Rezonans

Topic created · 22 Posts · 4168 Views
  • mam dziwny objaw przy otwartej szybie tylnej objawia się dziwny rezonans itp az uszy bolą az mi zamek w tylnej klapie stuka sprawdziłem wywazenie kół łozyska nie szumią klape otworzyłem stuki ustały a to dalej jest ale jak zamkne okno cisza uprzedzam to nie wiatr zaczyna mi się od szybkosci 60 km w gore a jest głosniejsze na łukach drogi
    mam pytanie czy na prandoty robią tez mechanike bo podjechał bym tam moze cos skapują

  • taka aerodynamika 🙂 <!-- s:) -->
    ja mam podobnie w F2 - jak uchyli się tylne okno to mam dźwięk jak by koło miało odpaść 🙂

  • ja jak na łukach skrecam bez kierunkowskazow powyzej 60 to tez tak mam jak Ty. bez kitu wlaczaj kierunek ew podjedz do serwisu z instalacjami gazowymi,wyreguluja Ci ten zamek w tylniej klapie i bedzie gicior.

  • [quote="szmigi"]ja jak na łukach skrecam bez kierunkowskazow powyzej 60 to tez tak mam jak Ty. bez kitu wlaczaj kierunek ew podjedz do serwisu z instalacjami gazowymi,wyreguluja Ci ten zamek w tylniej klapie i bedzie gicior.[/quote]
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: <!-- s:rotfl: -->

  • :wiesniak: <!-- s:wiesniak: -->

  • [quote="nikon"]taka aerodynamika 🙂 <!-- s:) -->
    ja mam podobnie w F2 - jak uchyli się tylne okno to mam dźwięk jak by koło miało odpaść 🙂 [/quote]

    coś nieprawdopodobnego ale chyba masz racje byłem u mechaników i potwierdzili taka konstrukcja zakład polecany przez klubowiczów na prandoty w krakowie
    ale mam prośbe moze ktoś sprawdzi i wczasie jazdy otworzy tylne okno [ale tylko tylne] i sprawdzi czy rzeczywiscie wszystkie f1 szczegolnie combi mają taki rezonans
    co za wariactwo

  • [quote="luty j"]ale mam prośbe moze ktoś sprawdzi i wczasie jazdy otworzy tylne okno [ale tylko tylne] i sprawdzi czy rzeczywiscie wszystkie f1 szczegolnie combi mają taki rezonans
    co za wariactwo[/quote]
    no makabra jest jeśli sie z tyłu szybę otworzy podczas jazdy, im szybciej tym gorzej
    ja to nazywam "turbulencje" 😄 <!-- s:D -->

  • Na pocieszenie dodam, ze nie tylko fabie maja takie "turbulencje" - passat B5 to samo 😄 <!-- s:D -->
    Ten efekt nie dotyczy tylko i wylacznie kombi 😉 U mnie jest to samo.

  • VW T4 i Caravelle też tak mają tyle że przy otwartym na maxa oknie przy prędkości 80 / 90 km/h

    Reasumując inżynierowie Skody nie lubią pracować w tunelach aerodynamicznych :zdegustowany: <!-- s:zdegustowany: -->

  • dzięki dali czadu

    podam numer tel. do hurtowni z częściami do skody chodzi o krakow nie pamiętam ulicy mają orginały i zamienniki w dobrych cenach szczególnie jak się bierze na fakture mozna odliczyć vat
    12 42 00 290

  • [quote="luty j"][quote="nikon"]taka aerodynamika 🙂 <!-- s:) -->
    ja mam podobnie w F2 - jak uchyli się tylne okno to mam dźwięk jak by koło miało odpaść 🙂 [/quote]

    coś nieprawdopodobnego ale chyba masz racje byłem u mechaników i potwierdzili taka konstrukcja zakład polecany przez klubowiczów na prandoty w krakowie
    ale mam prośbe moze ktoś sprawdzi i wczasie jazdy otworzy tylne okno [ale tylko tylne] i sprawdzi czy rzeczywiscie wszystkie f1 szczegolnie combi mają taki rezonans
    co za wariactwo[/quote]

    Witam. Po prostu trzeba minimalnie uchylić przednią szybę, wtedy "turbulencje" przy otwartej szybie tylnej znikają, ale faktycznie ja w ASO dowiedziałem się, że taka jest "uroda" Fabii.
    Wrażenie jest jednak nieziemskie, ja myślełem za pierwszym razem że mi łeb rozsadzi 🙂

  • ja w hatchbacku mam to samo po otworzeniu tylnej szyby wydaje taki dziwny dźwięk

  • w F2 jest to dźwięk jak by chwyconego kapcia... :przestraszony: <!-- s:przestraszony: -->

  • [quote="nikon"]Reasumując inżynierowie Skody nie lubią pracować w tunelach aerodynamicznych [/quote]
    dziwne, bo FI kombi na niższe cx niż hatchback ... w sumie i tak ma jedno z najniższych cx. ( cx - współczynnik oporu powietrza)

  • taka konstrukcja i tyle. Nic nie poradzimy,po prostu powietrze wali o tylnia klape i wydaje takie dziwne dzwieki.Zreszta wiele aut tak ma. Pomijajac Poloneza Caro;)

  • [quote="kapi"][quote="nikon"]Reasumując inżynierowie Skody nie lubią pracować w tunelach aerodynamicznych [/quote]
    dziwne, bo FI kombi na niższe cx niż hatchback ... w sumie i tak ma jedno z najniższych cx. ( cx - współczynnik oporu powietrza)[/quote]

    ale teraz palnąłeś 🙂 <!-- s:) -->
    CX mierzy się przy zamkniętych oknach - jak otworzysz okno momentalnie mienia się aerodynamika!

  • [quote="nikon"]CX mierzy się przy zamkniętych oknach - jak otworzysz okno momentalnie mienia się aerodynamika![/quote]
    no tak, ale co, konstruktorzy mieli dostosowywać cx i aerodynamike specjalnie tak żeby było dobrze przy otwartych oknach? po co i na co w skodzie fabii? 😄 <!-- s:D -->

  • po to żeby kilkanaście [b]milionów użytkowników[/b] było zadowolonych.
    CX nie da się dostosować do otwartych okien - opór i tak się zwiększy mimo wszystko - chodzi tylko o takie poprowadzenie strugi powietrza żeby nie wzbudzała dodatkowego hałasu

  • Przede wszystkim w celu zmniejszenia spalania i polepszenia osiągów - hałas to zjawisko drugorzędne.

    pozdro

  • [quote="nikon"]taka aerodynamika 🙂 <!-- s:) -->
    [/quote]
    Dokładnie tak. Też tak mam. Wystarczy delikatnie rozszczelnić przednią szybę i rezonans ustaje.

Log in to reply