Witaj na forum Fabia Club Polska

Mrowienie i wibracje na pedale gazu

Temat utworzony · 10 Posty · 25883 Wyświetlenia
  • Ciekawa sprawa. Na postoju, przy wyłączony silniku jak chwycisz pedał ręką to czuć luz?

    Może śruby się popuściły i wibruje? Jak mrowi na pedale to czuć coś na budzie samochodu, przenoszą się wibracje?

  • Drgania , mrowienia przenoszą się na nadwozie , a Ty wyczuwasz to na pedale gazu i kierownicy to oznacza ,że gdzieś jest luz, i podczas pracy "styka" się z kastą
    Sprawdź wszystkie elementy zawieszenia silnika i SB (poduszki). Tyle można poradzić przez internet. a i jeszcze spr wentylator chłodnicy , - jego mocowanie, i ułożyskowanie wirnika

    zamień jeszcze koła (tył na przód)

    "klekotanie" silnika , o którym piszesz raczej nie jest powodem Twoich zmartwień .

  • Tak jak pisze kolega wyżej, sprawdź zawieszenie silnika
    Jak jedziesz i puścisz gaz albo gwałtownie naciśniesz go to słychać albo czuć jakieś uderzenie?

  • [b]Riko , [/b]
    primo - skąd jesteś ..... uzupełnij profil. :cwaniak: <!-- s:cwaniak: -->

    poza tym - w jakim stanie są opony ? czy koła były sumiennie wyważone ?

    pedał gazu jest elektroniczny więc - jakiekolwiek drgania pochodzą z karoserii, a ta najpierw przyjmuje je z kół a jeśli poduszki pod silnikiem są uwalone to wtedy one dają znać o sobie.

    jakbyś np. czuł drgania na pedale sprzęgła .... to wtedy inny jest temat.

  • Ja bym sprawdził sprzęgło (docisk i tarcze) . Z tego co pisze to może byc tak że że no przy wyższej prędkości obrotowej docisk nie dociska tak jak powinien i tarcza zaczyna mieć minimalnie delikatne luzy.

  • W tym co pisze Riko nic się nie trzyma "kupy" :szok: <!-- s:szok: -->
    Dziwi mnie jeszcze to ,że to mrowienie jest tak uciążliwe , a żaden mechanik tego nie "czuje"
    Może dlatego że jeździ w butach z grubymi podeszwami. Następnym razem niech ubierze trampki 🙂
    Podsumujmy:
    Pedał gazu drży - drgania nie pochodzą od kół silnika. Pedał gazu jest jak potencjometr (gałka ) głośniej - ciszej w radiu , nie ma połączenia mechanicznego z silnikiem . Pedał gazu z silnikiem "łącza" elektrony i tu ....
    Jeśli wszystkie elementy "wirujące" (koła , silnik -zawieszenie) są sprawne to nie widzę mechanicznych powodów do przenoszenia drgań na pedał gazu

    Inna próba to:
    1/W czasie jazdy gdy czujesz mrowienie ,wrzuć na luz i zgaś silnik i spr. co się dzieje wtedy.
    Tylko ,żebyś nie zablokował kierownicy.

    2/CZY TO SIĘ DZIEJE NA KAŻDYM BIEGU
    Riko chętnie bym Ci pomógł bo ten karton wódki mnie kusi :super:

    Tomuś sprzęgło ? a jakie ono ma połączenie z pedałem gazu?
    Jeśli by była pęknięta sprężyna docisku - sprzęgło by się ślizgało i to na niskim biegu i wysokich obrotach szczególnie
    Jak by była uszkodzona tarcza (tłumik drgań skrętnych) szarpało by przy ruszaniu

  • Rico przejrzałem wszystkie Twoje posty i stwierdzam że Ty to masz problemy i chyba pecha do h...go auta. Dalej nie będę komentował . Nie mogę się jednak powstrzymać od zadania pytania - Jak to się dzieje że boli Cię noga od mrowienia na pedale gazu ?

  • [quote="Riko"]Kurcze Bonifacy jakby Tobie ktoś przez rok jeździł wibratorem po nodze to być to odczuł.[/quote] Tutaj się z Tobą zgodzę i na potwierdzenie dam swój przykład - od roku stuka mi łącznik drążka stabilizatora i teraz coś nie tak z moim słuchem.

  • Rico
    Tu jest potrzebna wróżka i czarna kula 🙂 <!-- s:) -->

  • Nie nie potrzeba wróżki, jest to drugi z tematów oprócz czujnika parownika który mi przyszło rozgryzć przed wakacjami.

    Wibracje pojawiły mi się na wiosnę i tak jak piszą niektórzy powyżej również i u mnie chcieli wymieniać półosie, przeguby, zawiechę, sprzęgło, opony itp.

    Po blisko 3 miesiącach dochodzenia i analiz przyczyna została zlokalizowana i wymieniona, okazała się nią poduszka znajdująca się pod puszką filtra powietrza spoczywa na niej silnik z skrzynią.

    U mnie objawami były:

    • lekkie drżenie (mrowienie) pedału gazu
    • drżenie (mrowienie) na pedale sprzęgła gdy się ruszało bez gazu
    • drżenie (mrowienie) pedału hamulca przy max wciśnięciu
    • mocne mrowienie na pedale gazu przy prędkości obrotowej silnika od 2800 obr. w górę

    To tyle może komuś mój wywód pomoże.