Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] tuning fabii

Topic created · 15 Posts · 17475 Views
  • witam...jakis czas temu kupilem fabie kombi.... 1.4 mpi 68km...pojezdzilem i poczulem niedosyt... pobawilem sie stylistyka... wyglada fajniej 😄 <!-- s:D -->... obnizylem zawieszenie i powymienialem wszystkie gumy, stabilizator, laczniki itp... spox - trzyma sie drogi i prowadzi na autostradzie jak po sznurku. wymienilem prawie wszystkie elementy hamulcow wiec tez heble dzialaja bez zarzutow... jednak od pewnego czasu nie daje mi spac spokojnie jedna blachostka... mianowicie moc silnika... rozmawialem z moim mechanikiem, czytalem na naszym forum i doszedlem do wniosku ze tuning tego silnika nie ma sensu... pozostaje jedno... SWAP silnika... na dawce jest kilka mozliwosci i tutaj pytanie do bardziej rozeznanych co wybrac? najtaniej jako dawce mam subaru impreza turbo ale tu naped 4x4 przekroczy moj budzet...pozostaja wiec opcje opel vectra lub astra 1.8 i 2.0 krote tu gdzie mieszkam sa tanie w zakupie lub troche drozsze vw... golf gti bo passat odpada ze wzgledu na polozenie skrzyni biegow ktora znacznie utrudni... a moze audi a3 - a4 1.8 2.0?? te sa tez w niskich cenach? co wybrac a czego sie wystrzegac? francuzy chyba odpadaja?

  • Poszukaj na forum. Bo chyba był temat jak jeden chłopak wkładał silnik od audi 1,8T.

  • taka przekladka to min 10 tyś zl ... lepiej sprzedac fabie i kupic cos innego

  • Co do przekładek, to chciałbym za jakiś czas zapodać silnik 1.2 TSI zamiast 1.2 HTP. Czy orientuje się ktoś, ile by taka przyjemność kosztowała i jakie trzeba by formalności załatwiać :?: 🙂 <!-- s:) -->

  • Silnik jest teraz częscią zamienną więc nie wiem o jakiego typu firmalności Ci chodzi. Pojemności nie zmieniasz.

  • [quote="martin_84"]witam...jakis czas temu kupilem fabie kombi.... 1.4 mpi 68km...pojezdzilem i poczulem niedosyt... pobawilem sie stylistyka... wyglada fajniej 😄 <!-- s:D --> ... obnizylem zawieszenie i powymienialem wszystkie gumy, stabilizator, laczniki itp... spox - trzyma sie drogi i prowadzi na autostradzie jak po sznurku. wymienilem prawie wszystkie elementy hamulcow wiec tez heble dzialaja bez zarzutow... jednak od pewnego czasu nie daje mi spac spokojnie jedna blachostka... mianowicie moc silnika... rozmawialem z moim mechanikiem, czytalem na naszym forum i doszedlem do wniosku ze tuning tego silnika nie ma sensu... pozostaje jedno... SWAP silnika... na dawce jest kilka mozliwosci i tutaj pytanie do bardziej rozeznanych co wybrac? najtaniej jako dawce mam subaru impreza turbo ale tu naped 4x4 przekroczy moj budzet...pozostaja wiec opcje opel vectra lub astra 1.8 i 2.0 krote tu gdzie mieszkam sa tanie w zakupie lub troche drozsze vw... golf gti bo passat odpada ze wzgledu na polozenie skrzyni biegow ktora znacznie utrudni... a moze audi a3 - a4 1.8 2.0?? te sa tez w niskich cenach? co wybrac a czego sie wystrzegac? francuzy chyba odpadaja?[/quote]

    najrozsądniej to chyba 1.8 turbo wsadzić. Można z tego sporo wykrzesać, a i sama wymiana jest dość powszechna i można zebrać sporo informacji.

  • [b]martin_84 Adaś[/b] wkładał do siebie 1.8 z audi poklikaj do niego to [b]Cię[/b] naprowadzi co trzeba zrobić przy tego typu swapie.

  • [b]mss [/b]też ma u siebie 1.8 turbo więc też możesz do niego uderzyć 😉 <!-- s;) -->

  • najbardziej chodzi mi po glowie audi 1.8 ale wolnossacy... 10k pln?? to tak samo jak z uturbianiem ale bez skracania zywotnosci silnika... a po co?? zeby sie wyrozniac... jeszcze popisze do firm w pl co do uturbiania - moze zmienie zdanie w tej chwili jeszcze nie wiem.

  • uturbienie wolnossącego silnika zbliży się z kosztami do znacznej części wartości samochodu, a może i przekroczyć. Ponad to silnik wolnossący i jego osprzęt nie jest tak przystosowany do drastycznych przyrostów momentu obrotowego i wszystkich rzeczy związanych ze wzrostem mocy. Taki silnik wymagałby np zakucia, trzeba zrobić cały dolot łącznie z IC. Do tego przy turbo wypadało by zrobić nowy wydech. Jest MNÓSTWO rzeczy, które odpadają Ci przy gotowym silniku doładowanym nawet jeśli byłby w słabej kondycji.
    Jeżeli rozsądnie podchodzić do sprawy to tak to wygląda. Jeżeli jednak koszty grają drugi plan to można uturbić praktycznie dowolny silnik 🙂 <!-- s:) -->

  • dalej grzebie po necie i sie zaczalem zastanawiac tez nad jednostka 2.0 ktora byla montowana w fabiach... jakie roznice sa w osprzecie typu skrzynia, ecu, okablowanie, wydech itd... to juz 105 km i przy 2 litrach poj to nie jest jednostka wyzylowana... chce zeby te autko pojezdzilo mi troszke jezeli mam nadal w nie pompowac... wie moze ktos na temat co mi przypasuje z oryginalnego jezeli zmienie 1.4 na 2.0?

  • bierzesz pod uwagę diesla?

  • diesla...wiem ze potrafia dac czadu ale jakos do mnie nie przemawiaja (nie mam tez dobrych doswiadczen - moje kangoo non stop mialo problemy z silnikiem 1.5 dci).
    a wiesz moze od reki cos na temat roznic w osprzecie w jednostkach 1.4 8v i 2.0 8v? bo chyba obie sa skodowskie?

  • ani z jednego, ani z drugiego nic wielkiego nie da się zrobić. Nawet jeśli to koszt przechodzi granice rozsądku. Samo 2.0 o którym piszesz też nie jest jakoś oszałamiająco mocną jednostką. Żeby to spełniało oczekiwania i przyzwoicie jeździło to musiałbyś mieć w wolnossącym co najmniej 170 KM przy czym moment obrotowy będzie w granicach od 190 do 220 Nm co samo w sobie nie jest powalającą wartością. Dla porównania powiem, że miałem clio sporta z 2.0 wolnossącym które miało 190 KM i radziło sobie dobrze przy czym obecną fabką jeździ mi się lepiej i sprawniej, a wolniejsza nie jest.
    Po za tym nie porównywałbym RENOWSKIEGO 1.5 DCI do 1.9 TDI 😉 <!-- s;) -->

  • jak swap to tylko na 1,8T z audi

Log in to reply