Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] EGR czy ktoś to usuwał ?

Topic created · 15 Posts · 34561 Views
  • Ostatnio zaczytałem się na forum Nissana i zobaczyłem temat o usuwanie EGR:
    [url=http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2826&postdays=0&postorder=asc&start=0]LINK[/url]

    Domyślam się, że w Fabii też musi to ustrojstwo siedzieć, czyli też da się je usunąć :evil: <!-- s:evil: -->
    Czy ktoś to już robił?? Zaraz wyskoczę do garażu zbadać teren i może jakieś fotki pyknę.

    Mam fotki, niestety zadnych dobrych wieści:
    [url=http://imageshack.us][img]http://img363.imageshack.us/img363/5494/xxx002xh0.jpg[/img][/url]
    TO jedyna rura która mogłaby być osłoną gla rurki EGR (ale raczej z pewnością chyba nie jest)

    [url=http://imageshack.us][img]http://img222.imageshack.us/img222/1859/xxx003gx4.jpg[/img][/url]
    [url=http://imageshack.us][img]http://img393.imageshack.us/img393/2575/xxx004dn4.jpg[/img][/url]
    Tu widać skąd i dokąd ona leci.

    [url=http://imageshack.us][img]http://img515.imageshack.us/img515/3501/xxx005pk3.jpg[/img][/url].
    A to mordercze 68KM w całej okazałości :evil:
    :evil:

  • Witam,a co to jest EGR i poco to usuwać ,proszę o wyjaśnienie tego pojęcia.

  • Ja też bym prosił o bliższe wyjaśnienie tego zwrotu.

  • Zawór EGR to zawrór w układzie wydechowym kierujący spaliny do recyrkulacji

  • Mam bardzo mgliste pojęcie na ten temat, dlatego proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

    Z powodów ekologi w silnikach następuje recyrkulacja spalin. Część z nich trafia spowrotem do ukłądu ssącego celem obniżenia substancji toksycznych w gazach wylotowych (dopalenie spalin czy cóś). To raz.
    a Dwa to chyba też jest to jeden ze sposobów (oprócz zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu) na redukcję efektu spalania stukowego. Spalanie stukowe, to jak wiadomo, za szybkie spalenie mieszanki, a zawartość spalin w mieszance paliwowo-powietrznej zmniejsza poziom powietrza w tej mieszance przez co mieszanka spala się wolniej i redukuje efekt spalania stukowego.
    "Zakorkowanie" EGR powoduje że spala się tylko czysta mieszanka paliwowo-powietrzna i spalanie nie jest tłumione przez spaliny pozbawione tlenu.

    Ale podkreślam nie znam się na tym i mogę się mylić.

    Zaślepianie EGR jest stosowane przez niektórych, chcących sobie poprawić parametry silnika. Niestety nie wiem jaki to odnosi skutek.
    Wiem też że niektóre firmy tunerskie nie zgadzają się na taką operację podczas tunowania samochodów, podobnie jak nie zgadzają się na usuwanie katalizatora. Pewnie częściowo ze względu na ekologię i być może też z uwagi na przepisy, bo nie wiem jakie są uregulowania w tym temacie.

  • Witam,

    Wtrącę swoje zdanie , jeśli można...

    Ta rurka co widać na zdjęciach to "łapacz" ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego 🙂 <!-- s:) -->
    żaden EGR 😄
    W Skodach zawór EGR jest tylko w TDI więc musi być turbo 😛

    A jeśli już ktoś ma TDI to czy zatykać czy nie ? Kwestia dyskusyjna, podobnie jak z usuwaniem katalizatora 😉

    Przytoczę wypowiedzi z pewnego forum : "Jakiś czas temu będąc na przeglądzie i drobnej sugestii odnośnie zaślepienia/zablokowania EGR dowiedziałęm się, że to jest głupie rozwiązanie z uwagi na gość duże obciązenia jakie przechodzą na sprężarkę.

    Według tego co twierdzą pracownicy pewnego ASO po zablokowaniu tego zaworu sprężarka nie ma możliwości stopniowego wytracania prędkości przy zdjęciu nogi z gazu a po jego gwałtownym nacisnięciugoś mocno musi przyspieszać swoją pracę przez co po jakimś czasie może dojśc do jej uszkodzenia."

    oraz :

    "coś tam racji mieli Smile

    EGR i cała recyrkulacja spalin ma znaczenie głównie ekologiczne, więc jeżeli nie wybierasz się do Doliny Rospudy.....

    zawór EGR otwarty jest głównie na wolnych obrotach, przy gwałtownym przyspieszaniu i tak jest zamknięty z tego co się orientuję

    po zaślepieniu EGR praca silnika jest bardziej twarda..ale za to mniej syfu w dolocie

    generalnie podobnie jak w przypadku wywalenia KAT-a więcej plusów niż minusów
    "

  • [quote="Dudi"]W Skodach zawór EGR jest tylko w TDI więc musi być turbo[/quote],
    W fabiach recyrkulacja spalin również jest w SDI i benzynach 12V i 16V

  • Ja ostatnio porównywałem dwie kosiarki 12V i ku mojemu zdziwieniu w AZQ EGR jest a w BME jego nie ma, a otwory są po zatykane i tak na 100% wyjechał z salonu.

  • Zgadza się w AZQ jest napewno bo mi się kiedyś popsuł. I po za świecącą kontrolką check żadnych innych dolegliwości nie było. Odpalał bez problemu, nie dławił się , palił w normie , na mocy nie stracił itd.

  • "Wtrącę swoje zdanie , jeśli można...

    Ta rurka co widać na zdjęciach to "łapacz" ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego 🙂 <!-- s:) -->
    żaden EGR 😄
    W Skodach zawór EGR jest tylko w TDI więc musi być turbo 😛

    A jeśli już ktoś ma TDI to czy zatykać czy nie ? Kwestia dyskusyjna, podobnie jak z usuwaniem katalizatora 😉


    wtrącę i Ja jeśli można 🙂

    egr w skodach nie występuje jedynie w silnikach diesla.... benzynowe jednostki również go posiadają, ale w dieslu z tego co wiem jest przy nim rowniez zawór gaszenia wiec wymontowanie go spowoduje ze nasze TDI będzie samowolnie obracało silniczkiem w chwile po zgaszeniu 🙂

    pozdr
    maly__Sz

  • [quote="alekm5"]Ja ostatnio porównywałem dwie kosiarki 12V i ku mojemu zdziwieniu w AZQ EGR jest a w BME jego nie ma, a otwory są po zatykane i tak na 100% wyjechał z salonu.[/quote]
    No właśnie też mi się tak wydawało...
    W aucie żony, zauważyłem kiedyś za mało tych sprzętów i brak rurki łączącej wydehc z dolotem z lewej strony silnika.

    Zauwazyłem też że auto żony jest odrobinę głośniejsze i mini-mini-minimalnie zrywniejsze.
    I zastanawiałem się z jakegoż to powodu. Bo trudno dojść do jednoznacznej konkluzji czy to zawót jest przyczyną, bowiem ja mam kombi a ona HTB.

  • Koledzy widzę że temat jest dość stary, ale rozwieję wasze wątpliwości i napiszę to co wiem.
    Posiadam Nissana Almerę 1.4 benzyna 75km po zaślepieniu EGR auto trochę lepiej się zbiera, nie ma takiego muła, lżej pali zimą, spalanie nie uległo zmianie. Silnik tak samo cicho pracuje na wolnych obrotach (700obr/min) jest niesłyszalny w odległości 20metrów. W benzynie zaleciłbym zaślepienie/ wywalenie EGR zwłaszcza w silnikach które mulą i nie mają tzw. "kopa". Nie wiem jak to jest w dieslach. Aktualnie w mojej Fabii 1.9 TDI RS silnik ASZ posiadam zawór EGR jeszcze do niego nie zaglądałem. Jak dla mnie 130km wystarcza 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="krzysiokal"] Nie wiem jak to jest w dieslach.[/quote]
    W dieslach po zaślepieniu zacznie dłuższej się nagrzewać oraz sama praca silnika będzie twardsza.

  • co masz na myśli "twardsza" lepsza/gorsza rozjaśnij 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply