[F1] Dziwne basowe buczenie

Topic created · 10 Posts · 739 Views
  • Witajcie. Niedawno wymieniłem tuleje w wahaczach i włożyłem metalowe od Audi A2. Pasowały, ale od tamtej pory na biegach od 2 do 5 w zakresie 1100 - 1600 obr/min mam straszne buczenie basowe w samochodzie, na wyższych obrotach jest cicho. Nie wiem czy jest to powiązane z tą wymianą tulej czy jest to osobna usterka np układu wydechowego. Może mieliście podobną przypadłość??

  • Wydaje mi się, że nie jest to wina nowych tulei.. bo nie ma tam co buczeć..

    Jeśli masz dostęp do kanału to wjedź i przejrzyj układ wydechowy.

  • Ja stawiam tak jak Zdono na tłumik/ tłumiki lub po prostu wydech .

  • Sprawdź dolot i wylot - dziury, uszczelki, itp. Dziury w jednym i drugim mogą prowadzić do dudnienia (z własnego doświadczenia).

  • He... albo łożysko 😛 <!-- s:P --> to taka mała dygresja, bo raczej to będzie wydech... pewnie się mechanior o coś oparł i zrobił mu kuku np. na łączniku elastycznym.

  • Dolot też może być. Onego czasu zdjąłem rurę dolotu z przepustnicy - buczało, aż miło.

  • Podzielam pogląd kolegów i stawiam na wydech.Tuleje nie mają z tym nic wspólnego na pewno.

  • Kolega zaczyna mieć zdaje się wydech o sportowym dźwięku. Wiesz, ile ludzie pakują kasy, żeby mieć taki dźwięk? 😄 <!-- s:D -->

    A całkiem poważnie - u mnie w poprzednim samochodzie taki efekt wystąpił właśnie przy sypiącym się wydechu. Po 600 km usłyszałem właśnie dziwne huczenie. Już po dojechaniu na miejsce organoleptycznie stwierdziłem, w którym miejscu tłumik przerdzewiał na wylot.

  • Ja nie jestem do końca przekonany o tyn że jest tam wydech uszkodzony 🙂 <!-- s:) --> .
    Gdyby był to wydech to na wyższych obrotach by dudniło że aż miło 😄 . Jak chcesz to możesz się przejechać na wysokich obrotach ale jęśli to faktycznie tłumik to go całkiem rozsypiesz - to miej na uwadze i wtedy będzie huczało lub go po ulicy będziesz ciągnął 😕 .
    Wjedź na kanał i zobacz gdzie jest okopcone tam jest dziura lub tam gdzie jest najwięcej zgnite tam może być dziura 🙂 .
    ja miałem tak że tłumik już miał swoje przejechane i na wyższych (nie wysokich) obrotach mi go z katalizatora wypchało 😞 i ciągłem go po ziemi 😞 . Uczcie niesamowite 😄

  • Dziś byłem u mechaniora z ASO Skody i powiedział że to wina tulei, które są dużo twardsze od tych z Fabii i dzięki temu zwłaszcza w dieslach przenoszą się drgania i mamy rezonans. Jutro cykne oryginały dedykowane do fabii a nie do A2 i zobaczymy czy ją uleczy czy nie. Spec od wydechu przejrzał cały i stwierdził że to nie ten trop.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-09-2012, 20:19[/i] ][/size]
    No i stało się, już jest cicho. Wywaliłem tuleje z A2 i wcisnąłem oryginal Skoda Fabia. To jednak były tuleje które były za sztywne i przenosiły jakieś drgania w wyniku których powstawał rezonans i buczało.

Log in to reply