Witaj na forum Fabia Club Polska

Dziń dybry :)

Temat utworzony · 18 Posty · 3537 Wyświetlenia
  • Przydałoby się przywitać, mimo że jakiś czas temu zarejestrowałam się na forum 😉 <!-- s;) -->

    Witam, nazywam się Anka. Mieszkam w pięknej wiosce z tramwajami, inni nazywają ją Szczecinem 😛 Od tygodnia jestem szczęśliwą posiadaczką Fabii kombi 1.2 HTP + LPG [sic!] z 2003r.

    Dlaczego Fabia? Mam zaufanie do Skody. Przesiadłam się z Felci, a padło na kombi, bo po prostu większy i bardzo przydaje się gdy jadę do teściów pod wschodnią granicę.

    Oczywiście mam pewne przeboje, bo od tygodnia ganiam po mechanikach i diagnostach, ale mam nadzieję, że do końca tygodnia wszystko się wyjaśni. Pod koniec sierpnia mam chęć wstąpienia do klubu, wcześniej niestety ni da rydy, bo dopiero 17.08 mam termin rejestracji samochodu -.- [uwielbiam UM].

    Z wielkim zainteresowaniem czytam forum i już mam pewne pomysły co do mojej Smerfetki (mój mąż mi ją tak ochrzcił). Podejrzewam, że jeszcze wiele wyciągnę z tego forum 😉

    Pozdrowionka 🙂

  • Witaj :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    Jakie problemy masz z Fabką?

    Pozdrawiam

  • witaj na FCP
    Oczywiście pomożemy ( w miare możliwości ) :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • witam 🙂 <!-- s:) -->

  • Witaj 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Witamy na forum [b]FCP[/b] 🙂 <!-- s:) -->

  • Witamy w naszych progach:)

  • Wspaniałe przywitanie 😄 Witajcie :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    [quote="zdono"]Jakie problemy masz z Fabką?
    [/quote]

    Problem łatwy do wyeliminowania - tuleja bądź wahacz. W czwartek jadę na warsztat. Koszty znikome.
    Problem trudniejszy - dławi się na niskich obrotach (potrafi nawet zgasnąć), zwłaszcza jak jadę na gazie. Na benzynie troszkę lepiej (nie gaśnie). Podłączenie pod komputer i testy nic nie wykazały. Wszystko książkowe i w porządku. Na razie zamówiłam cewki do cylindrów i zobaczymy czy coś pomogą. Świece wyglądają na nowe, ale jak wymiana cewek (2. z 3.) nie pomogą, to i w świece zainwestuję.

    Jeżeli ktoś miał podobne doświadczenia z chęcią wysłucham porad gdzie szukać usterki 🙂

  • Witaj na forum [b]FCP[/b] :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> .

    W tym silniku często przyczyną szarpania są właśnie uszkodzone cewki, także myślę, że to pomoże.
    Natomiast jest poważniejsza sprawa, silnik który masz gnębią awarie rozrządu, także zainwestuj w rozrząd po modyfikacji nim staniesz na drodze, chyba, że zrobił to już poprzedni właściciel.

  • [quote="anubis"]Czyszczenie przepustnicy zalecam, [/quote]

    Dziękuję, też to spróbuję 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="MirekS"]Natomiast jest poważniejsza sprawa, silnik który masz gnębią awarie rozrządu, także zainwestuj w rozrząd po modyfikacji nim staniesz na drodze, chyba, że zrobił to już poprzedni właściciel[/quote]

    Wymieniał łańcuszek na początku wiosny, książkę serwisową mam. Zacnie tak ganiać do ASO 😛 Ja nie mam czasu na odległe terminy 😞 No chyba, że coś innego niż łańcuszek masz na myśli, wybacz jam kobita z pośladków i cyców :zawstydzony: 😉

  • Łańcuszek miałem na myśli, ale jak zrobiony to ok.

  • witaj na FCP 🙂 spóźniłem się trochę z przywitaniem, ale miałem wolne i brak dostępu do cywilizacji 🙂 Jak nie rozwiążesz problemu to razem z koleżankami i kolegami pewnie coś poradzimy 🙂 <!-- s:) -->

  • Witaj, witaj 🙂 <!-- s:) -->

    Przyznam się, że głupieję :zakrecony: Muszę poszukać nowego mechanika, bo ten to mi silnik chce wymieniać :zdegustowany: Tak jak Mirek napisał, mój mąż też zasięgnął fachowego języka brata mechanika i doszli do wniosku, że trzeba zbadać dokładnie rozrząd i go wymienić. No i jeszcze coś tam na świecach muszę sprawdzić... Od dziś małżon jeździ po mechanikach, bo kobiety to w jajo chcą robić 😕 Przykre to to, ale cóż... :zalamany: Chyba wyprowadzę się do Suwałk, żeby mieć mechanika pod ręką 🙂

    Nie mniej jednak dziękuję Wam za pomoc :super:

  • Halloo 😉 <!-- s;) -->

    Witaj na forum FCP [img]http://www.fcp.pl/forum/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon2.gif[/img] :hurra: :hurra: :hurra:

    Pozdrawiam
    sid

  • [quote="Wrona"][...] ciach/ bo dopiero 17.08 mam termin rejestracji samochodu -.- [uwielbiam UM].

    [...] / ciach [/quote]

    To jednak u nas mamy przyzwoitą obsługę rejestracyjną, przychodzisz,
    jak nie wiesz co i jak idziesz do informacji - krótkie wyjasnie 2-3 minuty i wiesz co i jak, dostajesz druk (możesz go wcześniej pobrać z internetu i wypełnić), wpłacasz w kasie opłatę, wchodzisz na salę, pobierasz numerek z automatu, czekasz aż się wyświetli numerek na wyświetlaczu, podchodzisz do okienka i załatwiasz sprawę. Wszystko w ten sam dzień. Mało tego zwykle wystarcza 1 h, jak jest większa kolejka najwyżej 2h i po sprawie. Nie rozumiem dlaczego w niektórych UM robią takie schody, to chyba tylko kwestia organizacji i odpowiedniego przeszkolenia personelu, aby nabył biegłości w obsłudze, kompa i ksero oraz klienta. :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

  • Gdyby już Ci się pomysły wyczerpały to zadzwoń do poprzedniego właściciela i zapytaj czy jemu też na gazie tak gasł? Jeśli mu się to zdarzało to proponuje podjechać do dobrego gazownika żeby sprawdził jakie masz dysze wtryskowe gazu. Miałem taki przypadek w Fabii mojej mamy i miała założone dysze 3,2 ( do silników ok 3litrów) a powinna mieć dysze 1,2 max 1,6 do silników 1,4-1,6 litra. Auto dostwało za dużo gazu którego i tak nie przepaliło ( strasznie za fabką śmierdziało gazolotem). Po wymianie dyszy na mniejsze smród ustąpił i auto normalnie jeździ + ok 1,5-2 litry gazu na 100km w kieszeni 🆗 <!-- s🆗 -->

    Dopisze tylko że żadne komputery ani komputerowe ustawianie gazu nic nie dało. Błędów w kompie również nie było. wszystko było jak szukanie czegoś w G...... .

  • [b]pietrass[/b], u mnie też szybciutko załatwiłam, niespełna 15 minut przy samym okienku + zapłata w banku. Tylko ja poszłam dobrze przygotowana 😉 Ksero zrobione, wszystko wypełnione i pani w okienku bardzo zadowolona. Zaoszczędziłam na ksero [wielofunkcyjne urządzenie wymiata], bo w UMie kosztuje 0,20 zł/str. i czas, bo krótszy bilet wykupiłam na parkingu 😛 <!-- s:P -->

    [b]MARKO[/b], już wiem co się z moją fabką dzieje. Obecnie przechodzi remont cylindra, bo się rozszczelnił przez niewłaściwą regulację gazu. Kosztowna sprawa, więc już wiem dlaczego właściciel tak chętnie i za małe pieniądze ją sprzedawał. Facet po prostu źle dobrał gazownika... Mam tylko nadzieję, że kasa władowana w nią nie pójdzie na marne i odwdzięczy mi się wspaniałą jazdą i długowiecznością 🙂

  • [quote="Wrona"]odwdzięczy mi się wspaniałą jazdą i długowiecznością [/quote]

    Tego pozostaje tylko życzyć.