[F1] Wymiana koła kierownicy
-
Witam,
w mojej fabince, mam przejechane około 112tys. samochód mam od nowości, więc z przebiegiem wszystko ok.
No i mam problem z kołem kierownicy, szczególnie górna część łuku kierownicy jest bardzo mocno powycierana, praktycznie czuć już chropowate wnętrze łuku.
Rozumiem zużycie kierownicy, ale takie objawy powinny się pojawiać w samochodach z przebiegami chyba powyżej 200, 300tys, czy to normalne, też tak macie?
Moje pytanie, czy można wymienić samo koło kierownicy na jakieś mniej zniszczone, bez kupowania kompletu, czy można przełożyć moją poduszkę (nie była wystrzelona - na szczęście)
A może ktoś z Was ma jakieś używane koło kierownicy, i chciał by sprzedać?
Pozdr
Darek -
Poszukaj na allegro anglika na części.
-
[b]canni [/b] możesz kupić samą kiere p[oszukaj na allegro poduszka to osobna część
-
U mnie przy około 100000 kierownica się powycierała (szczególnie u góry). Kupiłem skórzaną nakładkę, kiera zrobiła się grubsza i poręczniejsza - polecam.
Jak bym chciał wymienić koło kiery to szukałbym od Fabii RS, ale nie wiem jak z airbagiem.
-
[b]canni[/b], Kierownic możesz założyć mnóstwo. Od passata, golfa, seata, audi, fabii II, octavii, superba.
Ja w mojej fabisi miałem już kilka kierownic. Obecną możesz zobaczyć w załączniku. Kierownicę możesz wymienić sam. Potrzebna będzie Ci nasadka SPLINE M12 (zdjęcie w załączniku)
Jeśli nie chcesz za bardzo modować z kierownicą to najlepiej wymień obecną na obszytą skórką. Taka kierownica kosztuje ok. 100 zł na giełdzie w Gliwicach. Jeśli chciałbyś przyjechać to na miejscu możemy się umówić i Ci ją wymienię.
Możesz też kupić obszytą w internecie. Płacisz za kierownicę, przesyłkę + kaucja i po wymianie odsyłasz zdemontowaną.
Polecam fachowca z Kamiennej Góry. Zadzwoń do niego i pogadaj. On jest też co niedziela w Gliwicach.
Kontakt:http://www.pkt.pl/s/kamienna_gora/2799193/auto-kier.html<!-- m -->
-
Dzięki wszystkim za info, w sumie nie spodziewałem się że ta operacja będzie tak prosta <!-- s:) -->
Wymieniać kierownicę chcę na identyczną tylko mniej zniszczoną, no i nie nową, ponieważ przymierzam się do wymiany fabinki na nową octavke, i z doświadczenia wiem, że każdy kupujący zobaczy moje koło kierownicy i będzie zarzut wyssany z palca, że autko ma cofany licznik
-
Witam. Mam pytanie czy ktoś może się orientuje czy do odkręcenia koła kierownicy w Fabii II również podchodzi nasadka m12? Z góry dzięki za odpowiedź.
-
[quote="boberek7"]czy do odkręcenia koła kierownicy w Fabii II również podchodzi nasadka m12[/quote]
wszędzie jest to samo jak pisał [b]Koleś [/b] - klucz spline m12. -
[b]dla comforta[/b]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cfd0f2f9b224dccb][img]http://images38.fotosik.pl/1420/cfd0f2f9b224dccbm.jpg[/img][/url] -
Witam jestem tu nowy i zarazem od niedawna właścicielem fabii. Mam pytanko jak mocowana jest poduszka kierownicy bo muszę przestawić kolo gdyż patrzy troszkę w prawo. Proszę o pomoc
-
Witaj, w sprawie wyrównania koła kierownicy do poziomu (w sensie patrzy troszkę w prawo), nie reguluje się i nie ustawia położenia kierownicy w ten sposób. Wiąże się to z tym, że trzeba koniecznie sprawdzić zbieżność kół auta i dokonać w tym przypadku jej korekty, przy czym kierownica podczas tej czynności MUSI BYĆ TAK USTAWIONA, ABY PATRZEĆ PROSTO. A samą kierownicę ne czas ustawiania zbieżności się blokuje, można przytrzymać ją rękoma, po to, aby6 ustawiający zbiezność dokonał korekty długości końcówek drązków kierowniczych z prawej i lewej strony. Bo nie jest to wada, tylko z taką kierą się źle jeździ, a spradzenie z regulacją (w razie potrzeby długością końcówek drążka kierowniczego) i jest przydatne i wykonuje się je praktyczne 2 x w roku - to generalnie wpływa na samopoczucie kierowcy i oszczędzanie opon..
-
[quote="Ryszard"]Witaj, w sprawie wyrównania koła kierownicy do poziomu (w sensie patrzy troszkę w prawo), nie reguluje się i nie ustawia położenia kierownicy w ten sposób. Wiąże się to z tym, że trzeba koniecznie sprawdzić zbieżność kół auta i dokonać w tym przypadku jej korekty, przy czym kierownica podczas tej czynności MUSI BYĆ TAK USTAWIONA, ABY PATRZEĆ PROSTO. A samą kierownicę ne czas ustawiania zbieżności się blokuje, można przytrzymać ją rękoma, po to, aby6 ustawiający zbiezność dokonał korekty długości końcówek drązków kierowniczych z prawej i lewej strony. Bo nie jest to wada, tylko z taką kierą się źle jeździ, a spradzenie z regulacją (w razie potrzeby długością końcówek drążka kierowniczego) i jest przydatne i wykonuje się je praktyczne 2 x w roku - to generalnie wpływa na samopoczucie kierowcy i oszczędzanie opon..[/quote]
Byłem na przeglądzie, chciałem ustawić zbieżność bo właśnie aby jechać w prosto kierownica przesuwa się w lewo o jakieś 4°. Pan diagnosta po wjechaniu na bloczki, stwierdził że zbieżność jest jeszcze akceptowalna. Mimo że auto ściąga na lewo (ale to przez opory toczenia na tylnym lewym kole). Na pewno to zbieżność, Panie Rysiu?
-
możliwe też że po regeneracji maglownicy coś zostało źle poskładane, wymiar referencyjny z przekładni źle złapany i później wszystko do bani mimo że zbieżność / geometria są ok.
-
wiesuaf
Wysłany: Wczoraj 14:15 Temat postu:
Ryszard napisał/a:
Witaj, w sprawie wyrównania koła kierownicy do poziomu (w sensie patrzy troszkę w prawo), nie reguluje się i nie ustawia położenia kierownicy w ten sposób. Wiąże się to z tym, że trzeba koniecznie sprawdzić zbieżność kół auta i dokonać w tym przypadku jej korekty, przy czym kierownica podczas tej czynności MUSI BYĆ TAK USTAWIONA, ABY PATRZEĆ PROSTO. A samą kierownicę ne czas ustawiania zbieżności się blokuje, można przytrzymać ją rękoma, po to, aby6 ustawiający zbiezność dokonał korekty długości końcówek drązków kierowniczych z prawej i lewej strony. Bo nie jest to wada, tylko z taką kierą się źle jeździ, a spradzenie z regulacją (w razie potrzeby długością końcówek drążka kierowniczego) i jest przydatne i wykonuje się je praktyczne 2 x w roku - to generalnie wpływa na samopoczucie kierowcy i oszczędzanie opon..Byłem na przeglądzie, chciałem ustawić zbieżność bo właśnie aby jechać w prosto kierownica przesuwa się w lewo o jakieś 4°. Pan diagnosta po wjechaniu na bloczki, stwierdził że zbieżność jest jeszcze akceptowalna. Mimo że auto ściąga na lewo (ale to przez opory toczenia na tylnym lewym kole). Na pewno to zbieżność, Panie Rysiu?
Tak kolego wiesuaf, zbieżność trzeba sprawdziś, bo regulując położenie koła kierownicy musisz, powtarzam musisz ruszyć końcówki drążków - aby przy kierownicy prosto ustawionej do kierunku jazdy auto nie skręcało, teraz skrętu pilnujesz właśnie w ten sposób, że lekko skręcasz kiera w czasie jazdy, aby utrzymywać prosty tor jazdy. Inaczej mówiąc, aby wyregulować położenie musisz:1. ustawić kierownicę prosto do przodu i ją w w tym położeniu zablokować, aby się nie zmieniła położenia. Następnie wchodzisz w kanał i USTAWIASZ ZBIEŻNOŚĆ TAK, aby była w granicach normy, chyba, ze masz takie oko i potrafisz robić korektę zbieżności bez przyrządów. Natomiast info o tym, że Pan diagnosta stwierdził, że zbieżność jest akceptowalna jest prawdą, tylko z pewnym niuansem - właśnie z położeniem kierownicy denerwującej właściciela auta. Dlatego po prostu trzeba prze-regulować położenie końcówek drążka - tzn. jedną końcówkę wykręcamy to drugą wkręcamy pilnując zgodności ustawień zbieżności z wymaganą. Musisz zrozumieć, że inaczej się nie da - bo albo pilnujemy ustawianego parametru zbieżności bez względu na położenie koła kierownicy albo ustawiamy kierownice prosto i potem ustawiamy zbieżność tak, aby spełniała przewidziane normy. Z mojej oceny i ponad 44 - letniego doświadczenia za kierownicą wynika, że w pewnym momencie ktoś sprawdzając/regulując zbieżność ustawił ją przy takiej pozycji kierownicy i tak to leciało do czasu, aż to zauważyłeś. I dla sprawdzenia zapytaj tego Pana diagnostę, czy to jest to.
-
Pomózcie mi jak zdjąć airbag z koła kierownicy by dostac sie do sruby mocującej kierownice. jest przykrecony czy co bo nie wiem :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
-
[url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=23557&highlight=zdj%B1%E6+poduszk%EA#23557]>klik<[/url]
[b]kajtek[/b], zajęło mi to 2 minuty.
nastepnym razem bedzie "warn" .
do zdjęcia kierownicy potrzebujesz klucz 12-to-kątny SPLINE M12 -
Witam!
-
[quote="speed01"]Witam!
[/quote]ekhm.. zajeb**ta!
-
Wiem,wiem
,jakie koszta :mur: <!-- s:mur: --> -
Żeby nie było, mówiłem ogólnie. Folia, zegary i koło