Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. mernar
    M

    mernar (@mernar)

    0
    Reputacja
    28
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o mernar

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez mernar

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez mernar

    • M
      [F1 i F2] Rozrząd PB - temat zbiorczy

      Wszystko zależy od tego jak bardzo jesteś pewien czy [b]przebieg jest autentyczny[/b].

      Jezeli na 100%, to nic nie rób albo wymień same paski dla świetego spokoju na wypadek starzenia gumy. (Ja robiłem rozrząd przy 94 000 i rolki nie były ani wybite ani przytarte, podobnie pompa wody wiec przy 43 kkm to pewnie wyglądają jak nowe)

      Jeżeli nie jesteś pewien przebiegu a stan auta wskazuje na przebieg rzędu 100 tys to wymień całość.

      napisane w PB
    • M
      Wyciek oleju

      [quote="abenek"]Tu się z tobą nie zgodzę, jeżeli korek jest dobry, nie pęknięty to po co go zmieniać[/quote]

      zmienia się go bo oryginalny korek jest zespolony na stałe z uszczelką (aluminiową) i nie da się zdjać starej uszczelki z korka bez jej rozcinania poza tym gwinty na tych korkach są z założenia jednorazowe.
      Na zwykłe korki oleju skodowskie ASO i większość serwisów zakłada uszczelki miedziane, alumieniowe to o ile dobrze pamiętam to tylko honda.
      rozmiar uszczelek do skody średnica [b]wew 14 zew 20[/b]

      pracuje w firmie motoryzacyjnej i sprzedaje te uszczelki i te korki do wielu aso w tym i do aso skody

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Wyciek oleju

      Jeżeli masz jeszcze oryginalny korek z wąglików spiekanych to faktycznie jest on zespolony z uszczelką aluminiową i z zalozenia powinno się wymieniać całość korek i uszczelkę (koszt ok 7 zł). Jeżeli już masz stalowy korek to do skody pasują zwykłe miedziaki 14 x 20 (koszt 0,50zł) takie zakłąda ASO. Mozna też założyć podkładkę miedzianą o przekroju okragłym tzw. dmuchaną ten sam rozmiar (koszt 0,70zł) ale trzeba je przykręcać z wyczuciem a i tak trzyma tak samo.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1 i F2] Rozrząd PB - temat zbiorczy

      Kupowałem do swojego auta dokładnie taki komplet jaki poleca [b]wofek[/b] u tego samego sprzedającego, załatwił mi też w bardzo dobrej cenie pompe Hepu. (chyba 110zł ale głowy za to nie dam) łacznie 430zł

      Contitech szedł na pierwszy montaż w skodzie, a INA to dostawca fabryczny wielu marek.
      Nie ma obaw,. jakość tych cześc jest bardzo dobra. Są identyczne jak oryginały bo pochodzą od renomowanego producenta.
      Sprzedający jest konkretny zadzwon do niego albo napisz a napewno się dogadacie.

      Za montaz płaciłem 220zł (prywatny zakład z autoryzacją bosch, faktura gwarancja).
      Całość wyniósła mnie 700 zł bo pasek alternatora był juz słaby to mi założyli nowy bosha.

      napisane w PB
    • M
      Problem - odgłos tarcia metalu o metal

      oryginalne klocki przy zwyczajnym uzytkowaniu tak zwykle wytrzymują ale można zajeżdzic je znacznie szybciej
      tu nie ma co gdybać tylko trzeba to sprawdzić
      pierwszy objaw całkowitego zuzycia klocków to niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym (mocno wysunięte tłoczki, cylinderki zalane płynem)

      ale najlepiej to zdjąc koło i naocznie zobaczyć ile okładzin ciernych na klockach zostało (to tylko pięc szpilek i będzie jasność)

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1] Niebezpieczna(?) wymiana oleju silnikowego 1,2 HTP 12V

      Normalnie sie ten olej wymienia przecierz przy wyłaczonym silniku pompa olejowa nie pracuje i w układzie nie ma żadnego cisnienia i napinacz na pewno się nie przestawi.
      Zgodnie z procedurą VW przy każdej wymianie nowy korek od oleju i nowa podkładka, korek jak korek gwinty ze dwie wymiany napewno wytrzymaja ale podkładka musi byc nowa aby nie było nieszczelnosci.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1] Pasy bezpieczeństwa kierowcy.

      się podepnę pod temat bo prawy przedni to mi się już całkiem nie zwija i żona marudzi,
      (kierowcy niewiele lepiej, ale to mniej mi przeszkadza bo i tak nigdy nie mam czasu go zapinać)
      Ktos to moze juz rozbierał i udało mu się przesmarować? Szczególnie interesuje mnie jak zdemontować osłony plastikowe bez uszkodzenia zaczepów bo pewnie jakies tam są.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Osłona zimowa na grilla

      przy [b]sprawnym termostacie[/b] osłana heko czy jakakolwiek inna nic nie daje.

      Sprawdzenie termostatu metodą dla niedowiarków

      Jedziesz samochodem do momentu osiągniecia temperaturu ok 90 stopni (wskażnik prosto) zatrzymujesz sie, podnosisz maskę dotykasz dłonią chlodnice, rezultat zimna we wszystkich miejscach.
      Zeszłej zimy eksperymentowałem przy duzych mrozach na trasie z kawałkiem tektury na chłodnicy chodziło mi o przewiew poprzez azurową chłodnicę i wyziebianie bloku silnika pedem powietrza i co i nic czy z tekturą czy bez wskażnik w tym samym czasie osiągał i utrzymywał optymalną temp.

      skoro nie widac róznicy to po co przepłacac;)

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1 i F2] Jakie opony, felgi - temat zbiorczy

      potwierdzam 1.4 16v / 55kw zimą w mieście według wskazań komputera srednie spalanie 12- 13 literków, nawet jak na mój styl jazdy porażka

      ale miało być o oponach
      Firestone Winterhawk 185/60/14
      przejechałm juz na nich ok 30kkm. wnioski:

      • bdobre na snieg i lód przy mocno ujemnych temperaturach
        -średnie na błoto posniegowe na zamarznietym podłożu
        -wyrażnie rozczarowujace na mokrej nawierzchni(deszcz)
      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Ciśnienie oleju

      [quote="kornat"]mała przesada ze taki leja bo sie go leje do sportowek[/quote]

      tez wydawało mi się to nieprawdopodobne ale coś jest na rzeczy po zmianach dostwaców olejowych w skodzie taki olej był wlewany

      cytaty z fabiaclub

      lapidarious napisał

      Na przeglądzie po 15 tysiącach zalali mi castrola 0w30 - taki wpis widnieje w książce gwarancyjnej. Dzisiaj byłem w innym serwisie i trochę mnie nastraszyli stwierdzeniem odważnie byli

      debowymocny napisał

      Wcześniej w ASO lali mi Castrol 5w-30 Magnatec GTX, i dwa razy Castrol 5w-30 TXT

      może u kolegi po prostu padł czujnik podobno często siadają tylko była by to dziwna zbieznośc że natychmiast po wymianie oleju oleju

      napisane w Warsztat elektryczny