Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. PANtoGRAPH
    P

    PANtoGRAPH (@PANtoGRAPH)

    0
    Reputacja
    9
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o PANtoGRAPH

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez PANtoGRAPH

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez PANtoGRAPH

    • P
      [F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

      Wybaczcie brak zdjęć, postaram się temu jakoś zaradzić. Zrezygnowałem z serwera, na którym trzymałem zdjęcia, stąd ich nieobecność...

      Pozdrawiam forumowiczów

      napisane w Zrób to sam
    • P
      [F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

      P0101 - VAG16485 - Licznik masy powietrza G70 'Sygnał niemożliwy, Sprawdzić miernik ilości
      powietrza / mas powietrza , Sprawdzić bezpiecznik(i) , Zlokalizować błąd zgodnie ze schematem połączeń , Sprawdzić system zasysający pod względem nieszczelności.

      Takie rozwiązania znalazłem w sieci. Osobiście zacząłbym od adaptacji, a potem od końca, czyli sprawdzić szczelność, czy żadne lewe powietrze się nie dostaje i eliminowanie możliwości krok po kroku.

      Jak znajdziesz przyczynę, podziel się swoją wiedzą z innymi. Pozdrawiam

      napisane w Zrób to sam
    • P
      [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

      No i jednak... Czujnik skrętu chyba znowu daje znać o sobie 😕 <!-- s:/ --> ostatnio zaświeciła się kontrolka wspomagania podczas jazdy. Fabka została podłączona pod komputer, ale nie wykazała znanego błędu wspomagania. Od kilku dni jednak wspomaganie nie dostaje extra luzu, czyżby cisza przed burzą?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

      Kapi, wiązka podwiązana jest i rok temu sprawdzana, bo miałem problemy z kontrolką wspomagania i wymieniłem wtedy czujnik skrętu na nowy. Myślisz, że znowu czujnik nawala? Kosztowało mnie to 400 złociszy czyżby usterka pojawiała się co rok? 😕 <!-- s:/ -->

      Zauważyłeś może czy usterka zależna jest może od pogody? A może coś innego? U ciebie ustało samoczynnie?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

      Witam wszystkich FabioPosiadaczy

      Szukałem na forum i niestety nie znalazłem. Zamieszczam mój post w dziale mechaniczny, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak go klasyfikować. W przypadku uznania przez admina, że to kwestia elektroniki, proszę o przeniesienie postu i z góry przepraszam za tą niedogodność.

      Już piszę o co chodzi. Od kilkunastu dni moje wspomaganie zaczęło wariować i o takich objawach jeszcze nie słyszałem. Mianowicie podczas jazdy kierownica nagle robi się miękka i reaguje na najmniejszy ruch, po czym po chwili znowu twardnieje (do normalnej siły wspomagania). Przy tym wszystkim brak błędów VAG i żadna kontrolka się nie zaświeca.
      Może ktoś słyszał o podobnym przypadku, może ktoś coś podpowie, bo muszę powiedzieć, że przy większych prędkościach takie zaskoczenie bywa niebezpieczne. Nie chciałbym ani sobie ani tym bardziej nikomu innemu krzywdy zrobić.

      Proszę o pomoc

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

      Jak widać zasady nie ma, wszystko zależy od 'jednostki' poddawanej zabiegowi czyszczenia i ustawień sterownika. Dlatego też w swoim opisie umieściłem informację, że ZALECAM by adaptację zrobić, nawet jeśli wszystko wydaje się OK, tak dla świętego spokoju i pewności, że jest jak ma być.

      Pozdrawiam

      napisane w Zrób to sam
    • P
      Wymiana świec zapłonowych - temat zbiorczy

      [b]Dlaczego zdecydowałem się na kontrolę świec zapłonowych?[/b]

      1. Nierówna praca silnika (dławienie), podejrzenie zalewania jednej ze świec
      2. Zalecenie serwisowe - wymiana świec po przejechaniu 60 000 km

      [b]UWAGA [/b]- Wszystko robimy na wyłączonym silniku - najlepiej wyciągnij kluczyki ze stacyjki 🙂 <!-- s:) -->

      [b]Potrzebne będą:[/b]

      1. klucz nasadowy (10mm)
      2. Imbus (hex)
      3. klucz do świec (rozmiar 16)
      4. nowe świece zapłonowe

      Tutorial dotyczy skody fabii z silnikiem 1.4MPI 44kW - rocznik 2001

      [b]Aby dostać się do świec zapłonowych:[/b]

      1. Ściągamy plastikową pokrywę silnika, aby to zrobić należy wyciągnąć bagnet kontrolny poziomu oleju i odkręcić korek wlewowy, podważyć zaślepkę śruby mocującej i znaczek skody. Pod zaślepkami znajdują się dwie śruby, które odkręcamy za pomocą klucza nasadowego.

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=krok1m.jpg&res=medium[/img]

      1. Lokalizujemy listwę modułu zapłonowego (zwanego cewką zapłonową), pod którą znajdują się dwie śruby, które okkręcimy kluczem hex (imbusem). Odkręcając zalecam ostrożność, by śruba po odkręceniu nie przepadła w czeluściach komory silnika 🙂

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg59/scaled.php?server=59&filename=krok2q.jpg&res=medium[/img]

      1. Ściągamy listwę modułu zapłonowego pociągając ją do siebie. Nie ma potrzeby odpinania kostki przy tej listwie. Zobaczymy blaszkę mocującą, do której od spodu przykręcone są śruby.

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=krok3h.jpg&res=medium[/img]

      1. Za pomocą klucza do świec odkręcamy świece zapłonowe (4 szt.)

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg254/scaled.php?server=254&filename=krok4.jpg&res=medium[/img]

      1. Poskładać wszystko analogicznie jak przy rozbiórce: Wkręcamy nowe świece 🙂 , zakładamy na świece listwę modułu zapłonowego (wciskamy do oporu), przytrzymujemy blaszkę mocującą od spodu i skręcamy śruby, zakładamy plastikową osłonę silnika i przykręcamy ją.

      Tutorial pomocny chyba wyłącznie dla kompletnego laika, ale i tacy tu trafiają (mam nadzieję)!

      Pozdrawiam

      napisane w Zrób to sam
    • P
      [F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

      Chętnie korzystam z Waszych porad i poczułem się w obowiązku dać coś od siebie. Mam nadzieję, że komuś się przyda. W razie pytań w tym temacie chętnie pomogę.

      Pozdrawiam

      napisane w Zrób to sam
    • P
      [F1] Czyszczenie przepustnicy fabia 1.4MPI 44kW - fotostory

      [b]Dlaczego zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy?[/b]

      1. Silnik mocno falował na biegu jałowym.
      2. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia (na biegu jałowym) i zwolnieniu pedału, falowanie było tak mocne, że gasł.
      3. Podczas jazdy w mieście, gdy stawałem na światłach, silnik czasami gasł.
      4. Przez wahania obrotów silnika, komputer podawał różne błędy, które faktycznie nie występowały.

      Zanim zabrałem się za czyszczenie przepustnicy sprawdziłem świece zapłonowe, które również mogą być przyczyną wahań obrotów silnika.

      [b]Kwestia adaptacji przepustnicy[/b]: odpinając kostkę i/lub akumulator (nie jest to konieczne) od przepustnicy i mając mocno zabrudzoną przepustnicę, powinieneś być przygotowany na to, że adaptacja przepustnicy VAGiem będzie niezbędna!

      [b]UWAGA[/b] - Wszystko robimy na wyłączonym silniku - najlepiej wyciągnij kluczyki ze stacyjki 🙂 <!-- s:) -->

      [b]Potrzebne będą:[/b]

      1. klucz nasadowy
      2. Imbus (hex)
      3. Torx
      4. pędzelek
      5. benzyna ekstrakcyjna
      6. nowa uszczelka pod przepustnice (zalecam - koszt ok 10zł)

      jeżeli potrzebna adaptacja, czyli fabryczne nastawy podstawowe:

      1. komputer z VAG-COM + kabel OBD II
      2. wiedza ;] może być stąd - [b][url=http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3125]ADAPTACJA PRZEPUSTNICY VAG-COM[/url][/b]

      Tutorial dotyczy skody fabii z silnikiem 1.4MPI 44kW - rocznik 2001

      [b]Aby dostać się do przepustnicy:[/b]

      1. Ściągamy plastikową pokrywę silnika, aby to zrobić należy wyciągnąć bagnet kontrolny poziomu oleju i odkręcić korek wlewowy, podważyć zaślepkę śruby mocującej (prawa-górna część pokrywy) i znaczek skody. Pod zaślepkami znajdują się dwie śruby, które odkręcamy za pomocą klucza nasadowego.
      2. Odpinamy harmonijkową rurkę dolotu powietrza idącą od filtra powietrza.
      3. teraz na wierzchu mamy osłonę (nie wiem jak to się fachowo nazywa, wybaczcie) z tworzywa sztucznego osadzoną na 3 stopkach, przykręconych śrubami imbusowymi, okręcamy ją:

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg593/scaled.php?server=593&filename=krok1.jpg&res=medium[/img]

      1. Zdejmujemy osłonę, odłączamy rurki dochodzące do przepustnicy i kostkę:

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg15/scaled.php?server=15&filename=krok2q.jpg&res=medium[/img]

      1. Odkręcamy 4 śruby kluczem torx:

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg818/scaled.php?server=818&filename=krok3.jpg&res=medium[/img]

      1. Zdejmujemy przepustnicę i ściągamy leżącą pod nią uszczelkę:

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg444/scaled.php?server=444&filename=krok4.jpg&res=medium[/img]

      1. Czyścimy przepustnicę używając do tego celu pędzelka i benzyny ekstrakcyjnej. Klapka przepustnicy chodzi ciasno, ale nie bój się jej otworzyć by dobrze wyczyścić wnętrze (od góry brudna, czyszczenie, czysta):

      [img]http://desmond.imageshack.us/Himg687/scaled.php?server=687&filename=krok5g.jpg&res=medium[/img]

      1. Po zakończeniu czyszczenia poskładać wszystko analogicznie jak przy rozbiórce: podkładka, przepustnica (przykręcić i podłączyć rurki), osłona z tworzywa sztucznego (przykręcić i jeśli odpinałeś rurki podpiąć), założyć harmonijkową rurę (zapinana na zacisk), założyć osłonę silnika.

      2. Zalecam zrobienie adaptacji przepustnicy, nawet jeśli kostka nie była odpinana!

      [b]Jak zachowuje się silnik po czyszczeniu:[/b]

      1. Praca silnika jest równa i stabilna.
      2. Silnik lepiej reaguje na pedał przyspieszenia.
      3. Brak błędów powodowanych gaśnięciem lub przygasaniem silnika.

      No... i pierwszy mój post napisany 🙂 Pozdrawiam posiadaczy Fabiowozów

      napisane w Zrób to sam