Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Nowy stary silnik, co wymienić, żeby było dobrze...

Topic created · 16 Posts · 1155 Views
  • A więc Panie i Panowie, stało się...
    Silnik który siedział w mojej ukochanej niestety odmówił posłuszeństwa przy przebiegu dokładnie 145 788 mil...

    Po krótce co sie stało, miała to być tylko uszczelka pod głowicą lecz niestety pękła tuleja i ciśnienie uciekało cylindrem do układu chłodzenia przez co wywalało mi coraz więcej wody, a w kabinie słychać było mocno przelewanie się wody.

    Mechanik którego polecili mi znajomi, postawił właśnie taką diagnozę, mierzył też kompresje na cylindrach i na pierwszym było 8,9 a na pozostałych po 12. To ponoć potwierdza jego diagnozę.

    Co dalej? W Polsce z tego co wiem jest to do zrobienia nawet nie dużym kosztem i są do tego zestawy naprawcze. Na wyspie jednak nie jest tak kolorowo i koszt wszystkiego przekroczyłby bardzo sporo koszt wymiany całego motoru.

    A więc Skodzinka otrzymuje nowy motor, jak się okazało dziś udało sie znaleźć taki z przebiegiem 56 tys mil, więc już jest dobrze. Na poniedziałek mają wymontować go z samochodu i zamontować do mojej Fabii.

    Teraz nasuwa mi się pytanie...
    Skoro wymieniam już cały silnik (osprzęt oczywiście zostaje ten co miałem), to czy coś oprócz filtrów i płynów wypadałoby wymienić?

    Tak, żeby mieć już z silnikiem spokój i nie zaglądać do niego codziennie, bo przy ostatniej usterce musiałem po każdym przejeździe patrzyć pod maskę 😕 <!-- s:/ -->

    Pozdrawiam

  • Silnik jaki będziesz mieć? Ten sam czy z nowszych Fabek?

  • Mechanik dzwoniąc wspominał tylko o przebiegu silnika, nie mówił nic o roczniku, ale wydaje mi się że będzie to silnik taki sam więc o oznaczeniu AQW o ile mnie pamięć nie myli, a możliwe, że będzie on wymontowany z nowszej rocznikowo fabki

  • możesz pokusić się o wymianę rozrządu. Stary motor zostawiasz dla siebie?

  • No właśnie nie wiem co zrobić ze starym motorem... Warto go targać od mechanika? Nie bardzo mam go gdzie dać nawet.
    W starym motorze jest nowy rozrząd, wymieniałem go jakieś 4 miesiące temu.
    Zobaczymy czy w tym silniczku będzie słychać rozrząd, mam nadzieje, że nie... bo to dość spory koszt ale dzięki za rade 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="krzysiekem"]Zobaczymy czy w tym silniczku będzie słychać rozrząd, mam nadzieje, że nie... bo to dość spory koszt ale dzięki za rade[/quote]
    To może niech Ci przełożą rozrząd z Twojego starego do nowego.. (Jeśli to ten sam motor)

  • popytaj, czy w ramach rozliczenia chociaż za część kosztów nie chcą starego silnika na części 😉 <!-- s;) --> Co masz nowe i w dobrym stanie w starym silniku przekładaj do tego nowego. Nie wiem czy przy rozrządzie nie pokusić się po przełożeniu reszty gratów o nowy pasek, bo teoretycznie raz zdjęty powinno zastąpić się nowym.

  • dr O. Dobry pomysł z tym silnikiem, zapytam mechanika, może akurat pokryje to trochę kosztów, co do rozrządu jutro rano zadzwonię zapytać, czy jest możliwe przełożenie ze starego no i o tym pasku też wspomnę.

    Dla mnie liczy się też czas, bo nie mam jak dojeżdzać do pracy aktualnie, a przy robocie dzień w dzień po 12h nie bardzo chce mi się na pociąg ganiać...

    Dzięki za rady Panowie 🙂 <!-- s:) -->

  • Podłącze się do tematu i zapytam jak sprawdzić wichrowatość bloku ? i czy jest sens naprawiać czy wymienić silnik?

  • Znalazłem coś takiego:

    Pomiar wichrowatości:

    Pomiar przeprowadza się szczelinomierzem o oznaczonej grubości, umieszczanym
    w szczelinie powstałej pomiędzy wy-robem a płytą, na której wyrób spoczywa. W
    sposób uprosz-czony wichrowatość mierzy się przez przyłożenie linijki stalowej i pomiar
    szczeliny za pomocą suwmiarki (dla ścian wklęsłych wyrobów).

    A, że tak zapytam co się stało, że o to pytasz?

  • Ubywa płynu do oleju na korku syf nie samowity to już trzeci raz po wymianie uszczelki i planowaniu ,podobno może być też nieszczelność pod którąś tuleją a blokiem( są tam miedziane uszczelki ,ponoć korodują od płynu)

  • Jeszcze jedno planowanie głowicy i będzie po niej, no chyba, że tylko delikatnie ją muskają przy planowaniu...
    Może pęknięta głowica gdzieś? Przeprowadzałeś test na szczelność?

  • Nie była sprawdzana ,wiem są tam kanały wodne ,które można odkryć .Pozostaje chyba wydać siedem stów na silnik i wymienić

  • [quote="Tofik"]Silnik jaki będziesz mieć? Ten sam czy z nowszych Fabek?[/quote]

    Silnik nowy"używany" jest z osprzętem czy golas. Poinformował o tym mechanik.?

  • Tylko goły słupek z jakiegoś anglika

  • Tak jak pisałem w pierwszym poście, silnik goły, osprzęt pozostaje ten który miałem...

Log in to reply