[F1] Brak reakcji światełka we wnętrzu na otwate drzwi. mikr
-
Witam.
Jakieś dwie godziny temu zakończyłem naprawę zamka centralnego. Nie dało rady zamknąć samochodu. Przyczyną był urwany mały plastik/uchwyt który trzyma pręcik od zamka centralnego, jak i wkładka zamka od strony kierowcy. Niestety po wymianie tych części i po złożeniu całość w jedno światło nie reaguje kiedy drzwi są otwarte, jak i nie "pika" gdy zostawię włączone światła. Od strony pasażera wszystko jest okej. Mam teraz takie pytanie: co jest przyczyną ? Myślę że raczej coś wypadło, bądź po prostu się wcisneło itd, tylko gdzie mam znaleźć "czujnik" który reaguje i rozpoznaje czy drzwi są otwarte ?
-
mikrostyk w zamku (krańcówka)
-
Do wymiany czy jak ? Gdzie to dokładnie się znajduje ?
-
To jest takie coś http://allegro.pl/item919871654_mikrostyk_mikrowlacznik_vw_audi_uszczelniany.html<!-- m --> znajduje się w kasecie zamka. Możliwe że wystąpiły zimne luty na płytce drukowanej. Sprawdź na sam początek kabelki i kostkę na łączeniu drzwi i słupka.
-
Dokładnie to wymieniłem to zaznaczone na czerwono:
[url=http://www.iv.pl/viewer.php?file=69267567920951490043.jpg][img]http://www.iv.pl/images/69267567920951490043_thumb.jpg[/img][/url]
Pękła tak jakby "korona" u góry tej wkładki i zamek nie reagował na przekręcenie kluczykiem. Kilka dni temu wszystko dobrze działało, więc myślę że po wymianie tego wystąpiła ta awaria. Żeby sprawdzić tą kostkę, muszę rozkręcić tapicerkę drzwi i patrzeć w okolicy klamki ?
-
chciałbym odświeżyć temat <!-- s:) --> znalazłem link do ofert na allegro z mikrostykami, czy mógłbym prosić o potwierdzenie co muszę kupić do mojej fabki ? bo z tego co wyczytałem, nie muszę płacić 500zl w ASO za cały zamek, tylko wystarczy to wymienić ?
1.4 MPI 2002 68KM AME
PS: znacie w Warszawie zakład, który podjąłby się takiej pracy ? słyszałem o Syreny oraz Stawki
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=5138833 -
[url=http://allegro.pl/mikrowlacznik-mikrostyk-vw-seat-audi-dzwignia-i1713689856.html]możesz TEN[/url], albo [url=http://allegro.pl/mikrostyk-mikrowlacznik-uszczelniany-vw-audi-i1707112149.html]TEN[/url]
generalnie pada właśnie ta gumka i blokuje działanie. albo wyciera się prowadnica w zamku która naciska właśnie ten mikrowyłacznik.
musisz też nastawić się na koszt wymiany, bo to że część kosztuje " 5 zł" nie znaczy że naprawa bedzie kosztować tyle samo... -
zastanawiam sie czy nie lepszym rozwiazaniem bedzie jednak wymiana zamka na chińczyka za 100zł + 50zł wymiana, czy ktos moze potwierdzic poprawnosc działania takiego zamka ? <!-- s:) -->
-
[quote="konrado"]zastanawiam sie czy nie lepszym rozwiazaniem bedzie jednak wymiana zamka na chińczyka za 100zł + 50zł wymiana, czy ktos moze potwierdzic poprawnosc działania takiego zamka ? <!-- s:) -->[/quote]
Uważam, że to nie jest dobre rozwiązanie. Drzwi i tak będziesz musiał rozbebeszyć (czy do wymiany zamka czy też naprawy krańcówki) więc ja bym wymienił krańcówkę na Twoim miejscu. -
3 osoby (nikt z ASO) zasugerowal cały zamek, czyszczenie tez nic nie daje... czy ten mikrostyk jest w zamku czy obok ? wezme stary i moge sie pobawic i ewentualnie pobawic sie we wstawienie o ile mi sie uda <!-- s:) -->
dzis jade o 14 na wymiane i zobaczymy na miejscu..
-
Panowie a ja mam taki problem w tej kwestii; mianowicie lewe drzwi (od kierowcy) ok światło wewnątrz i kontrolka na desce zapala się poprawnie ale przy drzwiach pasażera dzieją się "hocki-klocki". Przy zgaszonym silniku (zapłon wył. i wł tak samo) światło i kontrolka zapalają się natomiast w podobnej sytuacji na włączonym silniku już nie zawsze. Mówiąc bardzie obrazowo wygląda to tak; Suwak (włącznik) ustawiony w pozycję reagowania na otwarcie drzwi , silnik nie pracuje jest prawidłowo. Silnik pracuje jest źle tzn. w momencie otwierania drzwi pasażera światło owszem zapala się ale od razu płynnie gaśnie (aczkolwiek nie zawsze jednak w przeważającej większości przypadków). Efekt jest taki, że na dworze ciemno drzwi pasażera otwarte, światło zgaszone <!-- s:( --> Żeby było śmieszniej to lekkie niedomknięcie drzwi wzbudza czujnik i światło zapala się ale przy domknięciu ew. otwarciu znów gaśnie. Czy może to oznaczać awarię czujnika w drzwiach ?? Trochę się rozpisałem ale chciałem dobrze zobrazować problem. Jeśli ktoś zna przyczynę będę wdzięczny za info. Pozdrawiam.
-
Witam.
Mi to pachnie zepsutym mikrowyłącznikiem który jest w zamku.W roli dobitnego i upierdliwego żartu . Na forum mamy też Panie. Dwie się do tego przyznają sąkobietami , a reszta się nie przyznaje że jest kobietą/kobietami <!-- s:D -->
-
Podpiąć pod komputer i sprawdzić działanie krańcówki.
Od tego bym zaczął.
Może się zawieszać lub być blokowana przez zdzierajacy się plastik od dźwigni włączającej. -
Witam Ponownie
Odnośnie mikro-wyłącznika też to mi rozwiązanie proponował elektryk ale nie chciał się podjąć sprawdzenia. Odnośnie podłączenia komputera to już to robiłem <!-- s:( --> nie wykrywa nieprawidłowości (chyba, że potrzeba innego programy niż np. Polski Vag). -
Przerabiałem to w poprzedniej fabii, uszkodzony mikro wyłącznik w zamku.