[F1] Pasy bezpieczeństwa kierowcy.

Topic created · 23 Posts · 17137 Views
  • Zapraszam do rejestracji na forum, na pewno 5 minut cie nie zbawi, a w przyszlosci moze ci to ulatwic korzystanie z forum.
    Co do problemu niestety sie nie pomoge

  • Też mam ostatnio taki objaw ale nie bardzo wiem co z tym zrobić. :?: <!-- s:?: -->

  • Godzina pozna wiec fachowcow nie juz nie ma na forum :mrgreen:
    Zartuje, no ja ci nie pomoge, ale chetnie sie tez dowiem, bo czasem mnie to drazni, ale narazie tylko czasem.

    Prawdopodbnie bedziesz musial rozwinac caly pas i go nasmarowac rowniez, tylko nie wiem czym :roll:

  • [quote="demex"] dziurę skierować wylot smaru w dezodorancie (np. WD40) [/quote]

    WD40 nie jest smarem, ma właściwości penetrujące i osuszające. Wypłucze Ci resztki smaru jakie jeszcze tam pozostały i tylko sobie zaszkodzisz. Rozejrzyj się za innym środkiem, który ma właściwości smarne.

    Nie wiem jak w fabii ale inne pasy które widziałem miały plastikową osłonę sprężyny i mechanizmu blokującego. Ewentualnie po jej zdjęciu można spróbować coś smarować wtedy raczej nie grozi zabrudzenie pasa.

  • U mnie też jest podobnie z jednym pasem, że się trochę wolniej zwija, ale szczerze mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

  • się podepnę pod temat bo prawy przedni to mi się już całkiem nie zwija i żona marudzi,
    (kierowcy niewiele lepiej, ale to mniej mi przeszkadza bo i tak nigdy nie mam czasu go zapinać)
    Ktos to moze juz rozbierał i udało mu się przesmarować? Szczególnie interesuje mnie jak zdemontować osłony plastikowe bez uszkodzenia zaczepów bo pewnie jakies tam są.

  • Mysle ze nic tutaj w tym temacie nie zrobicie. Po prostu trzeba wymienic na nowy. Ceny dokladnie nie pamietama ale chyba okolo 300 zl za sztuke (oryginalny)

  • nie musisz kupować nowego mechanizmu ściągającego, wystarczy przeczyścić patyczkiem od uszu i jakimś spirytusem przerwę przy klamrze. boć ją troszkę spiłować, wydaje nam sie ze mechanizm nie ciągnie ale to właśnie klamra blokuje można to łatwo sprawdzić. Wyciągnąć pas przed klamrą i puścić powinno wciągnąć od razu.
    PRZYCZYNA: SWETERKI:pas przyjmuje włókna

  • tylko jak sie do tego dobrać
    u mnie tez pas pasażera zaczyna mieć ślimacze tępo

    ale ja dopiero w lato moge sie za to zabrać - ciepełko

  • U mnie pas kierowcy wyciągnięty na maxa i nie chce się zwinąć. Jak zdemontować plastikową osłonę słupka aby się dobrać do mechanizmu pasa?

  • Witam.
    W sobotę zabrałem się za nieszczęsny zwijacz pasa. Opowiem jak to było.
    Do demontażu plastików potrzebujemy solidny płaski śrubokręt i trochę „siły w ręcach” (zatrzaski mocno trzymają). Zwijacz pasa odkręcamy nasadową 17 z przedłużką. Gdy mamy w rękach cały mechanizm zdejmujemy plastikową obudowę (tą kanciastą, okrągła jest od sprężyny i jej nie ruszałem). Osłona trzyma się na trzech zatrzaskach, aby ich nie uszkodzić należy z otworków wypchnąć jakimś sztywnym drutem kołeczki rozporowe, ja użyłem malutkiego kluczyka imbusowego. Po zdjęciu osłony ukazuje nam się taki widok:

    [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4fc0f3d88c583edf][img]http://images38.fotosik.pl/38/4fc0f3d88c583edfm.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a926640e3018e524][img]http://images29.fotosik.pl/302/a926640e3018e524m.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4394df3ef33fdc51][img]http://images38.fotosik.pl/38/4394df3ef33fdc51m.jpg[/img][/url]

    Powodem zablokowania się pasa u mnie było zacięcie widocznej na zdjęciach czarnej zapadki oraz zacięcie się plastikowego zawiasu w "trzymadełku" do kuleczki

    [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cc08de4737ea4b2d][img]http://images34.fotosik.pl/415/cc08de4737ea4b2dm.jpg[/img][/url]

    Potraktowałem to wszystko WD40 aby wypłukać brudy i resztki starych smarowideł, wytarłem nadmiar WD, spryskałem wszystko olejem w sprayu i założyłem obudowę.
    Po tych zabiegach pas się odblokował i zaczął zwijać.
    Mam nadzieję, że opis przyda się. Sorki za ewentualne niedoróbki (pierwszy opis) 🙂 <!-- s:) -->
    Pozdrawiam

  • ale to wszystko jest przez to że się nie dba raz na jakiś czas trzeba je przecierać wodą z płynem i będą działać

  • jeżeli sie wolno ściągają nie trzeba rozbierać słupka, wystarczy dobrze wyczyścić pas i klamrę.

  • Niestety

    Ja popełniłem błąd, przed którym przestrzegał ktoś wcześniej, zdjąłem nie tę osłonkę z napinacza i sprężyna wystrzeliła mi w okulary.

    Z pomocą taty udało nam się włożyć ją z powrotem, ale pas już się wcale nie zwija, być może założyliśmy ją w złą stronę, czy można coś jeszcze zrobić, czy też muszę kupić cały napinacz??
    NIe chcę wydawać 300 zł, już wolę, żeby się zwijało powoli do czasu gdy podreperuję budżet, a lubię pasażerkę łapać za kolano gdy jeździmy naszą szkudówką:) i zależy mi żeby działało,choćby tak jak poprzednio.
    Gdzieś czytałem, że to może być od niskich temperatur.

    Pozdrawiam i dzięki za rady

  • Witam,

    Czy ktoś wie jak się zabrać za ściąganie plastików żeby nic połamać? Już widzę, że WD40 pomogło na mechanizm. Czy ktoś coś przy tym majstrował? U mnie prawy pas w ogóle się nie zwija...

  • Nie trzeba nic rozbierać. Wystarczy silikon spray - spryskać pas z obydwu stron, rozprowadzić nawet ręką i problem znika... Sprawdzone! Powodzenia!

  • [quote="luzik"]Nie trzeba nic rozbierać. Wystarczy silikon spray - spryskać pas z obydwu stron, rozprowadzić nawet ręką i problem znika... Sprawdzone! Powodzenia![/quote]

    U mnie sytuacja wygląda tak, że cały czas mam rozwinięty i nie mogę go zwinąć... czy warto spróbować najpierw "psiknąć" do środka słupka skąd wychodzi pas, a później sukcesywnie nacierać pas i powoli próbować go zwinąć ręcznie do środka słupka ? Chodzi o to, żeby jakoś go nawinąć, bo później domyślam się, że już będzie ok jak nasmaruje pas.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-01-2012, 12:26[/i] ][/size]
    Ktos ma jakis pomysl ? dzieki

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-01-2012, 09:50[/i] ][/size]
    Witam,
    Jednak smarowanie nic pomoglo i musze wymienic caly pas... 😞 <!-- s:( --> Dowiedzialem sie, ze sa dwa rodzaje pasow jedne z ladunkiem, a drugie elektryczne. O tych z ladunkiem slyszalem jednak o tych drugich nic nie moge znalezc. Wiecie moze cos na ten temat? I jak sie ceny mniej wiecej kszatluja?

  • Witam na forum!
    Fabia kombi 2003r. 1,9SDI miała walony przód.. Pasy/napinacze są tam elektryczne czy pirotechniczne??
    Bo jest tak że pas kierowcy w ogóle się nie blokuje przy szybszym pociągnięciu, a pasażera blokuje się normalnie(podczas wypadku jechał tylko kierowca w zapiętych pasach).
    Oba pasy są do wymiany czy tylko kierowcy?

  • pirotechniczne to całkiem inna epoka 😉 <!-- s;) --> Jeżeli masz pewność, że podczas wypadku w pojeździe (zapięty pasami) był tylko kierowca to do wymiany jest tylko i wyłącznie ten pas. Proponuje nie oszczędzać i kupić pas + mechanizm blokujący, które już przeżyły swoje.

  • Pewnośc mam bo fabianka od nowości w domu.
    dzięki:)
    a jakieś środki ostrożności podczas wymiany pasa ? jakaś blokada jest?

Log in to reply