Octavia II - na co zwrócić uwagę przy kupnie?
-
Tak sie sprawy poukładały, że może będę kupował OII 1,9TDI w wersji Ambiente, rok 2006. Autko mam w bardzo okazyjnej cenie i znane od nowości, znajomy pilnie sprzedaje.
Ale chcę je dokładnie sprawdzić, bo gość wie tyle, że jeździł na serwis jak było trzeba, a sam sie nie zna na samochodach.
Na co w tym samochodzie zwrócić uwagę? Są jakieś standartowe usterki tego modelu? -
Myślę że na OCP więcej byś się dowiedział <!-- s;) -->
-
kapi ma Octavke, jak i rufus, mysle ze oni ci tutaj jak najbardziej pomoga <!-- s;) -->
-
A ile auto ma przejechane bo jak dużo to pytanie czy jest sens zmieniać fabkę TDI na octę TDI.
-
[quote="MirekS"]A ile auto ma przejechane bo jak dużo to pytanie czy jest sens zmieniać fabkę TDI na octę TDI.[/quote]
130kkm - przebieg jest pewny, auto od nowego u tego kolesia, pełna dokumentacja.
Jeden feler to klima, słabo chłodzi, nie wiadomo dlaczego. -
Z klimatyzacja podjedz do serwisu, niech sprawdza szczelnośc etc
-
Właśnie wczoraj byłem, chłop sprawdził, że jest ciśnienie i wysłał mnie do elektryka. Pojechałem do elektryka, ale na szybko nic nie znalazł, a teraz sprawdza dokładniej.
Edit - sprawdzone - kompresor działa, problem jest z jakimś sterownikiem. Wciąż cena naprawy nie jest określona, ale znajomy mechanik mówi, że prawdopodobnie nie będzie to jakiś kosmos.
Wygląda na to, że niedługo będę się żegnał z Fabinką.. -
No 130 tys. to jeszcze nie dużo, sprawdź to co i w fabce suchość silnika, przede wszystkim turbina, egr, zawiecha i cóż więcej .... z klimą powinneś dojść do ładu jak kompresor ok.
-
Jeśli słabo chłodzi może to być też wina małej ilości czynnika po prostu <!-- s;) -->
-
[quote="Tofik"]kapi ma Octavke, jak i rufus, mysle ze oni ci tutaj jak najbardziej pomoga [/quote]
[quote="1.4-16v Michał"]Myślę że na OCP więcej byś się dowiedział [/quote]
ja tez tak myślę <!-- s:) -->
jeśli samochód nie bity, to tam się nic nie psuje prócz silnika.
wspomaganie jest czysto elektryczne - nie bedzie wycieków.
przednie tuleje jak w Fabii,
tylne zawieszenie wielowahaczowe - ponoć niezniszczalne - info od diagnosty.
ważne by sprawdzić i pilnować pełnej geometrii, - info od diagnosty - nie wiem czemu. ???
na klimie jest sprzęgło elektromagnetyczne - czasem wymaga wymiany, niektóre modele wymagały interwencji młotkiem w silnik wentylatora - tzw późne załaczanie klimy. wiecej znajdziesz na OCP.
ja też tego samochodu się uczę, ale wiele można samemu podłubać.
Ty bedziesz mieć Ambiente - to już "na wypasie" bedzie - gratuluje decyzji. -
No i chyba dość ważna sprawa to dwumasa <!-- s;) --> wiem z własnego doświadczenia hehe
-
warto sprawdzić jak odpala na ciepłym silniku
-
[quote="kapi"]na klimie jest sprzęgło elektromagnetyczne [/quote]
W jedynkach tak było, w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku.
Decyzja troche spontaniczna, bo wyszło nieoczekiwanie. Ale jak nią pojeździłem, to jest bomba, mega komfort w porównaniu do Fabianki.
Autkiem od nowego jeździł kolega mojego ojca z pracy - mają tam tak, że jak samochód ma 6 lat, to od razu kupują nowy, a tamten sprzedają. Rzeczoznawca wycenił bardzo rygorystycznie (aż sie zastanawiam, czy handlu na tym nie zrobić:P ), więc cena jest niska.
Już powiedziałem że biore, czekam tylko aż wróc kierownik, bo z nim musze dyskutować <!-- s:) --> Wraca 7 października, wtedy też pogadamy. Myślę, że jeszcze coś urwę z ceny, chociaż i tak jest bardzo dobra.
[quote="s27"]warto sprawdzić jak odpala na ciepłym silniku[/quote]
Czemu?
Właśnie dziwne, bo czasem trzeba go zakręcić chwilkę dłużej. Fabianka odpala na kopnięcie, a ten trzeba sekunde przytrzymać. -
[quote="zbyhoo"]Ale jak nią pojeździłem, to jest bomba, mega komfort w porównaniu do Fabianki. [/quote]
Mam tak samo, zwłaszcza, że mam w octavce jeszcze dsg to już w ogóle komfort i ten bagażnik :szok: <!-- s:szok: -->
-
[quote="zbyhoo"]w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku. [/quote]
znów coś nowego.... człowiek się wciąż uczy <!-- s:) -->
na dowód : [url=http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=739789#739789]>klik<[/url] link do fajnego wątku na OCP, gdzie wskazują winowajcę problemów w pracy klimy.im więcej elektroniki, tym wiecej rzeczy do zepsucia
ale za to podłubać mozna -
[quote="kapi"][quote="zbyhoo"]w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku. [/quote]
znów coś nowego.... człowiek się wciąż uczy <!-- s:) -->
na dowód : [url=http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=739789#739789]>klik<[/url] link do fajnego wątku na OCP, gdzie wskazują winowajcę problemów w pracy klimy.im więcej elektroniki, tym wiecej rzeczy do zepsucia
ale za to podłubać mozna [/quote]Niedługo pewnie się zamelduję na OCP
Podłubać można, ale ja nie lubie dłubać w elektronice.. Ja lubie kręcić śrubkami i sie uj***ać smarem -
[quote="kapi"][quote="zbyhoo"]w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku. [/quote]
ale za to podłubać mozna <!-- s:D -->[/quote]
oj tak tak [b] kapi[/b] wie co mówi jakieś nowości chętnie przetestuje -
Nowa funkcja dla posiadaczy pompy mk70 i esp : XDS czyli elektroniczna szpera. Do wlaczenia poprzez dlugie kodowanie w grupie 03.
-
brzmi ciekawie <!-- s:) -->