[F1 i F2] Uszczelka pod głowicą - temat zbiorczy
-
objawem może być niebieski dymek, po dodaniu gazu, najczę¶ciej przy zimnym silniku. Tak słyszałem niestety nie wymieniałem, i nie wiem ile to kosztuje.
-
Objawy sa takie: przy zapalaniu silnik nierowno pracuje i ciezko zapala, niebieski dymek lub duzo pary z tylu, spadek mocy. Koszt niewiem jaki w fabi
-
Ja przerabiałem temat uszczelki dwa lata temu - koszt wszystkiego wraz z nowym olejem to 600 zł. U mnie objawy były następuj±ce: płyn w zbiorniczku spadał ok. 1.5 cm poniżej MIN i tak się już trzymał, błoto na korku wlewu oleju, płyn nie wędrował jednak do jednostki napędowej, a do układu wydechowego i momentalnie odparowywał. Przyczyn± jak się okazało były wadliwe uszczelki pod głowic± rozpuszczał je płyn chłodz±cy, Skoda nigdy się do tego niestety nie przyznała. Te uszczelki były montowane w rocznikach 2000 i 2001, silniki 1.4, 8 zaworowe.
-
Pierwszy roczek gwarancja więc ASO, w drugim oferowali to i owo więc też było ASO, potem wynikła ta uszczelka i krzyknęli mi 1100 plus olej, podziękowałem i wykorzystałem telefon do go¶cia który mi robił przegl±d jak jeszcze jeÄ˝dziłem do ASO. Mechanik ten zrobił mi to prywatnie u siebie, głowicę musisz planować dlatego, że robi± się w niej mikro wżery czy co¶ koło tego, tak mi to wtedy tłumaczył. Oczywi¶cie po zrobieniu uszczelki i przejechaniu ok. 1.5 tys km obowi±zkowe dokręcenie. Mi uszczelka poszła co¶ ok. przy 24 tys. W każdym razie od dwóch lat przegl±dy robię sobie sam i dużo kaski zostaje w kieszonce, a na wszelki wypadek jakbym sobie nie poradził mam znajomy mały warsztacik gdzie pracuj± mechanicy z byłego polmozbytu skody.
Po splanowaniu głowiczki autko stało się mocniejsze, no bo wiadomo stopień sprężania nieco większy. -
Mój silnik ma oznaczenie AZE, natomiast kwestia planowania, no cóż zależy od szkoły będ± zwolennicy i przeciwnicy. Pierwsze natomiast słyszę by skoda przyznała się do błędu :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->
-
2 dni :?: :zdziwko: <!-- s:zdziwko: --> , u mnie wszystko wraz z planowaniem zajęło niespełna 8 godzin. Żeby Ci pół auta nie wymienili :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Mam Fabię 1,4 MPI z 2002r.Przebieg 75 tys. Zaniepokoiło mnie nagromadzone mazidło pod korkiem zb. wyrównawczego płynu chłodzącego.Byłem w serwisie no i powiedziano że do wymiany uszczelka pod głowicą. Jak naprawdę z tą wymianą jest.
-
Mi ta uszczelka poszła po 40tys i wcale nie bylo mazidła pod korkiem wlewu oleju ale za to olej pojawił sie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego i tam powstało masełko na korku. Pomimo tego silnik stracił moc i stał sie mułowaty( bardziej niż jest <!-- s:D -->:D:D normalnie). Pojechałem do jednej z sieci warsztatów, ponieważ samochód mam z 2002 to nie opłacało się jechać i przepłacać w ASO. Naprawa potrawała 3 dni, ponieważ nie mieli na magazynie części, a dodatkowo wymieniali mi wszystkie uszczelki, rozrząd i jakies pierdułki. Rachunek wyniósł mi 880 zł. Za planowanie głowicy, które jest konieczne policzyli mi 60 zł, za wymiane uszczelik 120 zł, sama uszczelka coś koło 50zł oczywiście orginał.
-
Pamiętaj jednak o tym, że w zimne dni i na krótkich odcinkach też możesz mieć masło pod korkiem, a uszczelka będzie oki.
-
Czy ktos przerabial ten temat z wymiana uszczelki pood glowica?Chodzi mi konkretnie jak sie zabrac do wymiany tej uszczelki.Co trzeba robic pokolei aby zdemontowac glowice?
-
Lepiej zawieś to do fachowca, będziesz miał gwarancje na minimum 2 lata. Sam to ptzerabiałem, i zaplaciłem tyle ale mam gwarancje na 2 lata. wiec na 2 lata to nie jest dużo.
-
Witam wszystkich!
Moja Fabia, 55000km przebiegu, przy obecnej pogodzie zostawia warstewkę białego masełka pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego. Jakieś 2000km temu padła pompa wody, wszystko się wylało, więc laweta i do warsztatu - od tego czasu nie było większych wycieków, dolałem może kieliszek/dwa płynu. To masełko mnie martwi. Jakich innych objawów szukać, żeby sprawdzić, czy to uszczelka głowicy? Ile może orientacyjnie kosztować wymiana?
I jedno pytanie tak troszkę poboczne i mniej ważne - światła zewnętrzne i całe oświetlenie wewnętrzne (zegary, przyciski) w nocy podczas jazdy "miga". Ledwo zauważalnie, ale z całą pewnością miga. Zaobserwowałem dopiero teraz, chociaż mogło być tak już od dawna. Normalna rzecz, czy raczej się martwić o alternator, czy coś?
Pozdrawiam!
-
ok. 400-500zł zależności od zakładu i miasta. A przy ruszaniu kierownicą przygasa? czy bez ruchów kierownicą ?
-
Dzięki za szybką odpowiedź! <!-- s:) --> Jakieś objawy trzaśniętej uszczelki? Później zamieszczę zdjęcie, jak wygląda korek zbiorniczka od spodu.
Co do migania, to nie pamiętam za bardzo - w trasie na "prostej" drodze krajowej migało subtelnie co jakiś czas i nie zwracałem uwagi, czy ma to jakiś związek z kierownicą Dzisiaj wieczorem sprawdzę. Swoją drogą ostatnimi czasy coś ciężko mi wspomaganie chodziło podczas skręcania w miejscu i przy małych prędkościach.
//400-500zł razem z częściami i planowaniem?
-
Uszczelka jako część nie jest droga do 50zł
http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2439#<!-- m -->
Wymiana ok. 200zł
Planowanie 50-80zł
Możliwe ze nowe śruby dojdą zależy od warsztatu
http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2351# -
[img]http://img13.imageshack.us/img13/7874/dscn0127rzk.jpg[/img]
[img]http://img7.imageshack.us/img7/2932/dscn0128m.jpg[/img]Tak wygląda korek zbiorniczka. Płynu raczej nie ubywa, oleju nie przybywa.
Co do świateł, to przygasają przy skręceniu kierownicy w skrajne położenie. W tym skrajnym położeniu światła świecą słabiej. Ale nie wyjaśnia to dlaczego migają podczas jazdy na wprost <!-- s:| -->
-
witam jaki jest imbus do odkrecenia glowicy w fabii 12??? jaki rozmiar wymieniam uszczelke pod glowice i m usze kupic taki klucz
-
Jeżeli taką maź masz na krótkich odcinkach to jest jeszcze normalne, natomiast jeśli na długich to by mogło już świadczyć, iż uszczelka pod głowicą daje o sobie znać.
-
Witam.
Chciałbym wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej Skodzie. Mam bardzo małe doświadczenie z motoryzacją ale koszty oddania Felci do serwisu będą większe niż cena jej zakupu dlatego chciałbym w wolnym czasie spróbować swoich sił i czegoś się przy okazji nauczyć.Przed rozpoczęciem prac, chciałbym zebrać wszystkie potrzebne informacje oraz narzędzia.
Jak dotychczas nabyłem...
- komplet kluczy nasadowych
- podnośnik
- młotek, śrubokręt, kombinerki i inne pierdoły...
- chęci <!-- s:) -->
domyślam się, że będę potrzebował...
- klucz dynamometryczny
- zestaw kluczy płaskich
- nowa uszczelka
- smar, WD40, benzyna do mycia, i tym podobne drobne rzeczy.
- wiedza
*Wiem, że należy zwracać szczególną uwagę na rozrząd (zobaczymy jak to będzie).
*Nie wiem z jaką siła dokręca się śruby w tym silniku.
*Co do planowania, wiem, że powinno się je robić gdy na głowicy są widoczne rysy ale z racji ceny tego zabiegu raczej oddam głowicę do planowania (tak na wszelki wypadek).
*Jak wygląda sprawa ze śrubami i nakrętkami łączącymi głowicę z blokiem?? Należy je w całości wymienić, tylko nakrętki czy użyć tych samych (wątpię by były to ostania opcja ale wole zapytać)??Znalazłem w sieci kilak artykułów na temat wymiany uszczelek jednak nic o Skodzie diesel. Wiem, że jest to podobny silnik do tego z Golfa lecz jednak nie są to identyczne motory, dlatego pytam doświadczonych o radę.
Chciałbym prosić o pomoc w zebraniu wszystkiego zanim zacznę się brudzić.
Zaznaczam, że jestem świadomy, że mogę coś zepsuć.
Pozdrawiam i z góry dziękuję. -
[quote="Ryteu"]Znalazłem w sieci kilak artykułów na temat wymiany uszczelek jednak nic o Skodzie diesel. Wiem, że jest to podobny silnik do tego z Golfa lecz jednak nie są to identyczne motory,[/quote]
Twój silnik to nie jest SDI, lecz dokładnie to samo co było w Golfach III, Audi 80 B3 i jeszcze paru autach w latach 90 XX wieku, czyli 1.9D
Silnik 1.9 SDI powstał pod koniec lat 90 na bazie 1.9D, lecz nigdy nie był montowany w Skodzie Felicji.Pewnie nie wiele pomogłem ale może będzie łatwiej szukać info o wymianie UPG w silniku 1.9D.