Stukanie przy skręcaniu

Topic created · 11 Posts · 3072 Views
  • Powedz mi czy słychać to stukanie tylko w czasie jazdy?Czy na postoju też jak kręcisz kołami?Czy przy jeździe na wprost też coś słychać?Końcówki drążków mogą być.No ewentualnie możesz też zobaczyć czy nie masz uszkodzonej sprężyny na mcpersonie.

  • jeśli stuki słychać głównie przy manewrowaniu to mogą też być łożyska na amortyzatorze

  • [quote="joannaj"]Nie to dzieje się tylko przy skręcaniu, jak jadę prosto czy hamuję jest ok nie słychać.[/quote]

    wg tego opisu - przeguby do wymiany.

    [size=85]ps.
    a jeszcze raz pojawi się link do strony NIE związanej z tematem, o bedzie "owocek".[/size]

  • Podepnę się pod temat, może ktoś podsunie mi jakiś pomysł skąd mogą dochodzić stuki z przodu auta.
    Sytuacja wygląda następująco:
    jak jadę prosto to żadnych stuków nie słychać, natomiast jak skręcam niezależnie czy w prawo czy w lewo n drogę z dziurami to słychać takie stukanie (zrobi tak "puk-puk"), auto było u mechanika i poza luzem na łącznikach stabilizatora nigdzie indziej go nie ma. Po wymianie łączników problem nie ustąpił. Dodam jeszcze, że przy pracującym silniku na postoju jak kręcę szybko kierownicą prawo-lewo to nic nie słychać, natomiast jak zgaszę silnik i kręcę kierownicą to słychać stuki. Podczas jazdy jak ruszam kierownicą prawo-lewo to też da się słyszeć te stuki. Czasami też słyszę stuknięcie jak ruszam samochodem pod górkę. Z góry dziękuję za wszystkie porady.

    A i dodam jeszcze, że mechanik mi powiedział, że mogą to być luzy w przekładni kierowniczej.

  • [b]damiano231[/b] sprawdź czy masz luz na gałce kierowniczej, drążku kierowniczym czy przekładni. 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="damiano231"]Podepnę się pod temat, może ktoś podsunie mi jakiś pomysł skąd mogą dochodzić stuki z przodu auta.
    Sytuacja wygląda następująco:
    jak jadę prosto to żadnych stuków nie słychać, natomiast jak skręcam niezależnie czy w prawo czy w lewo n drogę z dziurami to słychać takie stukanie (zrobi tak "puk-puk"), auto było u mechanika i poza luzem na łącznikach stabilizatora nigdzie indziej go nie ma. Po wymianie łączników problem nie ustąpił. Dodam jeszcze, że przy pracującym silniku na postoju jak kręcę szybko kierownicą prawo-lewo to nic nie słychać, natomiast jak zgaszę silnik i kręcę kierownicą to słychać stuki. Podczas jazdy jak ruszam kierownicą prawo-lewo to też da się słyszeć te stuki. Czasami też słyszę stuknięcie jak ruszam samochodem pod górkę. Z góry dziękuję za wszystkie porady.

    A i dodam jeszcze, że mechanik mi powiedział, że mogą to być luzy w przekładni kierowniczej.[/quote]

    Sprawdź przeguby i łożyska 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="joannaj"]Nie to dzieje się tylko przy skręcaniu, jak jadę prosto czy hamuję jest ok nie słychać.[/quote]

    Sprawdź sobie przeguby. Jeżeli masz uszkodzone/popękane osłony (gumy) przegubów to przegub jest na 95% do wymiany. Dostaje się wtedy piasek i inne zabrudzenia i niszczy tą precyzyjną część.

  • Przegub chyba by tak "chrobotał podczas skrętu" , a u mnie jest takie pukniecie jakby się coś o coś obijało, coś w tym stylu, tak jakby gdzieś był jakiś luz. Mechanik przejrzał całe zawieszenie i jedyny luz to był na łącznikach, ale po wymianie rezultatu brak. Jutro pojadę jeszcze na szarparki, a jak nic nie znajdą to już nie wiem. Może to łożysko na amortyzatorze.

    Nagrałem film: [url]http://www.youtube.com/watch?v=1eE9V0fR-r0&feature=youtu.be[/url]
    tak to słychać na postoju.

  • [b]damiano[/b] - Przeguby to na pewno nie są, nie wiem kto wpadł na taki pomysł, od kiedy przegub strzelałby na postoju 😄 <!-- s:D --> Moim zdaniem to nie problem z zawieszeniem czy przegubami, a z samym układem kierowniczym. [b]zdono[/b] widzę podobny trop ma jak ja, wyrobiona maglownica też może tak pukać.

    [b]joannanaj[/b] - przeguby łatwo sprawdzić. Zatrzymaj się na parkingu, koła maksymalnie w lewo i rusz bardziej energicznie - jeśli będzie strzelać jak z karabinku to przegub. Potem powtórka z rozrywki, tylko koła maksymalnie w drugą stronę i sprawdzanie drugiego przegubu

  • [b]damiano231[/b] ściągnij koło i wtedy zrób taki test i patrz na gałkę kierowniczą czy tam jest luz, jeśli będzie to na pewno go zauważysz bo luz jest straszny 😛 Jeśli nie będzie na końcówce to dobrze by było ściągnąć gumę która jest na łączeniu drążka kierowniczego i maglownicy i szarpać drążkiem do siebie/do przekładki i wtedy zobaczysz czy tam jest luz na przegubie kulowym. Pamiętaj o tym aby kierownica nie była zablokowana. 😉 <!-- s;) -->

  • Ten stukot jest niepokojący, też raczej bym obstawiał przekładnię.

  • Sprawa wygląda następująco: byłem na szarparkach i u speców, którzy zajmują się naprawą przekładni kierowniczych i w zawieszeniu nie ma nigdzie żadnych luzów, łożyska na amortyzatorach dobre, przekładnia też jest w pożądku. Mechanik powiedział mi, że to albo mogą trzeć klocki hamulcowe o rant tarczy, albo to pierwsze oznaki padających łożysk. Ranty zostały przeszlifowane i stukanie trochę ustało.

Log in to reply