Witaj na forum Fabia Club Polska

PARUJĄCE NA MAXA SZYBY!! POMOCY!!!!

Topic created · 13 Posts · 1711 Views
  • Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów! Mam problem z fabianką 1.4 benz. Strasznie ale to strasznie parują mi szyby.... ma ktoś jakiś pomysł?? auto nie jest po powodzi, nie było zalane, na noc zamykam szyby, nie było też rozbite( mam od nowości). otrzepuję buty ze śniegu staram się regularnie wietrzyć wnętrze, regularnie wymieniam filtr kabinowy. nie cieknie mi nic z nagrzewnicy płynu chłodniczego nie ubywa, dywaniki suche fotele również a po przejechaniu 5 kilometrów siedzę jak w czołgu ze wszech stron osłonięty mgłą przed spojrzeniami zazdrośników łakomie wodzących wzrokiem za autem z pod znaku zielonej strzały. dodam tylko że auto jest z 2001 roku niema klimy ani lpg przez większość życia było garażowane. problem pojawił się na jesieni i trwa do dziś skutecznie uprzykrzając mi radosne chwile spędzone z moją skodzianą. w akcie rozpaczy wstawiłem do auta pochłaniacz wilgoci metylan czy coś takiego i..... przyszły mrozy więc raczej przeszedł w tryb hibernacji. POMOCY PLIS!!!

  • Co z obiegiem wewnętrznym ??? w jakiej jest pozycji ???

  • nie no bez żartów. obieg jest otwarty dioda działa. Przestawiając nawiew na szybę obieg otwiera się automatycznie.

  • Proponuje dokladne umycie szyb wewnatrz jakims denaturatem. Inne srodki pozostawiaja zawsze jakiś osad który marznie albo panuje.
    A może auto zaciąga wodę ? Poszukaj tematu od kolegi Pulstar . On nawet zdjęcia wklejal.

  • http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=8402 tu może się na coś natkniesz 🙂 Tak siędzę i myślę. że do tych wszystkich przyczyn przecieków w Naszych autach można dodać po prawdzie wodę cieknącą po szybach bocznych która to trafia do wnętrza auta i płynie sobie po drzwiach aż do kanalików odpływowych umieszczonych pod drzwiami. Uszczelka jaka jest taka jest w naszych samochodach każdy to widzi, nie rozumię takiego rozwiązania konstrukcyjnego że woda wpada do drzwi - w innych autach uszczelka wodę zbiera a co się przedostanie do wnętrza drzwi płynie sobie po specjalnej foli izolującej (przyp BMW) i wycieka pod drzwiami. Uszczelka u nas jest w kształcie literki U - ja mam u siebie wsadzone we wszystkie drzwi pancerzyki na całej długości co powoduje dodatkowy docisk uszczelki do szyby. Może się to kiedyś wytrze ale... do drzwi dostaje się mniej wody na pewno. Do czego dążę - w Skodzie chyba tak naprawdę do końca nie da się wyeliminować lub bardzo ograniczyć efektu parowania szyb gdyż jest to auto niezbyt szczelne 🙂 <!-- s:) -->
    Jeśli masz uszczelnione drzwi, wyeliminowałeś przypadek z przeciekiem pod dywaniki z wszelkich możliwych stron to zostaje mi pomysł, żę może woda cieknie po tylniej klapie, może coś z wężykiem jest nie tak, wypiął się troszkę etc. i woda która się tam dostaje po prostu paruje przy zmianie temperatur. Możę coś w okolicy anteny kilka kropel się dostaje i siłą rzeczy paruje... będziemy sypać pomysłami i może coś znajdziesz. Zrób tez jak pisał [b]kapi[/b] wytrzyj szyby jakimś dobrym środkiem do okien - pianki najlepsze lub polecam Clin, szmatka z prawdziwej irchy!!! do tego , wietrz auto po każdej jeździe chocby i 5 minut na zimnym nawiewie i z otwartymi choć jednymi drzwiami, wywal z bagażnika rzeczy które mogą łapać wilgoć (ja np wożę cały czas koc, czasami się przydaje a łapie wilgoć jak nie wiem co)... może pomoże.

  • Po pierwsze otrzep lub omieć buty ze śniegu - to podstawa. Do pasażerów się to też tyczy .
    po dwa : jak masz wodę na wycieraczkach (dywaniki gumowe) to weź ją wytrzyj na maxa za każdym razem 🙂 <!-- s:) -->
    po trzy : pod koniec podróży schładzaj wnętrze
    po cztery : (w roli żartu ale i prawdy) nie chuchaj na szybę. Najlepiej jakbyś nie oddychał - ale to jest nie możliwe 😉

    Ja np. robię tak jak są duże mrozy że odpalam auto zał ogrzewanie (full czerwone i wentylator na 1) i wychodzę z auta. Za kilka minut wbijam do niego i mam cieplej i szyby mi się nie parują 🙂

  • Jak byś przeczytał dokładnie pierwszy post kolegi [b]SuperKebebXXL[/b] to nie musiał byś pisać tych przekazań 😉 <!-- s;) -->

    [quote="TOMUŚ"]Po pierwsze otrzep lub omieć buty ze śniegu - to podstawa. Do pasażerów się to też tyczy .[/quote][quote="SuperKebebXXL"]otrzepuję buty ze śniegu[/quote]

    [quote="TOMUŚ"]po dwa : jak masz wode na wycieraczkach (dywaniki gumowe) to weź ją wytrzyj na maxa.[/quote][quote="SuperKebebXXL"] dywaniki suche fotele również[/quote]

    [quote="TOMUŚ"]po trzy : używaj ogrzewania z otwartym obiegiem.[/quote][quote="SuperKebebXXL"] obieg jest otwarty dioda działa. Przestawiając nawiew na szybę obieg otwiera się automatycznie.[/quote]

    [quote="TOMUŚ"]po cztery : pod koniec podróży schładzaj wnętrze [/quote][quote="SuperKebebXXL"] staram się regularnie wietrzyć wnętrze[/quote]

  • Jak już pisane było na FC problem najprawdopodobniej leży po stronie uszczelki 😉 <!-- s;) -->

  • Bardzo bardzo serdecznie dziękuję za pomoc... Drzwi uszczelnione silikonem neutralnym... faktycznie było tam tragicznie aż boczki od dołu zamoczone jakoś nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. już znacznie mniej paruje jednak do puki całkiem nie wyschną dywaniki trochę parować będzie. Czyli potwierdza się, że jest to wada konstrukcyjna. Ogólnie fabia ma mało wydajną wentylację podobno po FL poprawili to, ja mam z początku produkcji więc wszelkie niedociągnięcia dotykają mój egzemplarz. jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam

  • ja był zastanowił sie nad wymianą filtra kabinowego u mnie to pomogło i szyby nieparuja

  • ja wymieniłem filtr kabinowy, i umyłem szyby*

    • najpierw płynem do szyb a następnie takim wynalazkiem jak woda z octem w stosunku 1:1. Zapach octu znika po kilku minutach. 😉 <!-- s;) -->

    POLECAM 🆒

  • połóż na siedzenie gazete papier wchłonie troche wilgoci

  • tak tak , filtr naprawdę dużo daje. Wymieniłem i ok.... 🆗 <!-- s🆗 -->

Log in to reply