Mrowienie i wibracje na pedale gazu
-
Ciekawa sprawa. Na postoju, przy wyłączony silniku jak chwycisz pedał ręką to czuć luz?
Może śruby się popuściły i wibruje? Jak mrowi na pedale to czuć coś na budzie samochodu, przenoszą się wibracje?
-
Drgania , mrowienia przenoszą się na nadwozie , a Ty wyczuwasz to na pedale gazu i kierownicy to oznacza ,że gdzieś jest luz, i podczas pracy "styka" się z kastą
Sprawdź wszystkie elementy zawieszenia silnika i SB (poduszki). Tyle można poradzić przez internet. a i jeszcze spr wentylator chłodnicy , - jego mocowanie, i ułożyskowanie wirnikazamień jeszcze koła (tył na przód)
"klekotanie" silnika , o którym piszesz raczej nie jest powodem Twoich zmartwień .
-
Tak jak pisze kolega wyżej, sprawdź zawieszenie silnika
Jak jedziesz i puścisz gaz albo gwałtownie naciśniesz go to słychać albo czuć jakieś uderzenie? -
[b]Riko , [/b]
primo - skąd jesteś ..... uzupełnij profil. :cwaniak: <!-- s:cwaniak: -->poza tym - w jakim stanie są opony ? czy koła były sumiennie wyważone ?
pedał gazu jest elektroniczny więc - jakiekolwiek drgania pochodzą z karoserii, a ta najpierw przyjmuje je z kół a jeśli poduszki pod silnikiem są uwalone to wtedy one dają znać o sobie.
jakbyś np. czuł drgania na pedale sprzęgła .... to wtedy inny jest temat.
-
Ja bym sprawdził sprzęgło (docisk i tarcze) . Z tego co pisze to może byc tak że że no przy wyższej prędkości obrotowej docisk nie dociska tak jak powinien i tarcza zaczyna mieć minimalnie delikatne luzy.
-
W tym co pisze Riko nic się nie trzyma "kupy" :szok: <!-- s:szok: -->
Dziwi mnie jeszcze to ,że to mrowienie jest tak uciążliwe , a żaden mechanik tego nie "czuje"
Może dlatego że jeździ w butach z grubymi podeszwami. Następnym razem niech ubierze trampki
Podsumujmy:
Pedał gazu drży - drgania nie pochodzą od kół silnika. Pedał gazu jest jak potencjometr (gałka ) głośniej - ciszej w radiu , nie ma połączenia mechanicznego z silnikiem . Pedał gazu z silnikiem "łącza" elektrony i tu ....
Jeśli wszystkie elementy "wirujące" (koła , silnik -zawieszenie) są sprawne to nie widzę mechanicznych powodów do przenoszenia drgań na pedał gazuInna próba to:
1/W czasie jazdy gdy czujesz mrowienie ,wrzuć na luz i zgaś silnik i spr. co się dzieje wtedy.
Tylko ,żebyś nie zablokował kierownicy.2/CZY TO SIĘ DZIEJE NA KAŻDYM BIEGU
Riko chętnie bym Ci pomógł bo ten karton wódki mnie kusi :super:Tomuś sprzęgło ? a jakie ono ma połączenie z pedałem gazu?
Jeśli by była pęknięta sprężyna docisku - sprzęgło by się ślizgało i to na niskim biegu i wysokich obrotach szczególnie
Jak by była uszkodzona tarcza (tłumik drgań skrętnych) szarpało by przy ruszaniu -
Rico przejrzałem wszystkie Twoje posty i stwierdzam że Ty to masz problemy i chyba pecha do h...go auta. Dalej nie będę komentował . Nie mogę się jednak powstrzymać od zadania pytania - Jak to się dzieje że boli Cię noga od mrowienia na pedale gazu ?
-
[quote="Riko"]Kurcze Bonifacy jakby Tobie ktoś przez rok jeździł wibratorem po nodze to być to odczuł.[/quote] Tutaj się z Tobą zgodzę i na potwierdzenie dam swój przykład - od roku stuka mi łącznik drążka stabilizatora i teraz coś nie tak z moim słuchem.
-
Rico
Tu jest potrzebna wróżka i czarna kula <!-- s:) --> -
Nie nie potrzeba wróżki, jest to drugi z tematów oprócz czujnika parownika który mi przyszło rozgryzć przed wakacjami.
Wibracje pojawiły mi się na wiosnę i tak jak piszą niektórzy powyżej również i u mnie chcieli wymieniać półosie, przeguby, zawiechę, sprzęgło, opony itp.
Po blisko 3 miesiącach dochodzenia i analiz przyczyna została zlokalizowana i wymieniona, okazała się nią poduszka znajdująca się pod puszką filtra powietrza spoczywa na niej silnik z skrzynią.
U mnie objawami były:
- lekkie drżenie (mrowienie) pedału gazu
- drżenie (mrowienie) na pedale sprzęgła gdy się ruszało bez gazu
- drżenie (mrowienie) pedału hamulca przy max wciśnięciu
- mocne mrowienie na pedale gazu przy prędkości obrotowej silnika od 2800 obr. w górę
To tyle może komuś mój wywód pomoże.