[F1] plus ze stacyjki potrzebny do świateł jazdy dziennej
- 
				
				
				
				
Witam wszystkich 
 Zabrałem się za montaż światełek do jazdy dziennej, wszystko juz podłączone tylko nie moge znaleźć tego plusa ze stacyjki pod machą ( w środku auta jest na bezpiecznikach ale nie mam zamiaru się tam przemieszczać z jednym kabelkiem )... możecie jakos podpowiedzieć do czego wy się łapaliście ?
 Z góry dzięki
- 
				
				
				
				
Ja bym poszukał przy kostce radia i puścił przez przekaźnik. 
- 
				
				
				
				
A nie lepiej zostawić stacyjkę w spokoju i zrobić [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=97195&highlight=#97195]tak (jak DRL robili inni)[/url] lub [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=66539&highlight=#66539]tak (schemat wyłącznika)[/url]? Po TFL wydaje mi się, że będzie bezpieczniej i bardziej profi.  <!-- s <!-- s --> -->
- 
				
				
				
				
Witam. Podłącz się pod włącznik świateł cofania który jest na skrzyni biegów. Bliżej Plusa po stacyjce chyba ne znajdziesz. Pozdrawiam. 
- 
				
				
				
				
Witam. 
 Ja się "wpiąłem" z + po stacyjce w komputer silnika.
 Pozdrawiam.
- 
				
				
				
				
Popieram. MAREK-FABIA . Najbezpieczniej i najprościej, plus po stacyjce będzie w czujniku cofania, sam tak podłączałem światła do jazdy dziennej. 
 http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=8183&postdays=0&postorder=asc&start=30<!-- m -->
- 
				
				
				
				
[quote="kris3434"]...plus po stacyjce będzie w czujniku cofania...[/quote] i dla spokojnej głowy można puścić przez przekaźnik. Jestem właśnie na etapie montażu dziennych z wykorzystaniem dwóch przekaźników. Dla spokojnej głowy sygnały sterujące przekaźnikami (u mnie z czujnika cofania i od postojówek) zabezpieczę jeszcze diodami prostowniczymi. Znalazłem gdzieś w internecie, że przy wyłączaniu cewka przekaźnika indukuje pik o wartości, żebym nie skłamał, rzędu 200 V (w instalacji 12 V). Jak znajdę tą stronę to podam linka. kszul edit 
 tutaj macie linka do artykułu o przekaźnikach [url=http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/przekaznik-i-zaklocenia.html]http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/przekaznik-i-zaklocenia.html[/url]
 a wartość szpilki może znacznie przekraczać 200 V.
- 
				
				
				
				
Witam.Panowie a nie byloby lepiej podpiac sie pod przelacznik swiatel jest tam oznaczenie TLC albo cos podobnego.To oznaczenie podaje 12V po zaplonie a gdy przelaczymy na swiatla postojowe lub mijania napiecie niknie.Ja montowalem to znajomemu w skodzie 2009 i ford galaxy 2004.Jezdza juz ponad dwa tygodnie i wszystko dziala jak powinno. PS.Przeciagniecie jednego kabelka zajelo mi doslownie pare minut. 
- 
				
				
				
				
[quote][/quote][quote="dadi1032"]a nie byloby lepiej podpiac sie pod przelacznik swiatel jest tam oznaczenie TLC[/quote] pewnie chodzi Tobie o TFL. 
 W fabii I przed liftem sygnał ten nie jest wyprowadzony z włącznika.
- 
				
				
				
				
[b]kszul[/b] Sorki niewiedzialem ze tam niema cos takiego poprostu pomyslalem ze skoro ford z rocznika 2004 to ma to skoda tez powinna miec. 
- 
				
				
				
				
[quote="dadi1032"]...to skoda tez powinna miec[/quote] ....F1 przed liftem niestety niema, ale w przełączniku świateł w pozycji "0" zwarte są blaszki (czyli pojawia się na nich napięcie "po stacyjce"): Xz, B i właśnie [b]TFL[/b] (dokładny opis co, gdzie i kiedy się zwiera w przełączniku jest gdzieś na forum) - jedyne co, to sygnał ten nie jest wyprowadzony na przewody dołączane do przełącznika (coś mi tak w głowie świta bo obecnie jestem na etapie wariowania świateł spowodowanych właśnie przełącznikiem - jak będę go ponownie rozbierał to przyjrzę się temu). 
- 
				
				
				
				
Jeżeli kolega ma światła do jazdy dziennej z tzw. ControlBoxem to wspomniany wyżej TFL za dużo mu nie pomoże (automat będzie dublowany przez włącznik, bo sam ten ControlBox wyłacza światła gdy dostanie napięcie na postojówkę) i dodatkowe utrudnienie to, to że trzeba by było przeprowadzić przewód z kabiny do komory silnika (w kabinie to raczej nie ma problemu z plusem po stacyjce , jest np. przy radiu, czy w bezpiecznikach), a nie o to przecież chodzi tylko o to aby znaleźć już gotowy przewód w komorze silnika na którym będzie "plus" po stacyjce. 
- 
				
				
				
				
O [quote="kris3434"]tzw. ControlBoxem[/quote] nic nie wspominał. Napięcie na pinie TFL jest po zapłonie. Jedyne co by trzeba zrobić to we wtyczce, od włącznika świateł, zamontować odpowiednią wsuwkę z kabelkiem. Ja w moich dziennych skorzystam jednak z 2. przekaźników coby nie pchać się z kablami do kabiny. 
- 
				
				
				
				
ja się wpiąłem do TFL we włączniku świateł, mam fabię z 2004 luty - clasic choice, wszystko działa i pin był przygotowany do świateł jazdy dziennej.