[F1] Skrzypienie z przednich kół
-
Witam
Mam pytanko pod koniec zimy i teraz w przednich kołach po przejeżdżaniu przez progi zwalniające i na dołkach słyszę takie skrzypienie. Samochód z 2003 roku 1,9 tdi oczywiście fabia we wrześniu na przeglądzie z zawieszeniem nie było żadnych problemów, wszystko grało.
Czy to możliwe że tak nagle jakieś elementy zawieszenia się odzywają i je słychać?Może to jakieś smarowanie i mróz zrobił swoje?
Co wy na to? -
Przyczyną skrzypień mogą być gumy na stabilizatorze lub simerbloki na wahaczu. U mnie była przyczyna w tych drugich.
-
Gumy na stabiliaztorach zmieniałem we wrześniu, a czy prawdą jest że fabie faktycznie tak skrzypią zimą szczególnie- bo wpisując w google jest mnóstwo takich informacji.
-
[quote="prot"] czy prawdą jest że fabie faktycznie tak skrzypią zimą szczególnie- bo wpisując w google jest mnóstwo takich informacji.[/quote]
Nie nieprawdą pod warunkiem, że wszystko masz sprawne. Ja juz 12 rok jeżdżę fabką i mam 2 fabię i skrzypień nie mam o żadnych porach roku, a gdy się pojawi uszkodzone części są wymieniane.
-
Podłączę się pod temat, chociaż mam PB, ale nie będę zakładał nowego.
U mnie skrzypienie nastąpiło z początkiem mrozów. Dzwięk typowo gumowy.
Dzieje się tak, gdy wrzucam bieg i przyspieszam, przód samochodu podnosi się nieznacznie do góry i skrzypi chwilowo, następnie gdy zrzucam bieg i nie daję gazu, wtedy przód opada i chwilowo skrzypi.
Na dziurach już mniej skrzypi <!-- s:D -->
Wydaje mi się że odgłos ten dochodzi z podwozia z okolic siedzenia kierowcy.
Miał ktoś podobny przypadek ?
-
Odkąd jest zimno (poniżej 5st) moja niestety też skrzypi, powyżej tej temperatury już nie Luzów w zawieszeniu żadnych nie mam. Podejrzewam więc, że mamy do wymiany gumki <!-- s;) -->
-
No dokładnie, jak zrobi się cieplej to pewnie przestanie <!-- s:) --> Co więcej, dziś umyłem samochód i dopóki był mokry (ciśnieniową przejechałem też po kołach i podwoziu), to nie skrzypiało.
-
Tez miałem problem ze skrzypieniem. Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i co się okazało - kołyska była walnięta (kamień, krawężnik) w miejscu, gdzie jest uchwyt na wahacz. Z tego powodu "skrzypiała" tuleja wahacza. Nie było tego widać na kanale (nawet na szarpakach), dopiero po podniesieniu auta dało się to zauważyć.
-
[quote="zlloty"]Tez miałem problem ze skrzypieniem. Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i co się okazało - kołyska była walnięta (kamień, krawężnik) w miejscu, gdzie jest uchwyt na wahacz. Z tego powodu "skrzypiała" tuleja wahacza. Nie było tego widać na kanale (nawet na szarpakach), dopiero po podniesieniu auta dało się to zauważyć.[/quote]
Ile wyniosła Cie naprawa ?
-
Uszkodzenie nie było duże, u Irka Porębskiego 60 zł.
-
[quote="prot"]Witam
Mam pytanko pod koniec zimy i teraz w przednich kołach po przejeżdżaniu przez progi zwalniające i na dołkach słyszę takie skrzypienie. Samochód z 2003 roku 1,9 tdi oczywiście fabia we wrześniu na przeglądzie z zawieszeniem nie było żadnych problemów, wszystko grało.
Czy to możliwe że tak nagle jakieś elementy zawieszenia się odzywają i je słychać?Może to jakieś smarowanie i mróz zrobił swoje?
Co wy na to?[/quote]No i pogoda lepsza, brak mrozów i przestało skrzypieć:)
-
U mnie w fabii II też skrzypiało podczas mrozów na wybojach, a teraz spokój.
-
U mnie też skrzypiało i przy okazji innej naprawy do wymiany poszły gumy stabilizatorów. Skrzypienie ustało. Swego czasu słyszałem że oznaką skrzypienia przy przejeżdżaniu chociażby przez progi zwalniające mogą być problemy z poduszką pod silnikiem :niepewny: <!-- s:niepewny: -->
Pozdrawiam
sid -
Kolego, który wymieniałeś gumy na stabilizatorze:
Jaki jest rozmiar tych gum (tzn średnica wewnętrzna) i czy nie miałeś problemów z zakładaniem? Mam taki sam motor, a wiem że czasami się różnią w zależności od motorów.
-
Weź suwmiarkę w rękę i zmierz grubość stabilizatora, były chyba 4 rozmiary tulei. Z wymianą nie będziesz miał problemów jak masz kanał.
-
Z wymianą nie ma problemu jak będzie kanał? <!-- s:D --> Hahahhah. Wymiana gum stablizatora to nie wymiana łącznika stabilizatora. Tutaj potrzebne są narzędzia takie jak klucz pnęumatyczny, zginana przedłużka, mini podnośnik hydrauliczny i trochę wiedzy jak i co odkręcic.... W serwisie, który robi tylko podwozia zajęło to chłopakom 45 minut.
-
[quote="Super8"]Z wymianą nie ma problemu jak będzie kanał? <!-- s:D --> Hahahhah. Wymiana gum stablizatora to nie wymiana łącznika stabilizatora. Tutaj potrzebne są narzędzia takie jak klucz pnęumatyczny, zginana przedłużka, mini podnośnik hydrauliczny i trochę wiedzy jak i co odkręcic.... W serwisie, który robi tylko podwozia zajęło to chłopakom 45 minut.[/quote]
Nie sztuka się śmiać, tylko miej odrobinę wyobraźni o mechanice, widać nieco Ci brakuje skoro tylko się śmiać umiesz i z wszystkim jeździsz do warsztatu gdzie robią Ci coś za 45min, wymieniałem w dwóch fabiach i problemów nie miałem mając kanał i podstawowy komplet kluczy nasadowych, śrubokrętów i płasko oczkowych, natomiast jeśli chcesz używać dodatkowo
"klucz pnęumatyczny, zginana przedłużka, mini podnośnik hydrauliczny"
to proszę bardzo.
Jedyna różnica jaka jest to w MPI jest masa miejsca, natomiast w TDI trzeba zegarmistrzowskie ręce mieć. -
na serwisach wszystko tyle trwa hahaha U mnie na serwisie skody wciskali tuleje wahaczy przednich 1,15minut gdzie przywiozłem im gotowe elementy <!-- s:) -->