[F1] plus ze stacyjki potrzebny do świateł jazdy dziennej

Topic created · 14 Posts · 7322 Views
  • Witam wszystkich
    Zabrałem się za montaż światełek do jazdy dziennej, wszystko juz podłączone tylko nie moge znaleźć tego plusa ze stacyjki pod machą ( w środku auta jest na bezpiecznikach ale nie mam zamiaru się tam przemieszczać z jednym kabelkiem )... możecie jakos podpowiedzieć do czego wy się łapaliście ?
    Z góry dzięki

  • Ja bym poszukał przy kostce radia i puścił przez przekaźnik.

  • A nie lepiej zostawić stacyjkę w spokoju i zrobić [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=97195&highlight=#97195]tak (jak DRL robili inni)[/url] lub [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=66539&highlight=#66539]tak (schemat wyłącznika)[/url]? Po TFL wydaje mi się, że będzie bezpieczniej i bardziej profi. 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Witam. Podłącz się pod włącznik świateł cofania który jest na skrzyni biegów. Bliżej Plusa po stacyjce chyba ne znajdziesz. Pozdrawiam.

  • Witam.
    Ja się "wpiąłem" z + po stacyjce w komputer silnika.
    Pozdrawiam.

  • Popieram. MAREK-FABIA . Najbezpieczniej i najprościej, plus po stacyjce będzie w czujniku cofania, sam tak podłączałem światła do jazdy dziennej.
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=8183&postdays=0&postorder=asc&start=30<!-- m -->

  • [quote="kris3434"]...plus po stacyjce będzie w czujniku cofania...[/quote]

    i dla spokojnej głowy można puścić przez przekaźnik. Jestem właśnie na etapie montażu dziennych z wykorzystaniem dwóch przekaźników. Dla spokojnej głowy sygnały sterujące przekaźnikami (u mnie z czujnika cofania i od postojówek) zabezpieczę jeszcze diodami prostowniczymi. Znalazłem gdzieś w internecie, że przy wyłączaniu cewka przekaźnika indukuje pik o wartości, żebym nie skłamał, rzędu 200 V (w instalacji 12 V). Jak znajdę tą stronę to podam linka.

    kszul

    edit
    tutaj macie linka do artykułu o przekaźnikach [url=http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/przekaznik-i-zaklocenia.html]http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/przekaznik-i-zaklocenia.html[/url]
    a wartość szpilki może znacznie przekraczać 200 V.

  • Witam.Panowie a nie byloby lepiej podpiac sie pod przelacznik swiatel jest tam oznaczenie TLC albo cos podobnego.To oznaczenie podaje 12V po zaplonie a gdy przelaczymy na swiatla postojowe lub mijania napiecie niknie.Ja montowalem to znajomemu w skodzie 2009 i ford galaxy 2004.Jezdza juz ponad dwa tygodnie i wszystko dziala jak powinno.

    PS.Przeciagniecie jednego kabelka zajelo mi doslownie pare minut.

  • [quote][/quote][quote="dadi1032"]a nie byloby lepiej podpiac sie pod przelacznik swiatel jest tam oznaczenie TLC[/quote] pewnie chodzi Tobie o TFL.
    W fabii I przed liftem sygnał ten nie jest wyprowadzony z włącznika.

  • [b]kszul[/b] Sorki niewiedzialem ze tam niema cos takiego poprostu pomyslalem ze skoro ford z rocznika 2004 to ma to skoda tez powinna miec.

  • [quote="dadi1032"]...to skoda tez powinna miec[/quote] ....F1 przed liftem niestety niema, ale w przełączniku świateł w pozycji "0" zwarte są blaszki (czyli pojawia się na nich napięcie "po stacyjce"): Xz, B i właśnie [b]TFL[/b] (dokładny opis co, gdzie i kiedy się zwiera w przełączniku jest gdzieś na forum) - jedyne co, to sygnał ten nie jest wyprowadzony na przewody dołączane do przełącznika (coś mi tak w głowie świta bo obecnie jestem na etapie wariowania świateł spowodowanych właśnie przełącznikiem - jak będę go ponownie rozbierał to przyjrzę się temu).

  • Jeżeli kolega ma światła do jazdy dziennej z tzw. ControlBoxem to wspomniany wyżej TFL za dużo mu nie pomoże (automat będzie dublowany przez włącznik, bo sam ten ControlBox wyłacza światła gdy dostanie napięcie na postojówkę) i dodatkowe utrudnienie to, to że trzeba by było przeprowadzić przewód z kabiny do komory silnika (w kabinie to raczej nie ma problemu z plusem po stacyjce , jest np. przy radiu, czy w bezpiecznikach), a nie o to przecież chodzi tylko o to aby znaleźć już gotowy przewód w komorze silnika na którym będzie "plus" po stacyjce.

  • O [quote="kris3434"]tzw. ControlBoxem[/quote] nic nie wspominał. Napięcie na pinie TFL jest po zapłonie. Jedyne co by trzeba zrobić to we wtyczce, od włącznika świateł, zamontować odpowiednią wsuwkę z kabelkiem.

    Ja w moich dziennych skorzystam jednak z 2. przekaźników coby nie pchać się z kablami do kabiny.

  • ja się wpiąłem do TFL we włączniku świateł, mam fabię z 2004 luty - clasic choice, wszystko działa i pin był przygotowany do świateł jazdy dziennej.

Log in to reply