Duże spalanie silnika :(

Topic created · 21 Posts · 3382 Views
  • Witam

    Mam następujący problem. W grudniu kupiłem Fabię II 1.4 16V i za żadne skarby nie mogę zejść w trasie poniżej 7.0 - 7.5 litra na 100 km 😞 . Teoretycznie powinien spalać ten silnik 5.4. Na trasie jeżdżę z prędkością od 90 - 110 km i ani deka więcej. Pedał gazu muskam tylko co jakiś czas delikatnie i nie wiem skąd wychodzi takie spalania. O mieście już nawet nie piszę 😞 <!-- s:( -->. Zastanawiam się tylko, czy na spalanie miała by wpływ wymiana oleju silnikowego. Miałem go wymienić tuż po dotarciu, czyli po 1500 km, ale w ASO powiedzieli, że to niby bujdy, że trzeba po okresie docierania wymieniać olej. Teraz mam przejechane 3000 i zastanawiam się, czy wymiana oleju dała by mniejsze spalanie?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • witam, ja mam 1.4MPI 8V i mi na trasie właśnie pali 7 - 7,5 litra, a po mieście spokojnie mi 9-10 litra wypije 🙂 <!-- s:) -->
    A skąd wiesz że powinien 5,4L spalić ? 🙂 ktoś ci powiedział ? czy tak gdzieś pzreczytaleś ? 🙂
    Jak kupywałem samochód to sprzedający mnie zapewnił ze w trasie max 5,5l a po mieście 7l 😛 okazało sie inaczej w praniu 😛 i pytałem kilka osob co maja fabie i tyle samo im pali 🙂

    Pozdrawiam.

  • [quote="heenry"]A skąd wiesz że powinien 5,4L spalić ? ktoś ci powiedział ? czy tak gdzieś pzreczytaleś ? [/quote]

    Właśnie w instrukcji obsługi pojazdu pisze, że w cyklu poza miejskim powinien palić 5,3 w cyklu mieszanym 6,5 a w mieście 8,6. Więc liczę trochę więcej, bo wiadomo, że te dane producent bierze z hamowni. Sądzę, że w trasie powinien max wziąć jakieś 6,2. Stąd właśnie moje zdziwienie, bo przecież ten silnik pali jak by miał pojemność 2,0 😞 <!-- s:( -->.

  • Mam inny silnik, ale u mnie spalanie w trasie przy prędkości 90-120 z włączona kimą to: 6-6.1L/100km....naturalnie jadąc "dynamicznie"(z tym silnikiem słowo dynamicznie to przesada 😄 :rotfl: <!-- s:rotfl: --> ) wyprzedzając i wrzucają na wysokie obroty przy prędkościach 120 - 140km/h spalanie wzrasta do 7-7.5l.

    pzdr :piwo:

  • Wymiana oleju nie ma wpływu na zużycie Pb. Nowy silnik czasami lubi więcej spalić, potem po tzw. dotarciu nieco spada, ale jeśli w trasie pali 2 litry więcej niż powinien to coś jest nie tak. A jak to stwierdziłeś, że pali około 7,5 na podstawie kompa, czy lejąc pod korek :?: oraz na jak długim odcinku trasy :?: <!-- s:?: -->

  • heenry to dużo Ci pali,mi jak jadę do 100km\h to pali od 5.1 do 5.4 przy 120km\h 6l przy 160km\h 8,5 do 9 w mieście przeważnie 6,5-7,5.A jak but to max 9l (od świateł do świateł).Mi nawet jak mrozy są -15 to po wyżej 10l nie pali 😄 <!-- s:D -->

  • A mi pali jak jeżdżę do 3tyś rpm z 8L na 100km tylko że ja robie trasy od 10km to 25km zależności 😕 <!-- s:/ --> i mam ten sam silnik co [b]Krzysiek2[/b],

  • [quote]A jak to stwierdziłeś, że pali około 7,5 na podstawie kompa, czy lejąc pod korek oraz na jak długim odcinku trasy [/quote]

    Nie mam w swoim samochodzie komputera i zawsze leję benzynę pod korek. Stąd właśnie wyszło mi spalanie na poziomie 7,5 litra co wydaje mi się za dużo jak na azdę w trasie z prędkością do 110 km/h 😞 <!-- s:( -->.

  • W takim razie czy jesteś pewny, że nalałeś do samego pełna :?: <!-- s:?: --> bo jeśli lałeś na odbicie pistoletu to masz fałszywy wynik. Fabki mają około 12 litrowy zbiornik odpowietrzający i w zależności od dystrybutora możesz go w różnej objętości napełnić stąd wyszedł Ci taki wynik. Z mojego doświadczenia Ci powiem, że od pierwszego odbicia potrafiłem jeszcze wlać nawet do 14 litrów.

  • No wiesz ja tez mam F2 z silnikiem 1,4 85 KM.

    Moje spalanie tak do 4000-5000 km ksztaltowalo sie tak ze palilem o litr wiecej niz teraz a mam juz 10000 km.

    Obecne spalania:

    5,4-5,8l/100km z predkoscia miedzy 90 -110km/h
    6,8-10l/100km w miescie (no czasami mam bardzo ciezka noge)
    mieszana z przewaga miasta to ok 6,5l/100km

    [b]MirekS[/b], wiesz poziom ile nalales nie ma wplywu na wyniki pokazywane na komputerze pokladowym (no chyba ze liczymy za pomoca karteczki), w kompie F2 jest cos takiego ze pokazuje ci oprocz aktualnego spalania, spalanie srednie w czasie jazdy (od zapalenia do wylaczenia silnika) i spalanie srednie (wymagajace resetu po tankowaniu). Ilosc paliwa w baku nie ma znaczenia. 😉 <!-- s;) -->

  • [quote]Z mojego doświadczenia Ci powiem, że od pierwszego odbicia potrafiłem jeszcze wlać nawet do 14 litrów.[/quote]

    Powiem szczerze, że zawsze tankuję tylko do pierwszego odbicia. Hm, chociaż nie wiem, czy to ma takie znaczenie jeśli chodzi o spalanie, ale muszę w tekim razie spróbować zatankować więcej po pierwszym odbiciu.

    [quote="Lord_Nikkon"]Moje spalanie tak do 4000-5000 km ksztaltowalo sie tak ze palilem o litr wiecej niz teraz a mam juz 10000 km.

    Obecne spalania:

    5,4-5,8l/100km z predkoscia miedzy 90 -110km/h
    6,8-10l/100km w miescie (no czasami mam bardzo ciezka noge)
    mieszana z przewaga miasta to ok 6,5l/100km[/quote]

    No tutaj mnie pocieszyłeś, bo już martwiłęm się, że tak będzie zawsze palił 😉 . Może istotnie jak przejadę już 10 000 km spalanie spadnie o ten litr 🙂 <!-- s:) -->.

  • [quote="Lord_Nikkon"][b]MirekS[/b], wiesz poziom ile nalales nie ma wplywu na wyniki pokazywane na komputerze pokladowym[/quote]

    Wiem, że nie ma, [b]tomekl80[/b] podał, iż nie ma kompa i wyliczenia robi na podstawie tego co wleje, dlatego tak napisałem.

  • Moi drodzy 🙂 . Chciałem trochę odgrzać ten temat, bo właśnie mam nowe wieści. Obecnie mam przejechane prawie 4 000 km moją Fabia II 1.4 16V 85 KM i powiem szczerze, że istotnie po okresie docierania zmniejszyło się spalanie. Po w miarę dynamicznej jeździe po Sosnowcu i Katowicach spalanie wychodzi mi około 7,0 czasem 7,1 L/100 km. Średnia prędkość po mieście to 60 – 65 km/h. Teraz niedawno jechałem z Sosnowca do Wrocławia (około 214 km), trochę po Wrocławiu (jakieś 20 km) i z powrotem z Wrocławia do Sosnowca 214 km. Średnia prędkość wynosiła 110 km/h. Spalanie wyszło mi 6,3 L/100 km. Zaznaczę, że cały czas jeździłem z włączoną klimatyzacją zarówno w trasie jak i w mieście. Podejrzewam, że gdybym nie miał załączonej klimatyzacji spalanie spadło by o około 1 litr, więc do instruktażowego 5,4 spokojnie bym doszedł 🙂 . Powiem szczerze, że teraz jestem zadowolony 🙂 <!-- s:) -->.

  • też moim zdaniem mam za duze spalanie, bo w miescie to ok. 9l. a w trasie to ok. 7,5l. na 100km.

    Czy może silnik pali więcej bo świece ma stare?? Pytam bo przymiezam się wlasnie do wymiany świec.

  • [quote="grzesiu1982"]też moim zdaniem mam za duze spalanie, bo w miescie to ok. 9l. a w trasie to ok. 7,5l. na 100km.

    Czy może silnik pali więcej bo świece ma stare?? Pytam bo przymiezam się wlasnie do wymiany świec.[/quote]

    Proponuję ci wymienić świece na te z firmy Brisk. Jeśli chcesz pojeździć dłużej to wymień na np. [url=http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=12456&t_id=99&d_id=67059]PLATIN DR15YPP-1[/url] a jeśli chcesz lepsze spalanie to proponuję . [url=http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=27917&t_id=99&d_id=67059]PREMIUM LGS DOR15LGS[/url].

  • [quote="tomekl80"][quote="grzesiu1982"]też moim zdaniem mam za duze spalanie, bo w miescie to ok. 9l. a w trasie to ok. 7,5l. na 100km.

    Czy może silnik pali więcej bo świece ma stare?? Pytam bo przymiezam się wlasnie do wymiany świec.[/quote]

    Proponuję ci wymienić świece na te z firmy Brisk. Jeśli chcesz pojeździć dłużej to wymień na np. [url=http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=12456&t_id=99&d_id=67059]PLATIN DR15YPP-1[/url] a jeśli chcesz lepsze spalanie to proponuję . [url=http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=27917&t_id=99&d_id=67059]PREMIUM LGS DOR15LGS[/url].[/quote]

    to w końcu mam ktore załozyć żeby samochód mniej palił?? bo nic z tego nie rozumiem. Lepsze spalanie tzn. większe przecież chyba

  • a czy takie świece mi zmniejszą spalanie?? czy powiększą

    [url=http://moto.allegro.pl/item605434964_swiece_zaplonowe_skoda_fabia_1_4_mpi_brisk.html]świece[/url]

    widzę żę są w miare tanie.

  • Witam,
    a jak to jest z wymianą oleju przy nowym samochodzie?
    Wymienialiście? Pan z serwisu powiedział, że nie ma takiej potrzeby... aczkolwiek w mojej Pandzie po jakichś 3 tys wymieniłem z półsyntentyka na syntetyk dla pewności.
    W FII podobno jest od nowości syntetyk Shell Helix 5W30. Także jestem w kropce. Wymieniać czy nie...a jeżeli wymieniać to po jakim przebiegu? Teraz mam 1,5tys km. Z jakim kosztem w ASO należy się liczyć ?

    Dzięki z góry za odpowiedź,
    pzdr

  • Żal dupę ściska jak się czyta takie bzdury o zredukowaniu spalania przez świece czy magnetyzery. :mur: <!-- s:mur: -->
    Co do wymiany oleju to po 3 tys. to wymień, koszty w ASO w granicach 450 zl

  • Ale najlepiej przyjedź z własnymi częściami - będzie taniej.

    Albo skoro ASO tego nie wymaga, to wymień sam 🙂 <!-- s:) -->

    pozdro

Log in to reply