Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Obywatel
    O

    Obywatel (@Obywatel)

    0
    Reputacja
    11
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Obywatel

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Obywatel

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Obywatel

    • O
      [F1] Rozważania na temat EGR`u (+ sonda lambda)

      Widzę, że ktoś odświeżył mój temat...

      Ja osobiście się z nim nie uporałem 😞 Mimo, że auto jeździ ok, przyśpieszenie ok, spalanie też (~ 7,5 l/100km po Krakowie) to wciąż świeci się ten "helikopterek", co mnie trochę irytuje 😞 <!-- s:( -->

      Ja do tej pory zrobiłem co następuje:

      • podmieniłem EGR na inny używany, podobno sprawy - zero zmian, "check`a" wywaliło jak zwykle, auto zachowywało się dokładnie tak samo
      • obydwa EGR`y moczyłem w rozpuszczalniku by rozpuścić w nich nagar - bez wpływu
      • po zmianach EGRów ustawiałem je VAGiem, wchodziłem w basic seting ustawiałem kanał 74 i czekałem aż pojawi się napis ADP OK, wtedy klikałem Done, go back - bez wpływu
      • okręciłem tą rurkę idącą od EGR`u w okolice przepustnicy i ją również czyściłem, tak samo jak otwór pod przepustnicą łączący się z tą rurką - bez wpływu

      Moje pomysły, co jeszcze może mieć wpływ na występowanie tego błędu (po lekturze rzeczy znalezionych w internecie):

      • nieszczelne wężyki podciśnienia (tylko ja za bardzo nie wiem co to są te wężyki i co one mają łączyć, czy mógłby mi ktoś opisać, pokazać gdzie ich szukać ?)
      • zastosowanie silikonu zamiast oryginalnych 3 uszczelek/podkładek silikonu (bo u mnie np. w ogóle nie było uszczelki między końcem tej rurki od EGR`a a podstawą przepustnicy)
      • pęknięta odma (to było stwierdzone w grudniu i była klejona, ale chyba nie z pełnym skutkiem wg faceta z SKP, choć jak patrzyłem ostatnio to jest tam w miarę sucho, a zaolejone jest miejsce w okolicy bagnetu oleju..)

      Innych pomysłów brak 😞

      [img]http://www.fcp.pl/forum/download.php?id=1132[/img] <- wynik adaptacji EGR`u

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1] Odma do silnika 1.4 16V (aub)

      Witam serdecznie 🙂 <!-- s:) -->

      W związku z tym, że cieknie mi z odmy, która już była klejona szukam części zamiennej.

      Dlatego chciałem spytać czy ta odma jest tylko dedykowana tylko do tego konkretnego silnika (AUB), czy też inne silniki np. AUA (, czyli 1.4 16V 75K) lub w ogóle 1.4 16V montowane w Skodzie, VW, Seacie mają tą samą odmę ?

      Patrzyłem na allegro i dla mnie to wszystko wygląda podobnie, z tym, że nie znalazłem żadnej odmy konkretnie do tego silnika.

      A do AUA wygląda np. tak ->
      http://allegro.pl/odma-kompletna-cordoba-ibiza-fl-99-02-1-4-i1452897973.html

      Pozdrawiam 🙂

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1] Rozważania na temat EGR`u (+ sonda lambda)

      Chciałbym poruszyć problem błędów EGRu, jego czyszczenia i potem ustawiania za pomocą Vag-coma a także bonusowo drugiej sondy lamba w silniku 1.4 16V (101 KM oznaczenie AUB)

      Otóż ostatnio wywala mi żółtą kontrolkę silnika, po podpięciu do komputera mam zawsze dwa błędy:

      • błąd 16522 – Oxygen (Lamdba) Sensor B1S2: Signal too high, p0138 - 35 -00
      • błąd 16785 - EGR system: Insufficient flow, p0401 - 35 - 10,
        czasem przy jednym lub obydwu z tych błędów pojawia się dodatkowo opis: Intermittent, czyli jak rozumiem, że błąd nie występuje ciągle.

      Z tego co się zorientowałem to zapalenie kontrolki silnika powoduje u mnie sonda lambda a nie EGR, bo podpinałem komputer gdy nic się jeszcze nie paliło, a ten błąd EGR`u był już w pamięci.

      Na pierwszy ogień lambda: „błąd 16522 – Oxygen (Lamdba) Sensor B1S2: Signal too high, p0138 - 35 -00”. Błąd ten mówi o wysokim napięciu i to on jest powodem zapalenia się kontrolki silnika. Zauważyłem, że wyskakuje on przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika przy ruszaniu lub tuż po ruszeniu. Dlatego kupiłem oryginalną sondę lambda i myślałem, że po jej zamontowaniu problem będę miał z głowy, ale niestety nie 😞 <!-- s:( --> O co więc może chodzić ? Jakiś przewód wcześniej się gdzieś przetarł ? Czy może coś innego ? Proszę o możliwe podpowiedzi jak ugryźć tą sprawę, bo na razie chyba tylko niepotrzebnie $ na tą sondę wydałem.

      Druga sprawa to EGR: „błąd 16785 - EGR system: Insufficient flow, p0401 - 35 – 10”, czyli jest to błąd mówiący o za niskim przepływie (przez EGR jak rozumiem ?), więc naturalną koleją rzeczy jest próba jego czyszczenia. I tu pojawia się kilka pytań jak to prawidłowo zrobić…

      • Ja zrobiłem chyba wersję minimum: odkręciłem dwie nakrętki 13-stki wyciągnąłem EGR i oskrobałem co tam się dało

      • Chciałbym więc zapytać czy jest sens odkręcać tutaj zaznaczone imbusy ? Jeśli tak to w jakim celu ?
        [img]http://autokacik.pl/files/284502823-img7803f.jpg[/img]

      • Czytałem, że aby dobrze wyczyścić przewody EGR`u to trzeba ściągać przepustnicę i coś tam czyścić - prawda to ?

      • Jak go czyścić ? Jakiś specjalny preparat, czy starczy pędzelek + rozpuszczalnik ?

      • Jak prawidłowo zaadoptować ten zawór ? Silnik na być gorący, ale czy włączony ? Wiem, że robi się to na kanale 74 i tam dać basic settings → czy ja wtedy powinienem coś słyszeć, że coś się tam dzieje ?

      Pozdrawiam serdecznie 🙂

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      [quote="MirekS"]
      U mnie w podpisie masz osobę która napewno pomoże [b]Ci[/b] z tym kodowaniem kompa, w ASO zapłacisz krocie.[/quote]

      Odnośnie tego to już mi się udało samodzielnie go zakodować :hurra: <!-- s:hurra: -->

      Lambę dziś wymieniłem, a EGR przeczyściłem (choć tego ostatniego nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem)

      Po prostu muszę kilka dni pojeździć i zobaczyć czy znów jakiś błąd wywali 🙂

      Pozdrawiam

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 12-12-2010, 13:22[/i] ][/size]
      No i kiszka 😞

      Sondę wymieniłem w czwartek, wtedy też czyściłem EGR`a i w sobotę rano (od czwartku przejechałem ~ 50 km), zaraz po odpaleniu zapaliła się żółta kontrolka silnika 😞

      Po podpięciu jak zwykle 2 nieśmiertelne błędy:

      • błąd 16522 – Oxygen (Lamdba) Sensor B1S2: Signal too high, p0138 - 35 -00
      • błąd 16785 - EGR system: Insufficient flow, p0401 - 35 - 10,
        czasem przy jednym z tych błędów pojawia się dodatkowo opis: Intermittent, czyli jak rozumiem, że błąd nie występuje ciągle.

      Sonda lambda jest wymieniona na nową (podobno oryginał), EGR`a przeczyściłem po odkręceniu 2-óch śrub 13-stek (może coś jeszcze powinienem zdemontować i poczyścić ?) Nie rozumiem tego, że skoro podjąłem "interwencję" w przypadku obu błędów to znów wywaliło oba.... Kurka mogło chociaż jeden wywalić 😞

      Pozdrawiam

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • O
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Witam, byłem dziś w serwisie, więc dołączam najświeższe informacje:

      paliła mi się żółta kontrolka silnika "helikopter", więc podjechałem do mechanika, który po podpięciu uniwersalnego komputera stwierdził 3 błędy:

      • błąd EGR`u, który został skasowany
      • błąd 18020, czyli "komputer sterujący pracą silnika błędnie zakodowany", którego skasować nie potrafił
      • błąd p0138 – sonda lambda B1S2 – wysokie napięcie - przy kupnie dało się ten błąd skasować, teraz przy - 10 stopniach C po skasowaniu zapala się momentalnie ponownie, więc pewnie II-ga sonda niedomaga, czy jej wymiana jest skomplikowana ? czy chodzi o taką sondę ? -> http://allegro.pl/sonda-l...1338161549.html Czy ten błąd jednoznacznie wskazuje na sondę, czy to może być coś innego ? Spalanie z dzisiaj ~ 50 km po Krakowie z średnią prędkością ~ 21km/h przy - 8 stopniach C wyniosło 9l/100 km, więc chyba tragedii nie ma, aczkolwiek staram się jeździć oszczędnie 🙂 <!-- s:) -->

      Dlatego chciałem spytać z czym się ten problem je ? Jak można "zakodować" ten komputer i czy tylko zostaje mi ASO, czy da się to też gdzie indziej zrobić ?

      Czy jest gdzieś dostępny manual jak wyczyścić ten EGR ?

      Aha: auto z zapalonym/skasowanym błędem wg mnie jeździ dokładnie tak samo.

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • O
      [F1] Pytania/naprawy po zakupie

      Melduję z placu boju:

      • problem zamykania klapy rozwiązany: okazało się, że podczas montażu haka holowniczego został źle założony zderzak i po ponownym montażu jest ok :hurra: <!-- s:hurra: -->

      • mam za to kolejne pytanie: w jaki sposób jest realizowane sterowanie lusterkiem elektrycznym od strony pasażera ? Problem polega na tym, że reguluje w płaszczyźnie góra-dół, a nie reguluje na boki. Przy zdjętym wkładzie lusterka widzę (czuję), że zewnętrznie jest coś na kształt bolca co się wtedy kręci, ale nie ma fizycznego połączenia z lusterkiem. Czy coś tam być jeszcze powinno, czy nie umiem go poprawnie poskładać ?

      Pozdrawiam :padam:

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1] Pytania/naprawy po zakupie

      [quote="bonifacy"]Było to Twoje autko bite w dupcie i zrobione niedbale . Czuje że trzeba by było uformować tylny pas - jak regulacja nie pomoże to zmyślny blacharz zrobi.[/quote]

      Powiem tak, ja się nie znam, ale byłem z nią na serwisie i na składaną z 3-ech nie wyglądała. Myślę, że problemem może być mało inteligentnie dołożony hak holowniczy, który moim zdaniem lekko podnosi zderzak...

      Będę coś próbował z tym zrobić 🙂 <!-- s:) -->

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 19-11-2010, 17:50[/i] ][/size]
      Po dzisiejszym dniu pojawiło mi się kolejne pytanie odnośnie termostatu...

      Chodzi mi o nagrzewanie silnika, bo w porównaniu do Opla Skoda nagrzewa się dużo dłużej i nie wiem czy to normalne w tym silniku czy nie, bo po przejechaniu ok. 6 km w ruchu raczej miejskim, czyli po ok. 10 minutach jazdy wskazówka osiąga "1/4" podziałki (inaczej 1-szą kreskę)... Silnik odpalany po nocy, temperatura ~ 7 stopni C.
      Tak ma być, czy raczej termostat cały czas otwarty ?

      Pozdrawiam :zdrowko:

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1] Pytania/naprawy po zakupie

      [quote="MirekS"]Natomiast jedna rzecz jest dla mnie podejrzana ile to auto ma w rzeczywistości przebiegu jeśli w ciągu 4 lat zrobiło 182 tys. km, a w ciągu następnych 6-iu tylko 58 tys. km!!! Oby się nie okazało, że na liczniku masz tylko połowę przebiegu.[/quote]

      Jeśli chodzi o przebieg to jest raczej pewny. Auto było przez 3-lata autem firmowym Skody we Włoszech i nalatało właśnie ok. 150 tyś km, potem kupił je człowiek od którego bezpośrednio go kupiłem i on po kilku latach sprowadził je do Polski jako mienie przesiedleńcze. Mam na wszystko faktury i wpisy w książeczce serwisowej zarówno z Włoch jak i potem z Polski 🙂 <!-- s:) -->

      A teraz to było u niego 3-cie auto, byłem, widziałem 😄

      Zresztą sprzedałem teraz Opla z przebiegiem 228 tyś. z 1997 roku i Skoda wypada przy nim dużo lepiej 🙂

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-11-2010, 18:43[/i] ][/size]
      [quote="kapi"]
      czujnik , inaczej mikrostyk, jest w zamku tylnej klapy, i zeby się nie świecił trzeba zamknąc klapę. 🙂
      możesz też zdjąć tapicerkę z klapy i wyjąć wtyczkę - tylko że to może zakłócać prace centralnego zamka ( np. możesz zatrzasnąć klucze w środku bo system bedzie widział wciąż zamkniętą klapę... )[/quote]

      To ja jednego nie rozumiem, bo u mnie jak podniosę klapę na odbojach i nie dobija do zderzaka to jak ją zamykam to się zamyka normalnie, ale czujnik nie gaśnie... Czy ten mikrostyk da się wymienić lub wyregulować jego położenie ?

      Bo jak wkręcę odboje to czujnik przy zamknięciu klapy gaśnie, ale wtedy ta klapa dobija do zderzaka :zalamany:

      Czujnika wolałbym nie odpinać, chyba, że nie ma innego wyjścia.

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1] Pytania/naprawy po zakupie

      Czyli jak w Oplu 😄 <!-- s:D -->

      Dziękuję

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 16-11-2010, 20:00[/i] ][/size]
      Próbowałem regulować tylną klapę w moim hatchback`u... I byłoby ok, bo da się to bez problemu na gumowych odbojach wyregulować, tylko, że wtedy świeci się kontrolka otwartej klapy bagażnika... Szukałem, ale nie znalazłem, więc chciałem spytać gdzie jest czujnik otwarcia klapy i co zrobić by się nie świecił ?

      Pozdrawiam 🙂

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • O
      [F1] Pytania/naprawy po zakupie

      Dziękuję za odzew 🙂 <!-- s:) -->

      • z radiem sobie już poradziłem, pozmieniałem kable, wyjąłem półeczkę i wszystko ładnie ułożyłem i jest :super:

      • z lakierem też mam już jasność 🙂

      • na rozrząd w takim razie się umawiam, tylko proszę napiszcie mi co ma być z nim wymienione, bo np. w poprzednim Oplu z rozrządem zmieniało się pompę wody, a tutaj ?

      • odnośnie regulacji zawiasów to jest to hatchback, tak sobie myślę, że problemem może być to, że auto ma zamontowany hak holowniczy i może przez to zderzak poszedł minimalnie do góry i dlatego konieczna regulacja

      • jak wciskam przycisk klimy to żadnej sprężarki nie słyszę, też nie wzrasta chwilowe spalanie podawane w l/h

      • odnośnie kontrolki silnika to dziś wyjeździłem stare paliwo prawie do końca i zalałem pełny bak 98ki, czy to może spowodować zniknięcie błędu, czy konieczne jest jego skasowanie VAGiem ?

      Pozdrawiam :piwo:

      napisane w Warsztat mechaniczny