Fabia zapala i gaśnie po 2s

Topic created · 15 Posts · 10732 Views
  • Witam
    Ponieważ czasami nawala mi wspomaganie - kontrolka sie swieci i działa z oporem - wyjąłem akumulator, obudowe, filtr powietrza, obudowe wiązki i rozkopałem wiązke, ponieważ na forum są informacje że często gnije. Po zdjęciu izolacji okazało się że jest cała, wszystkie przewody wyglądają ok, nie mają zgnitej czy spuchnietej izolacji. Wprawdzie cała była mokra w srodku i smierdząca (chyba mieszanką wody i płynu ze spryskiwaczy) ale na pewno przewody są całe. Złożyłem wiec całość po wyszuszeniu i po podłaczeniu aku niespodzianka, auto zapaliło i zgasło po 2s, potem już w ogole nie chce zapalic, kreci tylko rozrusznik. Co ciekawe po przekreceniu zapłonu zapalają sie prawidłowo kontrolki (aku, olej itp) ale gasną po 3s a np aku powinien palić się aż do uruchomienia silnika? Odłączyłem jeszcze kilkakrotnie aku i za kazdym razem to samo, przy pierwszej probie zapala i gasnie po 2s, a potem juz w ogole nie zapala.
    Podłaczyłem pod kompa i pokazuje z 5 roznych błedow - błąd magistali CAN, błąd autoryzacji czegoś tam, błąd komputera głównego itd
    Imobilzer działa ok bo nie miga jego kontrolka, zreszta sprawdzałem na dwóćh oryginalnych kluczykach. Właczałem i wyłaczałem też alarm - działa ok.
    Co sie mogło stać ?

    1. Moze gdzies wiazka jest jednak trafiona i jak ruszyles to sie przerwa zrobila gdzies
    2. Moze ktoras kostka sie nie dopiela itp. ECU? lub jakas inna, sprawdz jeszcze raz poprzez wypiecie i wpiecie ponowne.
  • Jeśli wiązka jest cała to pasują mi tu tylko dwie rzeczy (choć mogę się mylić):

    1. Jednostka sterująca silnika - głupieje, na co wskazują błędy związane z magistralą CAN.
    2. Poziom naładowania akumulatora - od padającego aku też się potrafią świecić różne rzeczy (a przy okazji - czy aby nie świecił się wcześniej ABS?) i wyskakiwać błędy z d..y.

    Trzecią możliwością jest, że wiązka jednak nie jest OK 😛 <!-- s:P -->.

  • jeżeli zapala na chwilę to blokuje silnik immo - 100%

    powodem jest brak komunikacji miedzy sterownikami

  • Tak mi to własnie wygląda na jakaś przerwe ale jednak nie do konca bo przeciez odpala ten pierwszy raz na chwile.
    Kostki z ecu nie wypinałem, wiązke rozebrałem na całej dolnej długości i nie ma śladów przeciecia czy naruszenia izolacji na żadnym kablu.
    Immobilzer nhm... ikonka kluczyka nie miga więc nie wiem... zresztą dlaczego miałby się zablokować ?
    brak komunikacji... ale skąd się wziął ?

  • Ja bym wtyki posprawdzał... kiedyś przy luzie na sterowniku pod maską, gaz mi w ogóle nie działał 😉 <!-- s;) --> Może rzuć okiem na styki przy złączu tego sterownika?

  • Mowisz o głównym sterowniku na przegrodzie czołowej? Tam jest zawleczka więc nie ma szans żeby styki sie popuściły... Chyba że ktoś wylał na to wiadro wody... ale w sumie też pewnie uszczelka jest... ale zobacze.

  • Przyczyną okazała sie pompa wspomagania, po odłaczeniu od niej zasilania auto normalnie zapala i nie gasnie. Musi być jakieś porządne zwarcie w tej pompie. Wyjałem i rozkręciłem ale elektronika wydaje sie ok. Wilgoci w srodku nie ma.

  • Witam. Skoro rozwiązał się jeden problem może podpowiecie i mi co się dzieje. Na ZIMNYM silniku auto odpala, pracuje 2 sekundy i gaśnie, po ponownym odpaleniu auto pracuje normalnie. Kontrolki są ok, gasną po chwili i dodam że nie odłączałem aku, ani żadnych przewodów. Mam gaz ale na benzynie dzieje się to samo. Jakieś sugestie ???
    Pozdro.

  • [quote="SKODA WSK"]Witam. Skoro rozwiązał się jeden problem może podpowiecie i mi co się dzieje. Na ZIMNYM silniku auto odpala, pracuje 2 sekundy i gaśnie, po ponownym odpaleniu auto pracuje normalnie. Kontrolki są ok, gasną po chwili i dodam że nie odłączałem aku, ani żadnych przewodów. Mam gaz ale na benzynie dzieje się to samo. Jakieś sugestie ???
    Pozdro.[/quote]
    komp wyrzuca jakies bledy ??

  • No właśnie nie, nic na silniku.
    za kilka dni będę wymieniał świece, a tak w ogóle to jaką żywotność mają świece w kilometrach (10000,20000,30000 a może więcej)???

  • 45tyś. chyba... nie pamiętam... moje żyły dłuuugo... wymieniłem je jakoś po 135tyś.km tak profilaktycznie. 🙂 <!-- s:) -->

  • Świeczki wymieniamy co 60 tys. km.

  • [quote="SKODA WSK"]jaką żywotność mają świece w kilometrach (10000,20000,30000 a może więcej)???[/quote]

    Powinno się wymieniać tak jak przewidział producent, jednak są wyjątki jeśli ma się LPG wtedy należy to skrócić do 15tys km.

  • Panowie mam problem. Mam Fabie 1.9 SDI z 2000 r. Dzisiaj samochód nie chciał mi odpalić, po chwili odpalił ale zaraz zgasł, dalsze próby zapalenia skończyły się fiaskiem. Dodam że cały komputer się zresetował i wszystkie dane na wyświetlaczu. Po podłączeniu akumulatora do innego samochodu skoda odpaliła ale po włączeniu świateł mijania zgasła, po ponownej próbie zapalenia w końcu jakoś odpaliła i dojechałem do domu ( miałem w samochodzie wszystko wyłączone, jechałem na światłach postojowych i nie używałem kierunkowskazów) co może być przyczyną?

Log in to reply