[quote="Ciacho"]a poduszki pod skrzynią biegów albo pod silnikiem sprawdzałeś czy są ok?[/quote]
O kurde, tego jeszcze nie sprawdzałem. Jutro sprawdze i napisze. dzieki za sugestie <!-- s;) -->
[quote="Ciacho"]a poduszki pod skrzynią biegów albo pod silnikiem sprawdzałeś czy są ok?[/quote]
O kurde, tego jeszcze nie sprawdzałem. Jutro sprawdze i napisze. dzieki za sugestie <!-- s;) -->
[quote="Pablitto"]Podaj co to za skrzynia. Ja sie nawojowałem ze swoją, choć nie w fabii (vw bora) to jeżeli skrzynie są od VW, to będzie podobnie.
Zacząć od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni. Posprawdzać cięgna od sterowania skrzynią - u mnie jest kilka cięgien - występują takie same w octavii, i ich gniazda często się zużywają, powstają luzy i są problemy najczęściej z wrzuceniem dwójki. Co do wstecznego, u mnie winny okazał się wałek przełączania - droga bardzo część. Ogólnie sama nie powinna się popsuć.. Co do wrzucania jedynki w trakcie jazdy - jest w skrzyni blokada, co by jakiś baran przy 50km/h nie wrzucił 1 i żeby skrzynia się nie rozpadła.. Jedynka u mnie wchodzi do 10km/h. Wolałbym, aby można było ją wrzucić przy wyższej prędkości, no ale cóż..
Aha, wsteczny jest niesynchronizowany. Trzeba się zatrzymać żeby go wrzucić (żeby kuku nie zrobić skrzynce).
Najlepiej podaj model skrzyni - powinieneś mieć na wlepce 3literowy kod, jezeli to od VW.[/quote]
A więc nie wiem jaki to model skrzyni biegów.
Ale ostatnio gdy podjechałem do mechanika, żeby wymienil mi olej w skrzyni, to zasugerował że mam najprawdopodobniej wyciek mały oleju ze skrzyni.
Zaproponował mi najpierw usunąć wyciek, a potem wymienić olej.
I teraz pytanie, czy ciężkie wchodzenie wstecznego może być przyczyną niskiego poziomu oleju w skrzyni?
problem z drugim biegiem już znikł.
od jakiegoś czasu mam Dziwne stuki (szarpnięcia) przy ruszaniu i szybkim puszczeniu sprzęgła w mojej fabce.
Wszystkie gałki są dobre.
ale dziwi mnie fakt: jak autko jest na postoju, to gdy delikatnie kopne w prawe kolo w kierunku tyłu samochodu to jest taki tak jak by większy luz. Bo wydaje mi sie że jak samochod jest na hamulcu to nie powinno kolo drgnąc chyba.
Ale najwięcej czuć to przy ruszaniu i zmianie biegów przy szybszym puszczeniu sprzegła.
Prosze o porady, co może być nie tak.
Byłem w serwisie i powiedzieli mi że to są zimerbloki wachacza przedniego.
Dzisiaj je wymienilem, i co prawda zmniejszyły się stuki, ale tylko w 20%.
Dalej mi tak stuka :wsciekly: <!-- s:wsciekly: -->
może wo wytłumacze dokladniej.
Gdy wbijam jedynke i zaczynam ruszac samochodem oczywiscie jeszcze ze sprzęgłem to mam taki stuk metaliczny, no i tak do kolejnej zmiany z 1-2, w momencie puszczania sprzegła skrzynia przechodzi na 2 bieg i znowu to samo, a od 2-3 i dalej, jak puszcze bardzo, ale to bardzo wolno sprzegło to tego nie ma. No ale jak bym miał tak zawsze jezdzić, to sprzęgło zjadł bym w rok.
Moje propozycje przyczyny to:
Przeguby
Półoś
Wachacz
(coś z zawieszenia tylko, bo wykluczam skrzynie biegów)
Prosze was o rade.
a czy takie świece mi zmniejszą spalanie?? czy powiększą
[url=http://moto.allegro.pl/item605434964_swiece_zaplonowe_skoda_fabia_1_4_mpi_brisk.html]świece[/url]
widzę żę są w miare tanie.
[quote="tomekl80"][quote="grzesiu1982"]też moim zdaniem mam za duze spalanie, bo w miescie to ok. 9l. a w trasie to ok. 7,5l. na 100km.
Czy może silnik pali więcej bo świece ma stare?? Pytam bo przymiezam się wlasnie do wymiany świec.[/quote]
Proponuję ci wymienić świece na te z firmy Brisk. Jeśli chcesz pojeździć dłużej to wymień na np. [url=http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=12456&t_id=99&d_id=67059]PLATIN DR15YPP-1[/url] a jeśli chcesz lepsze spalanie to proponuję . [url=http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=27917&t_id=99&d_id=67059]PREMIUM LGS DOR15LGS[/url].[/quote]
to w końcu mam ktore załozyć żeby samochód mniej palił?? bo nic z tego nie rozumiem. Lepsze spalanie tzn. większe przecież chyba
Poszukuję zaufanego i taniego serwisu który naprawia skody z rejonu Bielsko-Biała lub śląsk
[quote="Dziewiarz"]przejechałem dopiero 230 km na gazie i od 15 km raz mi świeci jedna dioda a raz miga ( jak miga to oznacza rezerwę). Czy jak będe jeździł na gazie aż go braknie to czy przełączy mi się na benzynę ? Czy wskazania tych diod są dokładne ? Bo jeśli są to Fabia pali mi ponad 13,5 l gazu na 100 km . Wiem że jestem jeszcze przed pierwszą regulacją no ale spodziewałem się 11l/100km góra 12l a ponad 13l to już moim zdaniem dużo za dużo ( przecież to tylko 1.4 60 km <!-- s:P -->).[/quote]
Mam pytanie do ciebie:
Ile cie kosztowało założenie LPG?? i jaką generacje LPG załozyleś??
Pytam ponieważ tez zamiezam załozyć LPG a mam ten sam silnik.
No i pytanie najwazniejsze: Ile ci pali Gazu na 100KM w miescie lub trasie
też moim zdaniem mam za duze spalanie, bo w miescie to ok. 9l. a w trasie to ok. 7,5l. na 100km.
Czy może silnik pali więcej bo świece ma stare?? Pytam bo przymiezam się wlasnie do wymiany świec.
od kilku dni mam pewne problemy z biegami, mianowicie b.czesto nie moge wbic do 3 razy biegu wstecznego. Czasami dopiero za 4 lub 5 razem uda mi się go wbic po uprzedmin wysprzęgleniu.
Co to może być za problem??
No i prawie zawsze wchodzi mi b.ciężko bieg drugi, nie wiem czy to ma coś wspólnego z w/w tematem, ale piszę bo sam nie wiem.
Bardzo prosze o POmoc
[quote="zielarzlol"]MPI czarne 60KM. I czerwone to 68KM.
HTP czarne to 54KM. P czerwone 64KM.
16V czarne 75KM. 16V czerwone 101KM.
pozdro[/quote]
Ale o co chodzi z tym MPI Czarne lub Czerwone?? Bo nie kapuje <!-- s:( -->