Witam,
Wtrącę swoje zdanie , jeśli można...
Ta rurka co widać na zdjęciach to "łapacz" ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego <!-- s:) -->
żaden EGR
W Skodach zawór EGR jest tylko w TDI więc musi być turbo
A jeśli już ktoś ma TDI to czy zatykać czy nie ? Kwestia dyskusyjna, podobnie jak z usuwaniem katalizatora
Przytoczę wypowiedzi z pewnego forum : "Jakiś czas temu będąc na przeglądzie i drobnej sugestii odnośnie zaślepienia/zablokowania EGR dowiedziałęm się, że to jest głupie rozwiązanie z uwagi na gość duże obciązenia jakie przechodzą na sprężarkę.
Według tego co twierdzą pracownicy pewnego ASO po zablokowaniu tego zaworu sprężarka nie ma możliwości stopniowego wytracania prędkości przy zdjęciu nogi z gazu a po jego gwałtownym nacisnięciugoś mocno musi przyspieszać swoją pracę przez co po jakimś czasie może dojśc do jej uszkodzenia."
oraz :
"coś tam racji mieli Smile
EGR i cała recyrkulacja spalin ma znaczenie głównie ekologiczne, więc jeżeli nie wybierasz się do Doliny Rospudy.....
zawór EGR otwarty jest głównie na wolnych obrotach, przy gwałtownym przyspieszaniu i tak jest zamknięty z tego co się orientuję
po zaślepieniu EGR praca silnika jest bardziej twarda..ale za to mniej syfu w dolocie
generalnie podobnie jak w przypadku wywalenia KAT-a więcej plusów niż minusów
"