Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Akumulator

Temat utworzony · 610 Posty · 118455 Wyświetlenia
  • Oprócz tych dwóch rzeczy to nie może nic siąść

    [b]Enemik[/b] myślę że po włączeniu klimy i świateł to ładowanie masz dobre. Sprawdzałeś te ładowanie na ciepłym silniku? bo na zimnym ładowanie musi być większe bo obroty są większe. Na zimnym musisz mieć ładowanie w okolicach 14.7V

  • [quote="enemik"]hmm oprócz alternatora i aku może coś jeszcze siąść ? 😄 <!-- s:D --> 14,0V było po zmianie dziś z ciekawości mierzyłem jest 14,2V jedynie przy włączeniu kimy świateł i radia na 13,92V spada[/quote]

    Nic [b]Ci[/b] nie siądzie, jeździj i nie martw się.

  • Podepnę się do tego temaciku. Mam pytanko odnośnie tylnej klapy bo nie mam pojęcia czy to też wina krańcówki. Objawy są następujące, klapa bagażnika raz się otworzy 10 razy nie, ale zauważyłem czemu się tak dzieję otóż gdy wysiadam z samochodu i chciałbym otworzyć klapę to tylko pozostaję mi otwarcie z wajchy ale zauważyłem że jak otworze tylne drzwi to klapę mogę również otworzyć. Czyli klapę mogę otwierać po ówczesnym otwarciu drzwi.
    Czy to dalej krańcówka ?

  • Awaria krańcówki to dość prawdopodobny scenariusz przy tych objawach. Radziłbym Ci jednak zacząć od sprawdzenia wiązki przewodów idących do klapy. Sprawa wydaje się być równie nieracjonalna jak zapalanie podświetlenia deski rozdzielczej po otworzeniu klapy bagażnika - co obserwowałem w swojej Fabii... Jeśli jednak wiązka będzie OK to źródło problemu będziesz mieć niemal jednoznacznie znalezione.

  • [quote="jacekpk"]Awaria krańcówki to dość prawdopodobny scenariusz przy tych objawach. Radziłbym Ci jednak zacząć od sprawdzenia wiązki przewodów idących do klapy. Sprawa wydaje się być równie nieracjonalna jak zapalanie podświetlenia deski rozdzielczej po otworzeniu klapy bagażnika - co obserwowałem w swojej Fabii... Jeśli jednak wiązka będzie OK to źródło problemu będziesz mieć niemal jednoznacznie znalezione.[/quote]

    ok sprawdzę to w weekend. Mam tylko pytanko czy ta wiązka idzie w klapie bagażnika ? Sorry za pytanko ale zbytnio nie wiem gdzie idzie ta instalacja. Z góry dzięki za pomoc.
    Odnonie jeszcze tej wiązki po czym stwierdzic jak byłoby coś nie tak z nia :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->

  • [quote="wolfmark"] Mam tylko pytanko czy ta wiązka idzie w klapie bagażnika ? Sorry za pytanko ale zbytnio nie wiem gdzie idzie ta instalacja. Z góry dzięki za pomoc.
    Odnonie jeszcze tej wiązki po czym stwierdzic jak byłoby coś nie tak z nia :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->[/quote]
    tak - w klapie - pod plastikami, należałoby ten górny zdjąć. jest na zaczepach. temat jest na forum jak się do tego dobrać.
    [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=80694#80694]>> klik <<[/url]
    albo organoleptycznie - czy kabelek pod osłona nie jest złamany wewnątrz izolacji lub miernikiem.

  • [quote="wolfmark"]ok sprawdzę to w weekend. Mam tylko pytanko czy ta wiązka idzie w klapie bagażnika ? Sorry za pytanko ale zbytnio nie wiem gdzie idzie ta instalacja. Z góry dzięki za pomoc.
    Odnonie jeszcze tej wiązki po czym stwierdzic jak byłoby coś nie tak z nia :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->[/quote]
    W jednym z poprzednich postów w tym wątku napisałem jak sprawdzić tę wiązkę. Będziesz potrzebował multimetru cyfrowego z bardzo ostrymi końcówkami (jeśli nie chcesz nacinać izolacji żył). Szczegóły w poprzednich postach. Roboty jest z tym chwila - odkręcić tapicerkę klapy, dobrać się do drugiego końca wiązki za tylną lewą lampą i jedziesz... znaczy się: sprawdzasz każą żyłę. Podczas sprawdzania warto pościskać w palcach gumowy wężyk z ową wiązką i zobaczyć czy styk wówczas nie ginie. Jeśli wiązka okaże się OK to pewnie wina krańcówki.

  • [quote="jacekpk"][quote="wolfmark"]ok sprawdzę to w weekend. Mam tylko pytanko czy ta wiązka idzie w klapie bagażnika ? Sorry za pytanko ale zbytnio nie wiem gdzie idzie ta instalacja. Z góry dzięki za pomoc.
    Odnonie jeszcze tej wiązki po czym stwierdzic jak byłoby coś nie tak z nia :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->[/quote]
    W jednym z poprzednich postów w tym wątku napisałem jak sprawdzić tę wiązkę. Będziesz potrzebował multimetru cyfrowego z bardzo ostrymi końcówkami (jeśli nie chcesz nacinać izolacji żył). Szczegóły w poprzednich postach. Roboty jest z tym chwila - odkręcić tapicerkę klapy, dobrać się do drugiego końca wiązki za tylną lewą lampą i jedziesz... znaczy się: sprawdzasz każą żyłę. Podczas sprawdzania warto pościskać w palcach gumowy wężyk z ową wiązką i zobaczyć czy styk wówczas nie ginie. Jeśli wiązka okaże się OK to pewnie wina krańcówki.[/quote]

    :zalamany: to raczej tego sam nie sprawdzę nie mam takiego urządzenia, nawet nie mam od kogo pożyczyć, a po trzecie nawet się na tym nie znam (aż wstyd się przyznać )

  • [quote="wolfmark"]:zalamany: to raczej tego sam nie sprawdzę nie mam takiego urządzenia, nawet nie mam od kogo pożyczyć, a po trzecie nawet się na tym nie znam (aż wstyd się przyznać )[/quote]
    Żaden wstyd, nie każdy musi wszystko umieć. Powiem jednak, że sprawa nie jest tak trudna na jaką może wyglądać 😉 Wydaje mi się, że w miarę dokładnie napisałem jak to zrobić więc z tym nie powinno być trudno. Multimetr kupisz w Leclercu, Realu, Tesco czy Obi za 15-20 złotych. Nie będzie on mieć co prawda ostrych końcówek. Z tym można sobie jednak poradzić. Oglądałeś kiedyś McGyvera? :suchy: Możesz zakombinować i użyć igły do szycia 🙂 Ja bym tak zrobił nie mając specjalnych końcówek do miernika 😉 Kawałek izolowanego drutu miedzianego "podłączyć" do igły a drugi koniec do końcówki multimetru :cwaniak: Potrzebujesz w zasadzie tylko jednej igły - do wkłucia się w izolację przewodów za tylną lewą lampą. Po drugiej stronie masz dostęp do zakończeń przewodów na stykach w klapie - lampek podświetlających tablicę rej, klameczkę. Tu nie musisz więc przekłuwać. Trochę pokombinować i wszystko jest do zrobienia, a prowizorka czasem jest... :super: <!-- s:super: -->

  • [quote="jacekpk"][quote="wolfmark"]:zalamany: to raczej tego sam nie sprawdzę nie mam takiego urządzenia, nawet nie mam od kogo pożyczyć, a po trzecie nawet się na tym nie znam (aż wstyd się przyznać )[/quote]
    Żaden wstyd, nie każdy musi wszystko umieć. Powiem jednak, że sprawa nie jest tak trudna na jaką może wyglądać 😉 Wydaje mi się, że w miarę dokładnie napisałem jak to zrobić więc z tym nie powinno być trudno. Multimetr kupisz w Leclercu, Realu, Tesco czy Obi za 15-20 złotych. Nie będzie on mieć co prawda ostrych końcówek. Z tym można sobie jednak poradzić. Oglądałeś kiedyś McGyvera? :suchy: Możesz zakombinować i użyć igły do szycia 🙂 Ja bym tak zrobił nie mając specjalnych końcówek do miernika 😉 Kawałek izolowanego drutu miedzianego "podłączyć" do igły a drugi koniec do końcówki multimetru :cwaniak: Potrzebujesz w zasadzie tylko jednej igły - do wkłucia się w izolację przewodów za tylną lewą lampą. Po drugiej stronie masz dostęp do zakończeń przewodów na stykach w klapie - lampek podświetlających tablicę rej, klameczkę. Tu nie musisz więc przekłuwać. Trochę pokombinować i wszystko jest do zrobienia, a prowizorka czasem jest... :super: <!-- s:super: -->[/quote]

    Jeszcze mi się coś przypomniało, jak pisałeś o oświetleniu tablicy, zauważyłem że podświetlenie tablicy raz świeci raz nie zależy jak mocno zamknę klapę a lewe światło mi też czasem gaśnie ale stuknę lekko klosz i wszystko wraca do normy. Co o tym myślisz ?

  • [quote="wolfmark"]...zauważyłem że podświetlenie tablicy raz świeci raz nie zależy jak mocno zamknę klapę[/quote]
    Jeśli masz sedana to wg mnie na 99% winna jest nadłamana wiązka przewodów w gumowym peszlu łączącym klapę z nadwoziem.
    [quote="wolfmark"]...a lewe światło mi też czasem gaśnie...[/quote]
    Tu sprawa jest gorsza, bo nie komponuje się to z objawami opisanymi powyżej. Chyba, że na włosku wisi przewód od masy. Może stąd te hece... Wydaje się to równie nieprawdopodobne jak zapalanie w mojej Fabii podświetlania deski po otwarciu klapy, ale może u Ciebie też w tym tkwi sęk.

    Rozbierz klapę, sprawą wiązkę, wykonaj naprawę - może z tylną lewą lampą sytuacja wróci do normy 🙂 <!-- s:) --> W kwestiach naprawy polecam wstawić bardziej elastyczne linki. Fabryczne sztywne są niczym druty - stąd te złamania i towarzyszące im "cudawianki".

  • Popytam wśród znajomych może mają takie urządzonko, chyba że ktoś z forum z okolic Rudy Śl. będzie wstanie mi pomóc, oczywiście nie za darmoszkę 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="jacekpk"]Będziesz potrzebował multimetru cyfrowego z bardzo ostrymi końcówkami (jeśli nie chcesz nacinać izolacji żył).[/quote]
    zwykłe szpilki też wystarczą. 😉 <!-- s;) -->
    [b]wolfmark[/b], info na PW

  • witam czy moze ktos wie po co w tym pomaranczowym zamku w klapie sa az 2 mikrostyki wymienilem ten od swiatla a ten drugi za co jest odpowiedzialny jak mialem to odpiete to i tak raz klapa sie otwierala a raz nie

  • ja u siebie je zmostkowałem na ten "dalszy" . jeden odpowiada za swiatło , a drugi daje sygnał że klapa nie zamknięta. ( w wersji comfort tak miałem)
    bo jak masz klape niedomkniętą to światło świeci.

  • Przeleciałem przez 37 stron, ale tego nie znalazłem :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

    1. Akumulatory o jakiej pojemności są przez Skodę montowane w F1 w benzynie (1 montaż)? Mam wersję Fresh (0 elektryki) doposażoną w klimatyzację.

    2. Z kodów wyposażenia w książce serwisowej można sobie odczytać moc alternatora tak? Czyli jeżeli przykładowo mam 70A to mogę dokupić
      dowolny akumulator o pojemności do 70A i nie będzie problemu z jego ładowaniem, tak? (oczywiście nie założę takiego, pytam czysto teoretycznie 🙂 )

  • za mocny też nie dobrze, ale jaki tam powinieneś mieć to nie wiem. Zobacz jaki masz teraz i jeżeli daje radę to kupuj taki sam, a jeśli trochę za słabo kręci to mocniejszy z większą mocą rozruchową i po sprawie 🙂 <!-- s:) -->

  • [b]comfort[/b], ja mam Fresh+, klima, taki sam silnik jak Ty i mam zalozony 45Ah

  • Czyli z tego co widzę nie ma co szaleć. 45Ah będzie dużo tańsza niż te o wyższej pojemności.

    Obecnie mam coś koło 45Ah ale to jest bardzo stary akumulator, bo to widać po nim.
    Już teraz ma problemy z odpalaniem a było dopiero -3 😕 <!-- s:/ -->
    Instalacja sprawdzona i jest OK, więc to napewno wina tego złoma.

    Mówicie że się nie da sprawdzić alternatora po kodach? Ktoś w tym wątku wspomniał o kodzie 8GD (90A) i 8GM (70A).
    To da się czy się nie da? 😉 A może w tych kodach jest też zakodowany oryginalny aku?

  • w kodach wyposażenia powinien być wpisany kod akumulatora.
    spróbuj kody przepuścić przez dekoder.