Stukanie przy skręcaniu
-
Powedz mi czy słychać to stukanie tylko w czasie jazdy?Czy na postoju też jak kręcisz kołami?Czy przy jeździe na wprost też coś słychać?Końcówki drążków mogą być.No ewentualnie możesz też zobaczyć czy nie masz uszkodzonej sprężyny na mcpersonie.
-
jeśli stuki słychać głównie przy manewrowaniu to mogą też być łożyska na amortyzatorze
-
[quote="joannaj"]Nie to dzieje się tylko przy skręcaniu, jak jadę prosto czy hamuję jest ok nie słychać.[/quote]
wg tego opisu - przeguby do wymiany.
[size=85]ps.
a jeszcze raz pojawi się link do strony NIE związanej z tematem, o bedzie "owocek".[/size] -
Podepnę się pod temat, może ktoś podsunie mi jakiś pomysł skąd mogą dochodzić stuki z przodu auta.
Sytuacja wygląda następująco:
jak jadę prosto to żadnych stuków nie słychać, natomiast jak skręcam niezależnie czy w prawo czy w lewo n drogę z dziurami to słychać takie stukanie (zrobi tak "puk-puk"), auto było u mechanika i poza luzem na łącznikach stabilizatora nigdzie indziej go nie ma. Po wymianie łączników problem nie ustąpił. Dodam jeszcze, że przy pracującym silniku na postoju jak kręcę szybko kierownicą prawo-lewo to nic nie słychać, natomiast jak zgaszę silnik i kręcę kierownicą to słychać stuki. Podczas jazdy jak ruszam kierownicą prawo-lewo to też da się słyszeć te stuki. Czasami też słyszę stuknięcie jak ruszam samochodem pod górkę. Z góry dziękuję za wszystkie porady.A i dodam jeszcze, że mechanik mi powiedział, że mogą to być luzy w przekładni kierowniczej.
-
[b]damiano231[/b] sprawdź czy masz luz na gałce kierowniczej, drążku kierowniczym czy przekładni. <!-- s;) -->
-
[quote="damiano231"]Podepnę się pod temat, może ktoś podsunie mi jakiś pomysł skąd mogą dochodzić stuki z przodu auta.
Sytuacja wygląda następująco:
jak jadę prosto to żadnych stuków nie słychać, natomiast jak skręcam niezależnie czy w prawo czy w lewo n drogę z dziurami to słychać takie stukanie (zrobi tak "puk-puk"), auto było u mechanika i poza luzem na łącznikach stabilizatora nigdzie indziej go nie ma. Po wymianie łączników problem nie ustąpił. Dodam jeszcze, że przy pracującym silniku na postoju jak kręcę szybko kierownicą prawo-lewo to nic nie słychać, natomiast jak zgaszę silnik i kręcę kierownicą to słychać stuki. Podczas jazdy jak ruszam kierownicą prawo-lewo to też da się słyszeć te stuki. Czasami też słyszę stuknięcie jak ruszam samochodem pod górkę. Z góry dziękuję za wszystkie porady.A i dodam jeszcze, że mechanik mi powiedział, że mogą to być luzy w przekładni kierowniczej.[/quote]
Sprawdź przeguby i łożyska <!-- s:) -->
[quote="joannaj"]Nie to dzieje się tylko przy skręcaniu, jak jadę prosto czy hamuję jest ok nie słychać.[/quote]
Sprawdź sobie przeguby. Jeżeli masz uszkodzone/popękane osłony (gumy) przegubów to przegub jest na 95% do wymiany. Dostaje się wtedy piasek i inne zabrudzenia i niszczy tą precyzyjną część.
-
Przegub chyba by tak "chrobotał podczas skrętu" , a u mnie jest takie pukniecie jakby się coś o coś obijało, coś w tym stylu, tak jakby gdzieś był jakiś luz. Mechanik przejrzał całe zawieszenie i jedyny luz to był na łącznikach, ale po wymianie rezultatu brak. Jutro pojadę jeszcze na szarparki, a jak nic nie znajdą to już nie wiem. Może to łożysko na amortyzatorze.
Nagrałem film: [url]http://www.youtube.com/watch?v=1eE9V0fR-r0&feature=youtu.be[/url]
tak to słychać na postoju. -
[b]damiano[/b] - Przeguby to na pewno nie są, nie wiem kto wpadł na taki pomysł, od kiedy przegub strzelałby na postoju <!-- s:D --> Moim zdaniem to nie problem z zawieszeniem czy przegubami, a z samym układem kierowniczym. [b]zdono[/b] widzę podobny trop ma jak ja, wyrobiona maglownica też może tak pukać.
[b]joannanaj[/b] - przeguby łatwo sprawdzić. Zatrzymaj się na parkingu, koła maksymalnie w lewo i rusz bardziej energicznie - jeśli będzie strzelać jak z karabinku to przegub. Potem powtórka z rozrywki, tylko koła maksymalnie w drugą stronę i sprawdzanie drugiego przegubu
-
[b]damiano231[/b] ściągnij koło i wtedy zrób taki test i patrz na gałkę kierowniczą czy tam jest luz, jeśli będzie to na pewno go zauważysz bo luz jest straszny Jeśli nie będzie na końcówce to dobrze by było ściągnąć gumę która jest na łączeniu drążka kierowniczego i maglownicy i szarpać drążkiem do siebie/do przekładki i wtedy zobaczysz czy tam jest luz na przegubie kulowym. Pamiętaj o tym aby kierownica nie była zablokowana. <!-- s;) -->
-
Ten stukot jest niepokojący, też raczej bym obstawiał przekładnię.
-
Sprawa wygląda następująco: byłem na szarparkach i u speców, którzy zajmują się naprawą przekładni kierowniczych i w zawieszeniu nie ma nigdzie żadnych luzów, łożyska na amortyzatorach dobre, przekładnia też jest w pożądku. Mechanik powiedział mi, że to albo mogą trzeć klocki hamulcowe o rant tarczy, albo to pierwsze oznaki padających łożysk. Ranty zostały przeszlifowane i stukanie trochę ustało.