Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Pytania/naprawy po zakupie

Temat utworzony · 18 Posty · 5211 Wyświetlenia
  • Witam serdecznie,
    dzisiaj stałem się posiadaczem cuda czeskiej techniki o nazwie: Skoda Fabia Elegance 1.4 16V z 2000 r. o dumnym przebiegu 240 tyś. km. Na razie jestem zauroczony tym autem, dla mnie przeskok z Astry I jest ogromny

    Jednak samochód kupiłem ze świadomością, że jest w nim kilka rzeczy do zrobienia, dlatego prosiłbym o przybliżenie mi następujących zagadnień:

    • Przede wszystkim jutro chciałbym wyregulować tylną klapę, ponieważ zamykając ją uderza o zderzak w ten sposób, iż odbiła lakier ze zderzaka. Jak się reguluje tą klapę ?

    • Nie działa klimatyzacja: tzn. włącza się podświetlenie przycisku, ale chyba nic poza tym, właściciel twierdzi, że w tym roku napełniał układ i jeszcze jakieś ~ 2 miesiące temu działał. Czy wskazuje to na jakąś typową usterkę ? Z jakim kosztem naprawy powinienem się liczyć ?

    • W aucie po skasowaniu błędu żółtej kontrolki silnika po przejechaniu ~ 50 km zapaliła się ona ponownie, właściciel powiedział, że jest to związane z pracą sond lambda i ma na to wpływ jakość paliwa. Co się z kolei z tym robi ? Czy odpięcie akumulatora powoduje skasowanie błędu ?

    • Paski rozrządu (bo na fakturze wyszczególnione są 2) + rolka napinacza i jakaś śruba były zmieniane przy przebiegu 182 tyś. km w grudniu 2004 roku, czy w związku z tym powinienem już wymienić rozrząd czy nie ? Czy wtedy dodatkowo coś się jeszcze wymienia ?

    • Kwestia nieoryginalnego radia w Skodzie: już wiem, że trzeba kabelki pozmieniać by pamięci nie gubił, ale o co chodzi z tym, że radia nie mogę do końca włożyć ? Za duże ? Da się coś z tym zrobić czy mam nowego radia szukać ?

    • Chcę porobić zaprawki lakiernicze, bo w kilku miejscach odeszły małe płaty lakieru z tylnego zderzaka, do tego jest kilka rdzawych kropek, które chciałbym poprawić. Lakier taki kupić w ASO Skody, czy są lepsze ku temu miejsca. Jaki orientacyjny koszt ?

    Więcej grzechów nie pamiętam Proszę o wyrozumiałość ponieważ to moja pierwsza Skoda i jeszcze cały czas to bardzo świeża dla mnie sprawa

    Pozdrawiam serdecznie

  • tak na szybkosci troche odpowiem:

    • klapa to napisz czy kombi, sedan .......
    • zaczynajac od klimy to posluchaj czy zalacza sie sprezarka jak wlaczysz przycisk jak sie nie zalaczy to prawdopodobnie jest mało płynu, a to że poprzedni właściciel twierdzi że zmieniał to o niczym nie świadczy. Koszt w zimę powinien być niższy niż latem a wysokość ciężko określić bo się zmienia i zależy od rejonu.
    • sonda lambda może mieć wpływ na wyświetlanie tej kontrolki i jakość paliwa też jest ważna dla niej bo ona sprawdza skład chemiczny spalin, ale to tyle co można stwierdzić przez neta
    • rozrząd powinno się już zmienić choćby z racji wieku (co 5 lat)
    • z radiem nie pomogę
    • lakier powinni dopasować bez problemu w innych miejscach i pewnie taniej. Dasz im np klapke od wlewu paliwa i zrobią co trzeba
  • [quote="Obywatel"]- Kwestia nieoryginalnego radia w Skodzie: już wiem, że trzeba kabelki pozmieniać by pamięci nie gubił, ale o co chodzi z tym, że radia nie mogę do końca włożyć ? Za duże ? Da się coś z tym zrobić czy mam nowego radia szukać ? [/quote]
    wiązka kabli z tyłu może przeszkadzać, należy je dobrze ułożyć.
    [quote="Obywatel"]chciałbym wyregulować tylną klapę, ponieważ zamykając ją uderza o zderzak w ten sposób, iż odbiła lakier ze zderzaka. Jak się reguluje tą klapę ? [/quote]
    na klapie są gumowe "bałwanki" może są za bardzo wkręcone ? przychodzą one ( te bałwanki) na takie plastikowe wsporniki przykręcone do karoserii, zobacz czy nie są połamane.

  • [quote="Obywatel"]Witam serdecznie,
    dzisiaj stałem się posiadaczem cuda czeskiej techniki o nazwie: Skoda Fabia Elegance 1.4 16V z 2000 r. o dumnym przebiegu 240 tyś. km. Na razie jestem zauroczony tym autem, dla mnie przeskok z Astry I jest ogromny

    Jednak samochód kupiłem ze świadomością, że jest w nim kilka rzeczy do zrobienia, dlatego prosiłbym o przybliżenie mi następujących zagadnień:

    • Przede wszystkim jutro chciałbym wyregulować tylną klapę, ponieważ zamykając ją uderza o zderzak w ten sposób, iż odbiła lakier ze zderzaka. Jak się reguluje tą klapę ?
      [/quote]

    Regulację można przeprowadzić poprzez :
    śruby zawiasów
    odboje klapy ( tu zależy od rodzaju nadwozia combi, sedan)
    zaczep zamka

    [quote="Obywatel"]

    • Nie działa klimatyzacja: tzn. włącza się podświetlenie przycisku, ale chyba nic poza tym, właściciel twierdzi, że w tym roku napełniał układ i jeszcze jakieś ~ 2 miesiące temu działał. Czy wskazuje to na jakąś typową usterkę ? Z jakim kosztem naprawy powinienem się liczyć ?
      [/quote]

    Tutaj jak już kolega powyżej pisał trzeba załączyć klimę i posłuchać sprężarkę a następnie sprawdzić nie " płyn" tylko czynnik chłodniczy. NA PEWNO trzeba podłączyć Vaga i zczytać błędy ze sterownika klimy .

    [quote="Obywatel"]

    • W aucie po skasowaniu błędu żółtej kontrolki silnika po przejechaniu ~ 50 km zapaliła się ona ponownie, właściciel powiedział, że jest to związane z pracą sond lambda i ma na to wpływ jakość paliwa. Co się z kolei z tym robi ? Czy odpięcie akumulatora powoduje skasowanie błędu ?
      [/quote]

    Sprzedający może opowiadać co tylko chce - tylko vag i zczytanie błędów ze sterownika silnika - po tym można się silić na następne kroki

    [quote="Obywatel"]

    • Paski rozrządu (bo na fakturze wyszczególnione są 2) + rolka napinacza i jakaś śruba były zmieniane przy przebiegu 182 tyś. km w grudniu 2004 roku, czy w związku z tym powinienem już wymienić rozrząd czy nie ? Czy wtedy dodatkowo coś się jeszcze wymienia ?
      [/quote]

    Wymieniaj - jak chcesz trochę pojeździć to tylko Ci pomorze .

    [quote="Obywatel"]

    • Kwestia nieoryginalnego radia w Skodzie: już wiem, że trzeba kabelki pozmieniać by pamięci nie gubił, ale o co chodzi z tym, że radia nie mogę do końca włożyć ? Za duże ? Da się coś z tym zrobić czy mam nowego radia szukać ?
      [/quote]

    Banalna sprawa : kup nową kieszeń i kostę

    [quote="Obywatel"]

    • Chcę porobić zaprawki lakiernicze, bo w kilku miejscach odeszły małe płaty lakieru z tylnego zderzaka, do tego jest kilka rdzawych kropek, które chciałbym poprawić. Lakier taki kupić w ASO Skody, czy są lepsze ku temu miejsca. Jaki orientacyjny koszt ?
      [/quote]

    W każdej mieszalni lakierów samochodowych dobiorą nabiją Ci albo do zaprawki albo do spraya.

    [quote="Obywatel"]
    Więcej grzechów nie pamiętam Proszę o wyrozumiałość ponieważ to moja pierwsza Skoda i jeszcze cały czas to bardzo świeża dla mnie sprawa
    [/quote]

    Kupując auto z takim przebiegiem i nie wiadomego pochodzenia będzie Ci potrzebna pomoc :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    Pozdrawiam serdecznie

    mar04

    [color=#FF0000]------------------
    proszę o poprawne stosowanie reguł cytowania.
    kapi[/color]

  • Witajcie 🙂 <!-- s:) -->

    Do tego wszystkiego dodam że po usunięciu "rudej" warto położyć jakiś specyfik antykorozyjny.

    W niektórych instrukcjach car audio jest na malowane jak połączyć radyjko tak żeby miało ręce i nogi. Zobacz do swojej a jak nie masz to odezwij się do mnie na pw

  • Dziękuję za odzew 🙂 <!-- s:) -->

    • z radiem sobie już poradziłem, pozmieniałem kable, wyjąłem półeczkę i wszystko ładnie ułożyłem i jest :super:

    • z lakierem też mam już jasność 🙂

    • na rozrząd w takim razie się umawiam, tylko proszę napiszcie mi co ma być z nim wymienione, bo np. w poprzednim Oplu z rozrządem zmieniało się pompę wody, a tutaj ?

    • odnośnie regulacji zawiasów to jest to hatchback, tak sobie myślę, że problemem może być to, że auto ma zamontowany hak holowniczy i może przez to zderzak poszedł minimalnie do góry i dlatego konieczna regulacja

    • jak wciskam przycisk klimy to żadnej sprężarki nie słyszę, też nie wzrasta chwilowe spalanie podawane w l/h

    • odnośnie kontrolki silnika to dziś wyjeździłem stare paliwo prawie do końca i zalałem pełny bak 98ki, czy to może spowodować zniknięcie błędu, czy konieczne jest jego skasowanie VAGiem ?

    Pozdrawiam :piwo:

    • odnośnie kontrolki silnika to dziś wyjeździłem stare paliwo prawie do końca i zalałem pełny bak 98ki, czy to może spowodować zniknięcie błędu, czy konieczne jest jego skasowanie VAGiem ?

    Nie tędy droga. Po pierwsze zczytaj błędy. Pierw diagnostyka , potem leczenie .

  • [quote="Obywatel"]- odnośnie regulacji zawiasów to jest to hatchback, tak sobie myślę, że problemem może być to, że auto ma zamontowany hak holowniczy i może przez to zderzak poszedł minimalnie do góry i dlatego konieczna regulacja [/quote]

    skoro problemem jest prawdopodobnie zderzak to może od niego zacząć a nie od klapy?

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-11-2010, 20:32[/i] ][/size]
    [quote="mar04"]Tutaj jak już kolega powyżej pisał trzeba załączyć klimę i posłuchać sprężarkę a następnie sprawdzić nie " płyn" tylko czynnik chłodniczy. NA PEWNO trzeba podłączyć Vaga i zczytać błędy ze sterownika klimy .
    [/quote]

    nie wiem czy wiesz ale czynnik chłodzący to jest płyn = ciecz. W starszych klimatyzacjach był freon, który oznaczany jest symbolem R12. Aktualnie jest inna ciecz (płyn) o oznaczeniu R134a. NIE WOLNO ICH MIESZAĆ.

  • [b]Obywatel[/b], zalecana jest wymiana pompy jak wymienia sie rozrzad .. koszt nie duzo wiekszy ale jak walnie pompa po wymianie rozrzadu to koszt robocizny ponosisz 2krotnie ...

  • Czyli jak w Oplu 😄 <!-- s:D -->

    Dziękuję

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 16-11-2010, 20:00[/i] ][/size]
    Próbowałem regulować tylną klapę w moim hatchback`u... I byłoby ok, bo da się to bez problemu na gumowych odbojach wyregulować, tylko, że wtedy świeci się kontrolka otwartej klapy bagażnika... Szukałem, ale nie znalazłem, więc chciałem spytać gdzie jest czujnik otwarcia klapy i co zrobić by się nie świecił ?

    Pozdrawiam 🙂

  • [quote="Obywatel"]- Paski rozrządu (bo na fakturze wyszczególnione są 2) + rolka napinacza i jakaś śruba były zmieniane przy przebiegu 182 tyś. km w grudniu 2004 roku, czy w związku z tym powinienem już wymienić rozrząd czy nie ? Czy wtedy dodatkowo coś się jeszcze wymienia ? [/quote]

    Co do warsztatu i części wszystko masz u mnie w podpisie.

    Natomiast jedna rzecz jest dla mnie podejrzana ile to auto ma w rzeczywistości przebiegu jeśli w ciągu 4 lat zrobiło 182 tys. km, a w ciągu następnych 6-iu tylko 58 tys. km!!! Oby się nie okazało, że na liczniku masz tylko połowę przebiegu.

  • [quote="Obywatel"]gdzie jest czujnik otwarcia klapy i co zrobić by się nie świecił ? [/quote]
    czujnik , inaczej mikrostyk, jest w zamku tylnej klapy, i zeby się nie świecił trzeba zamknąc klapę. 🙂 <!-- s:) -->
    możesz też zdjąć tapicerkę z klapy i wyjąć wtyczkę - tylko że to może zakłócać prace centralnego zamka ( np. możesz zatrzasnąć klucze w środku bo system bedzie widział wciąż zamkniętą klapę... )

  • [quote="MirekS"]Natomiast jedna rzecz jest dla mnie podejrzana ile to auto ma w rzeczywistości przebiegu jeśli w ciągu 4 lat zrobiło 182 tys. km, a w ciągu następnych 6-iu tylko 58 tys. km!!! Oby się nie okazało, że na liczniku masz tylko połowę przebiegu.[/quote]

    Jeśli chodzi o przebieg to jest raczej pewny. Auto było przez 3-lata autem firmowym Skody we Włoszech i nalatało właśnie ok. 150 tyś km, potem kupił je człowiek od którego bezpośrednio go kupiłem i on po kilku latach sprowadził je do Polski jako mienie przesiedleńcze. Mam na wszystko faktury i wpisy w książeczce serwisowej zarówno z Włoch jak i potem z Polski 🙂 <!-- s:) -->

    A teraz to było u niego 3-cie auto, byłem, widziałem 😄

    Zresztą sprzedałem teraz Opla z przebiegiem 228 tyś. z 1997 roku i Skoda wypada przy nim dużo lepiej 🙂

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-11-2010, 18:43[/i] ][/size]
    [quote="kapi"]
    czujnik , inaczej mikrostyk, jest w zamku tylnej klapy, i zeby się nie świecił trzeba zamknąc klapę. 🙂
    możesz też zdjąć tapicerkę z klapy i wyjąć wtyczkę - tylko że to może zakłócać prace centralnego zamka ( np. możesz zatrzasnąć klucze w środku bo system bedzie widział wciąż zamkniętą klapę... )[/quote]

    To ja jednego nie rozumiem, bo u mnie jak podniosę klapę na odbojach i nie dobija do zderzaka to jak ją zamykam to się zamyka normalnie, ale czujnik nie gaśnie... Czy ten mikrostyk da się wymienić lub wyregulować jego położenie ?

    Bo jak wkręcę odboje to czujnik przy zamknięciu klapy gaśnie, ale wtedy ta klapa dobija do zderzaka :zalamany:

    Czujnika wolałbym nie odpinać, chyba, że nie ma innego wyjścia.

    Pozdrawiam

  • [quote="Obywatel"]Czy ten mikrostyk da się wymienić [/quote]
    tak.
    [quote="Obywatel"] lub wyregulować jego położenie [/quote]
    nie.
    [quote="Obywatel"]Bo jak wkręcę odboje to czujnik przy zamknięciu klapy gaśnie, ale wtedy ta klapa dobija do zderzaka [/quote]
    dolna część zamka też ma mozliwość regulacji, ale to już jest podejżane... czyżby fabka miała "bliskie" spotkanie?
    jeśli nie poradzisz sobie z tą usterką, sprobuj wyciągnąć zamek z klapy ...
    wnioskuję że masz 2 mikrostyki w zamku , wiec możesz poeksperymentować i je zmostkować - wtedy jeden bedzie pracował jak 2., ale to ostateczność.

  • [quote="Obywatel"]To ja jednego nie rozumiem, bo u mnie jak podniosę klapę na odbojach i nie dobija do zderzaka to jak ją zamykam to się zamyka normalnie, ale czujnik nie gaśnie... Czy ten mikrostyk da się wymienić lub wyregulować jego położenie ?

    Bo jak wkręcę odboje to czujnik przy zamknięciu klapy gaśnie, ale wtedy ta klapa dobija do zderzaka :zalamany: <!-- s:zalamany: -->[/quote]

    Zwróć uwage na to że że zamek ma niejako dwie pozycje - pierwsza zamknięte ale krańcówka nie załączona , drugie naprawde zamknięte i krańcówka załączona . Jeśli podkręciłeś odboje to zamek zamykasz na tą pierwszą pozycje , czyli masz niejako niedomkniętą klape . Było to Twoje autko bite w dupcie i zrobione niedbale . Czuje że trzeba by było uformować tylny pas - jak regulacja nie pomoże to zmyślny blacharz zrobi.

  • [quote="bonifacy"]Było to Twoje autko bite w dupcie i zrobione niedbale . Czuje że trzeba by było uformować tylny pas - jak regulacja nie pomoże to zmyślny blacharz zrobi.[/quote]

    Powiem tak, ja się nie znam, ale byłem z nią na serwisie i na składaną z 3-ech nie wyglądała. Myślę, że problemem może być mało inteligentnie dołożony hak holowniczy, który moim zdaniem lekko podnosi zderzak...

    Będę coś próbował z tym zrobić 🙂 <!-- s:) -->

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 19-11-2010, 17:50[/i] ][/size]
    Po dzisiejszym dniu pojawiło mi się kolejne pytanie odnośnie termostatu...

    Chodzi mi o nagrzewanie silnika, bo w porównaniu do Opla Skoda nagrzewa się dużo dłużej i nie wiem czy to normalne w tym silniku czy nie, bo po przejechaniu ok. 6 km w ruchu raczej miejskim, czyli po ok. 10 minutach jazdy wskazówka osiąga "1/4" podziałki (inaczej 1-szą kreskę)... Silnik odpalany po nocy, temperatura ~ 7 stopni C.
    Tak ma być, czy raczej termostat cały czas otwarty ?

    Pozdrawiam :zdrowko:

  • Benzyna nagrzewa się szybciej od diesla i po 6km powinna być już robocza temp. Sądzę, że termostat szwankuje.

  • Melduję z placu boju:

    • problem zamykania klapy rozwiązany: okazało się, że podczas montażu haka holowniczego został źle założony zderzak i po ponownym montażu jest ok :hurra: <!-- s:hurra: -->

    • mam za to kolejne pytanie: w jaki sposób jest realizowane sterowanie lusterkiem elektrycznym od strony pasażera ? Problem polega na tym, że reguluje w płaszczyźnie góra-dół, a nie reguluje na boki. Przy zdjętym wkładzie lusterka widzę (czuję), że zewnętrznie jest coś na kształt bolca co się wtedy kręci, ale nie ma fizycznego połączenia z lusterkiem. Czy coś tam być jeszcze powinno, czy nie umiem go poprawnie poskładać ?

    Pozdrawiam :padam: