Niestety ASO ma rację. Trzeba wyjąć deskę, żeby wymienić wentylator. Jak na spokojnie się za to weźmiesz to nic nie będzie klekotać.
koleś (@koleś)
Informacje o koleś
Najlepsze posty napisane przez koleś
Najnowszy post utworzony przez koleś
-
[quote="TOMUŚ"]Cześć.
manetki są w dwóch wersjach zespolone i rozłączane[/quote]
Takie rzeczy to w Octavii II.W Fabii II manetki są zawsze zespolone.
[quote="szkielet6"]Witam. Wiem że temat jest dość obszerny ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Chciałbym w swojej Fabii II zamontować tempomat. Dzwonilem do Serwisu w Gdańsku bo chciałem zapytać o numer fabryczny manetki zespolonej żeby wiedzieć co kupić. Pracowanik powiedział że są dwa rodzaje i bez rozbierania kierownicy nie da rady tego sprawdzić nawet po numerze VIN. Nie chcę kupować w ciemno ale też nie chcę bawić się w rozbiurkę. Czy oprócz manetki potrzebuję coś jeszcze? Jakąś wiązkę czy inny modół komfortu.
Czekam na Waszą pomoc. Jak będzie potrzeba to podam wszystkie dane które znam i które dotyczą mojego auta[/quote]W takich tematach omijaj ASO.
Różnic między manetkami jest kilka.Ze względu na obsługę są trzy rodzaje manetek.
Golasy - bez komputera i tempomatu.
Pół golasy - tylko z komputerem.
Wypasy - tempomat i komputer.Nie było fabrycznie manetek tylko z tempomatem.
Różnią się też oznaczeniami ale to tylko grafika.
Ostatnia różnica to rodzaj taśmy airbag. Są dwa rodzaje i nie są zamienne między sobą.
Żeby wiedzieć co Ci jest potrzebne to musisz jednak pogrzebać w aucie. Po pierwsze podnieś górną połówkę obudowy kolumny kierowniczej. Jest wciśnięta na dolną połówkę. Możesz pomóc sobie płaskim śrubokrętem włożonym między połówki jak najbliżej kierownicy i jednocześnie ciągniesz ją do góry przy manetce. Wyskoczy. Zrób zdjęcie co tam masz a ja Ci napiszę jakie potrzebujesz manetki.
Musisz sprawdzić jaki masz moduł CE. Znajdziesz go pod deską, nad pedałami. Schyl się tam i go zlokalizuj. Będzie to skrzynka z dwoma rzędami wtyczek lub z dwoma dużymi wtyczkami. Białą i czarną.
Potrzebna też będzie wiązka tempomatu. Mogę taką zrobić.
Zawsze też możesz zadzwonić do mnie i wszystko wyjaśnię. Numer poniżej.
-
[quote="kapi"][quote="krzynol"]a czy to jest normalne, że każdy post czy zmiana posta musi być akceptowne?
robię mnóstwo zmian i edycji, więc jest to ogromne utrudnienie
już się zgubiłem w edycji wątku mojej fabki, w ogóle zniknął i nic już nie widzę w nim[/quote]
Obecnie trudno to wytłumaczyć.
Sprawy techniczne na forum włącznie z unikaniem spamu są rozpatrywane.
Wiem, że coś nie tak działa jak powinno i też czekam na załatwienie tej sprawy.A to raczej nie służy rozwojowi.
Myślę że wkrótce, jak dni będą jeszcze krótsze, sprawy się ułożą.
SID - słowo komentarza ?
tapatalk[/quote]
Minęły cztery miesiące. Czy to się w końcu zmieni?
-
W Fabii 1 nie ma osobnego przekaźnika do ogrzewania tylnej szyby. Jest on w BSI.
Z BSI - gniazdo XP4 - wtyczka T5c/4 (pin 4) wychodzi gruby biały przewód. To jest zasilanie ogrzewania tylnej szyby. -
Miałem takiego classica. Golas z dołożonym centralnym zamkiem. Centralny zakładało ASO pierwszemu właścicielowi. Bagażnik otwierał się manualnie wajchą przy fotelu kierowcy.
Na Twoim miejscu wziąłbym to:
http://allegro.pl/zamek-centralny-do-skody-fabia-1-skoda-na-pilot-i5284950799.html<!-- m -->Przed zakupem zapytaj jak otwiera się bagażnik tym środkowym przyciskiem (jeśli to nie jest atrapa).
Możesz też mieć problem z nacięciem grota bo nie każdy serwis kluczykowy chce takie frezować.
Ja w mojej byłej Fabii sam zrobiłem elektrycznie otwierany bagażnik. Na oryginalnych częściach. Nie był otwierany z centralnego zamka.
Kupiłem to:
http://allegro.pl/skoda-fabia-i-sedan-zamek-klapy-silownik-i6943208581.htmlI to:
http://allegro.pl/klamka-klapy-tyl-mikrostyk-skoda-fabia-6y0827574d-i7006597861.htmlPołączyłem kabelkami i już miałem bagażnik otwierany elektrycznie. Duża wygoda.
-
W instrukcji tego nie ma bo to można zrobić tylko programem zmieniając kodowanie licznika. W kodowaniu licznika trzeba zmienić kraj z GB na EU. Wtedy zmienią się mile na km.
Jakby co to zapraszam do mnie. Roboty na kilka minut.
-
Jakoś nie kojarzę telefonu od Ciebie. Mój numer 510 150 407
Jak nie odbieram to dzwonić do oporu. Albo odbiorę albo oddzwonię.
A teraz do rzeczy.
Wtyczka manetki Ok. Wtyczka do BSI może być czerwona po przeróbce jaką zrobiłeś ale żebyś nie pomylił gniazd bo czerwona pasuje do XS5 i jest generalnie do elektrycznych i ogrzewanych lusterek. Przewody mają być 0,35 mm
Połączyć trzeba to tak:
Manetka------ XS3
2------------------5
3------------------6
4i7---------------3 i do wtyczki na podszybiu
5-----------------2
6----------------- do wtyczki czujnika stop pin 2Piny 4 i 7 połącz razem i do 3 w czerwonej i jeszcze z tego zrób odgałęzienie do wtyczki na podszybiu gdzie też musisz mieć pin, który do niej włożysz.
Do pinu 2 możesz użyć szybkozłączki lub się do tego kabelka przylutować.
Jak chcesz pin do podszybia to mogę wysłać.
Na podszybiu jest tak:
Przed liftem wtyczka biała pin 10 a po lifcie wtyczka czerwona pin 6. Patrz rysunek:
[url=https://naforum.zapodaj.net/502c1def7baa.jpg.html][img]https://naforum.zapodaj.net/thumbs/502c1def7baa.jpg[/img][/url] -
[quote="Artur_jaw"]to ja też poproszę moje 10 kucy więcej... [/quote]
Ja mam o 29 KM za dużo.
Kolejne moje pytanie: dlaczego w profilu zamiast "kolor" i "silnik" są angielskie "varnish" i "engine"?
-
[quote="jacekpk"]Przy okazji: jak się wypina w F2 obudowę BCM-a z tego mocowania, w którym ona siedzi? U dołu po jednej stronie jest taka owalna jakby zapinka, za nic w świecie nie mogłem tego wyjąć.[/quote]
Takie owalne jakby zapinki są dwie i są one wciśnięte w obudowę BCMa. Ja je wyciskam palcami.
[quote="TOMUŚ"][quote="jacekpk"]
Wytłumacz mi jedno, czemu ja na 087P mam takie same rzeczy co na 085D? <!-- s:) --> Według twojej myśli to powinienem mieć więcej rzeczy np. lusterka grzane i elektryczne sterowane, halogeny przednie itd. a tego w ogóle nie mam. Wszytko mi idzie o zakodowanie.Jeżeli masz kodowanie to co było wcześniej to tak było że mogłeś sobie ją kodować przed blokiem.[/quote][/quote]
To nie jest tak, że jak masz bogatszy sterownik to od razu masz wyposażenie, które on obsługuje.
Elektryczne lusterka i halogeny może trzeba było zaznaczyć przy konfiguracji zamówienia samochodu?
-
Proszę o pomoc jak mam w moim profilu zmienić silnik bo mam niewłaściwy. Kliknąłem "wyświetl profil" ale dalej nie widzę gdzie jest opcja z danymi silnika.
-
Tomek , jak ja Cię czasem czytam to naprawdę zastanawiam się skąd Ty takie informacje bierzesz i podajesz to jeszcze jak pewnik. A wystarczy pogrzebać w internecie.
Jeśli chodzi o sterowniki Bordnetz to każdy powyżej 086 obsługuje tempomat. Niezależnie od literki na końcu.
Kodowanie on-line w przypadku auta, o którym tu mowa nie jest konieczne. Takie kodowanie to dopiero od np. Fabii 3 lub Octavii 3. W tych autach niektóre sterowniki trzeba kodować on-line (np. sterownik silnika w celu aktywacji tempomatu).
Fabię II można kodować pod blokiem, w garażu lub w ogródku. Wersja 12.12.3 zupełnie tu wystarczy.Co potrafią między innymi sterowniki BCM (zależnie od numeru):
Basis+
Part Numbers: -937-084-
Medium+
Part Numbers: -937-085-
Supported Features (like Basis+ and additonally): Central Locking, Anti-Theft-System, Outside Mirror Heating, Seat Heating
Medium++
Part Numbers: -937-086-
Supported Features (like Medium+ and additonally): Remote Control
High+
Part Numbers: -937-087-
Supported Features (like Medium++ and additonally): Cruise Control System (CCS), Anti-Theft-System LIN-Databus (for Alarm Horn)
Reku (Recuperation)
Part Numbers: -937-088-
Supported Features (like High+ and additonally): Start/Stop System (with Recuperation)
Licht (Lighting)
Part Numbers: -937-089-
Supported Features (like High+ and additonally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.)
Licht/Reku (Lighting/Recuperation)
Part Numbers: -937-090-
Supported Features (like High+ and additonally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.), Start/Stop System (with Recuperation)