[F1] Dziwne basowe buczenie
-
Witajcie. Niedawno wymieniłem tuleje w wahaczach i włożyłem metalowe od Audi A2. Pasowały, ale od tamtej pory na biegach od 2 do 5 w zakresie 1100 - 1600 obr/min mam straszne buczenie basowe w samochodzie, na wyższych obrotach jest cicho. Nie wiem czy jest to powiązane z tą wymianą tulej czy jest to osobna usterka np układu wydechowego. Może mieliście podobną przypadłość??
-
Wydaje mi się, że nie jest to wina nowych tulei.. bo nie ma tam co buczeć..
Jeśli masz dostęp do kanału to wjedź i przejrzyj układ wydechowy.
-
Ja stawiam tak jak Zdono na tłumik/ tłumiki lub po prostu wydech .
-
Sprawdź dolot i wylot - dziury, uszczelki, itp. Dziury w jednym i drugim mogą prowadzić do dudnienia (z własnego doświadczenia).
-
He... albo łożysko
<!-- s:P --> to taka mała dygresja, bo raczej to będzie wydech... pewnie się mechanior o coś oparł i zrobił mu kuku np. na łączniku elastycznym.
-
Dolot też może być. Onego czasu zdjąłem rurę dolotu z przepustnicy - buczało, aż miło.
-
Podzielam pogląd kolegów i stawiam na wydech.Tuleje nie mają z tym nic wspólnego na pewno.
-
Kolega zaczyna mieć zdaje się wydech o sportowym dźwięku. Wiesz, ile ludzie pakują kasy, żeby mieć taki dźwięk?
<!-- s:D -->
A całkiem poważnie - u mnie w poprzednim samochodzie taki efekt wystąpił właśnie przy sypiącym się wydechu. Po 600 km usłyszałem właśnie dziwne huczenie. Już po dojechaniu na miejsce organoleptycznie stwierdziłem, w którym miejscu tłumik przerdzewiał na wylot.
-
Ja nie jestem do końca przekonany o tyn że jest tam wydech uszkodzony
<!-- s:) --> .
Gdyby był to wydech to na wyższych obrotach by dudniło że aż miło. Jak chcesz to możesz się przejechać na wysokich obrotach ale jęśli to faktycznie tłumik to go całkiem rozsypiesz - to miej na uwadze i wtedy będzie huczało lub go po ulicy będziesz ciągnął
.
Wjedź na kanał i zobacz gdzie jest okopcone tam jest dziura lub tam gdzie jest najwięcej zgnite tam może być dziura.
ja miałem tak że tłumik już miał swoje przejechane i na wyższych (nie wysokich) obrotach mi go z katalizatora wypchałoi ciągłem go po ziemi
. Uczcie niesamowite
-
Dziś byłem u mechaniora z ASO Skody i powiedział że to wina tulei, które są dużo twardsze od tych z Fabii i dzięki temu zwłaszcza w dieslach przenoszą się drgania i mamy rezonans. Jutro cykne oryginały dedykowane do fabii a nie do A2 i zobaczymy czy ją uleczy czy nie. Spec od wydechu przejrzał cały i stwierdził że to nie ten trop.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-09-2012, 20:19[/i] ][/size]
No i stało się, już jest cicho. Wywaliłem tuleje z A2 i wcisnąłem oryginal Skoda Fabia. To jednak były tuleje które były za sztywne i przenosiły jakieś drgania w wyniku których powstawał rezonans i buczało.