Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Temat utworzony · 618 Posty · 142212 Wyświetlenia
  • Kapi, wiązka podwiązana jest i rok temu sprawdzana, bo miałem problemy z kontrolką wspomagania i wymieniłem wtedy czujnik skrętu na nowy. Myślisz, że znowu czujnik nawala? Kosztowało mnie to 400 złociszy czyżby usterka pojawiała się co rok? 😕 <!-- s:/ -->

    Zauważyłeś może czy usterka zależna jest może od pogody? A może coś innego? U ciebie ustało samoczynnie?

  • Dziś dobrałem się do wiązki , faktycznie wszystkie przewody były mokre,rozplotłem izolację , wszystkie przewody dokładnie wytarłem - nie zauważyłem żadnych przetarć ani przytopień otuliny.. i chyba tyle tylko mogłem zrobić . wiązkę "rozczepiłem" i podwiesiłem wyżej. Mam nadzieję że będzie OK. Przy okazji obejrzałem resztę innych przewodów w pobliżu , wszystko wygląda dobrze.
    Następną rzeczą było doprowadzenie przewodów pompy wspomagania do porządku (były wypięte i zniszczone). Po wyczyszczeniu dokładnie wszystkich pinów we wtyczkach podpiąłem przewody do pompy, sprawdziłem bezpieczniki -OK ...i podpiąłem pod VAG-a.
    Z tym VAG-iem bawiłem się ..pierwszy raz- nic nie kombinowałem za bardzo - włączyłem skanowanie , wyszukiwanie błędów i .... wychodzi na to , że wszystko gra.? Za pierwszym razem wyświetliło brak połaczenia z Air bagiem , ale za drugim już nie. A wspomaganie jak nie działało tak nie działa i na desce świeci kontrolka wspomagania i poduszek pow. Zgłupiałem... chyba coś żle zadziałałem z tym VAG-iem ? Wrzucam foto zrobione przy okazji grzebania w Fabce.

    Edit...chyba będzie kicha ze zdjeciami... przekroczyłem limit "Uploadu" - dobre 🆗 , a w załącznikach jest info - "bez limitu" :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->

    Mam pytanie , jako że raczej nie dam rady samemu zdiagnozować gdzie jest faktycznie usterka - czy w pompie wspomagania czy w czujniku skrętu , czy może w tej cholernej wiązce , może ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc?Będę bardzo wdzięczny , może ktoś z Was wie jak sprawdzić np: pompę i czujnik bez montażu nowego lub fachowo sprawdzić Vag-iem. nie stać mnie na wizytę w warsztacie - tam z pewnością chcieliby wymienić wszystko po kolei "od akumulatora zaczynając" ...?

  • [quote="PANtoGRAPH"]Zauważyłeś może czy usterka zależna jest może od pogody? A może coś innego? U ciebie ustało samoczynnie?[/quote]
    tak - jak było mokro to świeciło...
    ustało samoczynnie i samoczynnie wracało, aż nie wróciło... teraz naprawiłem połączenie przewodów zasilających z aku i na razie jest ok. Pod obserwacją 🙂 <!-- s:) -->

  • Na pewno nie czujnik skrętu Skoro i bez niego powinna chodzić , trzymać ciśnienie . Sprawdź
    na przewodach zasilających przy włączonym silniku czy jest napięcie jeżeli tak to znaczy że pompa Padła .

  • [b]klaude[/b] podzieliłem tematy.

  • Witam
    Mam problem ze wspomaganiem. Otóż pompa szaleje. Skaczą obroty, mimo że kierownicą nie kręcę. Czasem jest dobrze, ale przez większą część czasu pompa wariuje.
    Na VAGu błędów zero. Wiązka rozplątana i podwieszona.
    Ma ktoś jakieś pomysły?

  • witam mam podobny problem w piatek rano miałem brak wspomagania podpiolem pod kompa i pokazal blad 00566 nieprawidlowy sygnal napiecie jest wszedzie rozpiolem dzisiaj kostki i tez jest wszystko ok jak wykasuje blad to wspomaganie jest na chwile a i jeszcze jedno jechalem dzisiaj do pracy o 13 to bylo wspom a o 22 juz nie wie ktos cos na ten temat

  • [quote]wkrótce zabieram się za rozbiórkę i zdam relacje [/quote]
    wiec, przed oddaniem samochodu w ręce nowego wlaściciela, rozplątałem wiązke co idzie z aku na dół, była zawinięta czarna taśmą izolacyjną dosyć precyzyjnie więc na pewno "fabrycznie".
    pod taśmą przewód czerwono zielony dosyć cienki był załamany i skręcony. po rozwinięciu go oraz poskładaniu wszystkiego spowrotem w całość wszystko działało. Przewód ten szedł do skrzynki bezpieczników na aku - razem z dwoma innymi przewodami - były one osobno zawinięte ( trzy przewody).

    mam nadzieje że dalej bedzie działać jak instrukcja nakazuje 🙂 <!-- s:) -->

  • u mnie jak na razie ustało włączanie się kontrolki wspomagania jednak w kierownicy czuć że czasami działa ono bardziej a czasami mniej, ale nie o to chodzi.

    Moje zapytanie dotyczy mrugających kontrolek , świateł i wszystkiego co jest podświetlane. Gdzie szukać problemu, aku jest ok - sprawdzałem.

  • [quote="Switala18"]u mnie jak na razie ustało włączanie się kontrolki wspomagania jednak w kierownicy czuć że czasami działa ono bardziej a czasami mniej, ale nie o to chodzi.

    Moje zapytanie dotyczy mrugających kontrolek , świateł i wszystkiego co jest podświetlane. Gdzie szukać problemu, aku jest ok - sprawdzałem.[/quote]

    Objawy wskazują na czujnik skrętu.

  • Wiem mechanik tak powiedział ale to w przypadku zapalania się kontrolki wspomagania , a co do tego ma napięcie? że wszystko mruga ? 😉 <!-- s;) -->

  • No i jednak... Czujnik skrętu chyba znowu daje znać o sobie 😕 <!-- s:/ --> ostatnio zaświeciła się kontrolka wspomagania podczas jazdy. Fabka została podłączona pod komputer, ale nie wykazała znanego błędu wspomagania. Od kilku dni jednak wspomaganie nie dostaje extra luzu, czyżby cisza przed burzą?

  • Witam, właśnie jestem po wymianie pompy TRW.
    Fabia, lat 10, od początku w moich rękach.
    Jedną z głównych przyczyn jest nieszczęsna gąbka w której siedzi pompa. Teraz były upalne dni i gąbka mokrutka. I tak pompa stoi sobie nieustannie w wodzie...i koroduje. Gąbka wystaje ponad wtyczki. Trzeba jak najszybciej wytargać tę gąbkę. W późniejszych fabiach ponoć już jej nie dawali.
    Oto fotka z wyrwaną gąbką z czoła...od strony halogenu. Widać jak wysoko sięga gąbka.
    [url=http://imageshack.us/photo/my-images/847/img0002ey.jpg/][img]http://img847.imageshack.us/img847/9669/img0002ey.th.jpg[/img][/url]

    Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
    Jak już siądzie pompa....uwaga są dwa typy TRW...tak jak są dwa typy czujnika skrętu. Można już kupić nową oryginalną pompę za 980zł. Zdziercy w ASO chcą 2500zł.

    Niestety jest zły news dla posiadaczy pomp KOYO. Firma ta już ponoć nie produkuje pomp. trzeba kupić trw i całą przekładnie od TRW. Koszt ponad 3 tyś zł.

    Objawy jakie miałem: raz wspoamganie było....raz nie.....działało cąły tydzień...a potem nie było 2 dni....potem na odwrót....cały tydzien nie było...i pojawiło sie na jeden dzień. Na komputerze cały czas jeden bład:
    01309 Power Steering Control Module (J500)
    49-10 No communication – Intermittent

    Kiedy nie było wspomagania, paliła się kontrolka…a jak było to gasła. Jedna ciekawa rzecz. Jak się włącza zapłon, pewne kontrolki gasną po chwili. Kontrolka wspomagania też ma zgasnąć. Ja w kiedy miałem wspomaganie to kontrolka znikała, ale dopiero po zapaleniu silnika. Teraz po wymianie…już ładnie znika od razu po zapłonie.

    Objawy od czujinka skrętu są z reguły inne. Mianowicie wspomaganie jest i znika podczas krecenia kierownicą. Tzn bierzemy pełny obrót...i podczas kręcenia są przerywane momenty działania pompy.

  • U mnie jest tak samo, że kontrola gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika (wspomaganie nie działa) czyli padła pompa a nie czujnik?

  • albo czujnik albo wiązka.....albo pompa. Czujnik zanim padnie całkiem, daje czesto efekty takie jak opisywałem, czyli wspomaganie jest i zanika podczas kręcenia. A wiązka i pompa....albo łaczy albo nie....tzn albo całkiem jest wspoamaganie...albo całkiem nie ma. Ja jak miałem wspomaganie to wszystko działało jak cacy. Nie było tak, że przerywało podczas kręcanie. Po czym wyłączam silnik....zapalam za np 2 godz i juz nie ma wspomagania. Potem wstaje rano na drugi dzień....i znów cacy.....i tak w kółko. Elektryk z ASO nie miał wątlkiwości. Oglądnął wiązkę.....sprawdził czy jest błąd od czujnika skrętu ( nie było) wiec diagnoaza tylko jedna...pompa.

    Wiec pytanie jakie miałeś objawy zanim wspomaganie całkiem padło? Czy po prostu padło nagle i amen..... Tak czy inaczej odczytaj jakie masz błedy.

  • Przepraszam jeśli nie w tym dziale i temacie ale skoro mowa o wspomaganiu to może dacie Panie i Panowie namiar na jakiś punkt gdzie można w województwie śląskim albo małopolskim kupić/oddać do regeneracji pompę wspomagania SMI-KOYO?

  • generalnie mało kto regeneruje pompy elektryczne. Zadzwon do tej firmy. Oni na pewno regenrują TRW...ale nie wiem czy KOYO. Za regeneracje powiedzieli mi 920zł.....a ja kupiłem nową za 980. TYlko jak pisałem wyżej.....użytkownicy Koyo mają dużo gorzej...bo Koyo ponoć wycofało się z produkcji tych pomp.
    BBA-REMAN Sp. z o.o.
    ul. Fabryczna 20A
    31-553 Kraków
    Tel 12 4105095

  • Błędy sprawdzę jutro.
    U mnie to wygląda tak, że na starcie nie ma wspomagania a czasmami po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów startuje i OK.
    Co ciekawe zauważyłem, że bardzo często startuje w trakcie hamowania i skręcania. Układ hamulcowy ma jakieś połączenie z układem hydraulicznym od wspomagania?

  • Nie ma żadnego połączenia. Raczej może podczas skrecania i hamowania działaja dodatkowe siły....trzepie autem itp.....i to co nie łączy....zaczyna łączyć. Ja raz wpadłem w dziurę i wspomaganie się wyłączyło....

  • [b]kaliope[/b] - jeżeli odpisujesz na posta, który jest zaraz nad Twoim to go nie cytuj, bo to bez sensu. Poprawiłem.