Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Dziwne drżenie

Temat utworzony · 44 Posty · 16670 Wyświetlenia
  • zgadza sie te gumy które trzymaja tem drążek

  • Już niedługo szykuję się do remontu przedniego zawieszenia. Przejechałem 110tys km i zastanawiam się co jeszcze wymienić oprócz 3 tulei na wahaczach gum na stabilizatorze oraz łączników stabilizatora

  • [quote="maninnew"]Już niedługo szykuję się do remontu przedniego zawieszenia. Przejechałem 110tys km i zastanawiam się co jeszcze wymienić oprócz 3 tulei na wahaczach gum na stabilizatorze oraz łączników stabilizatora[/quote]
    ja bym radził łożyska na Macphersonach

  • W McPhersonach wymienić tylko łożyska czy coś tam sie jeszcze wymienia??

  • [quote="maninnew"]W McPhersonach wymienić tylko łożyska czy coś tam sie jeszcze wymienia??[/quote]
    myślę że wystarczy same łożyska, bo to one sprawiają problemy, reszta jest ok (tzn poduszki w których siedzą te łożyska)

  • ja miałem podobnie - przy przyspieszaniu auto drżało "na boki", po wciśnięciu sprzęgła, i puszczeniu i dodaniu gazu - przestawało...
    właśnie postawiłem auto na warsztat - wywalone oba przeguby wewnętrzne.
    Przy hamowaniu silnikiem nasilało się "chrobotanie " i takie bićie w podłoge a na kierownicy nic nie było czuć.

    koszt - 190 zł / szt / zamiennik lub ~400 zł / oryginał.
    robota - rozebranie zawieszenia przód ~100 zł / str.

    zobaczymy czy coś jeszcze "po drodze" sie wysypie...

  • ale jak zdjagnozować czy zużyte są przeguby wew??

  • i już po wymianie :] <!-- s:] -->
    nic nie puka, nie drży , ogólnie cichy pomruk silnika 😉
    do rzeczy :
    przed wymianą miałem takie objawy jak opisałem wyżej - im szybciej jechałem tym bardziej drgała podłoga pod nogami a kierownica nie. szczególnie wyczuwalne u mnie było na podnóżku od strony kierowcy. powyżej 140 km był już strach że coś sie rozsypie...
    mechanik powiedział że lewy przegub miał takie luzy że jak go wyciągnął to sie w rękach rozleciał.
    prawy już dogorywał 😕
    zdemontowane części zabrałem w celu "diagnozy organoleptycznej" ale wpierw musze je oczyścić, porobie fotki i wrzuce na forum.
    aha - jak przegub jest do wymiany to półoś od strony skrzyni ma wyczuwalne luzy - info od mechanika.
    fotki wkrótce.
    pozdr.

  • Czy po wymianie tulejek metalowo gumowych na wahaczach powinno się ustawiać zbieżność??

  • lepiej zrobić i wiedzieć co z autem sie dzieje :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • kapi

    ile kosztowała Cię robota oraz części za obie strony??

  • A co może być u mnie przyczyną,przy przyspieszaniu drga mi kierownica a samochód pływa po drodze gdy puszcze gaz przestaje drgać.Na zimówka nie drgała kierownica aż tak jak na letnich,ale też pływał po drodze.Gdy jest bardziej obciążony to mocniej pływa.Dzisiaj zawieszenie sprawdzane wszystko ok.Nic mi przy skręcie nie chrobocze.Ja już nie wiem co to może być chyba przyjdzie mi wszystko po kolei wymieniać 😞 <!-- s:( -->

  • sprawdzałeś ciśnienie w oponach?
    Może felgi są źle wyważone

  • miałem ten sam problem. najpierw poczytałem forum i choć niedowierzałem wszystko wskazywało na przeguby wewnętrzne.

    u mnie objawy: drżenie tylko podczas przyspieszania (czasem nawet rytmiczne pukanie) i przy prędkości ponad 120... na wciśnietym sprzęgle wszystko ustawało (bo to ten przegub wew miał taki luz ze pukał stukał i drżał)

    wymieniłem dziś jeden i spokój. ucichło wszystko nie to auto. jak wejdziecie do kanału i macie półoś prawą i lewą to trzeba sprawdzić czy obie siedzą sztywno w skrzyni czy mają jakiś luz. u mnie łatwo było bo różnica między prawym a lewym była ogromna. jeden stał jak wryty a drugi miał luz i jak uderzałem lekko ręką to dzwonił.

    przestroga!!!!!!!!!!!!!!!!! uwaga uwaga przegub wewnętrzny w każdym większym sklepie typu auto land intercars itp itd kosztuje majątek ponieważ na siłę chcą go nam sprzedać razem z półosią bo tyko tak występuje niby?!!!!??! hmmm może i tak ale nie dam 500 zł żeby ta półośka leżała sobie w garażu. ja wyszukałem na allegro i dałem ok. 130 zł (+wymiana 30 zł). mój akurat to firma ruvilla lub podobna nazwa...
    :hurra: :hurra: <!-- s:hurra: -->

  • witam,
    W mojej Fabii 1.4 MPI 2002 r. przy przebiegu 170 tyś też zaczeło wszystko drgać podczas dodawania gazu na 4-5 biegu to odczucie było największe. Autko właśnie stoi u zaprzyjaźnionego mechanika. Też prawdopodobnie to wewnętrzny przrgłub tak bije. Koła były wyważane i sa ok. Na luzie autko toczy się gładko. Powiadomię was co zostało wymienione i czy wada została usunięta. Pozdrawiam, wszystkich Skodziarzy:)) :super: :super: :super: :super: <!-- s:super: -->

    PS1. Od nowości na gazie BRC :super: , działa super i paki 8-9 litrów LPG 90-140 kmh :hurra:
    PS2. Wcześniej wymieniałem tuleje wachacza. Proponuję zakładac od seata ibizy. Są w podobnej cenie i pasują. ale za to nie sią plastikowo-gumowe tylko metalowo-gumowe. Długi okres użytkowania 🆗

  • Mam podobny problem - drganie koła przenoszące się na kierownicę. Byłem z tym w ASO, wymienili przegub zewnętrzny i nic, nadal tak samo.* Pojechałem do innego specjalisty od grupy VW, zdemontowali półoś, sprawdzili przegub wewnętrzny - ich zdaniem wszystko jest dobre i nie wiedzą, w czym problem.

    Czy ktoś potrafi poradzić? Czy wymienić przegub i półoś by wyeliminować jedną z możliwości?!

    *Niestety jeśli chodzi o ASO Skody, to zaliczyłem już parę akcji, gdzie serwisy nie potrafiły zaradzić problemowi (i to w różnych punktach).

  • A jak u ciebie z oponami , nie było jakiegoś hamowania ostrego ostatnio ? Koła są dobrze wyważone ?

  • Sprawdz zbieżność, luzy w ukladzie kierowniczym oraz felgi.

  • Wracam z tematem, ponieważ auto było już w paru serwisach (w tym w ASO Skody oraz w jednym z najbardziej wyspecjalizowanych serwisów grupy VW) i nie dają rady tematowi. Jedna wielka niewieeeeeeeeedza.

    Bije koło z prawej strony z przodu. Było sprawdzane zawieszenie i jego elementy, tarcze, rozbierano przeguby - i nic. Nic nie wiedzą, co jest przyczyną.

    PRZYPOMNĘ: bije koło przy dodawaniu gazu, szczególnie jest to odczuwalne, gdy trzeba nagle przyspieszyć na wyższym biegu.

    Nie maj już konceptu na to. Czy problemem może być zwichrowana półoś, czy też coś w układzie różnicowym?

  • napisze jeszcze raz :
    przyczyną takiego bicia - przy przyspieszaniu - może być uszkodzony przegub wewnętrzny, skrzywiona półoś,
    wybity mechanizm róznicowy - łozyska albo koła zębate - inaczej by się zachowywał. zgrzytanie, przeskakiwanie zębów, albo huczenie. - są to przypadki extremalne ale możliwe.

    jeśli wszystko jest wg ciebie ok. to zrób analize porównawczą - poszukaj kolegi ( koleżanki, znajomego .... ) z takim samym samochodem. i sprobuj pomierzyć :
    długość przegubu zewnętrznego ( mi w TDI załozyli z HTP który był krótszy) - uwaga na pierścienie plastikowe.
    długość charakterystyczną półosi,
    jeśli masz możliwość - wyjmij ją i sprobuj zmierzyć bicie osiowe.
    przegub wewnętrzny - długość tulei tej co jest widoczna do kołnierza.

    i ew. całkowitą długość półosi.

    jeszcze jedno ( zalezy czy masz TDI ) - przegub wewętrzny - czy łożyska są dobrze osadzone na czopach ? z luzem ? ciasno?
    pierścienie na przegubie zewnętrznym masz dobrze założone ?