Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. michal33686
    M

    michal33686 (@michal33686)

    0
    Reputacja
    194
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o michal33686

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez michal33686

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez michal33686

    • M
      Stuk po wymianie oleju .

      Dzieciaku 😉 <!-- s;) -->
      Śmieszne są twoje wypowiedzi , piszesz na temat na który nie masz zielonego pojęcia 😉
      Po pierwsze jeżeli nic nie wiesz na ten temat tylko ci się wydaje to nie pisz ...i nie wprowadzaj innych w bład.
      Po drugie czytaj ze zrozumieniem to ci jest napisane ...., jeżeli nie rozumiesz to czytaj drugi raz lub pytaj innych.

      😉 I tyle w temacie.

      ........
      Proszę nie wklejac cytatów z których nic nie wynika.
      Kapi
      .........

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Stuk po wymianie oleju .

      Sprzedawca raz sprzedaje spodnie a za chwile akcesoria samochodowe. 😉 <!-- s;) -->
      Wciska wiec to co ma sprzedać bo akurat ..... np leży tego dużo na magazynie 😉
      Z Mechanikami bywa podobnie bo ktoś dostarcza im olej po okazyjnej cenie, z wiedza olejowa
      jest niestety ogólnie słabiutko, powszechnie panuje opinia iż 10W40 to pół syntetyk a 5w40 to syntetyk.
      Tak było 20 lat temu a teraz 99% oleju 5w40 to mineralny stworzony w oparciu o hydrokraking.
      Kiedyś syntetyk miał zupełnie inna bazę i temperaturę płynięcia -50 a nawet więcej.
      Przykładowo Mobil 5W50 miał -56 a teraz -39 😉 .
      Na bańkach olejowych sprzedawanych w np Niemczech czytasz że to technologia syntetyczna , w Polsce ze to full syntetyk. 😉
      Co do mycia silników to decydują o tym głownie właściwości wg API , oczywiście nie tylko , to głownie norma przeciw zużyciowa. 😉 im wyższa druga literka tym mocniej myje silnik.
      A jak z awaryjnością znam przypadki TDI na pompowtryskach które w Niemczech zrobiły 450 tys km i pompowtryski były w stanie idealnym , a u nas zdąża sie ze samochód jeździł na Mobilu 5w50 bo mechanik wiedział lepiej i co
      100 tys i kończyły już swój żywot.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Dodatki do oleju

      Polecam LIQUI MOLLY Hydro-Stossel-additiv
      Kompozycja specjalnie do hydraulicznych popychaczy.

      Zapytam jeszcze a jaki masz olej w silniku? kiedy był wymieniany ?

      M.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Stuk po wymianie oleju .

      Wlałes olej który ma temperaturę płyniecia -27 , poprzedni miał -45.
      Dlaczego stuka ? Tarcie suche, czyli obróbka skrawaniem 😉 <!-- s;) -->
      Nic sie nie stanie , oj stanie się 😉 im dłużej nie bedzie smarowania przy rozruchu tym wieksze zuzycie silnika.
      Silnik najszybciej zuzywa sie w trakcie rozruchu, własnie przez chwilowy brak smarowania.
      Czy ten nowy jest bardziej gęsty ?
      Nie jest , olej pracuje w silniku w temperaturze ok 100 stopni a przt tłokach 150 .
      Ciekawe że twój mechanik o tym nie wie.......
      Sprawdzanie gestosci oleju w temperaturze pokojowej to tragiczny brak elementarnej wiedzy na temat olejów silnikowych.
      Olej posiadaja jeszcze taki parametr jak indek lepkosci czyli rozny poziom lepkości w funkcji temperatury i to jest naważniejsze a nie baltanie bańka oleju w temperaturze 20 stopni. 😉

      POzdrawiam M.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Nierówna praca silnika na wciśniętym sprzęgle

      Ciężko diagnozować przez internet, to co jest dobre dla twojego mechanika dla mnie może być złe...
      Może zamiast podmieniać pompę i wtryskiwacze miło było by podpiąć się do komputera i przeanalizować dane z czujników, zwracając szczególną
      uwagę na zamrożone ramki.

      Pozdrawiam M.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Wymiana silnika 1.4 mpi na 1.4 16v

      Zwykle nie pasuje, wiec tu pewnie będzie podobnie.
      Proponuje zrobić planowanie głowicy , wymienić uszczelkę i przyjechać do polski.
      Jeżeli możesz zrób test szczelności głowicy i bloku wtedy okaże się czy wymagają wymiany.
      Doraźnie możesz zastosować preparat do uszczelniania chłodnic i przyjechać na nim do polski, Dobre są firmy Prestone, ale dodawaj go stopniowo po uprzednim wymieszaniu.
      Znam samochód z pękniętą głowicą który wrócił do polski 2000 km na takim wynalazku.

      M.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      KOŁO DWUMASOWE !!!!!!!

      Wydaje mi się że nie ma.
      Co sie dzieje , najpierw stuka , potem zaczyna szarpać lekko potem coraz mocniej aż w końcu się rozsypuje ......,
      M. 😉 <!-- s;) -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Zamarznięta odma Fabia 2001 1.4 16V AUA

      Musisz wiec uważać , zmiany zostały wprowadzone dopiero w kwietniu 2009 roku w silnikach BXW.
      Wcześniejsze 1,4 16V, nie posiadały dodatkowego podgrzewania i górnej odmy.
      M.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Zamarznięta odma Fabia 2001 1.4 16V AUA

      Odpowiedz na swoje pytanie masz tutaj 😉 <!-- s;) -->

      [quote="michal33686"] W BXW od kwietnia 2009 montowane jest podgrzewanie separatora oleju.
      M.[/quote]

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Układ paliwowy 1.2 12v problem

      Za dużo paliwa , lepiej mniej paliwa w częsciej zmieniać.
      Jakiż to tajemniczy uszlachetniacz dolewasz do benzyny ???????
      Wypal benzynę do rezerwy, nalej świeżego paliwa, nie wlewaj wiecej jak 1/4 do 1/2 zbiornika.
      Wskazane jest utrzymywać ok 1/4 zbiornika i czesciej uzupełniać swieżą benzyna.
      M.

      napisane w Warsztat mechaniczny