Navigation

    Fabia Club Polska
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    1. Home
    2. krzysiekem
    K

    krzysiekem (@krzysiekem)

    0
    Reputation
    98
    Posts
    1
    Profile views
    0
    Followers
    0
    Following
    • Profile
    • Following
    • Followers
    • Topics
    • Posts
    • Best
    • Groups

    Information about krzysiekem

    Joined
    Last Online

    Best posts made by krzysiekem

    This user hasn't posted anything yet.

    Latest posts made by krzysiekem

    • K
      [F1 i F2] Skrzynia biegów - problemy/olej - temat zbiorczy

      Basta - Mam to samo, tylko że u mnie jest to słyszalne też czasami na zimnym silniku...

      Byłem dziś z tym u mechanika, diagnoza można powiedzieć nie wesoła. Podobno trzeba wyciągać skrzynie i wymienić jakieś dwa łożyska 😞 <!-- s:( --> u mnie to koszt 450 Funtów czyli przewyższa koszt kupienia używanej skrzyni razem z wymianą.
      A więc pytam mechaniora, mam sie martwić tym czy jeździć? odpowiedź jednoznaczna - Jeździć! Nic strasznego sie jeszcze nie dzieje...

      To też jeżdżę... bronie sie jak mogę przed sprzedażą ukochanej, mam nadzieje, że jeszcze posłuży. Przewiduje jedynie uzupełnić płyn w skrzyni, może to trochę pomoże

      posted in Warsztat mechaniczny
    • K
      Hamulec ręczny - temat zbiorczy

      To troszke z innej beczki, ale też o ręcznym...

      Wymienili mi w serwisie tylne klocuszki i jeden cylinderek, rant z bębnów został zeszlifowany, przejechałem już kilka tys km i dalej trzyma mi jedno koło (to w którym wymieniony był cylinderek).
      Najbardziej uciążliwe jest to, gdy bęben sie nagrzeje, wtedy to już auto okropnie hamuje, a po dłuższej jeździe praktycznie koło dymi 😕 <!-- s:/ --> gdy ostygnie, hamulec puszcza i kółko kręci sie luźno.

      Panowie co z tym zrobić? jest tam jakaś regulacja? Bo na dłuższą mete tak nie da rady... W trasie boje sie już zaciągać ręczny co by mi koła nie zablokowało...

      posted in Zrób to sam
    • K
      [F1] Pokrętło dmuchawy nie działa

      [quote="paffcio2"]Witam Forumowiczów! Jako "nowy" chciałem się na początku przywitać.

      Moja Fabia 1,9SDI AD2004 + klima

      Chciałem podłączyć się do tematu i spytać czy owy bezpiecznik termiczny jest przyczyną tego, że pokrętło dmuchawy nie działa na biegu pierwszym (2,3 i 4 bieg działają).

      Czy ma ktoś jakieś fotki jak się tam dostać krok po kroku i czy może to mało wprawny człek sam wymienić :niepewny: <!-- s:niepewny: -->

      Dzięki za pomoc. Pzdr![/quote]

      Podziele się moimi spostrzeżeniami. Jako że miałem identyczny problem i zignorowałem go, dziś wyskoczył mi również bieg nr 2. A więc szybko odnalazłem ten temat, zakupiłem bezpieczniczek i wziołem sie do roboty.

      Jednak wymiana bezpiecznika nic nie dała... A dlaczego? A ponieważ ta zielona izolacja cała mi spękała od tempertatury (jak przypuszczam, a dlaczego to za chwile) a pod nią ukazały się druciki, które się przepaliły. A więc czeka mnie wymiana całego opornika (już zamówiłem, koszt 16 funcików)

      A teraz dlaczego do tego doszło, otóż od nie pamiętnych czasów nie został wymieniony filtr przeciwpyłkowy, a było w nim wszystko, liście, muchy, piura itd itd. Z racji, że powietrze mialo cięzko przez niego przejść, a opornik jest chłodzony tym przebiegiem powietrza ten sie przegrzał i spękał, trochę nie bezpieczne, bo tworzą sie tam dość mocne iskry...

      Także, warto wymieniać filtr i nie powinno być problemów 🙂

      posted in Warsztat elektryczny
    • K
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Na Win 8 owszem, chodzi bez problemu, za to na win 7 w wersji 64bit był problem ze sterownikami, czyż nie tak? 🙂 <!-- s:) -->

      posted in Diagnostyka - oprogramowanie
    • K
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      Panowie, mam dobrą nowinę, odnośnie funkcjonowania programu VAG-COM
      Jako, że wiadomo, iż ten program nie funkcjonuje kompletnie pod Windows 7 64-bit i trzeba instalować wirtualną maszyne xp, zabrałem sie za test nowego aczkolwiek jeszcze nie ukończonego Windowsa 8 (do pobrania ze strony microsoftu, wersja "Consumer Preview")

      Ku mojemu zdziwieniu po zainstalowaniu programu VAG-COM 409-1 i podłączeniu kabla system sam znalazł i zainstalował sterowniki. Program również odnalazł kabel i działał. Niestety po pierwszym odczycie błędu program sie zawiesił i przestał działać. Jednak po ustawieniu zgodności z Win XP SP3 Program funkcjonuje w pełni, bardzo szybko i nic się nie wiesza.

      Podsumowując, jeżeli ktoś z Was ma Win 7 i może męczy go uruchamianie za każdym razem maszyny wirtualnej, lub po prostu ma z tym problem, polecam nowego Windowsa 8.

      posted in Diagnostyka - oprogramowanie
    • K
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      Tak sie składa, że moi rodzice też mają Palio... u mnie nie było tego odkąd mam fabie, ale pozostaje mi tylko przyzwyczaić sie do tego, pewnie nagrzewnica jest zapowietrzona i nie daje rady sie odpowietrzyć, może samo sie za jakiś czas ułoży.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • K
      [F1] Czujnik temperatury silnika

      Bardzo dobrze Ci się wydaje, to jest ten nasz czujniczek... Wyciągasz go zwalniając zawleczkę która siedzi w rowkach obudowy termostatu.
      Pamiętając aby uprzednio zlać jakieś 800ml cieczy chłodzącej.

      Co do osłony pod silnikiem, to ja takowej nie posiadam... Nawet nie wiedziałem, że coś takiego było 🙂 <!-- s:) -->

      posted in Warsztat elektryczny
    • K
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      O przelewanie sie wody pytam, bo u mnie coś takiego występuje i było to na starym silniku jak i obecnym i nie mam pojęcia co to...

      Jeżeli oba korki czyste, to według mnie nie ma sie czym przejmować tylko dolewać tego płynu co jakiś czas. Uważając tylko, żeby ten wyciek nie zrobił się większy, bo jak cała woda spłynie na raz to będzie nie ciekawie.

      Ktoś kiedyś radził, aby podkładać pod samochód karton, na którym przez noc możemy ujrzeć oznaki wycieku. W twoim przypadku, wydaje mi się że można by spróbować podłożyć karton i odpalić autko na dłuższą chwile choć może być i tak, że płyn będzie wyciekał w takiej ilośći która momentalnie będzie wyparowywać od ciepła silnika.

      Ciężka sprawa z tym układem chłodzenia w naszych fabkach

      posted in Warsztat mechaniczny
    • K
      [F1 i F2] Chłodnica - płyn/wentylator/wymiana/kontrolka

      Płynu generalnie nie powinno ubywać ani 1ml ponieważ układ jest zamknięty a w dodatku pod ciśnieniem...
      Sprawdź czy gdzieś przypadkiem nie cieknie, może jakiś minimalny wyciek gdzieś sie pojawił i sobie powolutku ucieka...

      Druga sprawa, to czy coś sie pojawia na korku po dłuższej trasie? I czy słychać przelewanie sie wody wewnątrz samochodu?

      posted in Warsztat mechaniczny
    • K
      [F1] Mechanik, spartolił na całej liniki wymiane silnika...

      No tak, silnik jest jeszcze u tego mechanika, bo ma mi z niego rozrząd przełożyć, a poza tym to biorę ten cały silnik do siebie, jest tam dość dużo części jeszcze, jakieś czujniki, cewka, przepustnica i takie tam...

      posted in Warsztat mechaniczny