Wybaczcie brak zdjęć, postaram się temu jakoś zaradzić. Zrezygnowałem z serwera, na którym trzymałem zdjęcia, stąd ich nieobecność...
Pozdrawiam forumowiczów
Wybaczcie brak zdjęć, postaram się temu jakoś zaradzić. Zrezygnowałem z serwera, na którym trzymałem zdjęcia, stąd ich nieobecność...
Pozdrawiam forumowiczów
P0101 - VAG16485 - Licznik masy powietrza G70 'Sygnał niemożliwy, Sprawdzić miernik ilości
powietrza / mas powietrza, Sprawdzić bezpiecznik(i), Zlokalizować błąd zgodnie ze schematem połączeń, Sprawdzić system zasysający pod względem nieszczelności.
Takie rozwiązania znalazłem w sieci. Osobiście zacząłbym od adaptacji, a potem od końca, czyli sprawdzić szczelność, czy żadne lewe powietrze się nie dostaje i eliminowanie możliwości krok po kroku.
Jak znajdziesz przyczynę, podziel się swoją wiedzą z innymi. Pozdrawiam
No i jednak... Czujnik skrętu chyba znowu daje znać o sobie <!-- s:/ --> ostatnio zaświeciła się kontrolka wspomagania podczas jazdy. Fabka została podłączona pod komputer, ale nie wykazała znanego błędu wspomagania. Od kilku dni jednak wspomaganie nie dostaje extra luzu, czyżby cisza przed burzą?
Kapi, wiązka podwiązana jest i rok temu sprawdzana, bo miałem problemy z kontrolką wspomagania i wymieniłem wtedy czujnik skrętu na nowy. Myślisz, że znowu czujnik nawala? Kosztowało mnie to 400 złociszy czyżby usterka pojawiała się co rok? <!-- s:/ -->
Zauważyłeś może czy usterka zależna jest może od pogody? A może coś innego? U ciebie ustało samoczynnie?
Witam wszystkich FabioPosiadaczy
Szukałem na forum i niestety nie znalazłem. Zamieszczam mój post w dziale mechaniczny, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak go klasyfikować. W przypadku uznania przez admina, że to kwestia elektroniki, proszę o przeniesienie postu i z góry przepraszam za tą niedogodność.
Już piszę o co chodzi. Od kilkunastu dni moje wspomaganie zaczęło wariować i o takich objawach jeszcze nie słyszałem. Mianowicie podczas jazdy kierownica nagle robi się miękka i reaguje na najmniejszy ruch, po czym po chwili znowu twardnieje (do normalnej siły wspomagania). Przy tym wszystkim brak błędów VAG i żadna kontrolka się nie zaświeca.
Może ktoś słyszał o podobnym przypadku, może ktoś coś podpowie, bo muszę powiedzieć, że przy większych prędkościach takie zaskoczenie bywa niebezpieczne. Nie chciałbym ani sobie ani tym bardziej nikomu innemu krzywdy zrobić.
Proszę o pomoc
Jak widać zasady nie ma, wszystko zależy od 'jednostki' poddawanej zabiegowi czyszczenia i ustawień sterownika. Dlatego też w swoim opisie umieściłem informację, że ZALECAM by adaptację zrobić, nawet jeśli wszystko wydaje się OK, tak dla świętego spokoju i pewności, że jest jak ma być.
Pozdrawiam
[b]Dlaczego zdecydowałem się na kontrolę świec zapłonowych?[/b]
[b]UWAGA [/b]- Wszystko robimy na wyłączonym silniku - najlepiej wyciągnij kluczyki ze stacyjki <!-- s:) -->
[b]Potrzebne będą:[/b]
Tutorial dotyczy skody fabii z silnikiem 1.4MPI 44kW - rocznik 2001
[b]Aby dostać się do świec zapłonowych:[/b]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=krok1m.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg59/scaled.php?server=59&filename=krok2q.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=krok3h.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg254/scaled.php?server=254&filename=krok4.jpg&res=medium[/img]
Tutorial pomocny chyba wyłącznie dla kompletnego laika, ale i tacy tu trafiają (mam nadzieję)!
Pozdrawiam
Chętnie korzystam z Waszych porad i poczułem się w obowiązku dać coś od siebie. Mam nadzieję, że komuś się przyda. W razie pytań w tym temacie chętnie pomogę.
Pozdrawiam
[b]Dlaczego zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy?[/b]
Zanim zabrałem się za czyszczenie przepustnicy sprawdziłem świece zapłonowe, które również mogą być przyczyną wahań obrotów silnika.
[b]Kwestia adaptacji przepustnicy[/b]: odpinając kostkę i/lub akumulator (nie jest to konieczne) od przepustnicy i mając mocno zabrudzoną przepustnicę, powinieneś być przygotowany na to, że adaptacja przepustnicy VAGiem będzie niezbędna!
[b]UWAGA[/b] - Wszystko robimy na wyłączonym silniku - najlepiej wyciągnij kluczyki ze stacyjki <!-- s:) -->
[b]Potrzebne będą:[/b]
jeżeli potrzebna adaptacja, czyli fabryczne nastawy podstawowe:
Tutorial dotyczy skody fabii z silnikiem 1.4MPI 44kW - rocznik 2001
[b]Aby dostać się do przepustnicy:[/b]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg593/scaled.php?server=593&filename=krok1.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg15/scaled.php?server=15&filename=krok2q.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg818/scaled.php?server=818&filename=krok3.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg444/scaled.php?server=444&filename=krok4.jpg&res=medium[/img]
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg687/scaled.php?server=687&filename=krok5g.jpg&res=medium[/img]
Po zakończeniu czyszczenia poskładać wszystko analogicznie jak przy rozbiórce: podkładka, przepustnica (przykręcić i podłączyć rurki), osłona z tworzywa sztucznego (przykręcić i jeśli odpinałeś rurki podpiąć), założyć harmonijkową rurę (zapinana na zacisk), założyć osłonę silnika.
Zalecam zrobienie adaptacji przepustnicy, nawet jeśli kostka nie była odpinana!
[b]Jak zachowuje się silnik po czyszczeniu:[/b]
No... i pierwszy mój post napisany Pozdrawiam posiadaczy Fabiowozów