Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. kszul
    K

    kszul (@kszul)

    0
    Reputacja
    6
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o kszul

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez kszul

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez kszul

    • K
      [F1] plus ze stacyjki potrzebny do świateł jazdy dziennej

      O [quote="kris3434"]tzw. ControlBoxem[/quote] nic nie wspominał. Napięcie na pinie TFL jest po zapłonie. Jedyne co by trzeba zrobić to we wtyczce, od włącznika świateł, zamontować odpowiednią wsuwkę z kabelkiem.

      Ja w moich dziennych skorzystam jednak z 2. przekaźników coby nie pchać się z kablami do kabiny.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] plus ze stacyjki potrzebny do świateł jazdy dziennej

      [quote="dadi1032"]...to skoda tez powinna miec[/quote] ....F1 przed liftem niestety niema, ale w przełączniku świateł w pozycji "0" zwarte są blaszki (czyli pojawia się na nich napięcie "po stacyjce"): Xz, B i właśnie [b]TFL[/b] (dokładny opis co, gdzie i kiedy się zwiera w przełączniku jest gdzieś na forum) - jedyne co, to sygnał ten nie jest wyprowadzony na przewody dołączane do przełącznika (coś mi tak w głowie świta bo obecnie jestem na etapie wariowania świateł spowodowanych właśnie przełącznikiem - jak będę go ponownie rozbierał to przyjrzę się temu).

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] plus ze stacyjki potrzebny do świateł jazdy dziennej

      [quote][/quote][quote="dadi1032"]a nie byloby lepiej podpiac sie pod przelacznik swiatel jest tam oznaczenie TLC[/quote] pewnie chodzi Tobie o TFL.
      W fabii I przed liftem sygnał ten nie jest wyprowadzony z włącznika.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] plus ze stacyjki potrzebny do świateł jazdy dziennej

      [quote="kris3434"]...plus po stacyjce będzie w czujniku cofania...[/quote]

      i dla spokojnej głowy można puścić przez przekaźnik. Jestem właśnie na etapie montażu dziennych z wykorzystaniem dwóch przekaźników. Dla spokojnej głowy sygnały sterujące przekaźnikami (u mnie z czujnika cofania i od postojówek) zabezpieczę jeszcze diodami prostowniczymi. Znalazłem gdzieś w internecie, że przy wyłączaniu cewka przekaźnika indukuje pik o wartości, żebym nie skłamał, rzędu 200 V (w instalacji 12 V). Jak znajdę tą stronę to podam linka.

      kszul

      edit
      tutaj macie linka do artykułu o przekaźnikach [url=http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/przekaznik-i-zaklocenia.html]http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/przekaznik-i-zaklocenia.html[/url]
      a wartość szpilki może znacznie przekraczać 200 V.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Włącznik świateł

      Znalazłem takie coś:

      • wyłącznik na "0" zwarte: Xz ,TFL ,B
      • włączone pozycyjne - zwarte : P, 58L, 58R, 30, 58, Xz, 58D
      • włączone mijania - zwarte: SRA, P, 58L, 58R, 30, 58, Xz, 56, 56*

      Muszę odizolować wszystkie piny za wyjątkiem tych z pozycji "0", złożyć i przetestować.

      Problem z przewodami na przyłączeniu raczej wykluczam, bo próbowałem nimi trząchać w każdą stronę, razem i każdy osobno, i problem nie wystąpił.

      edit
      Wie może ktoś, czy te ścieżki/blaszki we włączniku ułożone są w jednej warstwie czy może wielowarstwowo? Jeżeli wielo to może zwarcie robi się w pionie a to może być trudne do poprawienia.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 31-08-2012, 07:41[/i] ][/size]
      Sprawa wyjaśniona - chyba.

      1. Ścieżki/blaszki we włączniku ułożone są jednowarstwowo - czyli jak oko nie widzi przyczyny to to musi działać.

      2. Powodem moich wariacji była nie część z blaszkami a płytka drukowana montowana od czoła części z blaszkami. W części z blaszkami, po przeciwnej stronie niż piny wychodzące na zewnątrz przełącznika, jest 6 wypustek z nacięciem a w płytce drukowanej są otwory na te wypustki. W trzech z tych otworów po środku jest drucik, który łączy elektrycznie obie części. Przy lekkim ruszaniu pokrętłem musiało na jednym z nich tracić połączenie bo po dogięci ich wszystko (jak na razie) wróciło do porządku. 🙂 <!-- s:) -->

      Temat uważam za zamknięty.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Włącznik świateł

      Witam,

      Mam problem z włącznikiem świateł - chyba jeszcze nie opisany na forum.

      Gdzieś w przełączniku robi mi się zwarcie i podświetla mi wtedy: tablicę rejestracyjną, przycisk od awaryjnych i włącznik świateł.

      Delikatne poruszanie pokrętłem to gasi to załącza ww. oświetlenia (szczególnie w kierunku wciskanie/wyciąganie). Zostawiając pokrętło w pozycji gdy wszystko jest wygaszone nie gwarantuje tego, że po jakimś czasie znów się nie załączy. Pokrętło nie ma, jako tako, luzu jedynie wygina się tyle na ile pozwala jego plastikowa konstrukcja.

      Z powyższego wnioskuję, że któryś ze styków jest w stanie nie do końca takim jak powinien być i lekkie zmienienie pozycji pokrętła zmienia jego stan.

      Rozkręciłem przełącznik i nie znalazłem przyczyny ww. stanu. Wszystko wygląda jak nówka.

      Co próbowałem/robiłem po kolei - po każdej operacji składałem włącznik i sprawdzałem efekt:

      1. Oczyściłem i ponownie lekko przesmarowałem tulejkę sterującą załączaniem styków - bez zmian.
      2. Oś pokrętła, w miejscu gdzie chodzi po niej taki sztyfcik od załączania świateł tylnych przeciwmgielnych lekko wytarł jego powierzchnię co zmniejszyło (bardzo nieznacznie) odległość między blaszkami w stanie rozwartym. Na czas próby zabezpieczyłem możliwy styk kawałkiem foli - bez zmian.
      3. Przyjrzałem się jeszcze raz pozostałym blaszkom i na jednej z nich była mała gulka (pewnie od łuku podczas załączania świateł mijania), która mogła zmniejszyć odległość między dwoma blaszkami i przy lekkim ruchu pokrętła robić zwarcie. Oczyściłem to ale nadal jest bez zmian.
      4. Na płytce drukowanej, tej z diodami od podświetlenia przełącznika, poprawiłem 3 zimne luty - bez zmian.

      Proszę o pomoc w zlokalizowaniu problemu?

      kszul

      napisane w Warsztat elektryczny