Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Dudi
    D

    Dudi (@Dudi)

    0
    Reputacja
    44
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Dudi

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Dudi

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Dudi

    • D
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Wracając do tematu...

      Jak nie masz warsztatu mechanicznego to gra nie warta świeczki. Z tą ceną to Cię ewidentnie facet "spuścił" bo nie chciało mu się robić i brać odpowiedzialności za robotę, więc postawił cenę zaporową.

      Co do przeróbki... to proponowałbym znaleść silnik (z wiązką i kompem)+ skrzynia + półosie piasty-generalnie cały przód i możnaby się pobawić 😉 <!-- s;) -->

      Ja teraz szukam rozbitej Lancii Delta Integrale - aby wyszabrować napęd 4WD i to nie jest proste albo koszty powyżej 10 tys . zł

      Powodzenia w szukaniu silnika...

      napisane w Tuning mechaniczny
    • D
      [Inne] magnetyzer paliwa

      Taning psychologiczny 😛 <!-- s:P -->

      napisane w Tuning mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Turbina TDI

      Tu też wtrącę parę groszy 😛 <!-- s:P -->

      Obchodzenie się z turbinką.

      Nie powinno się "deptać" na zimnym oleju (temp. wody nie ma tu znaczenia-jeżeli ktoś chce koniecznie chuchać i dmuchać na turbinę to proponuję zakupić czujnik/wskaźnik temp. oleju).

      Wbrew pozorom, nagrzanie wody nie powoduje jednocześnie nagrzania oleju. Gdy temp. wody osiągnie 90 stopni to temp. oleju będzie ok. 50 stopni w lato. W zimie jeszcze mniej.

      Jak wiadomo... w niskiej temperaturze olej ma gorsze właściwości smarowania , więc turbina też ucierpi - polecą uszczelniacze i zacznie łykać olej (nie napędowy 😉 )

      Po ostrej jezdzie zaleca się pozostawić włączone auto na biegu jałowym nawet na kilka minut (lub zakupić Turbotimer). Wtedy mocno rozgrzany olej zdoła odpłynąc z turba nie zwęglając się w turbie.

      Co do świstów ...

      We Fiacie T28 mi świszczy jak opętana ale 1.7 bara napompuje i nie kopci 😉

      Nie ma znaczenia. A jak ktoś chce efekt startującego samolotu to proponuję zakupić zewnętrzny wastegate np. Tial ale to raczej dla turbo benzynki 🙂

      Pozdrawiam

      napisane w Tuning mechaniczny
    • D
      [F1] EGR czy ktoś to usuwał ?

      Witam,

      Wtrącę swoje zdanie , jeśli można...

      Ta rurka co widać na zdjęciach to "łapacz" ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego 🙂 <!-- s:) -->
      żaden EGR 😄
      W Skodach zawór EGR jest tylko w TDI więc musi być turbo 😛

      A jeśli już ktoś ma TDI to czy zatykać czy nie ? Kwestia dyskusyjna, podobnie jak z usuwaniem katalizatora 😉

      Przytoczę wypowiedzi z pewnego forum : "Jakiś czas temu będąc na przeglądzie i drobnej sugestii odnośnie zaślepienia/zablokowania EGR dowiedziałęm się, że to jest głupie rozwiązanie z uwagi na gość duże obciązenia jakie przechodzą na sprężarkę.

      Według tego co twierdzą pracownicy pewnego ASO po zablokowaniu tego zaworu sprężarka nie ma możliwości stopniowego wytracania prędkości przy zdjęciu nogi z gazu a po jego gwałtownym nacisnięciugoś mocno musi przyspieszać swoją pracę przez co po jakimś czasie może dojśc do jej uszkodzenia."

      oraz :

      "coś tam racji mieli Smile

      EGR i cała recyrkulacja spalin ma znaczenie głównie ekologiczne, więc jeżeli nie wybierasz się do Doliny Rospudy.....

      zawór EGR otwarty jest głównie na wolnych obrotach, przy gwałtownym przyspieszaniu i tak jest zamknięty z tego co się orientuję

      po zaślepieniu EGR praca silnika jest bardziej twarda..ale za to mniej syfu w dolocie

      generalnie podobnie jak w przypadku wywalenia KAT-a więcej plusów niż minusów
      "

      napisane w Tuning mechaniczny
    • D
      Spot Katowice / Kraków i okolice

      [quote="Wojtas"][b]Dudi[/b], Ciebie zawsze 😉 zapraszamy serdecznie :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->[/quote]

      To przyjadę na chwilkę moją kopcącą machiną 🆗

      napisane w ZLOTY I SPOTY
    • D
      Spot Katowice / Kraków i okolice

      A Fiata wpuścicie ? Kopcącego ? (uszczelniacze w turbo mi poleciały 😉 <!-- s;) --> )

      napisane w ZLOTY I SPOTY
    • D
      Nieregularne spadki napięcia

      Czujnik skrętu 😉 jak wynajdę to zapodam foty ale... trochę to potrwa bo robiłem format dysku 😕 <!-- s:/ -->

      Jako ciekawostkę podam że jak jużcałkiem padnie czujniczek to mamy słabsze ładowanie aku i u mnie raz się zdarzyło, że w zimie ... nie odpalił 😕 Czy od czujnika czy nie nie wiem - fakt faktem aku się rozładował-a był jeszcze młody.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      Wpisywac sie tylko podczas picia !!!!

      A ja dziś po wielu wrażeniach m.in. po jeździe za sterami Suzuki GSXR-750 piję 5 browara i nadal jestem trzeźwiutki tyle wrażeń :hyhy: Ten motor musi być mój 😄 <!-- s:D -->

      napisane w Dosłownie wszystko
    • D
      [F1 i F2] Filtr oleju

      Na zużytym oleju czasami można nieźle zarobić-na wsiach pod Częstochową ludzie zmuszeni trudną sytuacją finansową, kupują zużyty olej silnikowy, przerabiają piece i ogrzewają tym domy 😕 Smród jak diabli ale to najtańszy sposób ogrzewania domu (choć widziałem już sytuację, że palili butami :hyhy: <!-- s:hyhy: --> )

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Filtr oleju

      No jeżeli te 100 zł to cena wymiany wraz z ceną oleju np. Motul 20w60 to wchodzę w to 😉 <!-- s;) -->

      napisane w Warsztat mechaniczny