Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. tomekl80
    T

    tomekl80 (@tomekl80)

    0
    Reputacja
    61
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o tomekl80

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez tomekl80

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez tomekl80

    • T
      [F2] - Wybiórczo działająca tylna wycieraczka

      Witam

      Piszę, bo mam problem z wyz tylną wycieraczkę w mojej Fabii 2 hatchback. Wycieraczka działa dosłownie kiedy chce. Przykład miałem ostatnio. Padał deszcz, jechałem do pracy. Uruchamiam wycieraczkę z tyłu i nic. Następny dzień... Słońce, ranek. Chciałem sprawdzić wycieraczkę z tyłu i nic. Dojeżdżam do pracy nagle wycieraczka robi kilkanaście ruchów pomimo, że jej nie załączyłem. Z chodzi, ale pewnie na chwilę :-.

      Podpiąłem adapterem EML327 samochód od aplikacje Tourque i żadnych błędów. Co może być przyczyną takiego zachowania wycieraczki?

      Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

      napisane w Warsztat elektryczny
    • T
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Witam

      Wiem, że może moje pytanie jest banalne, ale ja na nie odpowiedzi nie znam 😞 <!-- s:( -->. Jaki znajduje się rodzaj złącza diagnostycznego w Skodzie Fabii II z roku 2008? Czy jest to OBD, OBD2, czy CANN. Takie nazwy wyczytałem, ale kompletnie nie wiem jakie jest w moim samochodzie.

      Pozdrawiam

      Tomek

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • T
      [F2] - Czy moja fabia ma złącze VAG, czy OBD?

      Witam

      Chciałbym na Allegro zakupić sobie kabel do złącza w mojej Fabii 2. Zastanawia mnie jednak jedna sprawa, bo wszędzie pisze, że kabel vag wraz z oprogramowaniem obsługuje Fabie do roku 2005 a ja mam rocznik 2008 grudzień. Nie wiem w takim razie, czy taki kabel u mnie będzie działał, czy raczej muszę mieć tą przejściówkę OBD?

      Pozdrawiam

      Tomek

      napisane w Dosłownie wszystko
    • T
      [F2] Wymiana tylnej wycieraczki

      [quote="dr O."]może pomoże[/quote]

      Tak na pewno pomoże 🙂 . Dzięki. Swoją drogą to denerwujące jest to, że producenci coraz częściej robią różne rzeczy tak, aby nie kupować jednego elementu, ale od razu cały zestaw 😞 . Wnerwia mnie to :dobani: <!-- s:dobani: -->.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F2] Wymiana tylnej wycieraczki

      Witam

      Chciałem wymienić sobie tylną wycieraczkę w mojej Fabii, bo bardzo już zamazuje, ale ku mojemu zaskoczeniu nie ma z tyłu taki klips jak w przednich wycieraczkach. Czy zatem, aby wymienić wycieraczkę należy kupić nowa razem z ramieniem 😞 <!-- s:( -->?

      Pozdrawiam

      Tomek

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F2] - EPC, Check Engine i unieruchomiony silnik.

      Kontynuując moją przygodę z awarią samochodu doszedłem do kolejnego etapu. Tak jak pisałem po wymontowaniu głowicy okazało się, że w kolektorze dolotowym i zaworach była biała lepka maź. Dzwoniłem najpierw do Rzecznika Praw Konsumenta w Sosnowcu. Powiedzieli mi, że Skoda i tak robi mi uprzejmość, że daje 70% zwrotu za materiał. Silnik nie ma wady technicznej. Potem dzwoniłem do Rzeczoznawcy ds. paliw płynnych i tutaj uzyskałem odpowiedź na pytanie, które cały czas mnie nurtowało. Rzeczoznawca ten stwierdził, że w tej chwili nawet nie patrząc na silnik może mi w 100% powiedzieć, co się stało. Okazało się, że ta maź to nie spalone ekstrakty roślinne z biopaliwa 😞 . Stacje typu Auchan chcąc sprzedawać tanie paliwo zamawiają je z maksymalną ilością biokomponentów. Komponenty roślinne nie spaliły się i osadziły na wylotach kolektora dolotowego i zaworach 😞 . Rzeczoznawca powiedział, że jest pewny, bo nie dawno miał podobny przypadek. Jedyne, co teraz mogę zrobić to powiadomić Państwową Inspekcję Handlu i zgłosić, że na danej stacji zatankowałem paliwo i uszkodził mi się silnik. W tedy najprawdopodobniej poślą kontrolę i mogą wziąć do kontroli próbkę paliwa, którą mam zlaną z baku. Na jakiekolwiek odszkodowanie nie mam szans, bo Eurokraci z Brukseli dali zielone światło na stosowanie biokomponentów 😞 <!-- s:( -->.

      Jedyne, co mogę poradzić to nie tankowanie na stacjach przy marketach 😞 .

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

      Jak kupowałem samochód to wiem, że miałem wlany Mobil 1, ale jakoś tak sam wyszedłem z inicjatywą i zmieniłem na Castrol 5W30 i to raczej był mój błąd. W jednym z poprzednich wątków pisałem o swoim samochodzie i głowicy, gdzie znajduje się biaława lepka maź. Podejrzewam teraz, że jak Castrol się krystalizuje to może to spowodowało tą awarię. W każdym bądź razie teraz naleję Mobil 1.

      Jeśli chodzi o Mobil 1 to w książce serwisowej mam napisane, że najlepiej, aby silnik spełniał normę VW 504.00 lub jeśli nie ma to VW 503.00. Jak wszedłem na stronę Mobil 1 to tylko "[b]Mobil 1 ESP Formula 5W-30[/b]" spełnia tą normę, ale zastanawia mnie, czy moge go wlać, bo mój tata wlewa właśnie ten do Skody Octavii Tour 1.9 TDI 😐 <!-- s:| -->. Możliwe, aby ten sam olej był do dwóch różnych typów silników?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F2] - EPC, Check Engine i unieruchomiony silnik.

      [quote="michal33686"]Faktycznie ciekawa sprawa. A jeżeli to paliwo ?, to gdzie ostatnio tankowałeś ?
      Może jakieś badanie zwartości zbiornika paliwa dało by więcej wiedzy.

      Pozdrawiam M.[/quote]

      Właśnie się zastanawiam. Czy podobny efekt może dać olej opałowy? Ostatnio tankowałem na Auchan w Sosnowcu.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F2] - EPC, Check Engine i unieruchomiony silnik.

      Dzisiaj rozmawiałem z kierownikiem działu serwisu w Skodzie w Sosnowcu. Gdy przyjechałem poprosił mnie, czy mogę z nim podejść na warsztat. Pokazał mi głowicę, którą rozebrano z mojego samochodu. Dwa zawory są zapieczone, ale zastanawiająca jest sprawa druga. W otworach kolektora ssącego znajduje się biała maź 😞 <!-- s:( -->. Dotykałem tego i wygląda to tak jakby silikon. [b]Białe i kleiste[/b]. Nie wiem, co to jest, ale właśnie tej kierownik twierdzi, że to przez paliwo. Nawet zawory od góry i od spodu są oklejone tą substancją.

      Dodatkowo ta maź powoduje, że zawór nie domyka się od razu tylko następuje to po jakimś czasie.

      Zaproponowano mi dwie opcje. Albo regenerują ta głowicę, albo zamontują fabrycznie nową. Cena nowej to 4000 zł bez robocizny 😞 . Jednakże kierownik wysłał pismo do centrali Skody pismo, że samochód ma tylko 17 000 tys przebiegu i chce całkowitego pokrycia finansowego powstałej szkody przez Skodę. Skoda odesłała pismo, że zgadza się, ale tylko na 70% 😞 . Kierownik złożył sam odwołanie o przyznanie 100%.

      Naprawdę nie mogę powiedzieć, aby się nie starali, ale dziwi mnie jedna sprawa. Kierownik serwisu powiedział, że do siedziby po posłał zdjęć, bo uznaliby w centrali, że to wina paliwa i w ogóle kazaliby mi się bujać 😞 .

      Ktoś z Was miał do czynienia z podobną mazią? Wygląda jak silikon 😞 . Tak jak wspominałem są nim oblepione wszystkie otwory kolektora ssącego i oklejone są całe zawory. Trochę to wszystko dziwne. Skoda uznała, że nie ma mowy o wadzie technicznej silnika.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F2] - EPC, Check Engine i unieruchomiony silnik.

      Witam

      Mam poważny problem z moją Fabią 1.4 16V 😞 <!-- s:( -->. Wracałem wczoraj z Wrocławia do Sosnowca w woj. śląskim i nastąpił poważny problem z samochodem. Jakieś 1000 m do parkingu Orlenu na szczycie góry Św. Anny nagle zapaliła się kontrolna "[b]Check Engine[/b]" i "[b]EPC[/b]". Samochód całkowicie stracił moc. Powyżej 2000 obrotów nie chciał nawet ruszyć. Ponieważ byłem na autostradzie udało mi się doczołgać do tego parkingu i gdy zwolniłem do 40 km/h silnik sam zgasł i musiałem dotoczyć się na miejsce parkingowe. Zgasiłem silnik po chwili próbowałem zapalić, ale wszystko wyglądało tak, że rozrusznik działał, ale jakby brakowało iskry. Zamówiłem lawetę z Asistance i przywieźli mnie do serwisu Skody w Sosnowcu, gdzie kupiłem samochód. Przed zapaleniem lampki nie było żadnych stuków, hałasów itp.

      Dzisiaj pojechałem tam, aby zapytać, co się stało? Powiedzieli mi, że zawory wyleciały i dostały się do tłoków 😞 . Nie chcą na razie powiedzieć więcej, bo stwierdzili, że muszą wykonać dokumentację i wysłać do warszawy. Poza tym powiedzieli, że już rozebrali całą głowicę i badają każdą część 😞 .

      Najgorsze jest to, że dwuletnia gwarancja skończyła mi się w grudniu 2010 😞 . Pytam Was o radę, czy w razie problemów ze strony serwisu warto powołać rzeczoznawce z PZMot? Wszystko to wydaje mi się dziwne. bo tak jak mówiłem samochód ma dwa lata i przejechane dosłownie [b]17 200 km[/b]!!! Do pracy mam blisko, więc stąd taki przebieg. Nigdy nie przekraczałem 4000 obrotów i najwięcej ile jechałem w życiu tym samochodem na A4 to 120 km/h 😞 . Czy w tym przypadku istnieje pełne uzasadnienie o wymianę samochodu jako wadliwego? Podejrzewam jednak, że cała sprawa może ciągnąć się latami 😞 .

      Pozdrawiam

      Tomek

      napisane w Warsztat mechaniczny