Witam!!!
Padła prawa poduszka silnika, jak myślicie pokusić się zamiennik? Podobno nie wszystkie zamienniki są "olejowe", czy może używkę? Jeśli używka to czy wszystkie z benzyniaków pasują. Wdzięczny będę za podzielenie się Waszym doświadczeniem w tym względzie . Pozdrawiam mar04
mar04 (@mar04)
Informacje o mar04
Najlepsze posty napisane przez mar04
Najnowszy post utworzony przez mar04
-
-
Witam!
Trzęsie moją Fabinką , aż wibracje przenoszą się na budę > Pokusiłem się o diagnozę na założonym pasku : http://www.youtube.com/watch?v=IA_RAmRfmvU&feature=youtu.be i na zrzuconym pasku: http://www.youtube.com/watch?v=4NoGdB0lYDY&feature=youtu.be<!-- m -->. No i wychodzi mi wymiana koła pasowego wału korbowego - co o tym sądzicie ??? Co z wymianą i kosztami??
pozdrawiam
mar04 -
[quote="kilovat"]Do tej pory wymieniono mi:
6Q1819453A - nastawnik klapy nawiewu
6Q1819453B - silniczek cyrkulacji powietrza
6Q0907543D - czujnik temperatury parownika...i nic.[/quote]
Istnieje też możliwość, że nie wymienili Ci tych " silniczków" tylko w nieudolny sposób je reanimowali - jakbyś spróbował naprawić sobie samemu to wiedziałbyś przynajmniej co masz. pozdrawiam mar04 -
[quote="MatCar17"]Podpisuję się. Wygląda to tak: (wybaczcie za jakość)
[url=http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs021.snc6/165138_175379502484095_100000361408056_451656_5610451_n.jpg]Obrazek[/url]Nakrętka jest 14 mm, i jest... kwadratowa. Ją się odkręca? BO nostępu nie widzę za Chiny Ludowe.[/quote]
Swojego czasu też kombinowałem jak Wy . Odkręca się śruby 13 a nie nakrętki. To co widać na zdjęciu to klamra .Dostęp jest po przeciwnej stronie wspornika . Lewa strona to banał , z prawej strony żeby odkręcić górną śrubę potrzebna jest płasko-odgięta trzynastka - sprawdzone i działa .
-
- odnośnie kontrolki silnika to dziś wyjeździłem stare paliwo prawie do końca i zalałem pełny bak 98
ki, czy to może spowodować zniknięcie błędu, czy konieczne jest jego skasowanie VAG
iem ?
Nie tędy droga. Po pierwsze zczytaj błędy. Pierw diagnostyka , potem leczenie .
- odnośnie kontrolki silnika to dziś wyjeździłem stare paliwo prawie do końca i zalałem pełny bak 98
-
[quote="Obywatel"]Witam serdecznie,
dzisiaj stałem się posiadaczem cuda czeskiej techniki o nazwie: Skoda Fabia Elegance 1.4 16V z 2000 r. o dumnym przebiegu 240 tyś. km. Na razie jestem zauroczony tym autem, dla mnie przeskok z Astry I jest ogromnyJednak samochód kupiłem ze świadomością, że jest w nim kilka rzeczy do zrobienia, dlatego prosiłbym o przybliżenie mi następujących zagadnień:
- Przede wszystkim jutro chciałbym wyregulować tylną klapę, ponieważ zamykając ją uderza o zderzak w ten sposób, iż odbiła lakier ze zderzaka. Jak się reguluje tą klapę ?
[/quote]
Regulację można przeprowadzić poprzez :
śruby zawiasów
odboje klapy ( tu zależy od rodzaju nadwozia combi, sedan)
zaczep zamka[quote="Obywatel"]
- Nie działa klimatyzacja: tzn. włącza się podświetlenie przycisku, ale chyba nic poza tym, właściciel twierdzi, że w tym roku napełniał układ i jeszcze jakieś ~ 2 miesiące temu działał. Czy wskazuje to na jakąś typową usterkę ? Z jakim kosztem naprawy powinienem się liczyć ?
[/quote]
Tutaj jak już kolega powyżej pisał trzeba załączyć klimę i posłuchać sprężarkę a następnie sprawdzić nie " płyn" tylko czynnik chłodniczy. NA PEWNO trzeba podłączyć Vaga i zczytać błędy ze sterownika klimy .
[quote="Obywatel"]
- W aucie po skasowaniu błędu żółtej kontrolki silnika po przejechaniu ~ 50 km zapaliła się ona ponownie, właściciel powiedział, że jest to związane z pracą sond lambda i ma na to wpływ jakość paliwa. Co się z kolei z tym robi ? Czy odpięcie akumulatora powoduje skasowanie błędu ?
[/quote]
Sprzedający może opowiadać co tylko chce - tylko vag i zczytanie błędów ze sterownika silnika - po tym można się silić na następne kroki
[quote="Obywatel"]
- Paski rozrządu (bo na fakturze wyszczególnione są 2) + rolka napinacza i jakaś śruba były zmieniane przy przebiegu 182 tyś. km w grudniu 2004 roku, czy w związku z tym powinienem już wymienić rozrząd czy nie ? Czy wtedy dodatkowo coś się jeszcze wymienia ?
[/quote]
Wymieniaj - jak chcesz trochę pojeździć to tylko Ci pomorze .
[quote="Obywatel"]
- Kwestia nieoryginalnego radia w Skodzie: już wiem, że trzeba kabelki pozmieniać by pamięci nie gubił, ale o co chodzi z tym, że radia nie mogę do końca włożyć ? Za duże ? Da się coś z tym zrobić czy mam nowego radia szukać ?
[/quote]
Banalna sprawa : kup nową kieszeń i kostę
[quote="Obywatel"]
- Chcę porobić zaprawki lakiernicze, bo w kilku miejscach odeszły małe płaty lakieru z tylnego zderzaka, do tego jest kilka rdzawych kropek, które chciałbym poprawić. Lakier taki kupić w ASO Skody, czy są lepsze ku temu miejsca. Jaki orientacyjny koszt ?
[/quote]
W każdej mieszalni lakierów samochodowych dobiorą nabiją Ci albo do zaprawki albo do spraya.
[quote="Obywatel"]
Więcej grzechów nie pamiętam Proszę o wyrozumiałość ponieważ to moja pierwsza Skoda i jeszcze cały czas to bardzo świeża dla mnie sprawa
[/quote]Kupując auto z takim przebiegiem i nie wiadomego pochodzenia będzie Ci potrzebna pomoc :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->
Pozdrawiam serdecznie
mar04
[color=#FF0000]------------------
proszę o poprawne stosowanie reguł cytowania.
kapi[/color] - Przede wszystkim jutro chciałbym wyregulować tylną klapę, ponieważ zamykając ją uderza o zderzak w ten sposób, iż odbiła lakier ze zderzaka. Jak się reguluje tą klapę ?
-
[quote="FIGO-23"]odnawiam posiadam błąd 17909 przekaźnik pompy ... gdzie go znajdę i co się mogło stać ??[/quote]
NIc się nie musiało z nim stać - wyciągnij go i wyczyść stopki, bo penie są zaśniedziałe i powodują zwarcie ( częsta przypadłość)( koszt nowego ok9 zł) . Znajdziesz go za dolnym lewym panelem pod kierownicą ( trzeba demontować) -
[quote="el_reniferro"]wykorzystałem tego manuala i odniosłem sukces, ale spartoliłem jeden temat po drodze...
a mianowicie odpiąłem pokrętło od sterowania miejsca nawiewu tj: na szybę/na szybę nogi/ na nogi/ na pasażerów. Tam była linka którą wypiąłem żeby usunąć sobie panel żeby nie przeszkadzał. W trakcie prac linka wypięła się również z drugiej strony - przy nagrzewnicy. Wpiąłem z powrotem i poskładałem panel na gotowo. Po zakończeniu prac okazało się że kiedy ustawię na szybę to wieje o "dwie pozycje dalej" czyli minąłem się jakoś z tą linką i teraz nie zgadzają mi się obrazki z faktycznym stanem "wiania"
czy ktoś już coś takiego przerabiał na własnej skórze?? strasznie się spracowałem przy tym nastawniku i jak sobie pomyślę że znowu muszę to rozebrać to chcę być przygotowany żeby nie motać się a szybko poprawić usterkę.[/quote]
Wariant optymistyczny :
1.Albo tylko prawidłowo wpinasz linkę : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48302d0e8c27df60.html<!-- m -->
Wariant pesymistyczny:
2.Albo coś nagmerałeś przy montażu nastawnika strumieni powietrza i czeka cię ponowny demontaż i ustawienie prawidłowych ustawień tegoż urządzenia patrz rysunek)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/217b01caa223f5ae.html
Swoją drogą to nie potrzebie to wytaszczyłeś . pozdro mar04 -
[quote="piotr12"]Witam
Prosze o pomoc w zlikwidowaniu opisanego ponizej zjawiska.
Podczas zmiany biegu z pierwszego na drugi slychac nieprzyjemny odglos jak podczas wrzucania jedynki w maluchu:) podczas jazdy na innym biegu, Czy wstecznego w dowolnym samochodzie podczaj jazdy do przodu.
pozdrawiam[/quote]
Wszystko wskazuje na to , że masz do wymiany synchronizator II-go biegu - cena części jest śmieszna , ale za to wymiana kosztowna . -
Co do cen to się nie wypowiem( na pierwszy rzut oka wydają się kosmiczne -lepiej sam poszukaj części) , ale rzeczywiście po odczycie tych błędów można stwierdzić:
1.Że istnieje możliwość uszkodzenia Czujnika Strumienia Powietrza Masy (G70)(przepływomierz powietrza MAF) błąd 16485 informuje o niewłaściwym sygnale G70, co przejawia się też poprzez utratę mocy silnika. Wg mnie, zanim go wymienisz należało by pooglądać ten czujnik , czy nie jest pęknięty i nie puszcza powietrza - Ale najpierw pierwsza czynność jaka w takim przypadku powinna być wykonana to sprawdzenie filtra powietrza .
2. Błąd 19464 Czujnik pozycji wałka rozrządu CMP G40 - oznacza odczyt poza limitem górnym i jest prawdopodobnie do wymiany.
3. Błąd 19463( [b]JAK W TEMACIE[/b]) Czujnik pozycji wałka rozrządu CMP G40 -OZNACZA BRAK SYGNAŁU TEGO CZUJNIKA - przed ewentualną wymianą sprawdzić przewody oraz szczelinę czujnika .
powodzenia