpię w te ostatnie słowa: ........które w instalacji samochodów osobowych jest stałe i wynosi zawsze 12 V.
      Jakby tak było to po co nam kable rozruchowe skoro mamy nadal i cały czas niezależnie od warunków atmosferycznych i pory roku 12 Volt. Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • M
      [F1 i F2] Halogeny/przeciwmgłowe/przeciwmgielne

      Witam. U mnie halogeny nie gasną po włączeniu długich i raczej wątpię żeby tak było fabrycznie. Halogeny zakładałem u siebie na podstawie fabrycznego rozwiązania. Włącznik z Alledrogo,wtyczki do halogenów od znajomego (są też na Alledrogo),piny do wtyczek ze sklepu elektronicznego,wiązkę robiłem sam na przewodach 2,5mm2,masę halogenów podpiąłem do śrub w komorze silnika,pin w liczniku do kontrolki na zegarach już był tylko przewód trzeba było dołożyć (przekrój 0,34mm2) i podłączyć do plusa halogenów i oczywiście bezpiecznik który to jest na pozycji 65 w skrzynce z bezpiecznikami. Z włącznika wychodzisz na bezpiecznik i dalej na halogeny i po robocie. Powodzenia. Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • M
      [F1] Zamknięty obwód

      Witam. Osobiście prześledziłbym trasę tej wiązki od końcówek ze zdjęcia (widocznych) i odłączył ją od urządzenia do którego owa wiązka idzie. Nie praktykował bym metod zamykania obwodów na nieznanych odwodach. Możesz w ten sposób zniszczyć coś w aucie lub nie daj Bóg spalić auto poprzez spowodowanie zwarcia w nieznanym
      obwodzie.Z prądem nie ma żartów tym bardziej w samochodzie gdzie napięcie może jest małe (12V) i nie kopie ale prądy obwodów są dość znaczne nawet kilkadziesiąt Amper w przypadku np:pompy wspomagania.Może dochodzenie do tego od czego są te kable jest pracochłonne (rozbieranie auta),ale napewno efekt lepszy znależć to w ten sposób niż snuć domysły,ale to tylko moje podejście. Widziałem już instalacje różnego typu które wykonane były w niechlujny sposób nie mówiąc o niezabezpieczeniu ich (mam na myśli bezpiecznik obwodu). Myślę,że pisanie posta w tej sprawie,robienie dokumentacji foto do postów,udzielanie odpowiedzi na pytania ludzi z forum = czas na dojście do tego od czego jest ta wiązka idąc jej trasą od widocznych końcówek po drugi koniec nieznanego. Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • M
      F1 Fabianka by Kamil004

      [quote=".kamil004."]hehe dokladnie tak, dzienne gasna po zapaleniu pozycji a na potrzeby fotek kolega wlaczyl dlugie swiatelka 😉 <!-- s;) -->[/quote]

      Tak też myślałem. Swoją drogą jakiej wartości masz potencjometr do regulacji tych modułów led. Jakiego typu modułów użyłeś do tego modu - podświetlenia. Rewelacyjnie to wyszło na fotach,ale myślę że w realu jest jeszcze lepiej.

      posted in Fabia I
    • M
      F1 Fabianka by Kamil004

      [quote="TOMUŚ"]Życzę Szerokości ładna fabia 🆗 <!-- s🆗 -->

      Światełka do jazdy dziennej ładne , pięknie świecą 🆗 ale połączenie ich nie jest zbyt dobre 😕 .[/quote]

      Kamil koledze Tomkowi chodzi o fakt,że na fotkach mijania świecą z dziennymi a nie powinny. No chyba,że dla potrzeb fotek zapodałeś na chwilę długie w celu doświetlenia. Pozdrawiam.

      posted in Fabia I
    • M
      [F1] Schemat lampki wnetrza -&gt; Oswietlenie na nogi.

      Witam. Zrób jakiś raport z tego co robiłeś- Fotki,opis gdzie? co? jak? Pozdrawiam.

      posted in Warsztat elektryczny
    • M
      F1 by Jablonix (update)

      Witam. Jakbym miał w aucie 130 KM i to jeszcze w Dieslu........ach,to bym go nie sprzedawał. Mam połowę z hakiem mniej (60KM) i wiem co piszę. Pozdrawiam.

      posted in Fabia I
    • M
      Pożegnanie

      Witam. Rafał kabelek diagnostyczny działa przy Octawce, czy nie ? Robiłeś coś może z diagnostyki ? Myślę,że będe miał okazję ją obejrzeć na następnym spocie. Pozdrawiam i gratki zakupu.

      posted in Dosłownie wszystko