[quote="orzel_belgia"]Witam,
Moje pytanie: czy lepiej kupić oryginalny mechanizm 150 zł ale rzecz jasna już używany lub zamiennik 100 zł a jak wiadomo z zamiennikami różnie bywa.
[/quote]
Pierwszy raz kupiłem same plastiki za 80PLN i wytrzymały dwa lata. W zeszłym roku kupiłem całą blachę (zamiennik za 140PLN) i do dzisiaj jest wszystko w najlepszym porządku.
imcpan (@imcpan)
Informacje o imcpan
Najlepsze posty napisane przez imcpan
Najnowszy post utworzony przez imcpan
-
-
Dużo było o możliwościach modułu komfortu w różnych autach, ale nigdzie nie znalazłem informacji o tym z jakiego modułu można wycisnąć różne funkcje.
Ostatnio podpiąłem się do kompa i wyczytałem, że mam moduł komfortu oznaczony symbolem 6Q0959433E.
Czy ktoś z Was wie co z tego modułu można wycisnąć? Czy da się z niego wycisnąć np. domykanie szyb z pilota?
A może ma ktoś namiary na jakąś specyfikację tego modułu???? -
A ja mam do was pytanie, jaki jest rozmiar klucza do odkręcenia 2 śrub mocujących zamek?
Chodzi mi o dwie śruby zaznaczone na czerwono [url=http://212.87.229.197/sruby.jpg]tutaj[/url].
Doczytałem gdzieś, że w Passacie to są śruby Star M8 ale nie wiem czy takie same są w Fabce, i czy to M8 to jest rozmiar klucza czy gwintu -
Mój problem jest z tej samej beczki ale zachowanie centralnego jest nieco inne. Mam centralny fabryczny. To co zauważyłem u siebie to to, że:
- centralny sam się rygluje i tylko rygluje. Nigdy nie miałem przypadku samoczynnego odryglowania.
- Najczęściej do zaryglowania dochodzi podczas otwarcia drzwi kierowcy z klamki (niezależnie czy otwieram z wnętrza czy od zewnątrz) i odbywa się praktycznie w momencie pociągnięcia za klamkę. Wszelakie operacje z innymi drzwiami nie powodują żadnych problemów.
- Po otwarciu drzwi (jeżeli otwarcie przebiegło normalnie) mogę do woli nimi machać na "wszystkie" strony i nic się nie dzieje.
- W większości przypadków, delikatne pociągnięcie za klamkę i otwarcie drzwi nie powoduje zaryglowania. Ryglowanie jest bardzo częste przy energicznym otwarciu z klamki.
- Centralny rygluje się także po zatrzaśnięciu drzwi kierowcy. I tu znów, przy delikatnym zamknięciu najczęściej jest OK.
- Czasami zdarza się też, że do zaryglowania dochodzi samoczynnie. Np. otwieram autko, wsiadam do środka, zamykam drzwi odpalam, a za chwilę sam się rygluje.
Dodam jeszcze, że problemy zaczęły się 2 lata temu jesienią. Latem był spokój, a od ostatniej jesieni znów problemy. Co ciekawe jednak, latem nawet po deszczach nie było problemu.
Czy macie jakieś sugestie do mojego przypadku?
Przejrzałem sporo postów o tym temacie i większość sugeruje dwie przyczyny: wiązka lub mikrostyki w zamku. I tutaj moje pytanie:
Jak zdiagnozować usterkę bez większych nakładów finansowych. Czy WAGiem coś podejrzę? Jak zdiagnozować zamek, a jak wiązkę? -
[quote="Ciacho"]ale to chyba nie prowadnice tak skrzypią, tylko szyba podczas przesuwania tak skrzypi o uszczelkę... tEŻ TAK MAM, W SUMIE TO PRAWIE OD NOWOŚCI, TYLKO ŻE OD STRONY PASAŻERA TO AZ TAK BARDZO MNIE NIE WKURZA I NIC Z TYM NIE ROBIĘ, A LE TU NA FORUM BYŁ JUŻ PODOBNY TEMAT I JAK DOBRZE PAMIĘTAM KTOŚ SMAROWAŁ Tą USZCZELKĘ wazeliną techniczna normalnie i pomagało, więc radze poszukać <!-- s:) -->
[/quote]
Odświeżę temat piszczenia szyb, bo właśnie go przerabiałem. Otóż od bardzo długiego czasu piszczała mi przednia szyba. Po przeczytaniu wszystkich postów na forum doszedłem do przekonania, że to tarcie o uszczelkę powoduje piszczenie. Denerwowało mnie to ale cóż. Jakieś dwa lata temu strzelił mi plastik mocujący linkę od mechanizmu podnoszenia szyby. Wymieniłem go, ale nie wiedzieć czemu nie nasmarowałem prowadnic, które były całkiem suche, a jedynie przeczyściłem uszczelki. Szyba chodziła ale dalej piszczała choć nieco mniej. W ubiegłym tygodniu znowu zonk i ten sam plastik był sobie i strzelił. Ponieważ nie mogłem dostać plastików za 80 zł, kupiłem cały mechanizm za 140, ale tym razem jako że nowy był nasmarowany.... co się stało???Szyba przestała piszczeć. !!!!!
Wniosek:
To chyba jednak nie uszczelki piszczą, tylko brak smarowania na prowadnicach.Przynajmniej w moim przypadku to był powód piszczenia.
-
[quote="Moher"]... Otóż stojąc ostatnio na światłach (luz + wciśnięte sprzęgło) w pewnym momencie usłyszałem takie delikatne szorowanie. Po kolejnym zatrzymaniu auta, dałem na luz, i jak wycisnąłem sprzęgło znowu usłyszałem słabe szorowanie, które było słychać przez jakiś czas po wyciśnięciu sprzęgła. Wcisnąłem i wycisnąłem znowu i dalej to samo. Jednak nie za każdym razem po wyciśnięciu było to słychać. Wiecie co to może być?...[/quote]
A u mnie jest odwrotnie. Na luzie na postoju słychać jakby delikatne klekotanie z silnika, ale po wciśnięciu sprzęgła zanika. U mnie to jest za każdym razem. I co to może być? -
Witam,
ostatnio pękł mi plastik od mechanizmu podnoszenia szyby i postanowiłem go wymienić. Niestety podczas demontażu blachy z mechanizmem, uszkodziłem sobie zamek, a właściwie nie cały zamek tylko plastik, który zaznaczyłem na [url=http://212.87.229.219/0001.jpg]tym[/url] zdjęciu. I tutaj moje pytanie: czy można gdzieś dostać sam ten plastik, czy trzeba kupić cały zamek. Zamki z odzysku chodzą po 60 - 70PLN a nowy 110PLN. To trochę dużo za taką pierdołę. Może od innego modelu jest on dostępny? -
[quote="nikon"]taka aerodynamika <!-- s:) -->
[/quote]
Dokładnie tak. Też tak mam. Wystarczy delikatnie rozszczelnić przednią szybę i rezonans ustaje. -
[quote="Siuter"]Witam,
Czy moze mi ktos pomoc porada, jak poradzic sobie z otwarciem maski. Ciagne za uchwyt w kabinie - maska otwiera sie, wszystko OK....wychodze z auta....a tu wtopa.....nie widze rygla "nozki" wychodzacej spod atrapy i w ten sposob nie moge otworzyc maski.Czy moge w jakis sposob odchylic ten haczyk, zabezpieczajacy klape przed otwarciem?
Moze glupie pytanie ale w ktora strone powinienem odchylac ten haczyk, patrzac od przodu samochodu? (jak wszystko dziala to nie zwraca sie uwagi <!-- s:( --> )Pozdrawiam,
Siuter[/quote]A ja miałem prawie to samo, tyle że stało mi się to po otwarciu maski i nie mogłem jej zamknąć. Co do wyciągnięcia tego "pociągacza" to może jakimś haczykiem przez atrapę się dostaniesz. Gdybyś chciał odsunąć blokadę to trzeba ja pchać w lewo, ale ona jest przesłonięta przez obudowę zamka, więc raczej się do niej z zewnątrz nie dostaniesz. Sądzę jednak, że ten pierwszy wariant jest do zrealizowania.
-
[quote="grzesiu1982"]Witam, mam pytanie? czy jest jakas różnica w ciśnieniu w oponie jeśli mamy napompowaną Azotem czy powietrzem??[/quote]Pytanie z cyklu ile waży kg pierza a ile kg stali :rotfl: <!-- s:rotfl: --> Jak masz 2bar to czy w środku jest azot czy powietrze (N2 79%, O2 21%) to zawsze masz 2 bar, nawet gdyby tam był wodór czy argon czy cokolwiek innego.
[quote="grzesiu1982"]Ile wynosi w barach ciśnienie w przodzie i Tyle bez nadmiernego obciążenia?[/quote]
Nominalnie przy obciążeniu jedną osobą w środku bez bagażu w przodzie 2.1 bar w tyle 2.0 bar