Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. .kamil004.
    .

    .kamil004. (@.kamil004.)

    0
    Reputacja
    102
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o .kamil004.

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez .kamil004.

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez .kamil004.

    • .
      [F1] Problem po skasowaniu inspekcji serwisowej

      no u mnie jak to w F1 mam tylko jedno pokretlo do zegarka i kasowania tripu. (nie mam wyswietlacza czyt. MAXA, jesli wprowadzilem w blad slowem LCD, to chodzilo mi o zwykly LCD z Przebiegiem)

      Info u mnie sie sprawdza wciskajac ten pipsztak, wlaczasz zaplon , puszczasz i znow wciskasz i czekasz, po chwili sa KM do wymiany oleju i dni.
      Zadnych komunikatow nie mialem, dziwna sprawa.
      Zawsze kasowalem i bylo ok a teraz taki zonk.

      Wogole dziwne jest to ze tak da sie cos dziwnego zrobic jednym malym guziczkiem.
      No nic moze ktos cos jeszcze podpowie bo jakos mi sie nie widzi wieszac kartek olejowych 😉 <!-- s;) -->

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      [F1] Problem po skasowaniu inspekcji serwisowej

      Witam, wymianialem olej wczoraj i chcialem skasowac inspekcje INSP, jak to u mnie zapomnialem jak sie to robi i nie patrzac na google robilem tak:

      • wciskalem "guzik" i zaplon potem trzymajac caly czas, pojawial sie czysty LCD z kluczykiem.
      • potem to samo wcisniecie, zaplon, puszczenie i wcisniecie... tez nic.
      • potem cos podobnego z przekrecaniem w lewo i w prawo tez nic.

      W koncu zerknalem do instrukcji obslugi i skasowalem (wcisniecie, zaplon, puszczenie i wcisniecie i cos tam w prawo przekrecic)
      OK skasowalo sie ale... zamiast 16.000km i 365dni mialem "--------"

      podlaczylem wiec dzis VAGa i zerknalem do zegarow w grupe bodaj 41 i 42 oraz bodaj 44 i 45 (w kazdym razie jedne grupy pokazuja Acctual value a drugie MAX value.i sa obok siebie powyzej 40kanalu.

      Niby w tej drugiej grupie jest poprawnie czyli 150 w grupie INSP i 365 w grupie DAYS
      Natomiast w tych pierwszych mialem 0 i 0, wiec se mysle zmienie to.
      W tej pierwszej "41" zalozmy zmienilem wartosc na 6 co dalo 14.400km i 365dni, wiecej sie nie dalo uzyskac,
      im mniejsza cyfre wpisywalem tym wiekszy przebieg przegladowy udawalo mi sie uzyskac. ponizej 6 mialem znow kreski na LCD.

      Docelowo chcialem zmienic z 16.000 na 15.000 ale nawet tego nie uzyskalem.
      Nie mam tez pojecia jakim cudem skasowal sie interwal serwisowy.

      Mogli byscie cos doradzic o co w tym chodzi? bo prawde mowiac zglupialem.

      PS: obecny przebiej 217000km +/- 50km, czy to 14400km sie jakos tak ustawilo z racji przebiegu od zera?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      [F1] Niska temp. plynu chlodzacego? Czy moje widzi mi sie?

      Witam, od kupna auta niepokoi mnie nagrzewanie sie tego silnika.
      Wczesniej mialem felicie i wiekszosc z was zapewne wie jak tam grzeje sie autko.
      Tutaj jest w mojej ocenie tragicznie, chyba ze ten silnik ma taka mala wydajnosc cieplna.
      Oczywiscie mowa o 1.4 16v 75KM BKY
      Termostat sam zmienialem i nic sie nie poprawiło.

      I co nastepuje:
      Przy 65C na zegarach jest juz 90C (jak wiemy ktos kto wymyslil takie wskazniki powinien sie leczyc, i wskazania zegarow pomijam bo nic one nie mowia kierowcy nigdy)

      Ale... Na vagu mam tak ze jak jade to max co jestem w stanie uzyskac to 86C, na postoju spada.
      I dosyc dluga trase trzeba zrobic zeby bylo wiecej, przy dlugim staniu nagrzewa sie do 95C wlacza sie wentylator i schladza poprawnie do bodaj 90C

      wiem ze kiepsko opisalem, ale w pracy z telefonu na szybko, i mysle ze wiecie mniej wiecej w czym problem.

      Tak to wygląd a na wykresie.
      https://docs.google.com/file/d/0By-g5w4KtyiYbG5MamdXaUxiLTg/edit?usp=docslist_api<!-- m -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • .
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Witam, mam szybkie pytanie
      chcialbym

      1. wylaczyc prace pompy paliwa po otwarciu dzwi kierowcy
      2. wylaczyc ponowne przetarcie wycieraczki po spryskiwaczu.

      Jak dla pkt 1 nie znalazlem nigdzie takiego info tak dla pkt 2 szukam i nie moge trafic na opis, a pamietam ze kiedys go znalazlem tutaj.

      Z gory dziekuje.

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • .
      Fabia 2006r Pobor pradu, bezpiecznik 43

      pomiary pojemnosci troche mi zajma czasu gdyz dysponuje ladowarka Imax B6 od modeli RC i przy 12V max prad rozladowania wynosi ok 500mA.

      Z tego co zauwazylem to od rozladowanego aku ok 10V po zaplonie, podlaczylem go do ladowania i po ok godzinie 14.7V i prad ladowania spadl z 3.5A do 700mA.
      Jak przelacze na aku o 7 celach aby wymusic wyzsze napiecie maxymalne to przy 3A mam napiecie ok 15.8V ale.. no wlasnie cela minusowa nie gazuje.
      Reszta gazuje rowno tak jak powinna a minusowa nic nawet babelka.

      Jak podlaczylem tylko cele minusowa do ladowania to przy 3.5A mialem 2.45V ale dalej zero gazowania, troche to dziwne, jakby cos nie teges bylo z ta cela.

      Aku po doladowaniu ma moc rozruchowa taka jak zwykle, czyli podczas rozruchu w momencie krecenia rozrusznikiem mam ok 9.8V - 10.4V czyli tez poprawnie.

      Sam juz niewiem czy cos z aku czy moze jednak pobor pradu cos knoci.
      Obecnie aku siedzi na ladowaniu 6celowym do 14.7V i prad mam 600mA ladowania, cele nie gazuja.

      PS: ide do fabki sprawdze jaki pobor jest.

      No wiec jest 20mA wiec jednak aku albo niedoladowny albo faktycznie sie sypnal, bo jak go wyciagalem to byla luzna klema plusowa, co prawda nie bylo objawow luznej klemy typu skoki napiecia czy niemoznosc rozruchu.
      Ale widac byla zbyt mocno luzna i nie doladowywalo go to raz a dwa jeszcze ta cela w aku mnie zastanawia, moze aku faktycznie padl ale go pomecze jeszcze 😉 <!-- s;) -->

      No nic troche szumu na forum narobilem, no ale 🙂

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      Alternator-Ładowanie

      troszke odkopie watek ale chcialem sprostowac bo sa niescislosci. i jako ze sam mam problem to czytam rozne tematy i mnie troszke ten watek kole w oczy 😉 <!-- s;) -->
      przepraszam ze musicie tyle czytac ale sie nazbieralo 😜

      [size=85][quote="fabias61"]Mam pytanie jakie napięcie na wyjściu z alternatora powinno być podczas biegu jałowego silnika u mnie jest 14,2V na śrubie przy alternatorze i akumulatorze, po 15 minutach mierzone napięcie na klemach akumulatora spada do 13,7V-13,8V a na alternatorze dalej 14,2V a prąd ładowania skacze 2,8-3,5A czy to w porządku? Czy mam się martwić kontrolka ładowania nie świeci[/quote][/size]

      Jesli chodzi o spadek napiecia po jakims czasie jest to normalne, gdyz im cieplejszy regulator napiecia, tym slabiej "laduje".
      Na youtube jest gdzies filmik jak gosciu ogrzewa zapalniczka regulator a potem go chlodzi (zamraza) i napiecie dosyc znacznie skacze, nawet bardzo.

      [size=85][quote="TOMUŚ"] Na akumulatorze w pełni naładowanym i odłączonymi odbiornikami (odłączone klemy) powinno pokazywać 12.9V.[/quote][/size]

      w pelni naladowany, sprawny akumulator, ma napiecie ok 12.36V przy gestosci elektrolitu ok 1.28g
      Jest to napiecie podkreslam na sprawnym nie zniszczonym aku.
      Wyzsze lub nizsze swiadczy o zuzyciu

      [size=85][quote="fabias61"]Po przejechaniu ok 5km spadło do 13,4-13,5V i pytanie czy to jest OK? Czy nowy akumulator i nie potrzebuje dużo ładowania i regulator dostosowuje prąd ładowania do stanu naładowania akumulatora czy dobrze rozumuję? A jakie powinno być napięcie na stykach akumulatora podczas pracy silnika na postoju tzn. biegu jałowym czy będzie spadało przy dłuższej pracy?[/quote][/size]

      Regulator stara sie utrzymac ladowanie w okolicach 14-14.3V. Wiadomo ze na jalowych obrotach przy obciazeniu nie bedzie w stanie tyle dac, dopiero na obrotach bedzie pracowal poprawnie.
      Ja mam od 13.6V - 14.4V tak jest to poprawne ladowanie i zalezy od temperatury alternatora.

      [size=85][quote="TOMUŚ"]12.3V to akumulator jest nieco wyładowany
      Normalne ładownie jest na poziomie 14.2V i tyle powinieneś mieć zaciskach akumulatora podczas pracy silnika.
      [/quote][/size]

      Nie zgodze sie (jak juz wyzej pisalem)

      [size=85][quote="fabias61"]jak ruszę kierownicą na postoju napięcie na alternatorze spada 12,7V-12,8V a akumulatorze 12,4V???
      Pytałem się elektryka w serwisie powiedział że napięcie nie może być na alternatorze poniżej 13V a większe 15V .Ale mnie to nie przekonuje , ja rozumiem to tak że regulator alternatora dostosowuje się do napięcia akumulatora jak za niskie napięcie do regulator daje np.14,4V a jak podładuje akumulator to spada do około 13,5V .Czy dobrze to rozumiem[/quote][/size]

      Elektryk niema racji, wiedz ze wspomaganie hydrauliczno-elektryczne pobiera bardzo duzo pradu, jest to normalne ze podczas szybkiego krecenia kierownica na biegu jalowym spada napiecie do ok 12V, u mnie jest tak samo.
      Bardzo dobrze widac pobor pradu w Amperach na Vagu. dla zainteresowanych polecam sprawdzic co pokazuje vag, dodam ze w spoczynku pompa pobiera ok 2.2A a jak sie kreci duzo duzo wiecej, chyba szczytowe jest 40A albo i wiecej juz nie pamietam.
      Prosze tez zauwazyc ze alternator ma zwłoke ok 1sek zanim sie ogarnie ze trzeba zwiekszyc prad ladowania.

      Pracuje jako mechanik w serwisie jaguara i dla przykladu dodam ze w X-Type jest tak ze po rozruchu przez 3min jest napiecie 15.1V na aku, potem spada do 13.1V - 13.4V.
      W tym samym modelu ladowanie dziala wtedy jesli aku tego potrzebuje, czyli nie tak jak w fabi (ciagle) lecz ON/OFF zaleznie od napiecia aku (jego stanu naladowania) dziwne rozwiazanie no ale.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      Fabia 2006r Pobor pradu, bezpiecznik 43

      Witam, pogrzebalem troche w google ale jednoznacznie niemam zadnych wnioskow i chcialem was zapytac.

      Fabka 1.4 16V 2006r wersja Active- Aku 64Ah 520A
      Centralny zamek posiadam fabryczny lecz sam dokladalem centralke na pilota.
      Radio wykluczone, CB radio tez, Wzmacniacz z kondensatorem takze.

      Wiec tak, po wyjeciu kluczyka, zamknieciu dzwi i zamknieciu zamka (centralny) mam pobor 170mA.
      Po kilkudziesieciu sekundach spada do 120mA.
      Natomiast po wyjeciu bezpiecznika 43 spada o rowno 100mA czyli zostaje 20mA i OK, po ponownym wlozeniu bezpiecznika dalej 20mA.

      Niewiem jak jest po 30min po wygaszeniu sieci (obecnie miernik siedzi pod maska i sprawdze za godzinke).

      Nie moge tez na stale wyjac bezpiecznika bo nie dziala troche rzeczy.
      W ostatni weekend bylem na mazurach trasa wwa-ostroda ok 240km, fabka stala 60h bez odpalania i aku padl, ledwo odpalilem (po zaplonie bylo 9.6V, mam woltomierz zamontowany w desce)
      Wrocilem z mazur i mamy czwartek, aku wiadomo sie sam deko podladowal ale dzis po pracy znow ledwo odpalilem.

      Troche to dziwne, i nurtuje mnie ten pobor pradu.
      Czy ktos cos wie na temat tego bezpiecznika? Moze siec sie nie wygasza?

      Obecnie wsadzilem drugi aku od Felicji 😛 <!-- s:P --> 44Ah aby cos bylo na jutro.

      Pozdrawiam serdecznie

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      [F1] Kalibracja wskaznika temperatury (na zegarach)

      To nie wina czujnika moim zdaniem bo dobrze pokazuje, mierzylem w lato temp plynu osobnym termometrem.
      Niestety teraz tak sie robi wskazniki, tylko w starych autach byly malo skomplikowane i pokazywaly z dokladnoscia co do 1C np. W felicji byl mistrzowsko skalibrowany

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      [F1] Kalibracja wskaznika temperatury (na zegarach)

      2 czujniki masz w silniku MPI z jednego pobiera info do ECU a z drugiego na wskazowke zegarow. Mowie o czujniku na 4 piny 2w1

      Natomiast w 1.4 16V jest jeden czujnik na 2 piny wiec trzeba sie za zegarami wpiac tak zeby ECU widzial to co widzi natomiast zegary oszukac.

      Wentylator wlacza sie przy 95C

      napisane w Warsztat elektryczny
    • .
      [F1] Kalibracja wskaznika temperatury (na zegarach)

      Witam, chcialbym skalibrowac wkaznik temperatury gdyz.... jest zalosny.... ktos kto projektowal uklad chyba nie wiedzial do czego to sluzy.

      A mianowicie z moich obserwacji z OBD wynika ze.

      Temp plynu od 50-55C , jest dokladnie odwzorowana co 1C na wskazowce,
      Natomiast od 55-65C juz wskazowka jest na 90C ... Gdzie tu sens gdzie logika...

      Czy ktos z was orientuje sie ktory kabel za zegarami przeciac i wstawic opornik? Tak aby oszukac zegary, czyli aby pokazywaly 90C jesli silnik bedzie mial faktycznie 90C a poprzez opornik beda otrzymywaly ze niby jest 65C.

      Dzieki czemu uzyskam dokladniejsze i poprawne wskazania <=90C aczkolwiek wiem iz "zepsuje" sobie ew. wskazania przy przegrzaniu silnika, chodz obyty z doswiadczeniami z innych aut to w zwyz i tak oszukuje.
      Czyli wskazowka poleci na 130C jesli faktycznie taka temp. bedzie w ukladzie i niestety nie pokaze nam na zegarach 110C czy tez 120C tylko z automatu skoczy na 130C.

      Tak czy siak chcialem taka modyfikacje sprawdzic, czy poratuje ktos informacjami dot. kabelka? 🙂 <!-- s:) -->

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny