Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Instalacja LPG w Fabii II 1.4 16V 85 KM

Topic created · 27 Posts · 22723 Views
  • Witam

    Mam od niedawna Fabię II 1.4 16 V 85 KM i powiem szczerze, że trochę rozczarowuje mnie spalanie w tym samochodzie 😞 . Wiem, że kupując nowy samochód patrzenie się na spalanie jest hipokryzją, ale jednak mam problem, bo na paliwo wydaje majątek 😞 . Poważnie zacząłem się zastanawiać nad zainstalowanie LPG w tym samochodzie. W ASO w Sosnowcu powiedzieli mi, że cena wyniesie około 4 000, 00 zł. Biorąc pod uwagę, że mój roczny przebieg wynosi około 8 000 km to inwestycja zwróci mi się dopiero za 5 lat. Tak wyszło z moich wyliczeń. Mimo to stwierdziłem, że sporo zaoszczędzę na paliwie, bo cały bak będę mógł zatankować już za 70 zł a nie za 200 zł jak do tej pory 😞 <!-- s:( -->. Problem polega na tym, że nie znam się aż tak na samochodach i chciałem poznać opinię osób, które mają taki sam silnik i jeżdżą na LPG. Jak silnik znosi taka instalację i czy nie ma zbytnich problemów z elektroniką? Nie wiem, jaki tam jest kolektor, bo się na tym nie znam, ale skoro cena instalacji wynosi tyle, co podałem, więc domyślam się, że jest plastikowy. Prosiłbym o opinię.

    Pozdrawiam

    Tomek

  • [quote="tomekl80"]że mój roczny przebieg wynosi około 8 000 km[/quote]
    to bardzo szkoda psuć auta gazem jeśli się tak mało jeździ :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

  • [quote="Ciacho"]
    to bardzo szkoda psuć auta gazem jeśli się tak mało jeździ :zalamany: <!-- s:zalamany: -->[/quote]

    No niby szkoda, ale poważnie zastanawiam się nad takim rozwiązaniem, bo teraz samochód spalił mi 8,1 litra w mieście. Chociaż teoretycznie to mniej o 0,5 litra niż podaje producent 😉 .

  • [quote]bo teraz samochód spalił mi 8,1 litra w mieście. [/quote]
    No to pali jak Fiat Seicento, ja bym sie cieszył na Twoim miejscu 🙂 <!-- s:) -->

    żeby spalanie nie drażniło to najlepiej kupić TDI

  • No nie....8000km w roku to bardzo bało. Wiem bo sam tyle robię, a 200zł na miesiąc na paliwo to nie tak wielki majątek :szok: Zrobisz jak uważasz, ale osobiście odradzam wkładania gazu :kwasny: Sam zauwazyłeś, że zwróci Ci się dopiero za 5 lat! :szok: <!-- s:szok: -->

    pozdrawiam :piwo:

  • [quote="Ciacho"][quote]bo teraz samochód spalił mi 8,1 litra w mieście. [/quote]
    No to pali jak Fiat Seicento, ja bym sie cieszył na Twoim miejscu 🙂 <!-- s:) -->

    żeby spalanie nie drażniło to najlepiej kupić TDI[/quote]

    Hm... 🙂 jak Fiat Seicento 😉 ? Czy ten samochodzik nie pali trochę mniej? Swoją drogą musze wziąć pod uwagę, że ten pomiar robiłem w zimę, więc sądzę, że w lato spalanie w mieście trochę spadnie. Niestety na 1.9 TDI nie było mnie już stać a z kolei 1.4 TDI parę osób mi odradziło.

  • [quote="badyl1982"]No nie....8000km w roku to bardzo bało. Wiem bo sam tyle robię, a 200zł na miesiąc na paliwo to nie tak wielki majątek :szok: Zrobisz jak uważasz, ale osobiście odradzam wkładania gazu :kwasny: Sam zauwazyłeś, że zwróci Ci się dopiero za 5 lat! :szok: <!-- s:szok: -->

    pozdrawiam :piwo: [/quote]

    Dokładnie tyle robię kilometrów rocznie 🙂 . Znajomi dziwią się, że potem odsprzedam jeszcze niewyeksploatowany samochód, ale co zrobić? Do pracy mam dokładnie w jedną stronę 4,1 km a autobusem nie da się dojechać, więc pozostaje samochód 🙂 .

  • [quote="tomekl80"]Hm... 🙂 jak Fiat Seicento 😉 <!-- s;) --> ? Czy ten samochodzik nie pali trochę mniej?[/quote]
    norma spalania w mieście dla Seicento 1.1 to 8,3 litra na 100km 🙂

  • Ja z kolei robię trochę więcej km, bo ~20tys rocznie. Przy obecnej cenie paliwa ~4,20zł PB95 i średniej gazu 1,70-1,80zł roczna oszczędność z tytułu założenia instalacja wyniosłaby ok. 3100zł. Zakładając, że średnie spalanie 8L na benzynie i 10dm3 gazie. I też się zastanawiam bo zamiast wydawać miesięcznie 500-550zł wydawałbym 250-280zł, a to jest dużo. Oczywiście są to same plusy, ale ciekaw jest jakie minusy. Kolega miał instalację w Fabii I 1,4 16V 75KM i miał duże problemy z instalacją. 2-3 razy walnęła mu uszczelka pod głowicą. Lecz nie wiem jaką instalację miał założoną ciśnieniową czy sekwencyjną. Jest duża różnica między tymi instalacjami. Co prawda nie oszczędzał tego samochodu wogóle. Ciągle brakowało mu mocy to kręcił wysko.(Teraz nie ma tego problemu bo kupił sobie MAZDE 6 150 czy 170 konną:)). Rozważanie na temat instalacji gazu zacząłem jak zobaczyłem ostatnio średnie spalanie. Większość jeżdżę w mieście. Wyszło 9L. Co prawda jest to samochód nowy. Mam przejechane 1,5tys km i się zastanawiam czy po 4-5tys km nie spadnie spalanie ok. 1L? To prawda? Obecnie zaczynają się wakacje, więc trzeba się liczyć jeszcze ze wzrostem ceny paliwa. Tak jest co roku. Po wakacjach powinna się cena zmniejszyć. Ciekawe też jak będzie oscylowała cena gazu. Był moment, że nawet kosztował 2,5zł.
    Także jest mnóstwo czynników, które trzeba wziąć pod uwagę. Serwis takiej instalacji jest co roku lub co 15tys km. Także zbiega się z normalnym przeglądem. Koszt dodatkowy za instalację przy przeglądzie to 100zł. Kusi oszczędność na gazie tylko czy nie będzie ona złudna. Pan od ASO skody w Warszawie, gdzie zajmują się głównie instalacjami powiedział, że montują od 2 lat nie mają problemów. Wiadomo…muszą chwalić swoje. Z kolei ostatnio widziałem nową skodę octavię tour 1,6 105KM w salonie z wbudowaną instalacją. Także jeżeli się nowe fabryczne samochody pokazują w wbudowaną instalacją to może nie jest tak źle. Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym zakresie to piszcie. Im więcej opinii(swoich, znajomych) tym lepiej.
    Pzdr

  • [quote="tomekl80"]Witam

    Mam od niedawna Fabię II 1.4 16 V 85 KM i powiem szczerze, że trochę rozczarowuje mnie spalanie w tym samochodzie 😞 . Wiem, że kupując nowy samochód patrzenie się na spalanie jest hipokryzją, ale jednak mam problem, bo na paliwo wydaje majątek 😞 . Poważnie zacząłem się zastanawiać nad zainstalowanie LPG w tym samochodzie. W ASO w Sosnowcu powiedzieli mi, że cena wyniesie około 4 000, 00 zł. Biorąc pod uwagę, że mój roczny przebieg wynosi około 8 000 km to inwestycja zwróci mi się dopiero za 5 lat. Tak wyszło z moich wyliczeń. Mimo to stwierdziłem, że sporo zaoszczędzę na paliwie, bo cały bak będę mógł zatankować już za 70 zł a nie za 200 zł jak do tej pory 😞 <!-- s:( -->. Problem polega na tym, że nie znam się aż tak na samochodach i chciałem poznać opinię osób, które mają taki sam silnik i jeżdżą na LPG. Jak silnik znosi taka instalację i czy nie ma zbytnich problemów z elektroniką? Nie wiem, jaki tam jest kolektor, bo się na tym nie znam, ale skoro cena instalacji wynosi tyle, co podałem, więc domyślam się, że jest plastikowy. Prosiłbym o opinię.

    Pozdrawiam

    Tomek[/quote]

    8 tys rocznie robisz i chcesz zakladac gaz? Nie truj samochodu jak nie chcesz miec problemow i kosztoów zwiazanych z serwisem miec. Pozdrawiam

  • Zwróć uwagę że to jest tylko ukryta oszczędność...

    Teraz wydasz 4000PLN...lub 200PLN miesięcznie na ratę. Przejedziesz 800km miesięcznie...czyli tyle ile Cie wyniesie rata (a do tego musisz doliczyć zakup gazu i koszty serwisu). Jak samochód się ułoży i będziesz jeździł oszczędnie (a przy 4km dziennie spalanie będzie wysokie z racji iż silnik nie osiąga optymalnej temperatury pracy - myślę że w tym tkwi problem wyższego spalania)

  • [b]synek[/b], jesli jezdzisz przewaznie na krotkich odcinkach - i to w miescie, to sie zastanow nad gazem, bo na rozruchu silnik i tak pewnie bedzie Ci spalal benzyne a nie gaz. A jesli mam cos polecic, to radze zalozyc sekwencje - osiagi beda porownywalne a i spalaie zmaleje, bo wyniesie Cie raczej niecaly litr wiecej niz na benzynie (przynajmniej tak to wyglada u mnie, przy instalacji, ktora zakladalem w Skodzie, ). Kosztuje wiecej, ale nie denerwuje i szybciej sie zwroci 😉 <!-- s;) -->

  • ok, dzięki za informacje. Poczekam jeszcze do 4-5 tys km i zobacze jak będzie wyglądało spalanie. Pewnie silnik się musi też ułożyć. No i średnie liczę już na kartce o tankowania do tankowania. Ciekawe ile wydam zł przez pierwsze 6mscy w sumie. Później ewentualnie podejmę decyzję.

  • Szkoda silnika żeby truć go gazem to co niby zaoszczędzisz potem wydasz na świecące się kontrolki silnika i inne duperele, nie licząc droższych i częstszych przeglądów gazu. Pozdrawiam

  • W instalacji gazowej II generacji masz mozliwosc przelaczenia z benzyny na gaz tak na dobra sprawe przygazowywujac zaraz po uruchomieniu silnika. Jesli chodzi o instalacje sekwencyjna gaz zalacza sie automatycznie po pelnym rozgrzaniu silnika. Wiec na krotkich odcinkach ciezko przyoszczedzic przy instalacji sekwencyjnej 😕 <!-- s:/ -->

  • I bardzo dobrze, że silnik do rozgrzania chodzi na benzynie - jazda na gazie na zimnym silniku jest katowaniem.

    A do Fabii z tym silnikiem bez sensu zakładać coś innego niż sekwencję.

    pozdro

  • [quote="tomekl80"]Do pracy mam dokładnie w jedną stronę 4,1 km[/quote].Przy takich przejazdach gaz w instalacji sekwencyjnej nawet sie nie wlaczy,tak wiec jej montaz jest bezcelowy.

  • Mam założoną od nowości IV generację w ASO w Łodzi Skoda Bednarek.
    Szczerze mówiąc po instalacji nie byłem zbytnio zadowolony, do tej pory potrafi zgasnąć co kilka dni, ostatnio zaczęło śmierdzieć gazem w środku po przejechaniu odcinków na wyższych obrotach, dodam, że autko ma 2,5 roku i przejechane 72tys km.
    Spalanie w trasie wychodziło na początku prawie 2l gazu więcej niż pokazywał komputer. Fabia I z 2007r. 14.16V 80KM
    Czy ktoś wie co może tej instalacji dolegać? Kilka razy sprawdzana na komputerze i na szczelności.

  • [b]cronipoland[/b] jedz sobie do firmy "NA GAZ" u Stefanowskiego na ulicy 1-go Maja tam napewno ci pomoga a co do tego ASO o którym pisales to daj se spokój z nimi,bylem u nich na diagnostyce komputerowej teoretycznie wykasowali mi bledy i ustawili podobno gaz a dosłownie po tygodniu objawy powrocily jak z przed wizyty u nich ,pojechałem do P.Heńka 🙂 <!-- s:) -->)elektryka zeby cos zrobil,podłaczył komputer i znalazł 3 bledy ktore ponoc ASO wykasowało takze wybór nalezy do ciebie .A konczą temat naprawde polecam Stefanowskiego mnie tam pomogli

  • W swojej stajni mam dwa auta z LPG: Skoda Fabia 1.4 16V 101 KM (74 kW) oraz Seat Ibiza 1.4 16V 85KM. Obydwa auta wyposażono w sekwencję BRC. Fabia na gazie ma zrobione ok. 60 tyś- autem jeździ rekreacyjnie mój tato i co ciekawe spalanie gazu kształtuje się na poziomie 7-7,5l gazy (on autkiem jeździ baaardzo spokojnie). Moja Ibi pali zdecydowania więcej (8-9l po mieście, w trasie rekord to 6,9 l) ale tu wpływ mają zdecydowanie szersze opony (205/45/16 latem). Co moge Ci powiedzieć- nie polecam oszczędzać na instalacji, bo to w dalszym użytkowaniu oznacza tylko koszty. Instalka w Fabii w 2007 r. kosztowała 2700 zł, za Ibizę w kwietniu 2009 zapłaciłem 2400 zł- z daleka omijaj montaż w ASO, bo nie mają o tym pojęcia. Wszystko hula bez zadnych problemów, jedyne o czym trzeba pamiętać to świece, filtry (zarówno w samochodzie, jak i te w instalacji) i śmigać! robię rocznie ok. 40 tyś km. straszne pieniądze wydawałem na paliwo, więc tylko dlatego założyłem do Ibizy gaz.

Log in to reply