Witaj na forum Fabia Club Polska

Fabia 2006r Pobor pradu, bezpiecznik 43

Temat utworzony · 4 Posty · 2995 Wyświetlenia
  • Witam, pogrzebalem troche w google ale jednoznacznie niemam zadnych wnioskow i chcialem was zapytac.

    Fabka 1.4 16V 2006r wersja Active- Aku 64Ah 520A
    Centralny zamek posiadam fabryczny lecz sam dokladalem centralke na pilota.
    Radio wykluczone, CB radio tez, Wzmacniacz z kondensatorem takze.

    Wiec tak, po wyjeciu kluczyka, zamknieciu dzwi i zamknieciu zamka (centralny) mam pobor 170mA.
    Po kilkudziesieciu sekundach spada do 120mA.
    Natomiast po wyjeciu bezpiecznika 43 spada o rowno 100mA czyli zostaje 20mA i OK, po ponownym wlozeniu bezpiecznika dalej 20mA.

    Niewiem jak jest po 30min po wygaszeniu sieci (obecnie miernik siedzi pod maska i sprawdze za godzinke).

    Nie moge tez na stale wyjac bezpiecznika bo nie dziala troche rzeczy.
    W ostatni weekend bylem na mazurach trasa wwa-ostroda ok 240km, fabka stala 60h bez odpalania i aku padl, ledwo odpalilem (po zaplonie bylo 9.6V, mam woltomierz zamontowany w desce)
    Wrocilem z mazur i mamy czwartek, aku wiadomo sie sam deko podladowal ale dzis po pracy znow ledwo odpalilem.

    Troche to dziwne, i nurtuje mnie ten pobor pradu.
    Czy ktos cos wie na temat tego bezpiecznika? Moze siec sie nie wygasza?

    Obecnie wsadzilem drugi aku od Felicji 😛 <!-- s:P --> 44Ah aby cos bylo na jutro.

    Pozdrawiam serdecznie

  • Koniec lata , koniec ciepłych dni i tym bardziej nocek. Kiepskie akumulatory dają sygnał że mają już dosyć. Zaczyna się sezon na ich wymianę. Obym się mylił ale Twój już poległ.

  • pomiary pojemnosci troche mi zajma czasu gdyz dysponuje ladowarka Imax B6 od modeli RC i przy 12V max prad rozladowania wynosi ok 500mA.

    Z tego co zauwazylem to od rozladowanego aku ok 10V po zaplonie, podlaczylem go do ladowania i po ok godzinie 14.7V i prad ladowania spadl z 3.5A do 700mA.
    Jak przelacze na aku o 7 celach aby wymusic wyzsze napiecie maxymalne to przy 3A mam napiecie ok 15.8V ale.. no wlasnie cela minusowa nie gazuje.
    Reszta gazuje rowno tak jak powinna a minusowa nic nawet babelka.

    Jak podlaczylem tylko cele minusowa do ladowania to przy 3.5A mialem 2.45V ale dalej zero gazowania, troche to dziwne, jakby cos nie teges bylo z ta cela.

    Aku po doladowaniu ma moc rozruchowa taka jak zwykle, czyli podczas rozruchu w momencie krecenia rozrusznikiem mam ok 9.8V - 10.4V czyli tez poprawnie.

    Sam juz niewiem czy cos z aku czy moze jednak pobor pradu cos knoci.
    Obecnie aku siedzi na ladowaniu 6celowym do 14.7V i prad mam 600mA ladowania, cele nie gazuja.

    PS: ide do fabki sprawdze jaki pobor jest.

    No wiec jest 20mA wiec jednak aku albo niedoladowny albo faktycznie sie sypnal, bo jak go wyciagalem to byla luzna klema plusowa, co prawda nie bylo objawow luznej klemy typu skoki napiecia czy niemoznosc rozruchu.
    Ale widac byla zbyt mocno luzna i nie doladowywalo go to raz a dwa jeszcze ta cela w aku mnie zastanawia, moze aku faktycznie padl ale go pomecze jeszcze 😉 <!-- s;) -->

    No nic troche szumu na forum narobilem, no ale 🙂

  • Ze schematow Fabii wynika, ze zaleznie od rodzaju silnika, wyposazenia, roku produkcji, bezpieczniki moga miec rozne numery. Z mojego schematu :
    43. sterownik centralny, blokada dźwigni sterującej automatycznej skrzyni biegów – 20A
    Jesli u ciebie tez 20A to jest szansa ze opis sie zgadza, tylko ze po wyjeciu tego bezpiecznika nie mialbys sterowania silnikiem.
    Co do akumulatora - jesli jedna tylko cela nie gazuje, to mozesz miec na niej zwarcie.
    Piszesz co prawda ze napiecie na tej celi jest dobre, kiedys byly takie plywajace gestosciomierze do badania kwasu w akumulatorach, jak masz to uzyj moze tego
    Nazywa sie to areometr i kosztowalo cos okolo 5 Zl.
    Dziwi mnie ze w ogole mozesz sie dostac do pojedynczych cel - wspolczesne akumulatoty sa bezserwisowe i nie da sie dostac do celek.
    Jaki masz akumulator? Ile ma lat?