Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. wiesuaf
    W

    wiesuaf (@wiesuaf)

    0
    Reputacja
    144
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o wiesuaf

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez wiesuaf

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez wiesuaf

    • W
      [F1] Auto skrzypi przy ruszaniu i mocniejszym przyspieszeniu

      [quote="Adrian"]Kup oryginały w aso. Duzo osob kupuje tez rozmiar mniejszy niz jest stabilizator. Kolejna sprawa to mysle ze pomysl z towotem nie jest najepzy. Wg mnie orginaly maja na sobie w miarę dobra warstwe talku. Duzo osob tez przy zakladaniu dodatkowo uzywa jeszcze talku jak np maja w zakladach wulkanizacyjnych. Wg mnie przy skladaniu od nowa powinno byc wszystko wyczyszczone bo chyba troche tym towotem narozrabiales.[/quote]

      Wydaje mi się że narozrabiać nie było co, bo ten drążek jest w takim miejscu że woda wymyła towot po pierwszym deszczu. Poza tym - smar nie skrzypi 😉 <!-- s;) --> Gdzieś czytałem opisy ludzi że "jeden wciska na towot drugi nie i w obu przypadkach jest dobrze". Dodatkowo stabilizator obczyściłem z rdzy i strzeliłem chlorokauczukiem, coby nie rdzewiał zbytnio (choć nie powinno to wpłynąć na skrzypienie).

      Ma może ktoś zdjęcie oryginalnych gumek? Zastanawia mnie w czym jest różnica (widziałem gdzieś gumki z paskiem parcianym, ponoć mającym zapobiegać właśnie skrzypieniu).

      BTW, łączniki stabilizatora mogą tak skrzypieć? Bo wymiana 5min, koszta też małe.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1] Auto skrzypi przy ruszaniu i mocniejszym przyspieszeniu

      Witam,

      Po wymianie gum stabilizatora (ze względu na jego luźne latanie) samochód niemiłosiernie skrzypi! Mimo że gumy wciskałem na towot (bo inaczej się niestety nie dało, zbyt ciężki dostęp by przyłożyć większą siłę. Gumy FEBI, więc nie spodziewałem się takiego skrzypienia. Mój dziadek z artretyzmem wydaje podobne dźwięki przy wstawaniu.

      Zna ktoś jakieś dobre gumy, które nie będą powodowały skrzypienia stabilizatora? To są tanie rzeczy a skrzypienie jest uciążliwe (mimo że wymieniłem dosłownie całe zawieszenie - amortyzatory, sprężyny, wszystkie gumy, wymieniłem piasty) to mam poczucie niesprawności auta.

      Ktoś mówił coś o poliuretanach, ale wg. mojej logiki one powinny skrzypieć jeszcze bardziej - w końcu są twarde jak głaz.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Wymiana piasty + Zwrotnicy

      No i zmienione... Na to co było!

      Stwierdziłem że nie mam prasy i bawić się z tym nie będę, więc podjechałem do mechanika. Lewą piastę wymienił jak trzeba, z prawej strony ściągnął zwrotnicę, wsadził nową, wcisnął piastę i też poszło. Jednak jak wyjechałem z warsztatu okazało się że koła jadą w dwie różne strony a prawa opona ma ponad 2 stopnie dodatniego przechyłu (czyli że górna część jest wysunięta na bok). Co się okazało? Kupna zwrotnica była krzywa!

      Więc teraz muszę zostać przy starej (udało się ją naprawić a łożysko jako tako jeszcze bardzo nie huczy) i wykombinować jak wyciągnąć nowiutką piastę z krzywej zwrotnicy, nie niszcząc zabezpieczenia. Jakieś pomysły? Bo jedyne co przychodzi mi na myśl to bardzo delikatne rozcinanie aż do momentu, kiedy będzie się dało to wyjąć (tzn naciąć z 2 stron i zrobić otwór).

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Wymiana piasty + Zwrotnicy

      To jest kupna zwrotnica, tylko światło źle padło a i zdjęcie telefonem robione, dlatego też nie widać prześwitu 🙂 <!-- s:) -->

      Dzięki za pomoc, po wypłacie czas wziąć się do roboty.

      EDIT

      tam chyba nie ma być prześwitu, bo od "środka", czyli tam gdzie ma być piasty nie ma żadnej dziury.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Wymiana piasty + Zwrotnicy

      [img]http://vpx.pl/i/2013/04/16/IMAG0087JoG.jpg[/img]

      Powiedz że chodzi o te otwory 🙂 <!-- s:) -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Wymiana piasty + Zwrotnicy

      Zgadzam się co do sworzni i drążka, to trzeba wymienić, bo po co dwa razy rozbierać 🙂 <!-- s:) -->

      Ale że mam kupić nowe nakrętki półosi? Czy po prostu mam je przykręcić? (bo ostatnio w cienkim o jednej zapomniałem 😛 )
      Jak wrócę do domu to dokładnie obejrzę zwrotnicę i w razie wątpliwości cyknę kilka fotek.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Wymiana piasty + Zwrotnicy

      Witam po dłuższej przerwie 🙂 <!-- s:) -->

      W Fabii powoli szykujemy się do zrobienia wszystkiego (w końcu) 😛 Poza prostymi kwestiami, została jedna, troszkę trudniejsza, mianowicie: wymiana przednich piast.

      Generalnie, z tego co wiem, nie ma w tym nic trudnego. Ale nie w tym rzecz 🙂 Prawa zwrotnica, w której znajdują się gwinty na mocowanie zacisku hamulcowego, jest "spatentowana" przez poprzedniego właściciela, mianowicie:
      Jeden otwór jest przegwintowany na większy, więc prowadnica zacisku jest dorabiana i generalnie nie działa to jak powinno (hamuje całkiem dobrze, ale wiem że mogłoby lepiej).

      Więc wymieniając piastę, chciałbym wymienić też prawą zwrotnice. Mam fabię 1.9 TDI z ABS. Zwrotnicę już kupiłem, jednak nie upewniłem się czy ma ona w sobie miejsce na ABS.

      Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się czujnik ABS? Czy piasta też musi mieć opis "ABS" (W astrze G czujnik znajduje się w piaście). Czy mogę bez wahania zakładać kupną zwrotnicę i kupić byle którą piastę na allegro i się nie martwić?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1] Głośny szum

      [quote="szymek krusz"]http://www.youtube.com/watch?v=jbOxC6RlgQk[/quote]

      Filmik widziałem, ja takim przyrządem nie dysponuję. Opis wymiany też znalazłem na skodaczesci, jednak nie jest zbyt dokładny.
      Z teściem muszę pogadać czy damy radę to zrobić, bo już radio nie daje rady zagłuszać tych łożysk...

      Co sądzicie o piastach firmy STARLINE?
      http://allegro.pl/tyl-lozysko-piasta-a2-fabia-polo-ibiza-iv-i2741566842.html<!-- m -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1] Głośny szum

      W jaki sposób wymienia się takie piasty? U mnie tylne łożyska już wyją o litość i chciałbym je zrobić.

      Oczywiście nie pojadę do mechanika bo skasuje mnie jak za zboże, więc zamierzam kupić piastę za 120zł i ją wymienić. Jak to się robi? Trzeba do tego prasy?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1] Sportowe zawieszenie, co wybrać?

      Wracam do tematu ponownie, poprzednio nie miałem środków, ale teraz prawdopodobnie się uda.

      Po zimie chcę zmienić zawieszenie w mojej Fabii (tzn amortyzatory i sprężyny). Chcę coś niekoniecznie sportowego, ale na pewno twardszego niż seria (może być też delikatnie niżej, ale bez szału proszę 😛 <!-- s:P -->). Najlepiej żeby było to trwałe (ponoć gazówki są najtrwalsze).

      Może mi ktoś coś polecić albo pokazać gdzie tego szukać? Nie mam zielonego pojęcia jak to ma wyglądać bo nigdy tego nie robiłem 🙂

      Przy okazji, ktoś poleci końcówki drążków lekko bardziej sportowe niż oryginał?

      [b]Combi 1.9 TDI[/b]

      napisane w Tuning mechaniczny