Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. dstojek
    D

    dstojek (@dstojek)

    0
    Reputacja
    21
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o dstojek

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez dstojek

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez dstojek

    • D
      Wymiana UPG ......co trzeba......narzedzia.....wady

      O ile olej jeszcze w porządku, to nie trzeba. Dla formalności dodam tylko jeszcze, że oczywiście trzeba (w 99% przypadków) planować głowicę.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

      Na pierwszy rzut oka wygląda na zwarcie w słynnej gnijącej wiązce kabli. Koniecznie sprawdź jej stan.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Pompa wody - temat zbiorczy

      Dzięki! W jaki sposób podnoszę silnik? Mógłbyś napisać/dać link jaki silikon i jaką pompę kupowałeś? Ja rok temu u mechanika wymieniałem (chyba zamiennik dał) i teraz znowu padła :kwasny: <!-- s:kwasny: -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Pompa wody - temat zbiorczy

      da radę to zrobić samemu? rozrządu zdejmować nie trzeba, tylko pasek klinowy z tego co mi się wydaje. jakieś wskazówki? przy wymianie pompy ucieknie dużo płynu, trzeba wymieniać go?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

      ja mam mobil 1 5w40, wcześniej był castrol txt też o ile pamiętam syntetyk.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

      Nie miałem tego błędu. Widocznie mogą być różne przyczyny awarii czujnika. Jak nie ma błędu, a wspomaganie szwankuje, to trzeba sprawdzić tak, jak pisałem 2 posty wyżej.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      Moja Nigdy-więcej-skoda-fabia Kombi

      [size=150][color=red]Imię/Nick:[/color][/size] dstojek

      [b]Miasto:[/b] Wrocław

      [size=150][color=green]Dane dotyczące Fabii: [/color][/size]

      [b]Model:[/b] Combi

      [b]Wersja wyposażenia:[/b] Comfort

      [b]Rok produkcji:[/b] 2001

      [b]Kolor[/b]: Czerwony Corrida

      [b]Pojemność silnika:[/b] 1.4MPI 8V

      [b]Moc:[/b] 68 KM

      [size=150][color=green]
      Wprowadzone modyfikacje w Fabii: [/color][/size]

      [b]Wnętrze:[/b] podłokietnik z allegro 🙂 polecam 🙂 <!-- s:) -->

      [color=green]
      [size=150]W Planach:[/size][/color]

      [b]NOWE AUTO[/b] :cenzura:

      [b]Zdjęcia:[/b]

      [img]http://images4.fotosik.pl/136/d5aa19223b5a18b3med.jpg[/img]

      [img]http://images2.fotosik.pl/173/5b590ac08cdd27f9med.jpg[/img]

      [img]http://images4.fotosik.pl/136/6a46ff3c74ddad2cmed.jpg[/img]

      Auto całkiem przyjemne, gdyby nie... no właśnie. Przebieg niecałe 60 000 km. Padła pompa wody. Pęknięta uszczelka pod głowicą. Spalone sprzęgło. Czujnik skrętu. Wymieniany bendiks rozrusznika. Obecnie stoi w warsztacie, bo wieniec koła zamachowego jest poharatany. Lewarek biegów chodzi gorzej niż w kilkunastoletnim A3. W mieście pali 10-12 L/100km. Zero dynamiki.

      A oprócz tego ta wersja nadwozia jest całkiem praktyczna, fajny bagażnik jak na małe autko. Na tylnej kanapie miejsca jest co najwyżej na zakupy, ew. dla dzieci :looka:

      Drugi raz na Skodę bym się nie zdecydował raczej. A ten czeski silnik sprzed prawie 40 lat wzbogacony o parę nowoczesnych elektronicznych akcentów jest po prostu beznadziejny 😞 Chętnie bym zmienił na coś bardziej niezawodnego. Istnieją jeszcze takie auta w tej klasie? 😞

      napisane w Fabia I
    • D
      [F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

      Czujnik skrętu nie daje żadnych błędów w vag-u. Przynajmniej ten TRW. Bardzo łatwo sprawdzić przy uruchomionym silniku wchodząc w blok wspomagania 44 i dać bloki pomiarowe. W pozycji 002 powinny być obroty pompy i "turn rate", czyli szybkość skręcania. Należy obserwować to i jednocześnie kręcić kierownicą. Jeżeli przy skręcaniu nic się nie zmienia, to jesteśmy 350 zł w plecy 🙂 Tyle mniej więcej nowy czujnik i trzeba jeszcze oddać stary 😞 Wymienić można samemu, chociaż jest to czasochłonne i potrzebne długie narzędzia. Jak ktoś nie lubi leżeć pod autem i rozkręcać pół samochodu, to trzeba jednak do warsztatu 🙂 <!-- s:) -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Problem z odpalaniem - temat zbiorczy

      [url=http://www.youtube.com/watch?v=QqAI5ML433c]youtube[/url]

      Na załączonym filmiku można usłyszeć, że rozrusznik zaczął strasznie hałasować, stukot, grzechot. Stało się to nagle (zostawiam auto, wracam, odpalam i pigmej). Jakieś pomysły?

      // po wizycie w warsztacie okazuje się, że był to bendiks rozrusznika (wymiana 300zł w plecy) i pocharatany wieniec koła zamachowego (czeka jeszcze na naprawę).

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      W mojej fabii przy każdym odpalaniu, po kilkunastu sekundach do minuty, włącza się ta kontrolka i irytujący trzykrotny pisk. Co się okazuje - ten czujnik zamontowany w zbiorniczku psuje się na potęgę. Trzeba wymienić cały zbiorniczek płynu (koszt chyba 80 albo 30zł, nie pamiętam) 😐 Wymieniłem, jakiś czas było ok i jakoś rok temu znowu zaczął szwankować. Postanowiłem zaoszczędzić pieniądze za wymianę i jakoś żyć z tym budzikiem i kontrolką przy odpalaniu 😉 <!-- s;) -->

      Odnośnie płynu to kiedyś lałem ten z aso (g12 bodajże), bo mówili, że ten i tylko ten. Ostatnio jeżdżę na tym co jest tańsze i pod ręką. Raz eco2000, później dolewałem jakiś najtańszy z hipermarketu o tym samym kolorze, a po wymianie pompy wody wlałem jakąś zieloną miksturę w atrakcyjnej cenie. Różnicy żadnej, przetrwał +40C i -25C, więc da się jeździć.

      napisane w Warsztat mechaniczny