Stuki (klekotanie )przy odpalaniu 1.4 16v.

Topic created · 36 Posts · 21267 Views
  • Witam. Mam pytanko. Jestem posiadaczem Fabii 1.4 16v (80km). Przy odpalaniu słychać stuki (klekotanie) silnika(tak jakby zawory). Po 1 sekundzie po odpaleniu silnik pracuje cicho i niema z nim żadnych problemów. Auto jest nowe, byłem w ASO Skody i powiedzieli że tak ma być. Czy macie w swoich samochodach tak samo ? Czekam na odpowiedź.

  • Tak i powiem więcej , w Skodzie poraz pierwszy mają rację.

    Tak ma być . To zawór odpowietrzający zbiornik paliwa.

    To samo jest w koncernie VW z tymi silnikami. Nie masz się czym przejmować.

    Mnie przy odpaleniu czasem coś porządnie sobie stuknie w okolicach skrzyni. Wydaje mi się że to jakaś poducha , ale może ktoś ma inną teorię ??

  • Może zaklepać ale raczej nie powinno. U mnie nic nie klepie ( popychacze dobrze trzymają olej ) A odpowiedź tak musi być była udzielona chyba tylko po to aby zbyć klienta. Kolego Filipous czy możesz mi odpisać co ma wspólnego zawór odpowietrzania zbiornika paliwa z klepaniem zaworów ?? Pierwszy raz coś takiego słyszę i nie mogę zbytnio pojąć.

  • [quote="Radek"]Przy odpalaniu słychać stuki (klekotanie) silnika(tak jakby zawory[/quote]

    Kolega napisał że nie muszą to wcale być zawory, a chyba nie czytałeś uważnie mojego postu. Nie napisałem nic o porównywaniu zaworów z odpowietrzaniem zbirornika paliwa, tylko pisałem o klepaniu jakie występuję na poczatku po uruchomieniu silnika i wcale nie dochodzi z pod maski.

    Jestem w 100 % przekonany o tym że jest to zawór odpowietrzający zbiornik paliwa po uruchomieniu samochodu i nie mam pojęcia które Fabie klepią na początku po uruchumieniu a które nie . Moja klepie od bardzo dawna i nic się z tym złego nie dzieje.

    Nie ma co straszyć kolegi zaworami - łatwo by odróżnił ten dźwięk.

  • Czesc Fachowcy:)
    Silnik jest zimny i musi sobie chwilke poklepac i zapewniam ze jest to normalny objaw tez mam skode kupilem nowa i mam to od poczatku, nie ma sie czym martwic. Pozdrawiam:))) :oczami: <!-- s:oczami: -->

  • zaworu odpowietrzania zbiornika zupełnie nie słychać, ale to moje zdanie

    a klekotanie przez chwile po uruchomieniu to w tych silnikach to jak najbardziej normalny objaw i nie należy sie nim przejmować, minimalnie może pomóc gęstszy olej np 10w60

    pozdr

  • U mnie też jest to klekotanie. Byłem z tym u mechanika i powiedział mi że ten typ tak ma. 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam
    Mam Fabię 1,4 16V 80KM z 2007 r i problem z klepaniem zaworów na zimnym silniku. Problem pojawia się zawsze z rana lub po 5 godzinym i dłuższym postoju, kiedy po odpaleniu silnika słychać metaliczne klekotanie zaworów przez pierwsze 2 minuty pracy. Potem klekotanie zanika. Dodam jeszcze, że autko mam od nowości, ma tylko 51 tys. km przebiegu i nie dawno był zmieniany olej mobil (5W40). Wcześniej nie było słychać tego klepania, wiec teoria, że ten typ tak ma nie przemawia do mnie.

  • A jaki był olej przed wymianą?

  • Klekotanie zaworów na zimnym silniku występuje wtedy, kiedy popychacze hydrauliczne nie są jeszcze wypełnione olejem i pracują na sucho.
    Jeżeli słyszysz to przez 2 minuty od zapalenia silnika to coś jest nie tak. U mnie klekotanie przy temperaturach zewnętrznych takich jak teraz (-5st) znika już po 1 sekundzie.

    Duże znaczenie ma tutaj zastosowany olej. I nie pomoże w tym gęstszy olej, tak jak zasugerował tutaj ktoś powyżej, tylko rzadszy olej!
    W polskich warunkach nie zalecam stosowania olejów powyżej 5W na początku czyli np. 10W czy 15W - przy dużych mrozach silnik na początku jest bardzo słabo smarowany.

    5W40 od mobila to nie jest syntetyk, tylko pseudo-syntetyk (hydrokrakowalny), była już mowa o tym na forum. Nie smaruje tak dobrze jak pełny syntetyk.
    U mobila prawdziwne syntetyki mają "1" w nazwie".

  • Szczerze mówiąc teraz już nie jestem pewien jaki olej jest wlany. Bedę musiał wziąść na przesłuchanie mechanika z warsztatu w którym był wymieniany olej. A jaki według was zalecany jest olej do tych silników? Znajomy zasugerował też żebym zmierzył ciśnienie oleju na zimnym silniku. Czy ktoś orientuje się jakie ciśnienie powinna dawać pompa oleju na wolnych i wyższych obrotach ?

  • Zapodaj olej który ma normę VW 500 00 lub 502 00.

  • Znałazłem opakowanie oleju, który był ostatnio wlewany. To Motul 5W40 i widzę, że spełnia normy VW502 00-505 00. Zaitrygował mnie jeszcze napis: "Olej wykonany w technologii "Mid SAPS" o wysokiej lepkości temperaturowej HTHS". Problem z klepaniem zaczął się gdy przyszła zima. Latem i jesienią nie było tego słychać. Może tutaj leży pies pogrzebany?

  • Powodem klekotania może też być zapchana zamarzniętym syfem odma.

  • [quote="Piter27"]Znałazłem opakowanie oleju, który był ostatnio wlewany. To Motul 5W40 i widzę, że spełnia normy VW502 00-505 00. Zaitrygował mnie jeszcze napis: "Olej wykonany w technologii "Mid SAPS" o wysokiej lepkości temperaturowej HTHS". Problem z klepaniem zaczął się gdy przyszła zima. Latem i jesienią nie było tego słychać. Może tutaj leży pies pogrzebany?[/quote]

    U mnie dokładnie to samo, znaczne nasilenie w zimie. Olej Mobil 2000 10W40

  • [quote="Piter27"]Szczerze mówiąc teraz już nie jestem pewien jaki olej jest wlany. Bedę musiał wziąść na przesłuchanie mechanika z warsztatu w którym był wymieniany olej. A jaki według was zalecany jest olej do tych silników? Znajomy zasugerował też żebym zmierzył ciśnienie oleju na zimnym silniku. Czy ktoś orientuje się jakie ciśnienie powinna dawać pompa oleju na wolnych i wyższych obrotach ?[/quote]

    W tym silniku 0,35 MPa w całym zakresie obrotów silnika
    M.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 04-02-2012, 20:55[/i] ][/size]
    [quote="comfort"]Klekotanie zaworów na zimnym silniku występuje wtedy, kiedy popychacze hydrauliczne nie są jeszcze wypełnione olejem i pracują na sucho.
    Jeżeli słyszysz to przez 2 minuty od zapalenia silnika to coś jest nie tak. U mnie klekotanie przy temperaturach zewnętrznych takich jak teraz (-5st) znika już po 1 sekundzie.

    Duże znaczenie ma tutaj zastosowany olej. I nie pomoże w tym gęstszy olej, tak jak zasugerował tutaj ktoś powyżej, tylko rzadszy olej!
    W polskich warunkach nie zalecam stosowania olejów powyżej 5W na początku czyli np. 10W czy 15W - przy dużych mrozach silnik na początku jest bardzo słabo smarowany.

    5W40 od mobila to nie jest syntetyk, tylko pseudo-syntetyk (hydrokrakowalny), była już mowa o tym na forum. Nie smaruje tak dobrze jak pełny syntetyk.
    U mobila prawdziwne syntetyki mają "1" w nazwie".[/quote]

    Tak jak kolega pisze olej to podstawa.
    Niestety te silniki nie lubią kiepskiego oleju i swe niezadowolenie okazując popychaczami zaworów. 😉 <!-- s;) -->
    A poważnie dochodzi to do częściowego zanieczyszczenia kanałów głowicy które są odpowiedzialne za zasilanie olejem popychaczy.
    Efektem tego zjawiska jest niedostateczny dopływ oleju i w efekcie pojawia się stukanie.
    Najpierw zaczyna występować tylko przy zimnym silniku a później pojawia się już na ciepłym silniku.
    Rada na to jest stosowanie dobrego oleju, nie przeciąganie wymiany, płukanie silnika preparatami do mycia silnika ( nie pamiętam w tej chwili które są dobre) a skrajnym przypadku kończyło się wymianą głowicy silnika.

    Pozdrawiam M.

  • Zmieniłem olej na Mobil 1 5w50 i klekotanie z rana ustąpiło. Wygląda na to, że ten olej na którym jeździłem miał zbyt dużą lepkośc w niskich temperaturach, przez to popychacze nie były jeszcze napełnione olejem przy zimnym rozruchu. Dziękuję wszytkim za wskazówki.
    Pozdrawiam

  • A nie mówiłem? 😉 <!-- s;) --> Moja Fabia jeździ na tym oleju od nowości, to naprawdę rewelacyjny olej, który świetnie działa zarówno przy -20 stopniach jak i +40.

  • [quote="comfort"]A nie mówiłem? 😉 <!-- s;) --> Moja Fabia jeździ na tym oleju od nowości, to naprawdę rewelacyjny olej, który świetnie działa zarówno przy -20 stopniach jak i +40.[/quote]

    Tak tylko ten olej nie jest olejem sprzed kilku lat.
    Kiedyś miał temperaturę płynięcia -54 a teraz -39 .
    Wnioski nasuwają się same....
    M.

  • Nie szkodzi, jeżeli kiedyś był płynny do -54 stopni to chwała mu za to, ale wystarczy, jeżeli temperaturą graniczną będzie -30 stopni.
    Taka jest norma dla oleju 5W, więc jak widać z nawiązką spełnia specyfikację dla olejów 5W.

Log in to reply