[F2] Problem z uciekaniem auta w prawo

Topic created · 38 Posts · 14647 Views
  • Zacznę może od początku. W lipcu 2011 odebrałem z salonu moją Fabiankę 1.4
    Po przesiadce z Seata Altei to skok znaczny w mniejszość 😉 <!-- s;) -->
    Przy przebiegu około 1500 zauważyłem, że auto ściąga w prawo. Szybka decyzja i wyjazd do ASO. Panowie sprawdzili zbieżność, poustawiali i nadal ściągało. Stwierdzili, że pozamieniają opony stronami. Wynik taki, że auto ściągało trochę mniej.
    Stwierdziłem, że może ja jestem przewrażliwiony i tak jeździłem. Po ponad 2 miesiącach przyszła teraz pora zmiany opon na zimowe. Opony funkiel nówki plus nówki felgi stalowe. Efekt po zmianie, auto ściąga w prawo. Dzisiaj znowu udałem się do tego samego ASO. I co Panowie szpece porobili? Znowu ustawiali zbieżność, znowu zamieniali opony, tylko tym razem mieli utrudnione zadanie, bo opony zimowe mam kierunkowe 😄 Popatrzyli, ponaprawiali i stwierdzili, że jest ok. Zadowolony wsiadłem i co? dalej ściąga.
    Zastanawiam się, że może nie umiem jeździć. Ściąganie pojawia się po puszczeniu kierownicy. Auto momentalnie ucieka w prawo. Przy trzymaniu kierownicy cały czas muszę kontrować. Na kole kierownicy czuję delikatny opór.
    Co najlepsze, na tym samym odcinku drogi Seat Ibiza mojego brata z tym samym silnkiem nie ucieka w prawo, Fabia ucieka :?

    I tutaj pojawia się moje pytanie 😉 czy może wiecie co się dzieje 😄 macie jakieś pomysły i sugestie jak rozmawiać z ASO? Nerwy niestety nie skutkują, przekonałem się o tym dzisiaj 😉
    Pozdrowionka 🙂

  • na forum OCP też jest problem z Octavią.
    [b]wg mnie [/b]- mechanika ( teoretyk) - wynikać to może z róznych długości półosi i różnych obliczeniowych kątów skręcenia tych półosi. co powoduje opóźnienia w przekazywaniu momentu / mocy na asfalt .

    czy jadąc na luzie też sciąga ? czy tylko jak dodajesz gazu ?

  • [quote="kapi"]na forum OCP też jest problem z Octavią.
    [b]wg mnie [/b]- mechanika ( teoretyk) - wynikać to może z róznych długości półosi i różnych obliczeniowych kątów skręcenia tych półosi. co powoduje opóźnienia w przekazywaniu momentu / mocy na asfalt .

    czy jadąc na luzie też sciąga ? czy tylko jak dodajesz gazu ?[/quote]

    Właśnie Fabianka nie ściąga przy przyspieszaniu tylko przy jeździe ze stałą prędkością lub nawet przy hamowaniu silnikiem...

  • wiesz ciężko odpowiedzieć na taki problem. sprobuj pojechać do innego ASO. ... albo zadzwoń - bedzie taniej.
    może inni znają ten "problem" ...
    coś mi się wydaje że za skode też księgowi się wzięli :...: <!-- s:...: -->

  • no właśnie to mnie martwi, że nic innego nie wymyślą. Już dzisiaj mi szpec z ASO powiedział, że nie należy puszczać kierownicy i wtedy auto nie ściąga 😄 ale jak już puścił kierownicę to mu autko uciekło 😉 stwierdził, że to krzywizna drogi i inne cuda 😄 i że nie należy puszczać kierownicy 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="drajwerro"]stwierdził, że to krzywizna drogi i inne cuda 😄 i że nie należy puszczać kierownicy 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    Sprawdź auto na idealnie równym asfalcie - to jest podstawą przy tego typu dolegliwościach.
    Obejdź auto i wizualnie je obejrzyj (chodzi mi o szczeliny między kołem a nadkolem- góra i boki może nierówno stoi). Sprawdź dokładnie rozmiary felg i opon ( ktoś zawsze mógł się pomylić).

    Miałem taki przypadek w Fabii I, ale nawet jak byś mi miał życie odebrać to nie pamiętam co było przyczyną.

  • Jedyne co mogę polecić to przeczytanie naszych wcześniejszych wywodów na ten temat: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3679&highlight=�ci�ganie<!-- m -->

    Może coś wpadnie Ci w oko i pomoże 🙂

  • [quote="MARKO"][quote="drajwerro"]stwierdził, że to krzywizna drogi i inne cuda 😄 i że nie należy puszczać kierownicy 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    Sprawdź auto na idealnie równym asfalcie - to jest podstawą przy tego typu dolegliwościach.
    Obejdź auto i wizualnie je obejrzyj (chodzi mi o szczeliny między kołem a nadkolem- góra i boki może nierówno stoi). Sprawdź dokładnie rozmiary felg i opon ( ktoś zawsze mógł się pomylić).

    Miałem taki przypadek w Fabii I, ale nawet jak byś mi miał życie odebrać to nie pamiętam co było przyczyną.[/quote]

    no właśnie jak pisałem wcześniej, auto było sprawdzane na nowym asfalcie razem z autem mojego brata. Jego nie ucieka, moje tak 😞 Problem był i na oponach letnich na których Fabianka wyjechała z salonu i teraz na oponach zimowych 😞 Rozmiar opon i felg jest właściwy... szczerze to brakuje mi już pomysłów. Sprawdzałem dzisiaj szczeliny oponami i nadkolami przed wizytą w ASO. Wszystko wydaje mi się, że było ok. Chyba pojadę jeszcze przejechać się jakąś Fabką do salonu i potestuje lub udam się do serwisu przy salonie gdzie ją kupowałem, czyli do tychów. Może tam znajdą na nią lekarstwo. A może jednak jestem przewrażliwiony? Jeszcze dzisiaj w ASO jakże mnie ładnie poinformowano, że w razie jakbym chciał skarżyć się do SAP do przegram 😄 bo to ściąganie mieści się w normach... 🙂 ależ oni są dobrze poinformowani 😉

  • jak będą dalej tacy mądrzy to powiedz że udasz się do TVN Turbo z tym 🙂 <!-- s:) -->

  • Miałem coś takiego i winne było złe wyważenie opon . Powodów może być kilka - źle zamontowana tuleja wachacza przedniego , uszkodzona gałka ( wcale nie musi stukać ) , nie odbijające zaciski klocko trzymaczy , wadliwe łożysko amortyzatora ( znajduje się w kielichu u góry i jest zalane w gumie ) , uszkodzony sam amortyzator , wadliwa felga (nie napisałeś czy masz dwa komplety opon na felgach więc założyłem , że zakładałeś na te same felgi ) , uszkodzony sworzeń dolny , uszkodzone łożysko w przednim bądź tylnym kole i wiele innych rzeczy . Ja proponuje tak jechać na zbieżność do warsztatu , który sie tym fachowo zajmuje najlepiej zbieżność laserowa i geometria , tam powinno wyjść uszkodzenie , któregoś z elementów zawieszenia ( a jest ich kilka ) jak ktoś umie ustawiać zbieżność wykryje nawet niewielki luz na jakimś elemencie . Pamiętaj , że ASO jest tak dobre jak mechanicy , którzy w nim pracują . Sprawdziłbym też na trzepaku amortyzatory czy któryś nie jest gorszy .

    Teraz tak jak kręcisz kierownicą to nie wyczuwasz może takiego momentu , że chwilowo kierownica stawia większy opór i po dosłownie przekręceniu o " milimetr" w lewo lub prawo opór jest jednostajny lub jednostajnie narastający ? Jeżeli coś takiego miało by miejsce może to świadczyć o np uszkodzonej maglownicy . Jak jedziesz prosto to kierownica jest idealnie prosto ( mam nadzieję , że wiesz o co mi chodzi ) czy musisz lekko skręcać w lewo ?

  • Ja coś takiego miałem, winne okazało się łożysko. Ale były też efekty dźwiękowe, więc łatwa diagnoza.
    Niestety nawet w nowym aucie nie da sie wykluczyc krzywej budy.. Jak wspomnial [b]DIABOLO75[/b], geometria samochodu (nie zawieszenia) to wyjaśni.
    Nie poddawaj sie chłopie, walcz z gnojami. Po to kupiłeś nowy samochód, żeby nie mieć takich problemów. I znów przytaczając:
    [quote="DIABOLO75"]ASO jest tak dobre jak mechanicy , którzy w nim pracują[/quote]
    Niestety ASO zawsze będzie miało klientów. Dlatego ma wysokie stawki i słabą obsługę. W ASO są uczniowie, jak sie nauczą, to idą pracować do prawdziwych warsztatów..

  • [quote="dr O."]jak będą dalej tacy mądrzy to powiedz że udasz się do TVN Turbo z tym 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Taka sprawa była już tam, chodziło chyba o VW tourana, jednak nie wiem z jakim wynikiem się zakończyła. Napewno nie jest to Twoje przewrażliwienie, jeśli ściąga jest coś nie tak. Musisz wziąść pod uwagę, że auto mogło spaść w fabryce lub podczas transportu i jest skrzywione.
    Znalazłem teraz problem jaki wystąpił w lanosie możesz obejrzeć:
    http://vod.onet.pl/turbo-kamera,turbo-kamera,567,2,4014,odcinek.html
    Sądzę, że powinneś skorzystać z usługi niezależnego rzeczoznawcy i z wynikiem przypuszczam negatywnym powtórnie uderzyć do ASO, jeśli nic nie wskórasz uderz do turbo kamery i koniec.

  • Cześć

    Trudno tak na odległość wyrokować co jest z twoim samochodem, moja bynajmniej nie ściaga.

    Proponuje wykonać ocenę przez rzeczoznawcę i potwierdzić usterkę, wtedy ani ASO czy też SKP nie powiedzą ci że tak ma być 😉

    Pozdrawiam M.

  • [quote="michal33686"]Cześć

    Trudno tak na odległość wyrokować co jest z twoim samochodem, moja bynajmniej nie ściaga.

    Proponuje wykonać ocenę przez rzeczoznawcę i potwierdzić usterkę, wtedy ani ASO czy też SKP nie powiedzą ci że tak ma być 😉

    Pozdrawiam M.[/quote]

    nawet jak puścisz kierownicę to auto jedzie prosto?

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 03-11-2011, 15:57[/i] ][/size]
    [quote="DIABOLO75"]Miałem coś takiego i winne było złe wyważenie opon . Powodów może być kilka - źle zamontowana tuleja wachacza przedniego , uszkodzona gałka ( wcale nie musi stukać ) , nie odbijające zaciski klocko trzymaczy , wadliwe łożysko amortyzatora ( znajduje się w kielichu u góry i jest zalane w gumie ) , uszkodzony sam amortyzator , wadliwa felga (nie napisałeś czy masz dwa komplety opon na felgach więc założyłem , że zakładałeś na te same felgi ) , uszkodzony sworzeń dolny , uszkodzone łożysko w przednim bądź tylnym kole i wiele innych rzeczy . Ja proponuje tak jechać na zbieżność do warsztatu , który sie tym fachowo zajmuje najlepiej zbieżność laserowa i geometria , tam powinno wyjść uszkodzenie , któregoś z elementów zawieszenia ( a jest ich kilka ) jak ktoś umie ustawiać zbieżność wykryje nawet niewielki luz na jakimś elemencie . Pamiętaj , że ASO jest tak dobre jak mechanicy , którzy w nim pracują . Sprawdziłbym też na trzepaku amortyzatory czy któryś nie jest gorszy .

    Teraz tak jak kręcisz kierownicą to nie wyczuwasz może takiego momentu , że chwilowo kierownica stawia większy opór i po dosłownie przekręceniu o " milimetr" w lewo lub prawo opór jest jednostajny lub jednostajnie narastający ? Jeżeli coś takiego miało by miejsce może to świadczyć o np uszkodzonej maglownicy . Jak jedziesz prosto to kierownica jest idealnie prosto ( mam nadzieję , że wiesz o co mi chodzi ) czy musisz lekko skręcać w lewo ?[/quote]

    właśnie mam wrażenie, że lepiej mi się kręci kierownicą w prawą stronę... lżej chodzi. Nawet trzymając ręce na kierownicy muszę kontrować bo ucieka w prawo. Felgi to nówki stalówki, zmieniam na lato lub na zimę całe koła. Zastanawiam się jeszcze czy nie założyć raz jeszcze opon letnich i zobaczyć jak się auto zachowuje, żeby całkowicie wykluczyć winę opon czy felg. Ale jak musiała by być skrzywiona felga, żeby tak drastycznie uciekało auto w prawo?
    Co do maglownicy to też się nad tym zastanawiałem. Kierownica jak jadę prosto nie jest idealna. Muszę właśnie ją trzymać lekko w lewo, bo inaczej auto zaczyna zjeżdżać. Dzisiaj przejadę około 50 km i nadal będę testował. Zrobię chyba właśnie tak jak piszesz. Pojadę do SKP i niech auto przejdzie całą ścieżkę. Zobaczymy jakie kwiatki wyjdą.

    Dziękuje bardzo za podsunięte rady 🙂 będę walczył, bo już miałem przejścia po kupnie Altei. Altanka też przez pierwsze dwa lata się psuła. Ale później był spokój. Ale nie ściągała w prawo :rotfl: będę walczył 😄 <!-- s:D -->

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 05-11-2011, 12:33[/i] ][/size]
    i jestem po wizycie na stacji diagnostycznej w SKP. Facet obejrzał ją od spodu, poruszał szarpakami, przejechał się i stwierdził, że wszystko jest w porządku. W tej chwili to ja zgłupiałem, może faktycznie jestem przewrażliwiony i mojej Fabiance nic nie dolega :bezradny: no nic, pojeżdżę z tym trochę i zobaczymy. Dziękuje chłopaki za rady. Może kiedyś na spocie porównamy czy ten typ tak powinien mieć. Pozdrawiam 🙂

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 07-11-2011, 16:15[/i] ][/size]
    [quote="DIABOLO75"]Miałem coś takiego i winne było złe wyważenie opon . Powodów może być kilka - źle zamontowana tuleja wachacza przedniego , uszkodzona gałka ( wcale nie musi stukać ) , nie odbijające zaciski klocko trzymaczy , wadliwe łożysko amortyzatora ( znajduje się w kielichu u góry i jest zalane w gumie ) , uszkodzony sam amortyzator , wadliwa felga (nie napisałeś czy masz dwa komplety opon na felgach więc założyłem , że zakładałeś na te same felgi ) , uszkodzony sworzeń dolny , uszkodzone łożysko w przednim bądź tylnym kole i wiele innych rzeczy . Ja proponuje tak jechać na zbieżność do warsztatu , który sie tym fachowo zajmuje najlepiej zbieżność laserowa i geometria , tam powinno wyjść uszkodzenie , któregoś z elementów zawieszenia ( a jest ich kilka ) jak ktoś umie ustawiać zbieżność wykryje nawet niewielki luz na jakimś elemencie . Pamiętaj , że ASO jest tak dobre jak mechanicy , którzy w nim pracują . Sprawdziłbym też na trzepaku amortyzatory czy któryś nie jest gorszy .

    Teraz tak jak kręcisz kierownicą to nie wyczuwasz może takiego momentu , że chwilowo kierownica stawia większy opór i po dosłownie przekręceniu o " milimetr" w lewo lub prawo opór jest jednostajny lub jednostajnie narastający ? Jeżeli coś takiego miało by miejsce może to świadczyć o np uszkodzonej maglownicy . Jak jedziesz prosto to kierownica jest idealnie prosto ( mam nadzieję , że wiesz o co mi chodzi ) czy musisz lekko skręcać w lewo ?[/quote]

    wczoraj wykonałem trasę prawie 300 km. Objawy jakie udało mi się jeszcze zaobserwować o tak jakby w układzie kierowniczym, może we wspomaganiu co jakiś czas powstawał opór i auto wtedy ucieka w prawo, za dosłownie chwilę ustępuje i auto da się delikatnie skontrować w lewo. Szczerze to mnie wczorajsza trasa zmęczyła, bo nawet na chwilę nie można było się gdzie spojrzeć, bo zaraz trzeba było kontrować.
    Napisałem do tvn turbo, czy mają może jakieś informację na temat tego tourana, który ściągał w prawo. Zobaczymy może odpiszą 🙂

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-11-2011, 16:22[/i] ][/size]
    http://www.youtube.com/watch?v=vBs9KuOWtg0&feature=feedu

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 21-11-2011, 21:08[/i] ][/size]
    byłem dzisiaj u dobrego mechanika, który potwierdził, że auto ściąga 😉 tak tak to nieprawdopodobne, ale po wizycie w dwóch ASO i usilnym wmawianiu mi, że auto jeździ prosto sam już miałem pewne obiekcje co do tego. Posprawdzał zbieżność, pooglądał, odbyliśmy jazdę próbną, wróciliśmy, zmieniliśmy koła stronami (mimo że opony kierunkowe - w celu sprawdzenia czy to nie wina felg) auto jak ściągało tak ściąga. Nie wiem na ile to prawda, ale on stwierdził, że w Fabii nie da się ustawić geometrii (zbieżność owszem) ale nie ma możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia na sworzniu? Nie wiem, nie znam się. Tam wszystko jest przykręcone na stałe, wahacz i coś tam jeszcze. Pomierzył i okazało się, że odległości kół od błotnika po jednej i po drugiej stronie są różne. Nie wiele, ale się różnią. Może być tak, że belka jest krzywa 😞 poprawcie mnie, bo ja się nie orientuje, jeśli jakąś głupotę napisałem 😞

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-11-2011, 21:13[/i] ][/size]
    i jestem po pomiarach. Nie jest dobrze... :ola: okazało się, że cała przednia oś ma problem z pochyleniem kół plus tylne lewe koło. I co się potwierdziło, nie ma możliwości skorygowania tych wyników (tzn można rozwiercić otwory i auto będzie jeździło prosto, ale wtedy bankowo auto traci gwarancję 😞 ). Mechanik dopatrzył się także, że pomiędzy przednimi drzwiami a tylnymi nie ma gładkiej powierzchni. Zasugerował, że auto mogło zostać polakierowane :x jutro miernik w dłoń i heja cały samochód muszę oblecieć z miernikiem. Nosz kurwa mać, że sobie zaklnę. Co do problemów z pochyleniem to jeśli tolerancja jest od -0.30 poprzez 0 do +0.30 stopnia, to u mnie wychodzi -1,16 (minuta i szesnaście stopni) :x widzę, że zapowiada się ostra przeprawa z salonem...

  • [b]drajwerro[/b], po tym co pisałeś, zacząłbym od rzeczoznawcy i opinii jego. potem prawnik i przeprawa z salonem.
    jeśli chcesz rozwiercać cokolwiek - podsuń to mechanikom z ASO - niech to robią ale z zechowaniem gwarancji - wtedy ASO przejmie na siebie świadczenia gwarancyjne z tym związane.
    jeśl ichodzi o te różnice w wysokościach - może coś nie teges ze spręzynami ?
    no cóż - powodzenia w bojach.

  • [quote="drajwerro"] widzę, że zapowiada się ostra przeprawa z salonem...[/quote]

    Ja na Twym miejscu nie wchodziłbym w żadne "przeróbki" i na siłę ukierunkowanie auta by jeździło na wprost tylko i wyłącznie wymiana towaru niezgodnego z umową.

    Tak jak pisze [b]kapi[/b] pierwsze zdobądź opinię niezależnego rzeczoznawcy i dopiero udaj się do ASO, jednak mimo wszystko na Twym miejscu skontaktowałbym się z TVN turbo oni mają duże doświadczenie w tych sprawach i prawników.
    Napewno musisz się nastawić na mocną batalię z ASO.

  • [quote="MirekS"]na Twym miejscu skontaktowałbym się z TVN turbo[/quote]

    Z tego co pamiętam kolega poczynił już takie kroki 😉 <!-- s;) -->

  • Pozwolę sie podłączyć pod ten temat bo mam podobny problem, chociaż w sumie dzisiaj został on w 99% rozwiązany przez ASO. A więc ściąganie na prawo, było gdzieś od wiosny, tylko że jakoś to olałem, bo na letnich kołach mniej ściągało, może dlatego że są większe i dużo szersze niż zimowe 165. Teraz niby mamy zimę, więc weszły te koła od taczek zimowe i ściąganie auta nasiliło się automatycznie, wkurzyłem sie i umówiłem sie do ASO na geometrię. Dodam że miałem również kierownicę lekko skrzywioną w prawo podczas jazdy prosto, co mnie wkurzało równie bardzo jak samo ściąganie.

    No więc byłem dzisiaj w ASO, strasznie długo trwała cała ta operacja, wykonali chyba parę jazd próbnych, koła przekładali itp itd. Po długim oczekiwaniu zostałem poinformowany że mam porypane kąty pochylenia kół prawy przód i prawy tył i to jest oczywiście nie możliwe do wyregulowania bo nie ma regulacji. Usłyszałem nawet, że jeśli mam Auto Casco to warto było by zgłosić szkodę, aby wymienić belkę tylną na nową. Ten wydruk który dostałem to jest jakaś masakra, nie mogę w to uwierzyć, aby auto które ma 2 lata i parę miesięcy, przebieg 44 tyś km, miało już zawieszenie w tak kiepskim stanie. Co to kurde jest, z plasteliny zrobione czy co? Ręce mi opadły

    Ale mimo wszystko zbieżność została wyregulowana, kierownica jest idealnie prosto, auto jedzie praktycznie prosto, a jeśli je ściąga nadal w prawo to w minimalnym już stopniu, jak dla mnie to ujdzie, można jeździć, bo jest 100 razy lepiej jak było. Martwi mnie tylko ten wydruk z pomiaru geometrii a dokładnie to te kąty pochylenia kół.

    Mam sie tym przejmować czy to olać?

    [img]http://img825.imageshack.us/img825/891/skoda1.jpg[/img]

  • [b]Ciacho Tobie[/b] gwara się skończyła, także wiele w ASO nie zdziałasz.
    Wnioskuję z tego natomiast jedna, że linia produkcyjna ma jakiś feler skoro fabię II jeżdżą w prawo.

  • w sumie moja poprzednia Fabia I też tak miała, nawet świeżo po ustawieniu geometrii jechała troszkę w prawo

    dzisiaj dużo mniej wiało i jeździłem trochę rano i stwierdziłem że jest praktycznie idealnie, auto jedzie prosto, kierownica prosto, nie mam zastrzeżeń

    tylko czemu kąty kół są takie dziwne? może ten wydruk z ASO to jakaś ściema coby mnie naciągnąć na drogą naprawę? nie wiem, nie będę tego dochodził bo jest wszystko ok wg mnie 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply