Witaj na forum Fabia Club Polska

Octavia II - na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Topic created · 19 Posts · 4676 Views
  • Tak sie sprawy poukładały, że może będę kupował OII 1,9TDI w wersji Ambiente, rok 2006. Autko mam w bardzo okazyjnej cenie i znane od nowości, znajomy pilnie sprzedaje.
    Ale chcę je dokładnie sprawdzić, bo gość wie tyle, że jeździł na serwis jak było trzeba, a sam sie nie zna na samochodach.
    Na co w tym samochodzie zwrócić uwagę? Są jakieś standartowe usterki tego modelu?

  • Myślę że na OCP więcej byś się dowiedział 😉 <!-- s;) -->

  • kapi ma Octavke, jak i rufus, mysle ze oni ci tutaj jak najbardziej pomoga 😉 <!-- s;) -->

  • A ile auto ma przejechane bo jak dużo to pytanie czy jest sens zmieniać fabkę TDI na octę TDI.

  • [quote="MirekS"]A ile auto ma przejechane bo jak dużo to pytanie czy jest sens zmieniać fabkę TDI na octę TDI.[/quote]

    130kkm - przebieg jest pewny, auto od nowego u tego kolesia, pełna dokumentacja.
    Jeden feler to klima, słabo chłodzi, nie wiadomo dlaczego.

  • Z klimatyzacja podjedz do serwisu, niech sprawdza szczelnośc etc

  • Właśnie wczoraj byłem, chłop sprawdził, że jest ciśnienie i wysłał mnie do elektryka. Pojechałem do elektryka, ale na szybko nic nie znalazł, a teraz sprawdza dokładniej.

    Edit - sprawdzone - kompresor działa, problem jest z jakimś sterownikiem. Wciąż cena naprawy nie jest określona, ale znajomy mechanik mówi, że prawdopodobnie nie będzie to jakiś kosmos.
    Wygląda na to, że niedługo będę się żegnał z Fabinką..

  • No 130 tys. to jeszcze nie dużo, sprawdź to co i w fabce suchość silnika, przede wszystkim turbina, egr, zawiecha i cóż więcej .... z klimą powinneś dojść do ładu jak kompresor ok.

  • Jeśli słabo chłodzi może to być też wina małej ilości czynnika po prostu 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="Tofik"]kapi ma Octavke, jak i rufus, mysle ze oni ci tutaj jak najbardziej pomoga [/quote]
    [quote="1.4-16v Michał"]Myślę że na OCP więcej byś się dowiedział [/quote]
    ja tez tak myślę 🙂 <!-- s:) -->
    jeśli samochód nie bity, to tam się nic nie psuje prócz silnika. 🙂
    wspomaganie jest czysto elektryczne - nie bedzie wycieków.
    przednie tuleje jak w Fabii,
    tylne zawieszenie wielowahaczowe - ponoć niezniszczalne - info od diagnosty.
    ważne by sprawdzić i pilnować pełnej geometrii, - info od diagnosty - nie wiem czemu. ???
    na klimie jest sprzęgło elektromagnetyczne - czasem wymaga wymiany, niektóre modele wymagały interwencji młotkiem w silnik wentylatora - tzw późne załaczanie klimy. wiecej znajdziesz na OCP.
    ja też tego samochodu się uczę, ale wiele można samemu podłubać.
    Ty bedziesz mieć Ambiente - to już "na wypasie" bedzie 🙂 - gratuluje decyzji.

  • No i chyba dość ważna sprawa to dwumasa 😉 <!-- s;) --> wiem z własnego doświadczenia hehe

  • warto sprawdzić jak odpala na ciepłym silniku

  • [quote="kapi"]na klimie jest sprzęgło elektromagnetyczne [/quote]
    W jedynkach tak było, w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku.
    Decyzja troche spontaniczna, bo wyszło nieoczekiwanie. Ale jak nią pojeździłem, to jest bomba, mega komfort w porównaniu do Fabianki.
    Autkiem od nowego jeździł kolega mojego ojca z pracy - mają tam tak, że jak samochód ma 6 lat, to od razu kupują nowy, a tamten sprzedają. Rzeczoznawca wycenił bardzo rygorystycznie (aż sie zastanawiam, czy handlu na tym nie zrobić:P ), więc cena jest niska.
    Już powiedziałem że biore, czekam tylko aż wróc kierownik, bo z nim musze dyskutować 🙂 <!-- s:) --> Wraca 7 października, wtedy też pogadamy. Myślę, że jeszcze coś urwę z ceny, chociaż i tak jest bardzo dobra.
    [quote="s27"]warto sprawdzić jak odpala na ciepłym silniku[/quote]
    Czemu?
    Właśnie dziwne, bo czasem trzeba go zakręcić chwilkę dłużej. Fabianka odpala na kopnięcie, a ten trzeba sekunde przytrzymać.

  • [quote="zbyhoo"]Ale jak nią pojeździłem, to jest bomba, mega komfort w porównaniu do Fabianki. [/quote]

    Mam tak samo, zwłaszcza, że mam w octavce jeszcze dsg to już w ogóle komfort 😉 i ten bagażnik :szok: <!-- s:szok: -->

  • [quote="zbyhoo"]w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku. [/quote]
    znów coś nowego.... 😕 człowiek się wciąż uczy 🙂 <!-- s:) -->
    na dowód : [url=http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=739789#739789]>klik<[/url] link do fajnego wątku na OCP, gdzie wskazują winowajcę problemów w pracy klimy.

    im więcej elektroniki, tym wiecej rzeczy do zepsucia 😕
    ale za to podłubać mozna 😄

  • [quote="kapi"][quote="zbyhoo"]w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku. [/quote]
    znów coś nowego.... 😕 człowiek się wciąż uczy 🙂 <!-- s:) -->
    na dowód : [url=http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=739789#739789]>klik<[/url] link do fajnego wątku na OCP, gdzie wskazują winowajcę problemów w pracy klimy.

    im więcej elektroniki, tym wiecej rzeczy do zepsucia 😕
    ale za to podłubać mozna 😄 [/quote]

    Niedługo pewnie się zamelduję na OCP 🙂
    Podłubać można, ale ja nie lubie dłubać w elektronice.. Ja lubie kręcić śrubkami i sie uj***ać smarem 😛

  • [quote="kapi"][quote="zbyhoo"]w dwójkach nie ma sprzęgła w kompresorze. Jest na sztywno na pasku. [/quote]

    ale za to podłubać mozna 😄 <!-- s:D -->[/quote]
    oj tak tak [b] kapi[/b] wie co mówi jakieś nowości chętnie przetestuje 🙂

  • Nowa funkcja dla posiadaczy pompy mk70 i esp : XDS czyli elektroniczna szpera. Do wlaczenia poprzez dlugie kodowanie w grupie 03.
    🙂

  • brzmi ciekawie 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply