Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Rozrząd PB - temat zbiorczy

Temat utworzony · 465 Posty · 76606 Wyświetlenia
  • Witam mam pytanko. Co muszę dokładnie wymienić podczas wymiany rozrządu w fabii 1.4 16v 75KM. Podobno tam są dwa paski, dwa napinacze i bodajże jedna rolka prowadząca.
    Jak ktoś ma z tym już jakieś doświadczenie to proszę o opić co muszę wymienić.
    Czy muszę wymienić też pompę wodną podczas wymiany rozrządu.
    Proszę o podpowiedź. Z góry dzięki.

  • Fabia 1,4 16V 75 km do wszystkich silników

    Nr oryginałów VW (w systemie np. Intercarsu jako vw bora 1.4 16v ale to to samo)

    -036109119Q - pasek długi
    -036109119P - pasek krótki
    -036109243AC - napinacz paska krótkiego

    • 036109181A - napinacz/rolka prowadząca
      -036109244D - napinacz/rolka odwracająca
    • 036109243AB - napinacz paska długiego
    •                    - śruba montażowa, nie znam nr oryginału
      

    Koszt części w salonie skody ok. 650zł w Internecie np. skodaczesci.pl kupisz za 450zł

    Osobiście polecam zamienniki paski np. contitech lub ew. gates, Rolki SKF,
    ale to tez pod 400zł wyniesie,
    najtaniej i solidnie jednocześnie to INA (ruvielle) (dobra jakoś, szły na pierwszy montaż) za 320- 360 zł komplet razem z paskami (contitech, bosh, gates)

    Robocizna ASO skoda 440zł u mechanika 200- 250zł

    Co do pompy wody to wymienia się ją co 2 rozrząd czyli na 180tys, chyba że okaże się zużyta mechanik po wyjęciu będzie widział (albo duże luzy - wybita albo ciężko się kreci – przytarta, wtedy trzeba wymienic)
    dobrze mieć przy sobie z możliwością zwrotu do sklepu jak nie będzie potrzebna

    O oryginalnej VWnawet nie ma co rozmawiac bo ok. 290zł są dwa dobre zmienniki
    Skf VKPC 81407 w sklepie 170 na allegro za 135 znajdziesz lub ruvielle 120zł są jakości oryginału tylko bez znaczka VW.

  • Witam
    Odnośnie rozrządu to miałem taką sytuacje przy przebiegu około 90 tys.Podczas jazdy silnik mi gasł.Pojechałem do ASO i dowiedziałem sie że przeskoczył mi o dwa ząbki.Od jednego z mechaników dowiedziałem się że przyczyną tego była zła jazda,od następnego że jest to wada silnika.Naprawiłem to nie miałem innego wyjścia.Po roku w tym samym ASO dowiedziałem sie że przyczyną tego przeskoczenia było użycie złego oleju.Co najciekawsze olej był wymieniany cały czas w ASO.Z tego co słyszałem i najbardziej jest prawdopodobne jest to wada silnika.

  • [quote="dzialo37"]Po roku w tym samym ASO dowiedziałem sie że przyczyną tego przeskoczenia było użycie złego oleju[/quote]. najprawdopodobniej przyczyna był spadek cisnienia oleju o nie sam olej. Z tego co wiem (raczej pewne info bo kolega to przerabiał przy tym silniku) w tych silnikach zastosowano hydrauliczny napinacz łańcuch rozrządu. Jezeli spada na chwile cisnienie (przyczyny moga byc rózne od wycieku spod głowicy, poprzez pompe olejową do zatoru oleju z kisielem w którymś kanale az do luzów na panewkach) moze przeskoczyć łancuch o ząbek albo nawet dwa.
    kiedys w samochodach były montowane wskazniki i było widac jakie cisnienie ma olej i czy ladnie pompa pracuje po przegazowaniu, teraz są tylko tzw lampki krytyczne która zapala się gdy te cisnienie jest niewystarczające.
    Moja rada (dotyczy własciwie każdego silnika ale tego w szczególności) po każdorazowym uruchomieniu dać mu należy ze 30 sekund aby skoczyło cisnienie i dopiero potem poddawac silnik obciazeniom przy ruszaniu i jeżdzie

  • witam wymieniałem rozrząd -59zł,pompa wody-69zł ,świece-8,50zł za szt.pasek klinowy 29zł,wymiana -250zł i jestem zadowolony.wymiana tego wszystkiego była przy 184000km.pozdrawiam(łańcuch już chałasował).

  • [quote="R_46"]witam wymieniałem rozrząd -59zł,pompa wody-69zł ,świece-8,50zł za szt.pasek klinowy 29zł,wymiana -250zł i jestem zadowolony.wymiana tego wszystkiego była przy 184000km.pozdrawiam(łańcuch już chałasował).[/quote]

    Wymiana w ASO?

  • w aso to by było x3 lub więcej.części były kupione na allegro naprawa w dobrej firmie w poznaniu.

  • [quote="R_46"]w aso to by było x3 lub więcej.części były kupione na allegro naprawa w dobrej firmie w poznaniu.[/quote]

    Pytałem z ciekawości. "Moje" ASO za robociznę chce 300 zł, nie wiem tylko, czy to z wymianą pompy wody. Na Allegro oryginalny rozrząd można kupić za ok. 50 zł + przesyłka.
    Mam przebieg 120.000 km i wg mnie rozrząd jeszcze nie kwalifikuje się do wymiany, inni użytkownicy forum wymieniali przed przebiegiem 100.000 km.
    Może i ja dociągnę do 170 kkm?

  • Gorzej jak nie dociagniesz i Ci strzeli...

  • Na pewno nie będę na siłę próbował dojeździć do 170 kkm (to nie np. primera), ale na razie nie mam żadnych objawów jego rozciągnięcia.

  • Łańcuch strzelić nie powinien(+w porównaniem do paska)jedynie jak się mocno wyciągnie może przetrzeć osłonę.

  • Niestety też jestem posiadaczem Fabi z silnikiem od kosiarki (słowa kolegi z serwisu), dół silnika jest podobno nierozbieralny tzn. dostarczany jest w całości 😕 <!-- s:/ -->. Obecnie w silnikach stosowane są dłuższe o ok. 15mm prowadnice łańcucha rozrządu co ma zapobiegać jego przeskakiwaniu - czy działa to się okaże po paru latach. I pomyśleć, że przy zakupie autka twierdzono iż łancuch rozrządu jest mocną stroną tego silnika - rzekomo dożywotni.

    Na pocieszenie dodam, że przypadki przeskoczenia łańcuszka nie są tak częste jak wypalenie gniazd zaworowych (kolega po 50kkm wymieniał głowicę na nową).

  • Niestety kanał z tymi silnikami, niestety jesteś nie pierwszy w klubie i nie ostatni którego dotkła ta awaria. Co do tych prowadnic, dokładnie sprawa wyjaśni się za parę lat. Napewno już dziś wiadomo, że żywotność tych silników będzie wiele mniejsza po takich perypetiach niż 1.4.

  • kurcze nie wiedzialem czy sie odyzwać czy nie bo nie chcę zapeszyć :zabawa: mam skode kombi 1.2 64km 148...tys przejechane i jak na razie jest ok 🆗 nie gasnie wszystko ladnie chodzi...no moze te trzy gary dają smieszny pogłos....moja narzeczona mówi , że śpiewa silniczek jak delfin :hurra: no i moze przy wstecznym jak dodam ciut mało gazu to sie jakby miał zadusic, ale to te sprzeglo wyzej lapie :szok: co do tego silnika to tyle, że muł...ale druga połówka ma małego colta 97r. 1.3 12V 75 km i temu jak wdusze to czuje ze jade :hurra: <!-- s:hurra: -->

    pozdrawiam 🆗

  • na początek Witam Wszystkich i od razu z pytaniem- szukalem na forum o rozrządach ale tu tylko piszecie za ile wymieniają w aso?

  • Koszt w ASO to jest okolo 700zl. Glosny jest ze chcesz go wymienic juz?

  • no właśnie głośno chodzi i mnie drażni ten dzwięk :wsciekly: <!-- s:wsciekly: -->

  • Ja wymieniałem rozrząd z trzema filtrami i olejem to za wszystko zapłaciłem 500zł.Chyba rozrząd co pamiętam to 70zł plus wymiana 130zł

  • Ja za wymiane rozrządu płaciłam 150 zł (+rozrząd 52 zł) :looka: <!-- s:looka: -->

  • ja tez juz sie przymierzam do wymiany ciekawe ile mi krzykna wiem ze rozrzad kosztuje 55zł